Au pairit Thaimaassa
Katso lähetysajat : Au pairit Thaimaassa - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo vihervassari Ranja ikinä ollut edes teltassa yötä ja pärjäisiköhän se jossain ruraaliharmonian kyllästämässä landeyhteisössä missä olisi ulkohuussi ja vesi kaivosta. Mitäs luulette?
Hävetti suomalaisena kun leimas niitä Free Palestine -tarrojaan thaimaalaisen pikkutytön laukkuun.
Vähän samaa kuin aikanaan taistolaisissa, vanhempana ymmärsivät etteivät edes tajunneet mitä julistivat, kunhan meteliä oli ja älämölöä.
Thaimaassa kannetaan ihanasti vastuuta toisenkin terveydestä, hyvinvoinnista ja kumppanin löytämisen mahdollisuuksista. 💖💘💗 Siksi toisen ylipainoon puututaan.
Eihän lihavuus ole mikään yksityisasia todellakaan, koska se pistää toisten silmään ja koituu veronmaksajien kukkarolle.
Miksi Suomessakin ei voitaisi olla noin vastuullisia? Nykyään täällä vain katsotaan vierestä, kun toinen tekee itsemurhan lihottamalla itsensä... Itse ainakin huomautan lihaville ylipainosta.
Vierailija kirjoitti:
Nea oli symppis ujoutensa kanssa. Ainon sarkasmi ei ollut 90% hauskaa. Sheri oli.. tylsä. Ranja aivan kamala wokevassari.
Mun mielestä tylsyys on parasta, onpahan ainakin "normaali " ihminen. Samastuin kaikista eniten tuohon sheriin. Itsekin olen monella mittapuulla "tylsä". Olispa eniten Nean kaltaisia nuoria tuollaista söpöilyä ja hyvä että uskaltaa edes tervehtiä vastakkaista sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt Thaimassa enkä kyllä koskaan käy. Jää huonot vibat tuosta maasta ja ihmisistä.
Leikattu ohjelmä kässärilla ei anna maasta oikeaa kuvaa. Lisäks se doku oli ranskalainen!
Itse lähden ens viikolla Pattayalle nais... tutustuu temppeleihin!
M48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo vihervassari Ranja ikinä ollut edes teltassa yötä ja pärjäisiköhän se jossain ruraaliharmonian kyllästämässä landeyhteisössä missä olisi ulkohuussi ja vesi kaivosta. Mitäs luulette?
Hävetti suomalaisena kun leimas niitä Free Palestine -tarrojaan thaimaalaisen pikkutytön laukkuun.
Ylipäätänsä tuollainen sairaalloinen poliittinen kiihko on sairasta,oli puolue tai kanta mikä tahansa.
Liikalihavuudesta saa ja pitää puhua. Se ei ole Ranjan kaltaisen ihmisen yksityisasia, vaan kansantaloudellinen ongelma. Näin raskaasti ylipainoiset eivät jaksa työelämässä, vähän väliä ollaan saikulla. Ja vuosi vuodelta he kuormittavat enemmän ja enemmän terveyspalveluita. Veronmaksajat maksavat heidän hoitamattoman syömishäiriönsä. Ja kun tämä väki (liikalihavat jo nuoresta iästä alkaen) lisääntyy, nousee yhteiskunnankin taakka.
Tämä on fakta, ja joskus "syyllistäminen" on paikallaan. Ranjankin kuuluu ottaa vastuuta, se olisi hänen aloituksensa 'maailman parantamisessa'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tee mieli lähteä Thaimaahan lomalle kiitos tämän ohjelman.
Itse lähden ens viikolla Bangkokiin ja Pattayalle. Ihana maa. Ei pidä olettaa että kaikkialla eletään kuten Suomessa. Varsinkaan jossain kaukomaissa. On sellainen asia kuin KULTTUURI. Sitä noi pikkutytöt ei ohjelmassa ymmärtäneet. Ei ees oo pahimmasta päästä lastenkasvatus ja eläintenkohtelu Thaimaassa. Vaikka toki ohjelman perheis oli enemmän näitä länkkäriperheitä.
M48
Noidenkin nuorten ajattelu tosi yksipuolista varsinkin ranjan. Ei kaikissa thaimaalaisissa perheissä kohdella kaltoin eläimiä tai vedetä kannabista ja örvelletä kännissä (paraskin moraalisaarnaaja Aino joka itse kokoajan juopotteli)
Vierailija kirjoitti:
Liikalihavuudesta saa ja pitää puhua. Se ei ole Ranjan kaltaisen ihmisen yksityisasia, vaan kansantaloudellinen ongelma. Näin raskaasti ylipainoiset eivät jaksa työelämässä, vähän väliä ollaan saikulla. Ja vuosi vuodelta he kuormittavat enemmän ja enemmän terveyspalveluita. Veronmaksajat maksavat heidän hoitamattoman syömishäiriönsä. Ja kun tämä väki (liikalihavat jo nuoresta iästä alkaen) lisääntyy, nousee yhteiskunnankin taakka.
Tämä on fakta, ja joskus "syyllistäminen" on paikallaan. Ranjankin kuuluu ottaa vastuuta, se olisi hänen aloituksensa 'maailman parantamisessa'.
Eli toivottavasti me kaikki palstalaisetkin olemme nettoveronmaksajia, emmekä saamapuolella. Ranja on ainakin ehtinyt tehdä monenlaisia töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kaikki ihmisethän on jokaisessa maassa toistensa kopioita. Voi tsiisus mitä älyn jättiläisiä täällä pyörii
Niinpä. Ja kovin yksipuolista ja kapeakatseista ajattelua että Thaimaassa kaikki käyttäytyy tietyllä tavalla. Vain osa suomalaisista tuntuu ajattelevan että pitää olla suomalainen kulttuuri mihin ikinä meneekin ja järkytytään esim kehitysmaa oloista tai kun ei saa syödä sitä ruokaa mitä haluaa tai että vessana toimii pelkästään reikä lattiassa eikä puhdasta juomavettä välttämättä saa.
Aino nauraa vaan lisäksi väkivaltaisen käytöksensä päälle.Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lähden ens viikolla Bangkokiin ja Pattayalle. Ihana maa. Ei pidä olettaa että kaikkialla eletään kuten Suomessa. Varsinkaan jossain kaukomaissa. On sellainen asia kuin KULTTUURI. Sitä noi pikkutytöt ei ohjelmassa ymmärtäneet. Ei ees oo pahimmasta päästä lastenkasvatus ja eläintenkohtelu Thaimaassa. Vaikka toki ohjelman perheis oli enemmän näitä länkkäriperheitä.
M48
Noidenkin nuorten ajattelu tosi yksipuolista varsinkin ranjan. Ei kaikissa thaimaalaisissa perheissä kohdella kaltoin eläimiä tai vedetä kannabista ja örvelletä kännissä (paraskin moraalisaarnaaja Aino joka itse kokoajan juopotteli)
Joo. Lisäksi se juopottelija oli ranskalainen. Ei mitään tekemistä thaimaalaisten kanssa. Vaikka toki thaimaalaisetkin juo. Minulle tarjosivat viimeksi viskiä ja jotain kannabisjuomaa.
Eläinten väärinkäytöksistä ohjelma ei antanut näyttöä. Jos erottaa toisissaan kiinni olevat eläimet luudalla se ei ehkä sitä ole. Vaan hätätilanne. Sitä ei tää Aino ehkä ymmärrä.
M48
Mulla menis hermo ton Ainon kanssa tunnissa. Se on jotenkin niin päällekäyvä ja möläyttelijä. Kaikenlainen hienovire puuttuu ja tuo jatkuva virnuilu ja fingelskan viljely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helvetissä tuo Ranja saa itsensä noin lihavaksi vaikka on kasvissyöjä. Veikkaan että makaronia, pastaa ja muuta höttöhiilaria menee kahden edestä, tuskin pahemmin alas menee mitään vihreää...Järkyttävää katsella kun parikymppinen on tuossa kondiksessa. Lohtusyömistä ja naurettavaa muka ilmastoahdistusta.
Varmaan karkkia, suklaata, hiilaria... ja ne fetapastat ei ole terveellisiä
Onko lähtenyt reissuun saamaan keskustelua aikaan, sitä on saanutkin. Minäkin epäilen tuota vegaaniutta, juurikin runsaan ylipainon vuoksi. Ehkä on ehtinyt olla vegaani pari päivää ennen matkaa? Ranja myös lähti kiireellä sivummas, kun muut etsivät lihojen seasta syötäväksi kelpaavaa. Reaktio saattoi olla lihanhimoa, kun kuitenkin oli tarkoitus esittää vegaania ja laihtua reissussa. Syöminen oli todella suuri ongelma hänellä, kaikki liittyi syömiseen, perheen ruoka ei ollut sopivaa, ehdotti perheen äidille puolet säästämään hänelle, ennen kuin lisää lihan... ( Eikö ole au pairin työhön kuuluvaa enää ruoan laitto?), halusi selvästi sanella perheen äidille säännöt, sitten valitti miten syö jatkossa kun tilasi ison mättöannoksen vegaaniruokaa "omin kustannuksin", sitten valitti väsymystä, sitä ei näytetty mitä teki työkseen, lähtökin liittyi ylipainoon. Nyt on uudessa perheessä ja tyytyväinen kun on koululla töissä, eikö tämän pitänyt olla au pair ohjelma? Voisi erikseen perustaa ohjelman työharjoittelusta perheen ulkopuolella. Hyvin vähän näytetään itse työtä, joillain kausilla juhlinta on ollut pääosassa, nyt eri kaltoinkohteluksi joutumiset, romanssejakin luvassa. Pisti myös miettimään kuinka Ranja pähkäili, kuinka nyt on tuossa kulttuurissa on kohdeltava vanhusta kunnioittavasti, tä? Eikö Suomessa sitten tarvitse? Kyllä minun mielestä.
Se "Ranja is a bitch" oli nyt vain Ainon kertomaa ilman todisteita. Ehkä äiti on niin sanonut, ehkä Aino kuullut/ymmärtänyt väärin, ehkä Aino omaan tapaisesti liioitteli ja kettuili...
Ainon kettuilut ja sarkasmi oli jo turhan raskasta jatkuvasti kuultuna ja Ranja siitä minusta ihan syystäkin sanoi hänelle. Sen sijaan ymmärrän ahdistavan tilanteen perheessä.
Se on minusta eri asia olla perheen isä, joka juo/polttaa pilveä päivittäin kuin vapaa-ajalla vkl:na reissussa bilettävä nuori tyttö. Ei siinä mitään kaksinaismoralismia ole, elämäntilanteet ihan erit.
Sheri ja Nea ok. Aino ja Ranja omilla tavoillaan hieman raskaita ihmisiä.
Minulle jäi epäselväksi se, mikä sairaus Ranjalla oli? Hän yritti selittää itkuisena syitä lihavuudelleen, mutta sanoiko hän kuitenkaan suoraan mikä oli se sairaus, jonka vuoksi hän oli lihonut?
Vierailija kirjoitti:
Minulle jäi epäselväksi se, mikä sairaus Ranjalla oli? Hän yritti selittää itkuisena syitä lihavuudelleen, mutta sanoiko hän kuitenkaan suoraan mikä oli se sairaus, jonka vuoksi hän oli lihonut?
Sairaudet voi kerätä nestettä mutta ei ne läskiä kerää. Se tulee syömällä.
Miksi iltalehti laittoi Ranjasta sen jutun lehteen ? Sehän oli varma , että sitä ylipainoa ruvetaan keskustelee ihan joka paikassa. Täältäkin se on poistettu. Toivottavasti tuo nainen tajuaa mitä kaikkea voi seurata tuosta ylipainosta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi iltalehti laittoi Ranjasta sen jutun lehteen ? Sehän oli varma , että sitä ylipainoa ruvetaan keskustelee ihan joka paikassa. Täältäkin se on poistettu. Toivottavasti tuo nainen tajuaa mitä kaikkea voi seurata tuosta ylipainosta.
Tottakai tietää, tietää röökaajakin että siitä saa keuhkosyövän mutta himo on suurempi kuin tahdonvoima.
Vierailija kirjoitti:
Ei tällä kaudella enää juuri lastenhoitoa näytetä, pelkkää deittailua ja bailaamista. Äärimmäisen tylsää.
Kuka jaksaa katsoa jotain lastenhoitoa?
M48