Voiko uskovainen olla narsisti?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Itse asiassa seurakunnissa on tutkitusti paljon työilmapiiriongelmia.
Seurakunnissa on suuri osa korkeintaan tapauskovaisia, tai jopa ateisteja.
Uudestisyntynyt, pelastavassa uskossa oleva ei voi olla narsisti, koska Pyhä Henki ohjaa uskovaa, uskovassa tapahtuu muutos kun uudestisyntyy. Narsismi on pahuutta, uskova voi olla entinen narsisti, mutta ei nykyinen.
Parantaako uskoon tuleminen siis persoonallisuushäiriön tai vaikkapa skitsofrenian?
Voi parantaa. Luoja tekee ihmeitä. Vaikka ei parantaisi itse sairautta, kristillisen uskon mukaan elävä haluaa aidosti tehdä niin kuin on oikein, sairauksista huolimatta. Vaikka olisi maaninen valehtelija niin lopettaa valehtelun koska tietää sen olevan moraalisesti väärin. Ainakin pyrkii kaikin keinoin luopumaan siitä mikä on väärin ja vahingollista. Ei siihen tarvita edes tunnetta, vaan tietoa. Riittää, että tietää asian olevan väärin ja luopuu sen takia siitä, vaikka ei tunnetasolla haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei tee ihmistä uskovaiseksi, että väittää olevansa uskossa. Jos ei ole pelastavassa, uudestisyntyneessä uskossa, missä Pyhä Henki ohjaa, niin usko on kuollut.
Löytyy myös synneissä eläviä ihmisiä jotka väittävät olevansa uskossa. Pelastavassa uskossa oleva elää Jumalan tahdon mukaisesti, ja tekee parannuksen.
Eli, kyllä, narsisti voi väittää olevansa uskosssa, mutta pelastavassa uskossa oleva ei voi olla narsisti!
Siis jos ihminen tuntee olevansa uskossa ja sanoo niin...
niin se voikin uskoa väärin ja joutuu h.elvettiin?
Kyllä, kysy vaikka keneltä lahkolaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Uskonto taitaa olla ihmisten keksintö.
Tietysti uskonto(not) ovat ihmisen keksintö. Kenenkäs muunkaan. Uskon taustalla taas on Jumala. Uskonnot ovat saatanan juoni erottaa Jumalan ja ihmisen, Jumalan kuvan, luonnollinen yhteys.
Tämän saatanallisen suunnitelman maanpäällisenä toteuttajana toimii pappis-sääty.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tuntemistani uskovaisista on.
Suurin osa.. olet jossain uskovien porukoissa jos tuttavapiiriisi useita tai paljon uskovia kuuluu. Useimmathan suomalaisista ateisteja.
Ainakin lankomies on täysi narsisti ja kävelevä itsekkyys, itseään ylentävä pska. Mutta ah kun hänen fb on niin täynnä lähimmäisenrakkautta jotta... ja kyläläiset uskoo 🤦
Tietenkään uskoontulo ei ole mahdollista kaikille. Järkeville se on mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tuntemistani uskovaisista on.
Uskonto on narsistille mitä mainioin narsistinen lähde. Asiaa ei varmaan ole virallisesti tutkittu, eikä varmaan pystytä tutkimaankaan, mutta veikkaan että narsistit ovat yliedustettuina uskonnossa, politiikassa, ääriliikkeissä ja valtaa sisältävissä ammateissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katsotaan joitain Vanhan testamentin kuvauksia Jumalan toiminnasta, voidaan huomata, että hän vaatii itselleen erittäin suurta kunnioitusta ja palvontaa, ja silloinkin, kun ihmiset tekevät virheitä, hän usein rankaisee heitä ankarasti.
Vanhassa testamentissa esiintyvät Jumalan piirteet, jotka muistuttavat narsismia:
Jatkuva palvonnan ja kiitoksen vaatimus: Jumala vaatii, että hänelle annetaan kaikki kunnia ja kiitos (esim. 5. Mooseksen kirja 6:13-15). Tämä voidaan tulkita narsistisen piirteenä, koska narsisti vaatii ympärillään olevilta henkilöiltä jatkuvaa ihailua ja arvostusta, jopa silloin, kun se ei ole ansaittua.
Jumalan mustasukkaisuus: Jumala kuvataan mustasukkaisena (esim. 2. Mooseksen kirja 20:5, 34
Nyt väittämä, et Jumalakin on narsissi. Ohhoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan voimasta uudesti syntynyt ihminen ei voi olla narsisti. Ihminen syntyy ja uudistuu aidosti sisäisesti. Jos tätä aitoa uudestisyntymistä ei tapahdu, eikä sitä ota vastaan niin toki voi olla narsisti. Pahuus ei ole kenestäkään kaukana. Narsistinen käytös vahingoittaa muita, eikä kristitty voi elää niin.
"Jeesus vastasi: Minä vakuutan sinulle: Jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Lihasta syntynyt on lihaa, mutta Hengestä syntynyt on henkeä. Älä ihmettele, vaikka sanoin: Teidän täytyy syntyä uudelleen. Henki on kuin tuuli. Se puhaltaa, missä haluaa, ja voit kuulla sen äänen. Et kuitenkaan tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."
Saatat olla oikeassa. Ongelmana vain on se, että mitään jumalaa ei ole todistettu olevan olemassa. on vain subjektiivisia käsityksi
Katso vastasyntynyttä vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti uskonto(not) ovat ihmisen keksintö. Kenenkäs muunkaan. Uskon taustalla taas on Jumala. Uskonnot ovat saatanan juoni erottaa Jumalan ja ihmisen, Jumalan kuvan, luonnollinen yhteys.
Tämän saatanallisen suunnitelman maanpäällisenä toteuttajana toimii pappis-sääty.
Uskon taustana on ihminen. Uskonnot ovat ihmisen juoni erottaa järkevyyden ja rationaalisuuden luonnollinen yhteys. Tämän suunnitelman toteuttajina toimivat indoktrinoidut ihmiset joihin kuuluu myös pappissääty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Itse asiassa seurakunnissa on tutkitusti paljon työilmapiiriongelmia.
Uudestisyntynyt, pelastavassa uskossa oleva ei voi olla narsisti, koska Pyhä Henki ohjaa uskovaa, uskovassa tapahtuu muutos kun uudestisyntyy. Narsismi on pahuutta, uskova voi olla entinen narsisti, mutta ei nykyinen.
Parantaako uskoon tuleminen siis persoonallisuushäiriön tai vaikkapa skitsofrenian?
Voi parantaa. Luoja tekee ihmeitä. Vaikka ei parantaisi itse sairautta, kristillisen uskon mukaan elävä haluaa aidosti tehdä niin kuin on oikein, sairauksista huolimatta. Vaikka olisi maaninen valehtelija niin lopettaa valehtelun koska tietää
Minun isäni r.aiskasi minua p.eräsuoleen lapsena. Myöhemmin isäni tuli uskoon.
V.ihaan isääni ja ju.malaa. Joudunko h.elvettiin?
Uskovaisista yleisesti en tiedä, tuskin suurta eroa muuhun väestöön (ja mikä edes on uskovaisen määritelmä), mutta autoritääristen kulttien johtajista käytännössä kaikki ovat narsisteja, osa lisäksi psykopaatteja (ihan alan kirjallisuudessa sanottu aika selkeästi). Mikä sitten on vahingollinen kultti, "tavallinen" kultti ja mikä vain yhdenmielisten ryhmä, on sitten seuraava kysymys.
Nyt väittämä, et Jumalakin on narsissi. Ohhoo.
Ei tietenkään ole, kun ei ole olemassa. Mutta niissä sepitteissä ilmiselvästi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi parantaa. Luoja tekee ihmeitä. Vaikka ei parantaisi itse sairautta, kristillisen uskon mukaan elävä haluaa aidosti tehdä niin kuin on oikein, sairauksista huolimatta. Vaikka olisi maaninen
Voisitteko vastata
Vierailija kirjoitti:
Joudut
Lue raamattua ja ota armo vastaan
Jeesuskin olisi antanut anaalirai.skauksen anteeksi ..
Jeesusta i kuitenkaan r.aiskattu
Lisäksi jeesuksen vanhemmat elivät pelossa, koska jeesus oli ju.malan poika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me muut ei eletä enää sääty-yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudut
Lue raamattua ja ota armo vastaan
Jeesuskin olisi antanut anaalirai.skauksen anteeksi ..
Jeesusta i kuitenkaan r.aiskattu
Lisäksi jeesuksen vanhemmat elivät pelossa, koska jeesus oli ju.malan poika
Maria synnytti alienin, jonka isä oli luonut kaiken.
Mahtoi Mariaa pelottaa , kun jeesus lapsonen sai itkupotku raivarit?
Vierailija kirjoitti:
Jumalan voimasta uudesti syntynyt ihminen ei voi olla narsisti. Ihminen syntyy ja uudistuu aidosti sisäisesti. Jos tätä aitoa uudestisyntymistä ei tapahdu, eikä sitä ota vastaan niin toki voi olla narsisti. Pahuus ei ole kenestäkään kaukana. Narsistinen käytös vahingoittaa muita, eikä kristitty voi elää niin.
"Jeesus vastasi: Minä vakuutan sinulle: Jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Lihasta syntynyt on lihaa, mutta Hengestä syntynyt on henkeä. Älä ihmettele, vaikka sanoin: Teidän täytyy syntyä uudelleen. Henki on kuin tuuli. Se puhaltaa, missä haluaa, ja voit kuulla sen äänen. Et kuitenkaan tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."
JA
Se ei tee ihmistä uskovaiseksi, että väittää olevansa uskossa. Jos ei ole pelastavassa, uudestisyntyneessä uskossa, missä Pyhä Henki ohjaa, niin usko on kuollut.
Löytyy myös synneissä eläviä ihmisiä jotka väittävät olevansa uskossa. Pelastavassa uskossa oleva elää Jumalan tahdon mukaisesti, ja tekee parannuksen.
Eli, kyllä, narsisti voi väittää olevansa uskosssa, mutta pelastavassa uskossa oleva ei voi olla narsisti!
Tähän yhteen* Raamatun kohtaan tarttumalla saat siis oikeuden päättää, ketkä ovat oikeita kristittyjä ja ketkä eivät. Itseasiassa muut kuin "oikeat" eivät ole kristittyjä lainkaan, joten voit myös syyttää ateismista, moraalin puutteesta ja olet oikeutettu hiljentämään heidät.
Tämä* lainaamasi kohta (Joh. 3:5) on teidän "uudestisyntyneiden" ainoa tärkeä Raamatun kohta, koska sillähän pääsee taivaaseen vähän niinkuin heti. Eli oikotie kärsimättömille laiskureille!*
Tietysti sitä ei löydy muista evankeliumeista, koska niissä ei mainita kuuden kerran sijaan kertaakaan että evankeliumin takaa löytyy "opetuslapsi, joka oli Jeesukselle rakkain".
Kuulostaa, jollei narsistiselta, niin ainakin siltä, että jotkut, sekä rakkain opetuslapsi että seuraajansa, ovat ylempää sorttia joka menee jonon ohi VIP-alueelle ja osoittelee sieltä typeryksiä, jotka eivät tajunneet liittyä herätys liikkeeseen. Karismaattista kerrassaan.
Kerrotko mikä kirkko olikaan kyseessä?
*Uudestisyntymisessä kadotustuomio väistyy, ja ihminen pääsee tässä elämässä (armovaltakunta eli armontaivas maan päällä) ja myöhemmin myös tulevassa elämässään (kirkkauden valtakunta vanhurskasten levossa ja uusissa taivaissa ja uudessa maassa (joissa vanhurskaus asuu) osalliseksi Taivasten valtakunnasta.
Onko tämä semmoinen uskovainen, joka ei pääse taivaseen?
Väitätkö että uskoontulo ei olisi mahdollista kaikille?