Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaskiven poisto jännittää

Vierailija
29.04.2025 |

Minulla on paha hammaslääkäri kammo ja viimeisestä käynnistä on kulunut jo 8 vuotta. Hammaskiveä on kertynyt ainakin alahampaille ja pelottaa mennä. Saan varmasti kuulla saarnan, kun en ole käynyt hammaslääkärissä Olen pelon takia joutunut perumaan, vaikka tiedän ettei se mitään auta. 

kertokaa kokemuksia hammaskiven poistosta. Sattuuko? Kauan kestää? 

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytäkin jännittää. Ultraääni vihloo ja raapiminen tuntuu inhottavalta, kuin kynnellä liitutaulua raapisi.

Vierailija
22/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota 800mg buranaa ennen käyntiä niin ei satu. Itsellä oli kerran huonossa kunnossa ikenet  kun paljon kiveä ja vähän sattui,ei kovin pahasti. Siksi kantsii varulta ottaa. Mutta kyllä kuule tuntuu hyvältä puhdistuksen jälkeen!!

Jotkut paikathan antaa esilääkitystä jos kovasti pelottaa. Itse käyn yksityisellä niin on mukava tyyppi hoitamassa aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattele positiivisesti, sen hammaskiven poistaa hoitaja etkä edes näe hammaslääkäriä 

Vierailija
24/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro että jännittää. Ja mee semmoselle jolla oikeudet tarvittaessa puuduttaa. Mun pitäs mennä kans mut oo koko ajan lykännyt asiaa. Tsemppiä! Voittajafiilis sit kun saat hoidettua. 

Puuduttaa joka hampaan?

Vierailija
25/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hammaskiveä on paljon niin hammaslääkäri poistaa enimmät ultraäänellä ja loput mekaanisesti. Jos vain vähän niin riittää, että käy suuhygienistillä.

Itsellä hiljattain eka käynti 30 vuoteen. Ei sattunut lainkaan, joten ei tarvi pelätä. Ikenien puudutus riittää. Itse pelkäsin myös mahdollista saarnaa mutta pelko oli turha koska hammaslääkäri on hyvin ystävällinen ja palveluhenkinen. Tämä yksityisellä Espoossa.

Vierailija
26/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ultraäänellähän se yleensä nykyään tehdään, eikä satu. Hammaslääkäri harvemmin sitä tekee, vaan yleensä suuhygienisti, jolle varataan aika erikseen hammaslääkärin jälkeen.

Ultraääni sattuu mulla kyllä helvetisti toisin kuin mekaaninen rapsutus mutta olen aina kestänyt

MInä pyydän aina poiston mekaanisesti rapsuttamalla, koska ultraääni sattuu paljon enemmän.

Vierailija
27/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti nainen suuhygienisti on ja mulla heti teltta pystyssä kuin naimaan olis alkamassa!

M 57

Vierailija
28/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ultraäänellähän se yleensä nykyään tehdään, eikä satu. Hammaslääkäri harvemmin sitä tekee, vaan yleensä suuhygienisti, jolle varataan aika erikseen hammaslääkärin jälkeen.

No kyllä sattuu! mulla yritettiin tehdä ultraäänellä, mutta sattui niin paljon että jouduttiin tekemään vanhalla menetelmällä.

Vierailija
29/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hammaskiveä on paljon niin hammaslääkäri poistaa enimmät ultraäänellä ja loput mekaanisesti. Jos vain vähän niin riittää, että käy suuhygienistillä.

Itsellä hiljattain eka käynti 30 vuoteen. Ei sattunut lainkaan, joten ei tarvi pelätä. Ikenien puudutus riittää. Itse pelkäsin myös mahdollista saarnaa mutta pelko oli turha koska hammaslääkäri on hyvin ystävällinen ja palveluhenkinen. Tämä yksityisellä Espoossa.

Missäs tällainen fiini hammashygienisti löytyy ja onko sillä käynti halvempaa kuin hammaslääkärillä, onko sellaisia julkisella puolella.

Vierailija
30/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tsiisus. Pitää olla täys luuseri jos tuollaista jännittää. 

Voi tsiisus. Pitää olla täys luuseri jos tuollaisia kommentteja kirjoittaa.

Vierailija
31/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus!😇 ei se pahemmin vihlo, juuri jokin aika sit olin. Kesti ehkä 20-25 min.

Vierailija
32/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soodapuhdistus tekee hampaista valkoiset, eikä satu. Sitä ei kuitenkaan tehdä julkisella puolelle, luulen minä.

Vierailija
33/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä pyydään, että tehtäisiin mielummin mekaanisesti, koska ultraäänellä tehtäessä sattuu niin paljon enemmän. Voi myös pyytää hammaslääkäriltä/ suuhygienistiltä esilääkitystä kipuun jos menee 15-20 minuuttia aikaisemmin paikalle.

Vierailija
34/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soodapuhdistus tekee hampaista valkoiset, eikä satu. Sitä ei kuitenkaan tehdä julkisella puolelle, luulen minä.

Sitä voisi ehkä verrata painepesuriin🤔

Vierailija
35/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän joku alapeukutti tätä???

Vierailija
36/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän joku alapeukutti tätä???

En ollut minä, mutta ehkä siksi, ettei soodapuhdistus varsinaisesti valkaise hammasta, jotain värjäytymiä voi poistaa.

Vierailija
37/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikenien puudutusta voi pyytää vaikka sitä ei mainostetakaan. Itse suosin nuorempia suuhygienistejä, tuntuu että ovat keskimäärin helläkätisempiä.

Vierailija
38/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pyytänyt puudutuksen. Etu-alahampaat on herkät ja niiden raapiminen vihloo tosi ikävästi muuten. Ultraäänellä hammaskiven irrottelu on jopa miellyttävää.

Vierailija
39/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä sadisti hoitaja minulle sattui mutta se kävi aivan törkeän kipeästi! Oli tosi kovakourainen,jopa väkivaltainen. Olisi pitänyt pyytää puudutus.

Vierailija
40/77 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro että jännittää. Ja mee semmoselle jolla oikeudet tarvittaessa puuduttaa. Mun pitäs mennä kans mut oo koko ajan lykännyt asiaa. Tsemppiä! Voittajafiilis sit kun saat hoidettua. 

Eikös siihen riitä pintapuudutus? Siis jollain suihkeella? Tai pumpulitupolla joka on kasteltu puudutusaineella, töpötetään ikenet. Luulisi että se riittää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi