Au pairit Thaimaassa
Katso lähetysajat : Au pairit Thaimaassa - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella huonokäytöksinen tuo yksi koheltaja. Kohteli Sheriä tosi huonosti, joi perskännejä yhtenään ja lopuksi vielä haukkui hostperheensä kameroiden edessä. Hävetköön.
Ihan oikein haukkua alkoholisti ja sekakäyttäjä sekä lastaan väkivaltainen oleva ukko kameroiden edessä. Eläimiäkin kohtelivat kyllä huonosti koko perhe.
No mieheltä ei kysytty mielipidettä eikä omaa versiota, vaan kuultiin vaan kun Aino häntä kuvasi ja suomeksi haukkui kameralle miehen kuullen. Törkeää.
Aino itse kovaa vauhtia luisumassa alkoholismiin... nuorena sitä ei itse huomaa, kun se on niin jännää ottaa kuppia. Hyvä kaksinaismoralisoida perheen juoppoa iskää. Ehkä hänkin on joskus ollut iloinen viinan voimalla juhliva nuori parikymppinen mies. Biletysvaihde vaan jäi hänellä päälle. Nelikymppisenä jo sairas alkkis...viisikymppisenä ehkä viinavainaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranjan kaltaiset äärivasemmistolaiset on raskaita koska puuttuvat joka ikiseen sanomiseen eikä voi normaalisti keskustella esim säästä ilman että pitää vetää ilmastonmuutos tai woke keskusteluun.
Kaikista ahdistuneimpia on just nämä maailmanparantajawokettajat jotka ahdistuu kaikesta mikä ei sovi heidän agendaan tai sanomiseen. Siskonikin on tälläinen äärivasemmostolainen ilmastonmuutoswokettaja, aivan älyttömän raskasta seuraa siinä mielessä ettei mistään voi puhua ilman että loukkaantuu kaikesta ja tarttuu joka ikiseen sanomiseen vaikka olisi täysin neutraalisti sanottu.
Mun mielestä on hienoa olla vahvasti jonkin asian puolella ja harrastaa hyvälaatuista aktivismia ja informointia. Mutta ei ole ok tuoda omaa agendaa joka ikiseen hyväntahtoiseenkin keskusteluun ja ottaa haastava asenne aina suhteessa keskustelukumppaniin. Se on ihan vain huon
Olen aivan samaa mieltä. Minusta kuitenkaan Ranjalla ei ole ollut tuollaista asennetta. Kameralle puhuu omista arvoistaan, mutta muiden kanssa keskustelee joustavasti, ei moiti toisten valintoja, ei ole haastavalla asenteella. Sheriltä kysyi mielestäni ihan asiallisesti, kun Sheri alkoi kritisoida Ranjan perheen äidin ulkomuotoa Ranjaa puolustaakseen. Se oli Sheriltä ajattelematonta, ja hyvin hän otti Ranjan ihmettelyn vastaan, eikä varmaan kokenut tulleensa hiljennetyksi vaan huomasi että ketään ei tarvitse haukkua. Se oli ihan hyvä keskustelu minusta.
Vierailija kirjoitti:
Ettö mua naurattaa tuo nykyisten parikymppisten "terapiapuhe"? Käykö ne kaikki jossain terapeuttien luona?
Ranja: "Hienoa että osasit sanoittaa tunteesi. Minun pitää nyt itsereflektoida tätä."
Moni käy, minkä lisäksi perusopetukseen kuuluu tunnetaitoja. Siksi ovat tuossa niin paljon parempia kuin me, jotka puramme pahan olomme haukkumalla vieraita ihmisiä ja vittuilemalla syyttömille nettipalstoilla.
Nykynuoret ei vissiin ymmärrä että muualla ei eletä kuin suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo toinen, pitempi Vauva-palstan keskustelu Thaimaan au paireista on poistettu? Hyssyttelyn, "kehopositiivisuuden" ja "monimuotoisuusohjelmaformaatin" vuoksiko? Aikamoista suvaitsemattomuutta ja sensuuria.
