Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia ihminen ei saa rauhassa olla lihava?!

Vierailija
29.04.2025 |

Aina joku kommentoimassa jotain. Jotkut pilkkaa ja jotkut säälii. Miksi??! Antakaa olla!

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemallani urheilijalle laitettiin alle 40-vuotiaana polvi- ja lonkkaproteesit. Ei ole edes ylipainoinen.

Vierailija
62/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en sano kenellekään ylipainosta kärsivälle koskaan mitään. 

Ajattelen kuitenkin, ettei heistä yksikään ole mieluummin lihava kuin normaalipainoinen.  Lihavuudesta ei ole mitään hyötyä, sen sijaan paljon haittoja, ulkonäön, terveyden, liikkumisen, pukeutumisen, sosiaalisen mielipiteen ym. suhteen. Säälin nuoria, joilla on runsaasti ylipainoa, koska ymmärrän mitä ongelmia se herkässä iässä olevalle nuorelle aiheuttaa. Ja kauhistuttaa nähdä isokokoisten vanhempien ylipainoisia lapsia, jotka eivät itse ole voineet asiaan vaikuttaa.

Tämä asia ei ole ilkkumisen eikä vitsailun aihe. En todellakaan usko, että kukaan haluaisi olla ylipainoinen. Toivoisin jotain herätystä ja kansallista valistusta ja tsemppiä tälle kansalle, ennen kuin ongelma räjähtää käsiin. 

Minä en erityisemmin kärsi lihavuudesta, olen vasta aikuisena lihonut ja kyllä nämä läskit ovat jonkunlainem suojakuori sitä juuri herkässä iässä tullutta häirintää vastaa, ei ole 12v kiva kun isääni vanhemmat miehet kommentoivat että onpa tytöllä kauniit rinnat, itse leikin nukeilla pikkusiskon kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut onnellisuutta vasta kun lopetin sen iänikuisen laihduttamisen ja painon vahtaamisen. 

Ymmärsin että miksi kulutan elämäni siihen että yritän olla jotain mitä muut odottavat minun olevan.

En kuluta enää, elän ja olen kuten olen ja se saa kelvata muille. Se on minun asiani olenko sen 10 kiloa enempi vai vähempi. Se ei todellakaan kuulu kenellään muulle.

Päättäkää itse miten haluatte elää. Ei se kituutuskaan elämää ole. Ennemmin nautin elämästä ja elän, ja syö, juon ja koen nautintoja.

Miksi välitätte mitä muut ajattelevat?

Vierailija
64/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole havainnut mitään tuollaista

M50

Vierailija
65/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on epäterveellistä.

Vierailija
66/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin ei saanut olla koronarokottamaton.

Vierailija
67/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuudessa ei sinäänsä mitään määrää, lihava ihminen selviäisi luultavasti kauemmin ilman syömättä mitä laiha, mutta ongelma on siinä että lihavat syövät tunteiden takia, eikä järjen ja logiikan.

Vierailija
68/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, minusta tuo ap:n väite on vähän horjuva, tai ainakin tulevaisuudessa menettämässä merkitystään. Ei juuri kukaan alle 50-vuotias enää kommentoi muiden lihavuutta päin naamaa. No, jotkut lapset ehkä, mutta jos puhutaan aikuisista ihmisistä. Nämä, jotka eivät anna muiden olla rauhassa lihavia, ovat vanhempia ikäluokkia. Kulttuuri on jo muuttunut, ja muuttuu näiden ikäluokkien poistuessa.

Vierailija
69/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa meidän olla sopivasti lihava.

Vierailija
70/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juuri kukaan alle 50-vuotias enää kommentoi muiden lihavuutta päin naamaa. No, jotkut lapset ehkä, mutta jos puhutaan aikuisista ihmisistä. 

Niin, koska valtaosa näistä on juuri itse niitä lihavia. 

Vierailija
71/80 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse lihava, mutta olen silti nähnyt kuinka älyttömän julmia useat, etenkin miehet, ovat lihavia kohtaan. Esimerkiksi instagramissa jos näkee lihavan naisen ja hoikan miehen niin voi olla varma että kommentit ovat täynnä haukkuja.

Vierailija
72/80 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä, minusta tuo ap:n väite on vähän horjuva, tai ainakin tulevaisuudessa menettämässä merkitystään. Ei juuri kukaan alle 50-vuotias enää kommentoi muiden lihavuutta päin naamaa. No, jotkut lapset ehkä, mutta jos puhutaan aikuisista ihmisistä. Nämä, jotka eivät anna muiden olla rauhassa lihavia, ovat vanhempia ikäluokkia. Kulttuuri on jo muuttunut, ja muuttuu näiden ikäluokkien poistuessa.

Kyllä valitettavasti mulle on ihan tuntematonkin kommentoinut kilojani ja esimiehestä työkavereihin. Kaikki alle 50-vuotiaita miehiä. On muitakin, mutta eivät suoraan päin naamaa ole sanonut, vaan enemmänkin supinaa selän takana. 

Vierailija
73/80 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä saa ja tässä maassahan on läskiepidemia. Teoriassa tuohon pitäisi puuttua paljon herkemmin ja suitsia sitä. Suurin osa terveydenhoitokuluista menee elintasosairauksiin; käytännössä maksamme siitä, että kansa ei pysty hillitsemään syömistään (!) ja paisumistaan (!) Toki mielestäni pitäisi puuttua myös narkkien ja alkkareiden touhuihin. Jos itse aiheutat sairautesi, pitäisi myös terveydenhoito kustantaa itse. Pudottaminen pois systeemistä.

Täytyy nyt sen verran sanoa, että en sairastele tai käy lääkärissä. Maksaisin ilomielin ainoastaan omasta osuudesta. 

Katsotaan muutaman vuoden päästä

Vierailija
74/80 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse lihava, mutta olen silti nähnyt kuinka älyttömän julmia useat, etenkin miehet, ovat lihavia kohtaan. Esimerkiksi instagramissa jos näkee lihavan naisen ja hoikan miehen niin voi olla varma että kommentit ovat täynnä haukkuja.

Samoin siellä haukutaan laihat ja pienirintaisetkin ja lähes kaikki epätäydelliset naiset (ja miehetkin). Itse olen aina ollut hoikka ja kuullut vaikka mitä kommenttia vartalostani. Toiset vaan kokee tarpeekseen arvostella. 

Vierailija
75/80 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva maksaa lihavien terveydenhuoltomenot 🤷 

Vierailija
76/80 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla oikeassa. Kasikymppisten keskuudessa on ihme vimma kommentoida toisten kiloja ja ulkonäköä ylipäätään. 

Vierailija
77/80 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa lihavien terveydenhuoltomenot 🤷 

Kyllä se huono ravinto sairastuttaa, vaikka ei lihoisikaan.

Vierailija
78/80 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ei saa olla? Katukuvan mukaan noin 70 prosenttia kansasta lyllertää menemään ylipainoisina uutena normaalina. 

Vierailija
79/80 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe triggeröi, koska se koskee niin montaa naista ja on osa miesten vallankäyttöä, jolla he haluavat pitää naiset ruodussa.

Jatkuvasti nälkäinen, alipainoinen ja väsynyt nainen on alakynnessä ja heikko, jota on helppo hallita ulkonäköä koskevilla loukkaavilla kommenteilla. Ja naiset tekevät toisilleen ihan samaa, se on sitä sisäistettyä naisvihaa.

Miehet eivät osaa katsoa peiliin, vaikka katsoisivat, näkevät sieltä vain nuoren itsensä. Kriittinen katse kohdistetaan naisiin eikä itseen.

Mulla on ollut ihan hirveitä poikaystäviä, joista lähes kaikki ovat haukkuneet painoani, ihan sama painoin sitten 45 kg tai 80 kg. Ja miehet eivät ole olleet mitään super komistuksia, vaan tavallista tasoa alempia huonosti käyttäytyviä ja koulutettuja alle 180 cm tappeja päihdeongelmineen.

Edelleen kun näiden terveys on jo alkanut reistailla, hiukset pudonneet päästä tai harmaantuneet, keskivartalo paisunut, näkö huonontunut, erektio hävinnyt ja osan jalat kihti on turvottanut liiloiksi limpuiksi, kaikki kritiikki suunnataan naisten painon haukkumiseen. 

Vierailija
80/80 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia pilkkaajia ovat ne, jotka ovat olleet lihavia.

Miten niin?   Olen päinvastaista kuullut ja kokenut.