Voiko uskovainen olla narsisti?
Kommentit (298)
Kyllä voi. Narsismi kehityyy lapsuudessa, eikä katso henkilöön onko uskova vai ei.
Uskova voi sairastua myös syöpään.
Jumala voi parantaa sekä syövästä ja narsismista.
Syöpään sairastunut usein tajuaa sairautensa ja rukoilee apua ja sitä saa.
Narsisti ei aina tajua tilaansa, oireen kuvahan on se, että pitää itseään täydellisenä. Tämä näkyy käytöksessä. Ihminen pitää itseään jumalana, niin etevänä, että voi sanella muille miten olla ja elää.
Uskovainen voi olla, uskova eli uskosta elävä ei voi olla.
Vaikka ihminen tulee uskoon, sielussa olevat haavat ei parane pois sillä hetkellä. Ihan sama fyysisen sairauden kanssa, diapetes ei katoa uskoon tullessa. Varmaan mahdollista, mutta suurelle osalle näin ei käy. Jumala voi parantaa samantien, mutta yleensä mielen/ sielun/ menneisyyden traumat ja kivut paranee prosessinomaisesti.
Vasta, kun ihminen kokee Jeesuksen täydellisen hyväksynnän ja rakkauden, ihminen uskaltaa katsoa särkyneisyyttään silmästä silmään. Se on ainoa turvallinen paikka katsoa heikkouttaan musertunatta, sillä siinä on täydellinen rakkaus ja turva särkyneelle, vinoon kasvaneelle ihmiselle.
Narsisti valjastaa minkä tahansa asian yhdeksi työkalukseen alistaa ja hyväksikäyttää ihmisiä. Uskonnon sanomaa on itsekkäät oman edun tavoittelijat vääristelleet omaksi edukseen kautta vuosisatojen. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että uskonnolla on minkäänlaista olisi syy-ja seuraussuhdetta kyseiseen taudinkuvaan.
Liiallisesta kiltteydestä pitää opetella pois, narsisti tai narsistinen ihminen ei normaaliin tapaan ymmärrä rajoja, toisen rahoilla eläminen esim olisi ns normi ihmiselle häpeällistä ja kynnys edes kysellä on iso. Näille ei tuota ongelmaa. Takaisin ei kannata odottaa, koska eivät piittaa mitä aiheuttavat ja ihmiset on hyödykkeitä. Nämä eivät myöskään muutu, olen joskus näiden nyyhkytarinoihin mennyt, ei kannata uskoa. Enkä sääli, ovat ansainneet paskansa. Uhreja käy sääliksi.
Vääristynyt minäkuva näillä myös on, yleensä erilaisten suuruuskuvitelmien sävyttämä.
Narsistisen persoonallisuushäiriön ennuste on myös heikko.
Epävakaan persoonallisuushäiriön ennuste on hyvä, 30 - 40 ikäisenä usein tapahtuu remissio, ilman hoitoakin.
Narsistinen ja antisos ei palaudu tai muutu. Lisäksi nuihin kuuluu ne ikävät piirteet, hyväksikäyttö, syvälle juurtunut valehtelu, empatiakyky ei toimi. (Empaattinen ihminen ei hyväksikäytä) empatiakyky ja kiltteys juuri altistaa uhriksi joutumiselle.
Pähkinänkuoressa narsisti on aika menetetty tapaus, ei tule toipumaan tilastaan.
Nykyään tunnistan hyvin nopeasti nämä ja välit poikki heti. Jos päästää elämään niin hyväksikäyttää ja kerää kaiken tiedon jota käyttää vastaan. Kaavamaisesti toimivat.
Hyväksikäyttö ja kiristys > hylkäys > mustamaalaaminen
Saattaa yrittää tulla takaisin, ei kannata uskoa.
Tälläiset ihmiset eivät myöskään itse näe pahuuttaan samoin kuin terve. Vähättelevä suhtautuminen. Kykenevät paljoon pahaan ja sairauden ikävin puoli on se että siihen kuuluu tuo uhrin osa jollekin aina. Jos osat käännettäisiin toisinpäin niin itse olisi raivona, hyvin heikko kyky sietää mitään, toisten pitäisi kestää mitä tahansa uudestaan ja uudestaan. Ajavat itsensä yleensä tilaan jossa suurin osa ihmisistä on pettynytnsyvästi. Olen nähnyt tälläisten elämänkaaria niin eivät kehity koskaan.
Narsistin hyväksikäytön päätteeksi lentäviä apinoita tuli kimppuuni myös. Eli ihan klassinen kuvio, kun hyväksikäyttö päättyi niin lentävät apinat tuli. Eli tämä vahvisti ko hlön sairauden, oppikirjan mukaan meni.
Nykyään tietoisuus tästä lisääntynyt mikä vähentää näiden mahdollisuuksia. Terveet yleensä huomaa kyllä
Narsistisesta persoonallisuudesta ei voi parantua, ennuste on huono. Tämä kannattaa muistaa.
Olen seurannut siis vanhaksi asti useamman narsistin elämää, ei kehity tai muutu.
Epävakaat saattavat kehittyä todella paljon iän myötä.
40 v alkaa olemaan takaraja johon mennessä muuttuu, jos muuttuu.
Empatiakyvyn puuttuessa tai ollessa heikko on suurin este, eivät ymmärrä kunnolla tunnetasolla tekojensa vakavuutta. Terveet ottaa etäisyyttä. Vastavuoroisuus puuttuu.
Eihän uhmaikäinenkään ymmärrä ja narsisti on uhmaikäinen aikuisen ruumiissa. Keinot on vaan aikuisen keinoja
Vakavaa vahinkoa aiheuttaessaan, törkeitä tekoja tehnyt vähättelee asiaa ja näkee pikkujuttuina.
Jos itselleen tekisi saman, olisi raivona
Kuin käytöshäiriöinen uhmakas lapsi, aikuisen ruumiissa, tunnetasolla jääneet sinne. Empatiakyvyn puuttuessa eivät osaa asettua toisen asemaan, vakavaa vahinkoakin tehdessään eivät tunnetasolla ymmärrä
Empatiakyky estää tuollaisen ja onneksi suurimmalle osalle se kehittyy
Nämä vaikeat b klusterit on vain muutaman % vähemmistö jotka oppii tunnistamaan ja väistämään
Rikoksista 3% vähemmistö tekee 70% rikoksista Suomessa. Nämä b klusterit asialla.
Tälläisen vanhempana varmaan helvettiä.
Jatkuva stressi, rahan kuppaaminen, mitälie kaikkea. Ja lapsen touhuja saa hävetä loppuelämän.
Sairastunut itse ei näe asiaa näin
Pikkujuttu ...
Kyllä varmasti suurin osa uskovaisista on narsisteja tai ainakin kuspäitä. Tämä teoriani pohjautuu ihan kokemuksiini elämäni varrella.
Vierailija kirjoitti:
Ap kerro nyt karpolle, kenestä sä nyt leivot narsistia, jokaisen Pirkon ja Minna-Liisa-Petterin exät aina narsisteja. Kulunut termi
Mikään ei estä Pirkkoa tai Minna-Liisaa olemasta itse se narsisti.
Nämä hyväksikäyttää härskisti.
Perus ihmisiä tiedän jotka hammasta purren sinnittelee eteenpäin koska ei kehtaa toisten lompakoille mennä.
Näillä saattaa olla 10, 20 ihmistä jopa samanaikaisesti joilta kuppaa rahaa kokoajan. Itse tein tappiota useamman satasen. Takaisin ei maksa lähes koskaan. Normaalit ihmiset ei edes kehtaa alkaa lainailemaan rahaa.
Itse laitoin narskulle lopulliset hyvästit. Röyhkeä törkimys ja paha ihminen joka ei tule koskaan muuttumaan.
Tietoa sain että samaa rahan lainausta harrastaa joka suuntaan, elämäntyyli, ei ajattele mitä aiheuttaa, ne rahatkin on toisen ja pois toiselta.
Löyhä moraali ja omatunto vajavainen
Katsoin. Ei ollut todisteita.