Suvaitsematonta, kun et saa haukkua ihmisiä? Palstan säännöt kieltävät sellaisen. Sensuuri muutenkin tarkoittaa sitä että viesti tarkistetaan etukäteen ja jätetään julkaisematta jos se on epämiellyttävä. Jälkikäteen poistaminen ei ole sensuuria, vaan jos kirjoittajat eivät noudata palstan sääntöjä, ketjut poistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme teiniräkästystä ja kikatusta aikuisilta ihmisiltä🙄
Aika moni parikymppinen on vielä teinimäinen vaikka muka 18 vuotiaskin täysi ikäinen. Aivot kehittyy 25 vuotiaaksi saakka.
No kyllä oli räksätystä. Onko nykyajan nuoret aikuiset tosiaan vielä noin lapsellisia?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen asia, joka minusta on tabu, on huomattavan ylipainon vaara terveydelle. Ymmärrän ihan hyvin, kuinka hankalaa laihduttaminen on, mutta tiede ei valehtele. Iso ylipaino on terveysriski. Sarjassa host-äiti ilmaisee sen todella ikävällä tavalla, mutta terveyden kannalta asiassa on pointtinsa.
Tiedätkö mitä tabu tarkoittaa? Eihän tämä ole yhtään tabu vaan joka paikassa puhutaan ylipainon vaaroista terveydelle? Ja siksi ihmetyttää että joku luulee ettei toinen olisi niistä riskeistä kuullut ja hänelle pitää vain kertoa. Sitten hän yllättyy ja sanoo että Ooh, en tiennytkään ja rivakasti laihduttaa normaalipainoon.
Se ei mene noin. Mäkin olen ollut ylipainoinen ja tiesin hyvin että se on terveysriski. Tiesin sen olossanikin, joka oli huono ja väsynyt. Laihtuminen onnistui kuitenkin vasta kun monta asiaa oli selvitetty ja kohdallaan. Eikä kenenkään tarvinnut sa
Sama kuin päihteet, jokainen tietää riskit terveydelle ja sosiaalisille suhteille mutta vasta oma tahto ja jokin pysäytys saa aikaan muutoksen jos on saadakseen. Tässäkin on kyse omasta tahdosta. Kyllä ylipaino on asia minkä jokaisen pitäisi kohdallaan kyseenalaistaa, vaikka asia on puhkikaluttu siten kuinka laihtua, moni muuttuu sokeaksi itseään kohtaan, aletaan keksiä verukkeita kuinka on muuten arvokas ja täytyy kelvata sellaisenaan ja sitten ympäröidään itsensä ihmisillä jotka toistavat tuota mielikuvaa, loukkaannutaan ja muututaan uhmakkaiksi. Jotkut väittävät jopa olevansa suuriluisia tai lapsesta asti ylipainoisia, heillä on ihan yhtä suuri valta onnistua laihduttamaan. Puhun kokemuksesta, olen ylipainoinen ja jotenkin periksi antanut, tiedän että pystyisin olemaan hyvinkin siro, olenhan sellainen ollut mutta tahto tulee vastaan, kiusaukset, nälkä, liikkumattomuus, suuttumus puolisoa kohtaan joka asiasta nälvii, olen muuttunut itse ilkeäksi ja sanon takaisin herkästi, vähän kuin että tuollaisille ihmisille en anna periksi, vaikka totuus on että itselleni minun pitäisi näyttää, minä olen se jolle hyviä asioita voi tapahtua, minun täytyy vain ITSE päättää. Niin ja lopuksi sanon, että Ranja on sekä kaunis kasvoiltaan, upeat silmät, toimiva keho kuin hyvä persoona, tahdikas ja sydämellinen. Hän on ehdottomasti aikanaan hyvä äiti, sellainen turvallinen hahmo kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni parikymppinen on vielä teinimäinen vaikka muka 18 vuotiaskin täysi ikäinen. Aivot kehittyy 25 vuotiaaksi saakka.
No kyllä oli räksätystä. Onko nykyajan nuoret aikuiset tosiaan vielä noin lapsellisia?!
Ainakin ovat selvästi kypsempiä kuin kukaan tuollaisia kommentteja laukova. Eli voidaan varmaan yhdessä todeta, että keskenkasvuisuus ei katso ikää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joidenkin ruokarajoitteisten pitää mainita rajoitteistaan koko ajan. Luulevatko olevansa jotenkin parempia ja muiden yläpuolella olevia, kun sitä omaa erinomaisuuttaan julistetetaan kaikille. Tiedoksi tällekin Ranjalle, ruokarajoitteet ovat normaaliarkea lähes kaikille muodossa tai toisessa. Minullakin on eikä siitä tartte sanoa kellekään mitään, teen omat valintani ilman torvien toitotusta.
On se kyllä, kun ruokavaliosta pitää aina mainita kun puhe on ruokailuista. Kyllä sitä pitäisi vain tuppisuuna jättää tarjottu liharuoka syömättä.
Miten helvetissä tuo Ranja saa itsensä noin lihavaksi vaikka on kasvissyöjä. Veikkaan että makaronia, pastaa ja muuta höttöhiilaria menee kahden edestä, tuskin pahemmin alas menee mitään vihreää...Järkyttävää katsella kun parikymppinen on tuossa kondiksessa. Lohtusyömistä ja naurettavaa muka ilmastoahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Miten helvetissä tuo Ranja saa itsensä noin lihavaksi vaikka on kasvissyöjä. Veikkaan että makaronia, pastaa ja muuta höttöhiilaria menee kahden edestä, tuskin pahemmin alas menee mitään vihreää...Järkyttävää katsella kun parikymppinen on tuossa kondiksessa. Lohtusyömistä ja naurettavaa muka ilmastoahdistusta.
No ihan helvetin helposti kaikilla hiilareilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo toinen, pitempi Vauva-palstan keskustelu Thaimaan au paireista on poistettu? Hyssyttelyn, "kehopositiivisuuden" ja "monimuotoisuusohjelmaformaatin" vuoksiko? Aikamoista suvaitsemattomuutta ja sensuuria.
Varmaan ilmiannettiin kun alkoi mennä naisten lihavuuden haukkumiseksi.
Niin, sitä pidetään siis "haukkumisena", kun otetaan avoimesti ja rehellisesti puheeksi hengenvaarallinen lihavuus. "Haluatko että sinulle valehdellaan? Että olet kaunis ja terve tuon kokoisena?" thaimaalaisäiti kysyi ihan kiltisti ja ystävällisesti Ranjalta. Siitäkös aggressiivinen vollotus alkoi! Nyt Ranja tovereineen on tainnut olla kiivaassa yhteydessä Vauva-palstan ylläpitäjiin ja vaatinut sensuuria!
Vierailija kirjoitti:
Meille valehdellaan että rasva lihottaa. Hiilarit ne on syntipukki, kannattaa perehtyä insuliiniin ja sen toimintaan elimistössä. Hiilarien takia meillä on 2-tyypin diabetesepidemia.
Jos sairaalloinen lihavuus on vain oma valinta, on sitä varmaan sitten se alkoholismi ja anoreksiakin. Sen kun laihduttaa, lopettaa juomisen tai lihottaa itsensä normaalipainoon. Ja kaikissa tapauksissa ilmeisesti auttaa, jos mahdollisimman moni mainitsee ihmiselle kyseisestä ongelmasta ja kehottaa toimimaan näiden helppojen ohjeiden mukaan.
On se kumma, kun nämä ihmiset eivät vain kuuntele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille valehdellaan että rasva lihottaa. Hiilarit ne on syntipukki, kannattaa perehtyä insuliiniin ja sen toimintaan elimistössä. Hiilarien takia meillä on 2-tyypin diabetesepidemia.
Joo lopetetaan hiilarien syöminen, ja maailma pelastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen asia, joka minusta on tabu, on huomattavan ylipainon vaara terveydelle. Ymmärrän ihan hyvin, kuinka hankalaa laihduttaminen on, mutta tiede ei valehtele. Iso ylipaino on terveysriski. Sarjassa host-äiti ilmaisee sen todella ikävällä tavalla, mutta terveyden kannalta asiassa on pointtinsa.
Tiedätkö mitä tabu tarkoittaa? Eihän tämä ole yhtään tabu vaan joka paikassa puhutaan ylipainon vaaroista terveydelle? Ja siksi ihmetyttää että joku luulee ettei toinen olisi niistä riskeistä kuullut ja hänelle pitää vain kertoa. Sitten hän yllättyy ja sanoo että Ooh, en tiennytkään ja rivakasti laihduttaa normaalipainoon.
Se ei mene noin. Mäkin olen ollut ylipainoinen ja tiesin hyvin että se on terveysriski. Tiesin sen olossanikin, joka oli huono ja väsynyt. Laihtuminen onnistui kuitenkin vasta kun monta asiaa oli selv
Sama kuin päihteet, jokainen tietää riskit terveydelle ja sosiaalisille suhteille mutta vasta oma tahto ja jokin pysäytys saa aikaan muutoksen jos on saadakseen. Tässäkin on kyse omasta tahdosta. Kyllä ylipaino on asia minkä jokaisen pitäisi kohdallaan kyseenalaistaa, vaikka asia on puhkikaluttu siten kuinka laihtua, moni muuttuu sokeaksi itseään kohtaan, aletaan keksiä verukkeita kuinka on muuten arvokas ja täytyy kelvata sellaisenaan ja sitten ympäröidään itsensä ihmisillä jotka toistavat tuota mielikuvaa, loukkaannutaan ja muututaan uhmakkaiksi. Jotkut väittävät jopa olevansa suuriluisia tai lapsesta asti ylipainoisia, heillä on ihan yhtä suuri valta onnistua laihduttamaan. Puhun kokemuksesta, olen ylipainoinen ja jotenkin periksi antanut, tiedän että pystyisin olemaan hyvinkin siro, olenhan sellainen ollut mutta tahto tulee vastaan, kiusaukset, nälkä, liikkumattomuus, suuttumus puolisoa kohtaan joka asiasta nälvii, olen muuttunut itse ilkeäksi ja sanon takaisin herkästi, vähän kuin että tuollaisille ihmisille en anna periksi, vaikka totuus on että itselleni minun pitäisi näyttää, minä olen se jolle hyviä asioita voi tapahtua, minun täytyy vain ITSE päättää. Niin ja lopuksi sanon, että Ranja on sekä kaunis kasvoiltaan, upeat silmät, toimiva keho kuin hyvä persoona, tahdikas ja sydämellinen. Hän on ehdottomasti aikanaan hyvä äiti, sellainen turvallinen hahmo kaikille.
Niin, kuten olet huomannut, nälviminen ja haukkuminen ei auta.
Se ei ole veruke, että ylipainoinen on arvokas sellaisenaan. Se on ihan totuus, ja jos mielestäsi ei ole näin, sinun pitäisi miettiä asiaa ihan itsesikin vuoksi. Ilmeisesti et pidä itseäsikään arvokkaana? En ole laihdutuksen ammattilainen, ja minulle on itsellenikin suuri mysteeri miten onnistuin lukuisten yritysten jälkeen laihtumaan lähes itsestään. Halusta se ei ollut kiinni, olin halunnut aina laihtua. Tuossa kohtaa laihtumishalut olivat päinvastoin vähäisemmät kuin aiemmin, vaan päinvastoin hyvien elämäntapahtumien takia olin alkanut pitää itseäni hyvänä ja arvokkaana. Se kaiketi alkoi näkyä myös valinnoissa joita tein itseäni kohtaan. Laihduin tosi hitaasti, noin viiden vuoden aikana, mutta painoa lähti yli 30 kiloa eikä minun tarvinnut noudattaa mitään dieettiä tai kiduttaa itseäni. Kilot ovat myös pysyneet poissa. Kunpa osaisinkin analysoida kaiken, mitä tuossa muutoksessa tapahtui, mutta se oli monen tekijän summa. Yksi niistä oli se, ettei kukaan arvostellut minua, ei haukkunut, ei osoittanut että olisin arvoton. En edes minä itse. Muutos ei lähtenyt itsevihasta kuten yritykset aina aiemmin, vaan jostain ihan muusta paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ovat selvästi kypsempiä kuin kukaan tuollaisia kommentteja laukova. Eli voidaan varmaan yhdessä todeta, että keskenkasvuisuus ei katso ikää.
Ei tuollainen räksätys oikeasti ole mitenkään aikuismaista tai sivistynyttä. Kyllä olisi hyvä opetella puhumaan ja olemaan jotenkin järkevämmän oloisesti. Mutta lapsiahan he tosiaan taitavat vielä olla.
Eipä tee mieli lähteä Thaimaahan lomalle kiitos tämän ohjelman.
Aino ei kuulema pidä väkivallasta mutta itse käyttää väkivaltaa.Peiliinkatsomisen paikka ja haettava apua siihen.