Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi ostaa 5,6 kg kasviksia/ viikko, vaikka miehen kanssa kaksistaan.

Vierailija
28.04.2025 |

Siinäpä sitä ostamista ja kantamista, vaikka pakkasessa marjoja.

Mites te muut? 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En elä suositusten mukaan. Ihan älytöntä olisi 4-henkisenä perheenä syödä viikossa 14 kg kasviksia! Pari, kolme kiloa kyllä. Se saa riittää. 

Vierailija
2/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En elä suositusten mukaan. Ihan älytöntä olisi 4-henkisenä perheenä syödä viikossa 14 kg kasviksia! Pari, kolme kiloa kyllä. Se saa riittää. 

100g päivää kohden yhdelle ihmiselle? No ei se kyllä riitä mihinkään. Vaikket itsestäsi välitä niin turvaa edes lapsien ruokailut, etteivät pode anemiaa ja kohta keripukkia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100g päivää kohden yhdelle ihmiselle? No ei se kyllä riitä mihinkään. Vaikket itsestäsi välitä niin turvaa edes lapsien ruokailut, etteivät pode anemiaa ja kohta keripukkia. 

Liha pitää kersat tiellä

Vierailija
4/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit korvata tuosta 1,4 kg ostamalla 1,4 litraa tuoremehua.

Vierailija
5/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha pitää kersat tiellä

Peruna, makaroni ja leipä.

Vierailija
6/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pistän miehen kantamaan ne painavat juurekset.

Vierailija
7/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee ruokaa se alle 4kg viikossa ja se sisältää lihatkin. Miten kukaan voisi syödä pelkkiä kasviksia 5,6kg viikossa eli 800g päivässä? Sehä olisi 400g kasveja per ateria.

Vierailija
8/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Puskan ja Mikael Fogelholmin höpötyksiä. Lisäksi 8-10 siivua ruisleipää päivässä jotka huuhdellaan alas rasvattomalla maidolla. Nami nami.

Vierailija
9/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha pitää kersat tiellä

Peruna, makaroni ja leipä.

Kaikki kasveja. Juomaksi kori olutta päivässä.

Vierailija
10/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo paljoa ole. Just käytiin kaupassa ja ostettiin reilusti enemmän. Avokadoja, omenia, banaania, tomaattia, sipulia, appelsiineja, paprikoita. Kasviksia on helppo syödä, kun syö mieleisiä.  

Vierailija
11/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee ruokaa se alle 4kg viikossa ja se sisältää lihatkin. Miten kukaan voisi syödä pelkkiä kasviksia 5,6kg viikossa eli 800g päivässä? Sehä olisi 400g kasveja per ateria.

Mulla menee yli 2kg ruokaa päivässä, pelkästään vihannekset ja liha on sen 1.2kg per päivä.

Vierailija
12/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo paljoa ole. Just käytiin kaupassa ja ostettiin reilusti enemmän. Avokadoja, omenia, banaania, tomaattia, sipulia, appelsiineja, paprikoita. Kasviksia on helppo syödä, kun syö mieleisiä.  

No mikset ostanut mieleisiä kasveja?

Vierailija
13/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva syö kaksi kertaa päivässä. Itse syön aamulla esim avokadon 200g, päivällä tuorepuuron, siinä 200g omenaa tms, kotiin tultua banaanin (100g?) ja ruuan kanssa esim parsakaalia 200g, salaattia, tomaattia, kurkkua tms yht 200g, ja mukaan esim kikherneitä ja tofua tuomaan proteeinia. Minulle ihan normaalia. Jos ei syö turhaa höttöä, kasviksia syö mielellään. 

Vierailija
14/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt tuon 700-800g kasviksia päivässä jo 20v. Ei ole aina helppoa saada tuollaista määrää alas, mutta nopeasti tuohon tottui. Nykyään on vaikea kuvitella, että jotkut oikeadti syövät kasviksia vain 0-100g/pv.

Vierailija
15/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee yli 2kg ruokaa päivässä, pelkästään vihannekset ja liha on sen 1.2kg per päivä.

Oot varmasti oman ympäristösi levein henkilö

Vierailija
16/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pekka Puskan ja Mikael Fogelholmin höpötyksiä. Lisäksi 8-10 siivua ruisleipää päivässä jotka huuhdellaan alas rasvattomalla maidolla. Nami nami.

No minä syön näin. Olen aina ollut yrittämättä normaalipainoinen, oikeastaan lihaksikas. Verenpaine keski-ikäisenä ihannelukemissa ilman lääkityksiä. Kolesterolit myös. Vatsa toimii. Paras ruoka jonka tiedän on ruisleipä maidolla. Töissä katselen ikuisten laihduttajien ihmesäätämistä. Minä syön perusruokaa, aina ruualla leipä ja maito ja kasvikset. Pysyn hyvässä kunnossa yrittämättä. 

Vierailija
17/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan alapeukutatte, kun tämä on mainittu ravitsemussuosituksissa. 100 g päivän kasviksista ja hedelmistä voi korvata 1 desilitralla tuoremehua.

Vierailija
18/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo eläessäni syöny noin paljoa kasviksia päivässä. Lähinnä kurkkua ja tomaattia leivän päällä, siinä monena päivänä kaikki kasvikset. 

Perusruokavalio on muutoin terveellinen: ruisleipää, kaurapuuroa ym. En välitä juuri mistään makeasta eli suklaata tai karkkia en syö. 

Oon 45-vuotias, hoikka ja terve. Ei oo mitään puutostiloja. 

Vierailija
19/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan alapeukutatte, kun tämä on mainittu ravitsemussuosituksissa. 100 g päivän kasviksista ja hedelmistä voi korvata 1 desilitralla tuoremehua.

Jos puristaa itse. Kaupan tuoremehut on täynnä lisättyjä sokereita.

Vierailija
20/21 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puristaa itse. Kaupan tuoremehut on täynnä lisättyjä sokereita.

Tuoremehuihin ei lisätä sokeria. Eikä itse puristettu ole sen terveellisempää. Parempi syödä hedelmä kuituineen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän