Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko mielestäsi olisi kohtuullinen korvaus,

Vierailija
18.09.2008 |

jos henkilö A kulkee viikon ajan koulumatkat henkilö B:n auton kyydissä? Koulumatkaa 5 kilsaa yhteen suuntaan eli viikossa tulee 50 km.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisessä tekstissä mainitaan "viikon ajan" eli kyse ei ole mistään jatkuvasta kyyditsemisestä eikä edes kuukaudesta.

Kysyisin voinko korvata kyydin jotenkin. Jos toinen sanoo että ei, niin kiittäisin ja ehkä antaisin jonkin muodollisen lahjan, tarjoaisin lounaan ruokalassa tms. En ainakaan itse kehtaisi mitään vitosta ruveta tarjoamaan. Ihan kuin pitäisin autoilijaa niin köyhänä, että vitosella olisi hänelle suurikin merkitys. Itse en kuljettajana missään tapauksessa haluaisi mitään korvausta. Tämä kuuluu mielestäni siihen kategoriaan, jossa kaveria autetaan ihan ilmaiseksi. Moniko meistä esim. muuttoapuna ottaa mitään korvausta? Tai jos osallistuu kaverin pihatalkoisiin? Niihin menee enemmän aikaa ja vaivaa kuin autokyydin tarjoamiseen viikon ajan.

Vierailija
22/24 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin toi rahan arvo ei oikeasti vielä ole kakskymppiselle selvinnyt.

Opiskelu on monesti siinäkin mielessä mielekästä, että se opettaa rahan arvon ihmiselle. Kaikille ei kuitenkaan, mutta suurimmalle osalle.

Ammattikoulukin voi kieltämättä olla hiukan paha, kun monet asuuvat vielä kotona opiskellessa ja sitten töihin ja ansioiden kanssa baariin jne.... nälän näkeminen jää kokematta. Ei sitä kaikki akateemisetkaan koe, mutta itse olen laihtunut muutamaan otteeseen useamman kilon, ihan nälän ja rahapulan takia.

kyydissäni kulki vuoden opiskelukaveri ilmaiseksi.. ja voin sanoa että otti päähän kun ei edes tarjonnut mitään. ja kun opiskelijalla ei tosiaankaan ole rahaa liiaksi ja ihan avoimesti toisen opiskelukaverin kanssa vihjailtiin, joka siis kulki kyydissä myös. ja kun bensakulut oli viikossa sen 50€ niin se tekee kuussa summan mitä opintotuki on! ärsytti myös tää kaveri joka aina mainosti kuinka on rahaa, kun isi maksaa jne.. eli ei siitä ainakaa ole kyse ettei olis varaa! tosi röyhkeetä olla kysymättä mun mielestä ja minäkin odotin edes jotain 5 euroa viikossa! nyt sit meni hermot lopullisesti kun uus vuosi alkoi opiskelua ja toinen taas oletti et pääsee ihan ilmaitteeks (kehtas vielä sanoa et heh, eipä paljon paina toi bensan hinta kun pääsen ihan ilmatteeks näin) ja sanoin että mun auto ei sen oven eteen pysähdy ellei maksa puolia bensasta! antoi sitten pitkin hampain rahaa ja tuumas vielä että pääsis kyllä ilmatteeks toisen opiskelukaverinki kyydissä!! eli ei mitään käytöstapoja tai tajua miten paljon auto vie rahaa! suosittelen siis tarjoamaan rahaa tms.korvausta, koska tämä asia alkoi jo vaikuttaa ystävyyteemme..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyydissäni kulki vuoden opiskelukaveri ilmaiseksi.. ja voin sanoa että otti päähän kun ei edes tarjonnut mitään. ja kun opiskelijalla ei tosiaankaan ole rahaa liiaksi ja ihan avoimesti toisen opiskelukaverin kanssa vihjailtiin, joka siis kulki kyydissä myös. ja kun bensakulut oli viikossa sen 50€ niin se tekee kuussa summan mitä opintotuki on! ärsytti myös tää kaveri joka aina mainosti kuinka on rahaa, kun isi maksaa jne.. eli ei siitä ainakaa ole kyse ettei olis varaa! tosi röyhkeetä olla kysymättä mun mielestä ja minäkin odotin edes jotain 5 euroa viikossa! nyt sit meni hermot lopullisesti kun uus vuosi alkoi opiskelua ja toinen taas oletti et pääsee ihan ilmaitteeks (kehtas vielä sanoa et heh, eipä paljon paina toi bensan hinta kun pääsen ihan ilmatteeks näin) ja sanoin että mun auto ei sen oven eteen pysähdy ellei maksa puolia bensasta! antoi sitten pitkin hampain rahaa ja tuumas vielä että pääsis kyllä ilmatteeks toisen opiskelukaverinki kyydissä!! eli ei mitään käytöstapoja tai tajua miten paljon auto vie rahaa! suosittelen siis tarjoamaan rahaa tms.korvausta, koska tämä asia alkoi jo vaikuttaa ystävyyteemme..

Vierailija
24/24 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo nimenomaan huomasi ettei rahan arvoa ole oppinut, oletti saavan kaiken ilmaitteeksi. ikäero kyllä tuntui tässä asiassa vaikka muuten tulimme hyvin toimeen. tuntuu itsestä niin käsittämättömältä tuo vanhempien rahoilla kehuskelu kun on itse jo äiti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme