Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailumies esitteli minut perheelleen ilman että oltiin sovittu

Vierailija
28.04.2025 |

Mitä mieltä tästä?

olen tapaillut erästä miestä pari kuukautta. Emme ole sopineet seurustelusta, mutta nähdään viikottain. Ollaan jo keski-ikäisiä. 

Menimme etukäteissuunnitelman mukaan erääseen tapahtumaan vapaa-ajalla ja se oli sellainen tapahtuma mihin ihan jokainen ei eksy ohi kulkiessa. Paikan päällä sitten tuli vastaan pariskunta ja mies esitteli että tässä on hänen sisko miehensä kanssa. Ei he millään ole voineet vahingossa osua samaan aikaan tuohon paikkaan mielestäni. Tuli tunne että on sopinut siskonsa kanssa että ns vahingossa törmätään siellä toisiimme. Mutta miksi näin?!?

Mun mielestä sukulaisten ensimmäisestä tapaamisesta pitää sopia yhdessä ja sitä ennen pitäisi sopia että seurustellaanko vai ollaanko vaan tuttuja. Mulle tuli jotenkin hölmö olo. Ja tietysti aloin miettimään että onko tapailumies niitä tyyppejä jotka määrää tahdin ja nainen tottelee perässä (mies ei muuten ole ollut mitenkään dominoiva toistaiseksi).

Mitä mieltä tästä?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä on ap sinulle näin suuri ongelma. Kuten joku yllä sanoi, niin kun veli esitteli siskonsa, niin sinun tarvitsi vain hymyillä, kätellä ja tervehtiä. Oliko tuo sinun mielenterveydellesi liikaa? Vai mikä se ongelma tässä on?

Vierailija
42/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua ottaa sitä riskiä, että tulee kohtaamaan tapailukumppanin läheisiä liian aikaisin, sitten tapailee sitä kumppania vain jommankumman kotona tai muuten katseilta piilossa. Jos menee tapahtumiin, ottaa riskin, että siellä voi olla muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on kokemuksia, miten jonkun lapsuudenkaverin tapaakin yhtäkkiä vuosikymmenien jälkeen ihan eri kaupungin kylpylän hississä kylpytakki päällä.

Näin voi tosiaan käydä kenelle vain milloin vain, jos on missään muualla kuin kotonaan. Ja kotiinkin voi joku kaupustelija tulla soittamaan ovikelloa, mutta sille ei ole pakko avata.

Vierailija
44/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisella ihmisellä tämän tasoisia ongelmia? esittelet itsesi ja siinä se. Se mitä teidän jatkosta tulee on tarina toinen.

Taidat itse olla pirttihirmu jonka pitää saada määritellä mitä tapahtuu ja milloin, etkä kestä mitään yllätyksiä. 

Eli onko tämä ihan oikeesti joku ongelma?

Samaa mieltä. Aikuinen ihminen voi päättää, että tapailu loppui nyt tänään. En näe siis mitään ongelmaa siinä, että näkee tapailemansa ihmisen sukulaisia. Olitko jo jättämässä ukkoa, vai mistä moinen ongelma syntyi?

Minusta perheenjäsenten tapaamisesta pitää sopia etukäteen. Kummankin pitää olla siihen valmiita. En halua että minun luullaan olevan jonkun miehen seurustelukumppani, jos me olemme vain kavereita tai tapailemme ilman suuria sitoumuksia

Ja mistä minä tiedän mitä mies on puhunut minusta perheelleen. Tai mitä kertoi siskolleen tuon tapaamisen jälkeen. Kenties kertonut että seurustelee (vaikka ei olla sellaisesta sovittu) vaiko että on tapaillut jonkin aikaa naista? 

En ole itse kertonut miehestä omalle perheelleni mitään koska minusta emme seurustele ja en ikinä mainitse perheelleni tapailumiehistä, koska niitä tulee ja menee. 

ap

Vierailija
45/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olet siis ihan satavarma, että se sisko myöskään ei voisi olla siellä sattumalta? Mitä ap tekisit, jos omat vanhempasi tai sisaruksesi tulisivat vastaan kadulla, kun olet tämän tapailumiehesi kanssa liikkeellä? Luikkisitko pakoon vai esittelisitkö hänet?

Kuten sanoin, tuo paikka missä tavattiin sisko miehensä kanssa oli sellainen mihin ei kuka tahansa eksy sattumalta. Se oli tietty tapahtuma kaupungin ulkopuolella ja olimme suunnitelleet menon etukäteen. Tuo tapahtuma ei ollut mikään massatapahtuma torilla vaan pienen harrastuspiirin tapahtuma eräässä rakennuksessa. En usko mitenkään että siskonsa olisi sinne eksynyt samaan aikaan sattumalta.

Siksi tämä nyt ketuttaa itseäni ja mietin että ylireagoinko vai onko tämä muista ihmisistä ihan kiva ja huoleton tapa tutustuttaa perheeseen muka_ohimennen?

ap

Kyllä sä ylireagoit

Vierailija
46/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisella ihmisellä tämän tasoisia ongelmia? esittelet itsesi ja siinä se. Se mitä teidän jatkosta tulee on tarina toinen.

Taidat itse olla pirttihirmu jonka pitää saada määritellä mitä tapahtuu ja milloin, etkä kestä mitään yllätyksiä. 

Samaa mieltä. Aikuinen ihminen voi päättää, että tapailu loppui nyt tänään. En näe siis mitään ongelmaa siinä, että näkee tapailemansa ihmisen sukulaisia. Olitko jo jättämässä ukkoa, vai mistä moinen ongelma syntyi?

Minusta perheenjäsenten tapaamisesta pitää sopia etukäteen. Kummankin pitää olla siihen valmiita. En halua että minun luullaan olevan jonkun miehen seurustelukumppani, jos me olemme vain kavereita tai tapailemme ilman suuria sitoumuksia

Ja mistä minä tiedän mit

Sinulla on hyvin tiukat rajat, ja sinulla on oikeus pitää niistä kiinni. Realiteetti noin tiukkojen rajojen kanssa sitten vain on se, että siihen ei oikein mahdu mitään miehiä ja tapailuja.

Vierailija
47/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä minä tiedän mit

Jos sukulainen tulee yllättäen vastaan, niin ei siitä etukäteen voi sopia. 

Panetko sä noita tapailumiehiä, vai miten heille voi tulla väärinkäsitys, että seurustelette?

Vierailija
48/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi tällainen tapailukin on sinulle liian kuormittavaa. Mitäpä jos antaisit itsellesi hengähdystauon ihan kaikista tapailuista, ja hakisit itsellesi tasapainoa.

Vierailija
49/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on sinulle väliä mitä miehen sisko kuvittelee sinun olevan?

Vierailija
50/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö sinä, että ei se mies pysty kontrolloimaan koko tuttavapiirinsä liikkeitä, vaikka sinä kuinka asiasta polkisit jalkaa. Miehen tuttavilla on oikeus osallistua mihin tapahtumiin he haluavat ilman, että heidän tarvitsee kysyä sinulta, tuiki tuntemattomalta naiselta lupaa.

Vierailija
51/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle sopiva tapailukumppani voisi olla vähän vanhempi erakkoluonteinen lapseton mies. Parasta olla myös ilman sisaruksia sekä ystäviä ja jonka vanhemmat ovat jo kuolleet aikoja sitten. 

Vierailija
52/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä minä tiedän mit

Sinä siis olet olettaja ja elät olettamusten maailmassa. Se on hyvin kuluttavaa ja johtaa juuri tuollaisiin ongelmiin, joissa nyt painiskelet. Suosittelen jalkoja maahan ja realismia kehiin.

saat tietää mitä tapailumies sinusta on perheelleen kertonut sellaisella modernilla metodilla nimeltään kysyminen ja kommunikointi.

Sinu ei myöskään tarvitse käyttää aikaasi sen pohtimiseen mitä joku toinen mahdollisesti sinusta olettaa, tai sinun ja sen miehen suhteesta, jonka kanssa sinut nähtiin. Sinun ei kuuu kontrolloida sellaisia. 

Vierailija
53/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mies määrää tahdin. Itsestäänselvyys.

Vierailija
54/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä minä tiedän mitä mies on puhunut minusta perheelleen. Tai mitä kertoi siskolleen tuon tapaamisen jälkeen. Kenties kertonut että seurustelee (vaikka ei olla sellaisesta sovittu) vaiko että on tapaillut jonkin aikaa naista? 

No, sen saat selville yksinkertaisesti kysymällä häneltä.

Vierailija
55/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mies ymmärtää juosta kauas AP.n kaltaisesta ongelmakimpusta. 

Miesparka. 

AP vaikuttaa todella raskaalta, kontrolloivalta ja epätasapainoiselta ihmiseltä

Vierailija
56/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt mieheni sukulaisia tai vanhempia koska mieheni ei ole väleissä niitten kanssa ja toinen vahemmista on kuollut.

Vierailija
57/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hiddo. Tuossa ajassa entisaikaan oltiin jo kihloissa ja melkein naimisissa. 

M

Toivottavasti mies ymmärtää jättää tuollaisen tuuliviirin.

Vierailija
58/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas tehty asioista vaikeaa..🤦

Vierailija
59/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä nyt hyvältä kuulosta. Lainkaan.

Ongelma on ihan mitätön ja kuvitellaan jotain vuosisadan linssiin viilausta ihan ihme aiheella. Aika epäluuloista. 

Ja mitä sitten vaikka oliskin totta? Tapailumies sanonut siskolleen Et taidan tulla yhden Mirkun kanssa sinne, et nähdään jos nähdään.

Ihan normaalia elämää, josta tehdään jtn ihme epäluuloista keissiä.

Vierailija
60/65 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä?

Ongelma on, että sisarukset tykkäävät jostain samasta asiasta. Toinen ongelma on, että sut esiteltiin. Kolmas ongelma on, että mitäköhän mies on perheelleen puhunut. Ja jos rivien bälistä luin oikein, niin olisi kauhistus, jos mies olisi kertonut siskolleen, että tapailen tosi mukavaa naista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme