Voiko uskovainen olla narsisti?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkauspommitusta ja helvetillä uhkailua. Ja sen perusteella pitäisi sitten ryhtyä aivopesemään itse itseään uskomaan johonkin mihin ei usko.
Ei. Ei kukaan ihminen voi synnyttää uskoa itselleen, vaan uskoontulo on aina Jumalan tekemä ihme.
Ahaa, se ei siis olekaan ihmisen tekemä valinta? Jumala päättää uskoontulon. Miksi väitätte toista?
Vierailija kirjoitti:
Vääristä profeetoista varoitettiin ja varoitetaan jatkossakin. Hedelmistään heidät tunnetaan ja he tekevät itsensä tiettäviksi. Oikeat profeetat eivät paukuttele henkeseitä tai kerää mainetta. Väärien profeettojen uhkaa suurennellaan herkästi pelkääjien taholta.
Niin, siinä todistamattoman raamatun sepitteessä varoitettiin. Sen varoitusarvohan on silloin nolla. Todista ensin, että raamattu on oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miun 2 veljeä hurahti uskoon ja sen jälkeen heistä tuli yli-ihmisiä jotka haukkuu meitä muita syntisiks ja tuomitsee helevettiin.
Eli eivät ole tulleet uskoon.
Heistä tuli tyypillisiä uskovaisia.
Jumalan voimasta uudesti syntynyt ihminen ei voi olla narsisti. Ihminen syntyy ja uudistuu aidosti sisäisesti. Jos tätä aitoa uudestisyntymistä ei tapahdu, eikä sitä ota vastaan niin toki voi olla narsisti. Pahuus ei ole kenestäkään kaukana. Narsistinen käytös vahingoittaa muita, eikä kristitty voi elää niin.
"Jeesus vastasi: Minä vakuutan sinulle: Jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Lihasta syntynyt on lihaa, mutta Hengestä syntynyt on henkeä. Älä ihmettele, vaikka sanoin: Teidän täytyy syntyä uudelleen. Henki on kuin tuuli. Se puhaltaa, missä haluaa, ja voit kuulla sen äänen. Et kuitenkaan tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miun 2 veljeä hurahti uskoon ja sen jälkeen heistä tuli yli-ihmisiä jotka haukkuu meitä muita syntisiks ja tuomitsee helevettiin.
Onko hän väärässä? Etkö siis ole syntinen joka ansaitsisi ikuisen kadotuksen?
Synti on teidän uskomuksissaan olevien konsepti. Se ei koske rationaalisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisuus ei ole ihmisten laadun tae.
Uskovaisilla on toinen käsitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisuus ei ole ihmisten laadun tae.
Uskovaisilla on toinen käsitys.
Minun sisko juoksee kirkossa ja samalla köy ukkmielläjolla3 lasta panettamassa itseään ja rikkoo toisten perhettä. Mitä tämmönen uskovaisuus on. 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
Uskovainen voi olla fyysisesti sairas tai psyykkisesti sairas tai luonnehäiriöinen ihan kuin kuka tahansa muukin.
Kuitenkin, jos on koko ikänsä ollut uskossa ja noudattanut raamatun ohjeita, todennäköisyys moniin sairauksiin pienenee merkittävästi (sukupuolitaudit, alkoholin käytöstä tai mässäilystä aiheutuvat yms). Usein myös psyyke voi silloin paremmin.
Luonnehäiriöt ovat jo vaikeampi juttu. Kuinka usein ihminen itse tiedostaa häiriönsä? Toki silloinkin ohje "rakasta lähimmäistäsi..." pitäisi ohjata terveempään suuntaan, mutta jos se häiriö on luonteeltaan sellainen, ettei ymmärrä, ei kykene? Vaikea juttu.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tuntemistani uskovaisista on.
Ettet vain nyt heijastaisi omia piirteitäsi muihin?
Olen tuntenut uskovia ihmisiä elämäni (63 v.) aikana paljonkin, suurin osa on ollut ihania, lämpimiä ihmisiä. Toki poikkeuksiakin on löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen voi olla fyysisesti sairas tai psyykkisesti sairas tai luonnehäiriöinen ihan kuin kuka tahansa muukin.
Kuitenkin, jos on koko ikänsä ollut uskossa ja noudattanut raamatun ohjeita, todennäköisyys moniin sairauksiin pienenee merkittävästi (sukupuolitaudit, alkoholin käytöstä tai mässäilystä aiheutuvat yms). Usein myös psyyke voi silloin paremmin.
Luonnehäiriöt ovat jo vaikeampi juttu. Kuinka usein ihminen itse tiedostaa häiriönsä? Toki silloinkin ohje "rakasta lähimmäistäsi..." pitäisi ohjata terveempään suuntaan, mutta jos se häiriö on luonteeltaan sellainen, ettei ymmärrä, ei kykene? Vaikea juttu.
Mitäpä jos todistaisit väittämäsi? Tuo luulevaisten itsensä levittämää harhaluuloa, ellei toisin todisteta. Pamfletti ei ole kelvollinen todiste.
Useimmiten on. Voi siten perustella oikeassa olemistaan jumalan sanalla. Uskonnot ovat narsistien perustamia. Opetuslapset haistoivat tilaisuutensa tulleen kun jeesus hirtettiin.
Vähän samalla tavalla kuin Stalin Leninin kuoltua. Kohotti itsensä oikeaoppiseksi seuraajaksi. Ja ilmiö vain jatkuu. Hyväuskoisia seuraajia riittää. Varsinkin kun doktriinit sanovat, että jo imeväiset on iskostettava aatteeseen (lapsikaste).
Vierailija kirjoitti:
Jumalan voimasta uudesti syntynyt ihminen ei voi olla narsisti. Ihminen syntyy ja uudistuu aidosti sisäisesti. Jos tätä aitoa uudestisyntymistä ei tapahdu, eikä sitä ota vastaan niin toki voi olla narsisti. Pahuus ei ole kenestäkään kaukana. Narsistinen käytös vahingoittaa muita, eikä kristitty voi elää niin.
"Jeesus vastasi: Minä vakuutan sinulle: Jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Lihasta syntynyt on lihaa, mutta Hengestä syntynyt on henkeä. Älä ihmettele, vaikka sanoin: Teidän täytyy syntyä uudelleen. Henki on kuin tuuli. Se puhaltaa, missä haluaa, ja voit kuulla sen äänen. Et kuitenkaan tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."
Saatat olla oikeassa. Ongelmana vain on se, että mitään jumalaa ei ole todistettu olevan olemassa. on vain subjektiivisia käsityksiä siitä. Joten palataan asiaa asiaan kun jumala on ensin todistettu ja sitten sen tahto varmistettu. Varmaan ihan itse sitten kertoo sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Juudas narsisti vai muuten vain elostelija ja laiska luonteeltaan tai jopa homoseksuaali? Hes. 3:20
Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. https://poemachronicles.com/covert-narcissist/
Miksi kristityt eivät juhli Juudasta pyhimyksenä? Ilman hänen toimiaan jumalan järjestämä kärsimyssirkus ja pelastussuunnitelma ei olisi toteutunut. Hän on oikeastaan sankari tässä tarinassa.
Tähän kysymykseen ei luulevaisilta koskaan tule vastausta. Vihaavat Juudasta perusteettomasti.
uskonto on näissä yksi pahimmista lyömäaseista että kyllä sinne näitäkin hakeutuu, ihan perhepiiristä löytyy näitä hurskaita uskovaisia, jotka törkeän käytöksen jälkeen toivottelevat jumalan valoa ja johdatusta että kohde pääsisi pois "pimeydestä"( tarkoittaen että käännetään oma huono käytös kohteen syyksi ja sivalletaan vielä se pyhä kortti päälle).
Pappi on mieluisa ammatti myös psykopaatille.
Eihän tuo ole mikään uutinen, vaan vanha tutkimustieto. Psykopaattien kannalta houkuttelevia ovat ammatit, joissa ihminen voi käyttää henkistä tai fyysistä valtaa toisiin ihmisiin ja joissa toiset ovat omissa käsissä. Papin ammatissa psykopaatti ei puhu vain omalla suullaan, vaan tarvittaessa myös Jumalan suulla ja auktoriteetilla.
Ruusukallio toteaa, että hengellisen vallankäytön paikkana kirkko imee imupaperin tavoin puoleensa niitä, jotka haluavat käyttää tällaista valtaa toisiin.
Papin roolissa hengellinen vallankäyttö mahdollistuu sitä haluavalle.
https://www.kotimaa.fi/pappi-on-mieluisa-ammatti-myos-psykopaatille-eih…
Uskonto taitaa olla ihmisten keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Itse asiassa seurakunnissa on tutkitusti paljon työilmapiiriongelmia.
Seurakunnissa on suuri osa korkeintaan tapauskovaisia, tai jopa ateisteja.
Uudestisyntynyt, pelastavassa uskossa oleva ei voi olla narsisti, koska Pyhä Henki ohjaa uskovaa, uskovassa tapahtuu muutos kun uudestisyntyy. Narsismi on pahuutta, uskova voi olla entinen narsisti, mutta ei nykyinen.
Parantaako uskoon tuleminen siis persoonallisuushäiriön tai vaikkapa skitsofrenian?
Vierailija kirjoitti:
Se ei tee ihmistä uskovaiseksi, että väittää olevansa uskossa. Jos ei ole pelastavassa, uudestisyntyneessä uskossa, missä Pyhä Henki ohjaa, niin usko on kuollut.
Löytyy myös synneissä eläviä ihmisiä jotka väittävät olevansa uskossa. Pelastavassa uskossa oleva elää Jumalan tahdon mukaisesti, ja tekee parannuksen.
Eli, kyllä, narsisti voi väittää olevansa uskosssa, mutta pelastavassa uskossa oleva ei voi olla narsisti!
Siis jos ihminen tuntee olevansa uskossa ja sanoo niin...
niin se voikin uskoa väärin ja joutuu h.elvettiin?
Unohdit hurmoksessasi, että raamattu on edelleenkin vain väite, eikä todiste. Et voi vedota raamattuun yrittäessäsi todistella jumalaa.