Au pairit Thaimaassa
Katso lähetysajat : Au pairit Thaimaassa - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1167)
Vierailija kirjoitti:
Ranjan vegaanius ihmetyttää, vähärasvainen kala ja kana ovat hyviä proteiinin lähteitä.
Sanoi jossain kohtaa että voi Thaimaassa ollessa venyttää hieman vegaanisuuttaan maitot ja juusto tuotteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän vegaani on ylipainoinen, mun tuttu vegaani perhe on hoikkia ihmisiä. Muistan yhen poikani openkin joka mainosti ettei syö lihaa, oli ylipainoinen.
Vegaanikin lihoaa jos ei liiku. Vegaanituotteet ei lisäksi ole niin terveellisiä kuin moni luulee,joko liian suolaisia tai sitten lisäaineita.
Vierailija kirjoitti:
Ranjalle ollaan asettamassa täällä kummallista sädekehää, vaikka hän on kaikkea muuta kuin vilpitön ja puhdas pulmunen kaikkine aatteineen. Vaikka niin kovasti korostaakin mm. ilmastoagendaansa ja aktivismiaan eri asioissa.
Kun esim. Suomen itsenäisyyspäivänä au pairit kokoontuivat muistelemaan itsenäisyyspäivän viettojaan Suomessa, tämä tyttö muisti tärkeänä ainoastaan sen kuinka oli osallistunut Helsinki ilman nat...eja mielenosoitukseen, ja kuinka hänelle oli tullut ahdistava ja pelokas olo vastamielenosoituksen soihtukulkueesta ja poliisien toiminnasta. Unohtui vain mainita, että juuri tuo hänen kulkueensa toimi erittäin häiriköivästi ja vastusti virkavaltaa todella väkivaltaisesti, kun taas se soihtukulkue eteni täysin rauhallisesti ja kunnioittavasti. Olisi siis luullut ahdistuksen ja pelon tulevan aivan Ranjan oman kulkueen toiminnasta, mutta näin ne asiat kääntyvät ideologian avulla toiseksi.
Tällaista rauhan rakentamist
Hmm... kumpi on oikeasti pelottavampaa, hetken äänekäs häiriköinti, vai rauhalliset ihmiset joiden tavoite on sulkea ihmisiä keskitysleireille? Minä ihan aidosti pelkäisin noita jälkimmäisiä.
Yksi aupair sai huoneeseen perheen 5- vuotiaan huoneen. Huone oli täynnä kaikenkarvaisia pehmoleluja ja satukirjoja. Eikä siinä vielä kaikki. Huoneessa oli ovien sijaan useita avonaisia oviaukkoja. Kyllä olisi epämiellyttävää nukkua tuollaisessa huoneessa.
Olen iloisesti yllättynyt 3 jakson jälkeen! Olen katsonut joka kauden, ja tähän mennessä mukana on ollut yksi ihminen, joka on ollut mielestäni kiinnostava ja kiva. Lähinnä olen katsonut ihan maisemien, erilaisiin paikkoihin tutustumisen ja draaman vuoksi.
Tällä kaudella pidän kaikista! Aino on minusta ihanan rento. Ranjasta tulee melkein liikuttunut olo. Ihailen ihmisiä jotka jaksavat välittää ja yrittää ihan itse tehdä edes jotain paremman maailman eteen. Itse olen vanha kyyninen kääkkä, mutta ihanaa että meillä on nuoria joiss on paloa.
Kaksi muuta ei ole tehnyt yhtä isoa vaikutusta, en edes nimiä muista, mutta eivät ärsytä kuitenkaan ja mies on hauskan oloinen.
Ainolta tosin oli huonoa käytöstä nauraa rätkättää vieressä kun lapsi oli surullinen kouluun lähdöstä. Kyllä lapsen suru on ihan samaa surua kuin aikuisen, tuskin surulliselle aikuisellekaan nauraisi noin. :(
Mutta muuten kivan oloinen tyyppi!
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly: aupair tarkoittaa nuorta, joka asuu perheessä, hoitaa lapsia ja tekee kevyitä kotitöitä.
Ranja: aupair tarkoittaa nuorta joka tulee istumaan perheen ruokapöytään ja itkemään että tarjottu ruoka ei kelpaa.
Hävettää ihan suomalaisten puolesta kun näin itsekäs minäminäminäminunruokavalio tyyppi lähetetään ulkomaille vaatimaan erityiskohtelua.
Lisäksi Ranja valittaa usein väsymystään, hän on vähästäkin hengästynyt, vaikka perheen äiti oli julman suorasanainen, mihin harvoin on totuttu, on ihan fiksua miettiä voisiko suorasanaisuudessa nähdä jotain positiivista, ottaa opiksi, todeta itselle miten saattaakin olla väärässä? Liikunta ja terveellinen ruoka laskee painoa, samalla elintasosairastumisriskit vähenee. Lasten kanssa leikkiessä täytyy myös olla fyysisesti nopea, valmis suojelemaankin lasta. Perheen äiti opetti silti väärin, nöyryyttäminen ei koskaan toimi vaan synnyttää vihaa. Ranjaa kutsuttiin bossladyksi ja siitä roolista hän selvästi pitää, jäikö työt mieluiten puheen asteelle, pikku askartelulle?
Nykynuoret kuormittuvat päivässä burnoutin partaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly: aupair tarkoittaa nuorta, joka asuu perheessä, hoitaa lapsia ja tekee kevyitä kotitöitä.
Ranja: aupair tarkoittaa nuorta joka tulee istumaan perheen ruokapöytään ja itkemään että tarjottu ruoka ei kelpaa.
Hävettää ihan suomalaisten puolesta kun näin itsekäs minäminäminäminunruokavalio tyyppi lähetetään ulkomaille vaatimaan erityiskohtelua.
Lisäksi Ranja valittaa usein väsymystään, hän on vähästäkin hengästynyt, vaikka perheen äiti oli julman suorasanainen, mihin harvoin on totuttu, on ihan fiksua miettiä voisiko suorasanaisuudessa nähdä jotain positiivista, ottaa opiksi, todeta itselle miten saattaakin olla väärässä? Liikunta ja terveellinen ruoka laskee painoa, samalla elintasosairastumisriskit vähenee. Lasten kanssa leikkiessä täytyy myös olla fyysisesti nopea, valmis suojelemaankin lasta. Perheen äiti op
Mutta kun tuollainen ihminen ihan varmasti tietää miksi hän on väsynyt ja huonokuntoinen. Se on varmasti opetettu hänelle miljoona kertaa. Ei kyse ole siitä että olisi vain niin tyhmä ettei vain ota opiksi kun toiset opettavat. Emme me tiedä miksi R on lihava, mutta ihan varmasti hän olisi mieluummin terve ja hyväkuntoinen. Ei se ole asia joka ratkeaa kun vain myöntää olevansa väärässä ja ottaa opikseen toisten haukuista.
Onko Ranjan äiti ollut sohvaperunoissa? Kovin on tutun oloisen näköinen, samoin äänensä.
Minun BMI oli 40 ja kyllä minua kiusattiin ja joka paikassa joku sanoi, että olen läski ja pitäisi laihduttaa yms. Itkin ja yritin laihduttaa ja harrastin liikuntaa myös.
Söin täysin samaa ruokaa kuin muu perhe ja samanverran ja silti olin ihan hirveä punkero. Aloin laskemaan kaloreita selvittäen ensin peruskulutuksen ja jätin pois kaikki turhat kalorit kuten sokeripitoiset juomat ja kastikkeet ja majoneesit.
Esimerkiksi majoneesista voi tulla ruokaan jopa satoja kaloreita ylimääräistä.
Nyt BMI on 19 ja en ole koskaan ollut näin onnellinen ja tyytyväinen omassa kehossani.
Toki oli ikävää kuulla totuutta, mutta huomaan nyt ihmisten olleen oikeassa.
Minulla oli verenpaine tauti jo 20- vuotiaana ja alkava diabetes ja kipuja ja uniapnea.
Nyt kun laihduin verensokeri on taas normaali ja verenpaine ihanne arvoissa enkä tarvitse enään verenpaine lääkkeitä ja myös nukun paremmin ja jaksan liikkua.
Kenenkään ei pitäisi kommentoida toisen ulkonäköä se on totta, mutta esimerkiksi lääkäreiden tehtävä on sanoa asiasta vaikka siitä mieleni pahoitin, mutta lihavuus on sairaus ja on suorastaan törkeää Ylensyödä, jos oikeasti ajattelee ilmastoa ja luontoa. Toki minulla on myös PSCOS joka osaltaan vaikuttaa myös siihen, että lihon helposti, mutta en anna sen olla enään tekosyy. Lihavuus on sairaus . Joku aikaisemmin kirjoitti tästä, mutta mitä jos Parkkari loukkaantuu, siitä kun joku sanoo, että pitäis lopettaa huumeiden käyttö?
Pian meillä on ongelma , että sekin on narkkari fobiaa, puuttua toisen sairauteen.
Keho positiivisuus on hieno asia ja pitää rakastaa itseään sellaisena kuin on, mutta koska lihavuus on asia johon voi itse yleensä vaikuttaa, vaikka se sairaus onkin .
Lihavuus on eri asia kuin muut sairaudet, koska lihavuus anteeksi vain on aina melkein itse aiheutettua, vaikka en sitä itsekään millään meinannut hyväksyä ja sytytin muita ihmisiä siitä miten he näkivät vain läskini . Nyt kun olen laiha tuntuu niin kuin maailma olisi auennut ja rakastan itseäni tavalla jota ennen en tiennyt olevan mahdollista.
Tämä oli minun tarina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranjalle ollaan asettamassa täällä kummallista sädekehää, vaikka hän on kaikkea muuta kuin vilpitön ja puhdas pulmunen kaikkine aatteineen. Vaikka niin kovasti korostaakin mm. ilmastoagendaansa ja aktivismiaan eri asioissa.
Kun esim. Suomen itsenäisyyspäivänä au pairit kokoontuivat muistelemaan itsenäisyyspäivän viettojaan Suomessa, tämä tyttö muisti tärkeänä ainoastaan sen kuinka oli osallistunut Helsinki ilman nat...eja mielenosoitukseen, ja kuinka hänelle oli tullut ahdistava ja pelokas olo vastamielenosoituksen soihtukulkueesta ja poliisien toiminnasta. Unohtui vain mainita, että juuri tuo hänen kulkueensa toimi erittäin häiriköivästi ja vastusti virkavaltaa todella väkivaltaisesti, kun taas se soihtukulkue eteni täysin rauhallisesti ja kunnioittavasti. Olisi siis luullut ahdistuksen ja pelon tulevan aivan Ranjan oman kulkueen toiminnasta, mutta näin ne asiat kääntyvät ideologian avul
"Hmm... kumpi on oikeasti pelottavampaa, hetken äänekäs häiriköinti, vai rauhalliset ihmiset joiden tavoite on sulkea ihmisiä keskitysleireille? Minä ihan aidosti pelkäisin noita jälkimmäisiä."
Kenenkään "tavoite" Suomessa - ei myöskään tuon soihtukulkueen - ei ole sulkea ihmisiä keskitysleireille, vaan täällä kaikki kyllä haluavat saada kukistettua terroristijärjestön joka tuolla alueella hallitsee. Näkökulma vaan vaihtelee.
Minä oikeasti pelkään sitä aktivismia, joka vääristää tapahtumien kulun ja hyväksyy poliisin fyysisen, väkivaltaisen vastustaminen ja Suomen oikeusjärjestelmän ohittamisen.
Täällä vakaa yhteiskunta ei perustu tällaiseen aktivismiin vaan parlamentarismiin - ei anarkismiin. Valehtelu vaan tuntuu olevan luonteva tapa toimia varsinkin vasemmistoaktivistien keskuudessa.
Haluisin ohjelman, jossa au pairit rupeavat salasuhteeseen perheen isän kanssa, tätä olisi jännä seurata ja uskon, että valtaosalla uteliaisuus heräisi ihan uudelle tasolle.
"Aino todella häiriintynyt tekopyhä mimmi. Voi voi jos joku vähän polttaa pilveä.."
Minusta Aino on ihan oikeassa, perheen isä juo liikaa, eikä pilvi kuulu todellakaan lapsiperheeseen. Perheen äiti on aivan ihana, minusta hänen pitäisi jättää tuo ukko, joka on kertakaikkisen kurja koko perheelle. Yhdenkään lapsen ei pitäisi kasvaa väkivaltaisessa alkoholisiperheessä. Tuon perheen äidillähän on oma bisneskin, pärjäisi ihan hyvin ilman tuota alkkisukkoa. En huolisi ikinä tuollaista miestä, pilvi on ehdoton ei. Samoin selkeä alkoholismi.
Toinen asia, joka minusta on tabu, on huomattavan ylipainon vaara terveydelle. Ymmärrän ihan hyvin, kuinka hankalaa laihduttaminen on, mutta tiede ei valehtele. Iso ylipaino on terveysriski. Sarjassa host-äiti ilmaisee sen todella ikävällä tavalla, mutta terveyden kannalta asiassa on pointtinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun esim. Suomen itsenäisyyspäivänä au pairit kokoontuivat muistelemaan itsenäisyyspäivän viettojaan Suomessa, tämä tyttö muisti tärkeänä ainoastaan sen kuinka oli osallistunut Helsinki ilman nat...eja mielenosoitukseen, ja kuinka hänelle oli tullut ahdistava ja pelokas olo vastamielenosoituksen soihtukulkueesta ja poliisien toiminnasta. Unohtui vain mainita, että juuri tuo hänen kulkueensa toimi erittäin häiriköivästi ja vastusti virkavaltaa todella väkivaltaisesti, kun taas se soihtukulkue eteni täysin rauhallisesti ja kunnioittavasti. Olisi siis luullut ahdistuksen ja pelon tulevan aivan Ranjan oman kulkueen toiminnast
Ei viedä tätä ketjua poliittiseen väittelyyn. Minusta olisi pelottavaa jos äärioikeistolaisen kulkueen annettaisiin kulkea tässä maassa hiljaa hyväksyen eikä kukaan sanoisi mitään. Siksi minun pointsini menevät Ranjalle ja kaltaisilleen. Häiriköintiä ja poliisin vastustamista en hyväksy, mutta se on ollut pieni joukko josta ei voi vastuuttaa kaikkia, ja se on joka tapauksessa pienempi paha kuin natsiaatteen levittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Toinen asia, joka minusta on tabu, on huomattavan ylipainon vaara terveydelle. Ymmärrän ihan hyvin, kuinka hankalaa laihduttaminen on, mutta tiede ei valehtele. Iso ylipaino on terveysriski. Sarjassa host-äiti ilmaisee sen todella ikävällä tavalla, mutta terveyden kannalta asiassa on pointtinsa.
Tiedätkö mitä tabu tarkoittaa? Eihän tämä ole yhtään tabu vaan joka paikassa puhutaan ylipainon vaaroista terveydelle? Ja siksi ihmetyttää että joku luulee ettei toinen olisi niistä riskeistä kuullut ja hänelle pitää vain kertoa. Sitten hän yllättyy ja sanoo että Ooh, en tiennytkään ja rivakasti laihduttaa normaalipainoon.
Se ei mene noin. Mäkin olen ollut ylipainoinen ja tiesin hyvin että se on terveysriski. Tiesin sen olossanikin, joka oli huono ja väsynyt. Laihtuminen onnistui kuitenkin vasta kun monta asiaa oli selvitetty ja kohdallaan. Eikä kenenkään tarvinnut sanoa että laihduta. Itse asiassa nyt kun mietin, se oli aikaa jolloin elin lähes erakkona eikä kukaan koskaan käskenyt laihduttamaan tai arvostellut painoani. Sattumaa tai ei, juuri siinä tilanteessa vasta pystyin laihtumaan.
Ettö mua naurattaa tuo nykyisten parikymppisten "terapiapuhe"? Käykö ne kaikki jossain terapeuttien luona?
Ranja: "Hienoa että osasit sanoittaa tunteesi. Minun pitää nyt itsereflektoida tätä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun esim. Suomen itsenäisyyspäivänä au pairit kokoontuivat muistelemaan itsenäisyyspäivän viettojaan Suomessa, tämä tyttö muisti tärkeänä ainoastaan sen kuinka oli osallistunut Helsinki ilman nat...eja mielenosoitukseen, ja kuinka hänelle oli tullut ahdistava ja pelokas olo vastamielenosoituksen soihtukulkueesta ja poliisien toiminnasta. Unohtui vain mainita, että juuri tuo hänen kulkueensa toimi erittäin häiriköivästi ja vastusti virkavaltaa todella väkivaltaisesti, kun taas se soihtukulkue eteni täysin rauhallisesti ja kunnioittavasti. Olisi siis luullut ahdistuksen ja pelon tulevan aivan Ranjan oman kulkueen toiminnasta, mutta näin ne asiat kääntyvät ideologian avul
Hmm... kumpi on oikeasti pelottavampaa, hetken äänekäs häiriköinti, vai rauhalliset ihmiset joiden tavoite on sulkea ihmisiä keskitysleireille? Minä ihan aidosti pelkäisin noita jälkimmäisiä.
Tulipa taas päivän naurut: "rauhalliset ihmiset, joiden tavoite on sulkea ihmisiä keskitysleireille?"
Millä vuosituhannella elät? Yritätkö siis ihan naama peruslukemilla väittää, että soihtukulkue on joku na z ikulkue? Suomessa ei ole na z eja kuin w o k e t t ajien päiväunissa.
Mitä se Sheri oikein teki työkseen siellä hostperheessä? Piti seuraa sille teinipojalle? Muut selkeästi hoitivat lapsia, siivosivat ym. mutta en nähnyt mitä hänen hommiinsa kuului.
Ranjan vegaanius ihmetyttää, vähärasvainen kala ja kana ovat hyviä proteiinin lähteitä.