Ovatko koiranomistajat kateellisia vapaaehtoisesti koirattomille (koiravapaille) ?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Näiden turhakkeiden omistajien päässä ei kaikki ruuvit ole paikallaan.
Anteeksi, mutta epäilen, että sinä olet paljon pahempi turhake, kuin koira :D
Vierailija kirjoitti:
Välillä. Rakastan koiriani, mutta ovathan nämä erittäin sitovia, kun ovat vielä haastavia tapauksia. Lähinnä olen kateellinen ajoittain siitä, että koirattomat pääsevät helpommin lomareissuun.
En minä näistä silti mistään hinnasta luopuisi.
Ei minua koira estä lähtemästä lomareissuun. Vien sen vaki koirahoitolaan, jonne se menee mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin lapseton koiranomistaja selvästi kadehtii meidän perhettä.
Itse taas koiranomistajana olen pitkään kokenut parinkin tuttavaperheen kadehtivan meidän koiraa.
Siis sitä koiraa, ei teitä?
Aloitusta on haukuttu, mutta minusta tässä on ajatusta. Ihminen kyllä hankkii koiran/kissan tai lapsen, jos sitä haluaa, eikä siihen vaikuta, se, että joku haukkuu ja luulee, että hankintaa aina kadutaan, mutta sitä ei vaan haluta myöntää.
Mutta jokaisesta näistä mitä omistaa(lapsi, kissa , koira)omista saa yleensä enemmän, kuin mitä antaa/menettää.
Koiraton ja lapseton elämä olisi itselle painajaismaista, enkä sellaista itselleni olisi koskaan halunnut. Kissatkin menee ja on niitä muutama ollutkin. Joku saa elämäänsä onnen olemalla yksin tai kaksin. Joku toinen saa onnen, kun hänellä on vaikka se koira tai kissa tai lapsi.
Jokaisella on oikeus valita, mutta ei pidä haukkua tai väheksyä toisten valintaa, jokainen tyylillään.
Pakko kommentoida vähän ohi, mutta selkeästi osa koiranomistaja on jotenkin vauhkoja koiriensa suhteen. Täälläkin päin muutama mammeli aina odottaa, että jäisin ihastelemaan heidän koiriaan, ihmettelevät, jos väistän ja menen vain ohi, toki kohtealiaasti tervehdin ja huikkaan, että on kiire, kun koira tulee nuuhkimaan. En halua puntteihini pusikoista koiraan tarttuneita punkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirani ovat parasta elämässäni ja säälin vapaaehtoisesti koirattomia! Vastuuttomia retaleita luonteeltaan jotka eivät tiedä mistä jäävät paitsi!! Ikinä eivät tule kokemaan aitoa rakkautta eivätkä ymmärtämään mistä elämässä saa sen aidon suurimman ilon ja onnen!
Ja varmasti katuvat sitten vanhana kun litkivät viiniä ja matkustelevat ettei tullut aikanaan hankittua sitä koiraa! Mutta sitten on jo liian myöhäistä!
Niinpä! Kaikkihan koiran haluavat ja nämä jotka muuta väittävät ovat vain allergisia eivätkä siksi voi sellaista hankkia tai ei vaan ole löytynyt puolisoa toiseksi omistajaksi!! Yrittävät sitten naamioida tämän elämässä epäonnistumisensa halpamaisesti koiravihaksi!!!
Häh?
Koira onntoivottu perheenjäsen.. harvinaisen typerä aloitus
Vierailija kirjoitti:
Pakko kommentoida vähän ohi, mutta selkeästi osa koiranomistaja on jotenkin vauhkoja koiriensa suhteen. Täälläkin päin muutama mammeli aina odottaa, että jäisin ihastelemaan heidän koiriaan, ihmettelevät, jos väistän ja menen vain ohi, toki kohtealiaasti tervehdin ja huikkaan, että on kiire, kun koira tulee nuuhkimaan. En halua puntteihini pusikoista koiraan tarttuneita punkkeja.
Mulla on päinvastainen ongelma. Vastaantulijat haluaisivat jututtaa koiraani, mutta koirani ei välitä vieraista ihmisistä ja mielellään kiertää ne.
Vierailija kirjoitti:
Aloitusta on haukuttu, mutta minusta tässä on ajatusta. Ihminen kyllä hankkii koiran/kissan tai lapsen, jos sitä haluaa, eikä siihen vaikuta, se, että joku haukkuu ja luulee, että hankintaa aina kadutaan, mutta sitä ei vaan haluta myöntää.
Mutta jokaisesta näistä mitä omistaa(lapsi, kissa , koira)omista saa yleensä enemmän, kuin mitä antaa/menettää.
Koiraton ja lapseton elämä olisi itselle painajaismaista, enkä sellaista itselleni olisi koskaan halunnut. Kissatkin menee ja on niitä muutama ollutkin. Joku saa elämäänsä onnen olemalla yksin tai kaksin. Joku toinen saa onnen, kun hänellä on vaikka se koira tai kissa tai lapsi.
Jokaisella on oikeus valita, mutta ei pidä haukkua tai väheksyä toisten valintaa, jokainen tyylillään.
Näinhän se on. Lasten kohdalla varsinkin tuntuu että moni sellaisen hankkinut oikein haluaisi että joku lapseton katuisi päätöstään jotta voisi sitten ilkkua että olisiko kannattanut vähän miettiä vaan mullapa on! Mitä sitten jos joku ei halua lasta tai koiraa? Vapaa valinta ja miksi sitä katuisi kun saa tehdä mielensä mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vitsihän tämä, mutta itse asiassa toki jos olisin halunnut mahdollisimman helpon ja halvan elämän, olisin sekä koiraton että lapseton. Mutta kun se merkityksellisyys ei synny helppouden maksimoinnista.
Mä kanssa mietin, että miksi elämän pitäisi olla mahdollismman helppoa? Ei mitään haasteita. Ja jos nyt tullaan sanomaan, että kyllä sitä voi olla haasteita, vaikka ei olekaan koiraa tai lasta, niin totta kai voi, mutta täytyy ymmärtää, että jollekin se haaste, joka elämään halutaan, onkin sen koiran omistaminen tai lapsi. Yhtä hyviä haasteita/elämään sisältöä tuovia nuokin asiat on, kuin se, että pääsee kiipeämän vuorelle tmv.
Vierailija kirjoitti:
Häh?
Koira onntoivottu perheenjäsen.. harvinaisen typerä aloitus
Tää on tehty sen katuvatko lapsen hankkineet lapsettomia aloituksen takia. Siellä sitä vasta typeriä vastauksia oli!
Minä olen lapsesta asti ollut eläinrakas ja minulla on ollut koiria ja kissoja ja muitakin eläimiä. Koskaan en ole ollut kateellinen "eläinvapaille" ihmisille. En ole edes ajatellut asiaa. Mutta itselle eläimet on olleet niin tärkeitä,etten koskaan haluaisi elää ilman nelijalkaista.
Vielä vähemmän olen ollut kateellinen lapsivapaille ihmisille(tässä aloituksessahan on viittaus siihen).
Itsekin olin lapsivapaa aina 33 ikävuoteen asti, enkä kyllä kaipaa noita aikoja. Lasten kanssa voi ajoittain olla rankkaa, mutta eri se lapsettomanakaan oleminenkaa mitään herkkua ollut ja yhtä lailla oli ongelmia ja vastoinkäymisiä. Lasten kanssa on kaikki helpompaa. Ja elämä rikkaampaa joka suhteessa.
En vaihtais koskaan tätä nykyistä elämää siihen, mitä oli silloin, kun ei vielä ollu omaa koiraa tai lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi joku haluaa koiran. Niitä pitää kouluttaa, ulkoiluttaa ja ne haisee. Eläinlääkäri maksaa kaikki rahat ja munuaisen. Jos huonosti käy, niin saa semmoisen sessen joka ei opi olemaan kotona itekseen ja sitten sitä pitää raahata mukana joka paikkaan. Minä sanon että ei kiitos.
Tämähän oli hauska. Mistä tuo tuli, että maksaa munuaisen? Mut kallista lystiähän se koiranpito on. Eläinlääkärilaskut on yhdessä paikassa nelinkertaistuneet kymmenessä vuodessa. Siksi päätin olla ostamatta koiraa.
Sama operaatio maksoi siis 10 vuotta sitten 50 euroa ja nyt se maksaa 200 euroa.
Osa on, osa ei.
Kaikki eivät ymmärrä lemmikin omistamisen kokonaisvaltaisuutta. Osa sopeutuu, osa ei. Osa ei halua koskaan olla ilman lemmikkiä.
Eikös ole ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Joo ihan varmasti kaikki koiranomistajat hartaasti toivovat ennen kaikkea että juuri sinä ihailisit heidän koiransa. Ihan normaalin ihmisen jutuilta kuulostaa. 🙄
kyllä kaikkien elämään vähintään yksi hevonen mahtuu, missä on vika jos sulla ei ole jo? hevosen kanssa elämä on helppoa
Vierailija kirjoitti:
Näiden turhakkeiden omistajien päässä ei kaikki ruuvit ole paikallaan.
Ei varmaan kaikki, mut enemmän ruuveja ku siun kopassa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirani ovat parasta elämässäni ja säälin vapaaehtoisesti koirattomia! Vastuuttomia retaleita luonteeltaan jotka eivät tiedä mistä jäävät paitsi!! Ikinä eivät tule kokemaan aitoa rakkautta eivätkä ymmärtämään mistä elämässä saa sen aidon suurimman ilon ja onnen!
Ja varmasti katuvat sitten vanhana kun litkivät viiniä ja matkustelevat ettei tullut aikanaan hankittua sitä koiraa! Mutta sitten on jo liian myöhäistä!
Minä hommasinkin lapsen koirankorvikkeeksi.
M49