Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaskiven poisto jännittää

Vierailija
29.04.2025 |

Minulla on paha hammaslääkäri kammo ja viimeisestä käynnistä on kulunut jo 8 vuotta. Hammaskiveä on kertynyt ainakin alahampaille ja pelottaa mennä. Saan varmasti kuulla saarnan, kun en ole käynyt hammaslääkärissä Olen pelon takia joutunut perumaan, vaikka tiedän ettei se mitään auta. 

kertokaa kokemuksia hammaskiven poistosta. Sattuuko? Kauan kestää? 

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultraäänellähän se yleensä nykyään tehdään, eikä satu. Hammaslääkäri harvemmin sitä tekee, vaan yleensä suuhygienisti, jolle varataan aika erikseen hammaslääkärin jälkeen.

Vierailija
2/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii jännittää. Suuhygienistä vähän rapsuttelee ja rupsuttelee ja ehkä pöristelee. Eikä satu ollenkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että jännittää. Ja mee semmoselle jolla oikeudet tarvittaessa puuduttaa. Mun pitäs mennä kans mut oo koko ajan lykännyt asiaa. Tsemppiä! Voittajafiilis sit kun saat hoidettua. 

Vierailija
4/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jestas. On kauhea kokemus. Pyydä nukutusta. Mitä sitten jos sulle pitäisi tehdä magneettikuvaus tai suoliston tähystys?

Vierailija
5/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla lailla elämäsi jatkuu vaikka joku mulqvisti moittisi hammaskivestä. Millään muulla ei ole nyt väliä kuin sillä ettet tuhoa suun terveyttäsi jättämällä käynnit väliin. Kaikelle aina syynsä, ihan turha hävetä. 

Vierailija
6/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneettikuvaushan ei satu yhtään, ei siihen voi verrata. 

Vierailija
7/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ultraäänellähän se yleensä nykyään tehdään, eikä satu. Hammaslääkäri harvemmin sitä tekee, vaan yleensä suuhygienisti, jolle varataan aika erikseen hammaslääkärin jälkeen.

Ainakin mulla sattuu ihan saatanasti hammaskiven poisto ultraäänellä, enemmän kuin raaputtamalla. Mutta ennen hoitoa voi ottaa särkylääkettä ja tarvittaessa pyytää puudutteen, kyllä sen just kestää.

Vierailija
8/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jestas. On kauhea kokemus. Pyydä nukutusta. Mitä sitten jos sulle pitäisi tehdä magneettikuvaus tai suoliston tähystys?

Fobiaksi jos on äitynyt niin siinä ei itsensä komentaminen yleensä auta. Suolistotähystys oli kyllä melko epämukava kokemus, mutta sekään ei sattunut (kuin sieluun)

Vierailija
9/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihloo ihan sootanasti

Vierailija
10/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa on vain kasvettava aikuiseksi ja hoidettava asiansa vaikka miten pelottaisi tai hävettäisi

Vierailija
11/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vihlo

Vierailija
12/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus. Pitää olla täys luuseri jos tuollaista jännittää. 

Vierailija
13/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii jännittää. Suuhygienistä vähän rapsuttelee ja rupsuttelee ja ehkä pöristelee. Eikä satu ollenkaan

Kyllä se vaan sattuu, älä viitsi valehdella. Varsinkin jos hammaskiveä on ehtinyt kertyä paljon. Parempi, että ap osaa varautua mihin on menossa.

Vierailija
14/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin ja otin Buranaa ennakkoon ettei ole niin herkkänä mutta kyllä se välillä vihlaisi tosin ei se toimenpide kauaa kestä, kyllä nyt on taas motivaatiota hampaitten puhdistukseen.

Vierailija
15/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan sattunu ollenkaan, kävin pari kuukautta sitten. Se fiilis mikä oli kun sai sen pois oli ihan mahtava, ja hampaat paitsi tuntu niin näytti paljon puhtaammilta.

Vierailija
16/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jatkossa käyt joka vuosi. Epämiellyttävä mutta tarpeellinen on poistaa hammaskivi joka vuosi.

Vierailija
17/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magneettikuvaushan ei satu yhtään, ei siihen voi verrata. 

Toivottavasti ei, jos sattuu on hengen lähtö lähellä.

https://healthimaging.com/topics/medical-imaging/magnetic-resonance-ima…

Mutta voi aiheuttaa paniikki

kohtauksen

Vierailija
18/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ultraääni sattuu mulla kyllä helvetisti toisin kuin mekaaninen rapsutus mutta olen aina kestänyt

Vierailija
19/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonon hammasluuston takia istunu lekurin penkillä tuntisotalla pitkin elämää ja voin sanoa että hammaskiven poisto on vain sellainen mukava rentoutushetki arkeen

Vierailija
20/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan sattuu, älä viitsi valehdella. Varsinkin jos hammaskiveä on ehtinyt kertyä paljon. Parempi, että ap osaa varautua mihin on menossa.

Riippuu paljon tekijästä, jotkut hygienistit on helläkätisempiä kuin toiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän