Mikä tämä nykyinen tapailu on?
Ennen seurusteltiin ja oli seurustelukumppani. Tyttöystävä tai poikaystävä. Nykyisin tapaillaan tapailuihmisiä.
Kommentit (80)
Törmäsin "tapailuun" vuonna 2008. Kysyin puolen vuoden päästä mieheltä, voisimmeko alkaa seurustelemaan, niin mies sanoi, ettei hän edes osaa seurustella. Sitten lopetin suhteen. En jaksanut, että on epämääräistä, että ollaanko vai eikö olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se on seurustelun esiaste. Aika ennen seurustelua.
Se vain tuntuu pidentyneen huomattavasti siitä mitä se yleensä ennen oli. Juuri yhdessä toisessa ketjussa puhuttiin viiden vuoden tapailusta.
Mä en koskaan suostuisi mihinkään viiden vuoden tapailuun. En edes vuoden tai puolen vuoden. Kyllä se pitää hyvin nopeasti olla seurustelua ja ollaan vain toistensa kanssa. Ei mitään helkutan epämääräistä tapailua.
Siksi saankin varmaan olla sinkkuna loppuelämäni. Erosta on kaksi vuotta.
N45
Minä olen tapaillut kivaa miestä nyt yli 2 vuotta eron jälkeen. Kumpikaan ei vielä halua seurustelua, tilanne sopii molemmille. N41
No kivat teille. Mulle tuollainen ei sopisi ja sen toin aiemmassa viestissä esille. En ymmärrä miksi sun piti mun viestiä lainata kertoaksesi oman tilanteesi.
N45
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hirveän haalealta ja kädenlämpöiseltä verrattuna kasarin aikoihin. Kasarilla oltiin sängyssä muutama tunti ensi tapaamisesta, ja harvoin miehen aloitteesta.
Me käytännössä muutettiin yksin tein yhteen:) Romanssi jatkuu yhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei uskalla sitoutua enää. Kumppanista pitää pystyä tarvittaessa pääsemään samantien eroon.
Jos itse tapaan jonkun deittisovelluksen kautta, ja haluan tavata hänet uudelleen.
Niin millä nimityksellä häntä noilla toisilla treffeillä kutsuisit? Kun seurustelemaan en ole kenenkään kanssa ikinä alkanut ekalla tapaamisella (vaikka olisi tavattu opiskeluiden tai muun kautta).
Tapailu tarkoittaa mielestäni sitä seurustelun esivaihetta, jossa tutustutaan toisiimme katsoen, olisiko tästä seurustelusuhteeksi.
Sekoitatkohan sinä nyt seurustelun ja avioliiton.
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin "tapailuun" vuonna 2008. Kysyin puolen vuoden päästä mieheltä, voisimmeko alkaa seurustelemaan, niin mies sanoi, ettei hän edes osaa seurustella. Sitten lopetin suhteen. En jaksanut, että on epämääräistä, että ollaanko vai eikö olla.
Juuri tuollainen epämääräisyys on mulle myrkkyä. Eipä taida enää löytyä mun ikäluokasta miestä joka suostuisi oikeasti seurustelemaan. Miehet haluaa saada kaikki edut eivätkä siksi halua seurustella.
N45
Täyttä paskaa ne onkin ,sano nee...i, sivua ei löydy.Tästä lähtien kopioin ja liitän , mulla nimittäin loppu turhanpäiväinen kirjoitus tänne.
Vierailija kirjoitti:
Ennen ja ennen . . . Eikö muka ole nykyään hyvä, jos ensin vain tapailee? Siinä selviää, onko yhteisiä kiinnostuksen kohteita, sopivatko päivärytmit yhteen, mitä ajatellaan vanhemmista ja sisaruksista, minkälaista asumismuotoa pidetään parhaana jne. Selviää myös tapailukumppanin asenne työhön, rahaan, lapsiin ja uskontoon. Parhaimmillaan tätä seuraa seurustelu (joka muun muassa tarkoittaa, että muita ei tapailla) ja avo- tai avioliitto.
Kun tiedetään, miten monet liitot päättyvät eroon, pidän tapailua / deittailua erittäin hyvänä asiana kumppaniin tutustumisen kannalta.terv. Äitimummianoppi
No siitä vaan miettimään. Niin se homma etenee. Miettikää miettikää miettikää miettikää miettikää. Ootte vanhoja. Kaikki ihmiset elää samaa syö juo nai nukkuu käy töissä opiskelee on työttömänä on eläkkeellä sairastaa on terveenä ja se kaikki vaihtelee noin vain onneksi. Muuten olis tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei uskalla sitoutua enää. Kumppanista pitää pystyä tarvittaessa pääsemään samantien eroon.
Jos itse tapaan jonkun deittisovelluksen kautta, ja haluan tavata hänet uudelleen.
Niin millä nimityksellä häntä noilla toisilla treffeillä kutsuisit? Kun seurustelemaan en ole kenenkään kanssa ikinä alkanut ekalla tapaamisella (vaikka olisi tavattu opiskeluiden tai muun kautta).
Tapailu tarkoittaa mielestäni sitä seurustelun esivaihetta, jossa tutustutaan toisiimme katsoen, olisiko tästä seurustelusuhteeksi.
Just näin. Ehkä max kaksi kuukautta riittää siihen, että tietääkö käydäänkö tässä seurustelemaan vai onko tää tässä. Jos siinä vaiheessa huomaa, ettei toisesta ole seurustelusuhteeseen ni sit soronoo.
Sitä tosin en ymmärrä, että "tapaillaan" monia ihmisiä samaan aikaan, se on outoa.
Se on kyläilyä intiimillä twistillä.
Tapailu= henkilöt etsivät sopivaa kumppania käyden treffeillä eri henkilöiden kanssa. Hyväksi todettu tapa on käydä kävelyllä ja jutella niitä näitä. Siinä tapaamisessa saa hyvin selvää haluaako jatkaa tapailua saman henkilön kanssa, vai haluaako tutustua seuraavaan kandidaattiin.
Tapailu loppuu, kun sopiva kumppani löytyy ja seurustelu alkaa. Tapailin kumppaniani kuukauden ennen kuin sovittiin seurustelusta. Ensin nähtiin muitakin, mutta ekan tapaamisen jälkeen leskityttiin vsin toistemme tapailuun kävelyn ja muun tavallisen tekemisen merkeissä kaverillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se on seurustelun esiaste. Aika ennen seurustelua.
Se vain tuntuu pidentyneen huomattavasti siitä mitä se yleensä ennen oli. Juuri yhdessä toisessa ketjussa puhuttiin viiden vuoden tapailusta.
Mä en koskaan suostuisi mihinkään viiden vuoden tapailuun. En edes vuoden tai puolen vuoden. Kyllä se pitää hyvin nopeasti olla seurustelua ja ollaan vain toistensa kanssa. Ei mitään helkutan epämääräistä tapailua.
Siksi saankin varmaan olla sinkkuna loppuelämäni. Erosta on kaksi vuotta.
N45
Minä olen tapaillut kivaa miestä nyt yli 2 vuotta eron jälkeen. Kumpikaan ei vielä halua seurustelua, tilanne sopii molemmille. N41
Minä olen tapaillut kivaa miestä nyt yli 2 vuotta eron jälkeen. Kumpikaan ei vielä halua seurustelua, tilanne sopii molemmille. N41"
Niin eli teillä on seksisuhde tai kaveri(seksi)suhde.
En ikinä jaksaisi mitään "tapailusuhdetta" kuten en myöskään jaksa jenkkilästä kopioitua teennäistä "deittailu" kulttuuriakaan.
Oi niitä helppoja aikoja kun toinen vain kysyi "alatko olee" tai "kiinnostaisko seurustelu" ja sitten siltä vain oltiin yhdessä. Ei mitään ihme tapailuja ja testailuja välissä.
Naiset etsii rahakkaampaa ja semmosta robottia joka vain nyökyttelee " kyllä kulta".
Vierailija kirjoitti:
Oi niitä helppoja aikoja kun toinen vain kysyi "alatko olee" tai "kiinnostaisko seurustelu" ja sitten siltä vain oltiin yhdessä. Ei mitään ihme tapailuja ja testailuja välissä.
No tämä. Sen vuoksi saankin varmaan olla loppuelämäni yksin. Tuskin löytyy suurinpiirtein mun ikäistä miestä joka ajattelisin mun kanssa samalla tavalla. Miehet haluaa vain kaikki hyödyt, mutta eivät halua seurustella.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä. Sen vuoksi saankin varmaan olla loppuelämäni yksin. Tuskin löytyy suurinpiirtein mun ikäistä miestä joka ajattelisin mun kanssa samalla tavalla. Miehet haluaa vain kaikki hyödyt, mutta eivät halua seurustella.
N45
Kyllä meillä oli tapailua ennen parisuhdetta.
55v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Kyllä meillä oli tapailua ennen parisuhdetta.
55v.
Huoh. No kivat teille. Mä en yllä kysynyt yhtään mitään miten teillä meni vaan mä kerroin mitä mä haluan ja mitä en halua. Mä en halua mitään pitkiä epämääräisiä tapailuja vaan kyllä pitää olla hyvin nopeasti seurustelua ja ollaan vain toistensa kanssa. Jotkut tapailee jopa vuosia! Aivan järjetöntä ja mä en halua tuollaista.
N45
Saa tapailla muitakin, ei velvollisuuksia. Lähinnä ystävyys ja/tai seksisuhde. Voi kehittyä seurusteluksikin, harvemmin.
Itselläni omasta ystäväpiiristäni jäänyt kuva, että deittiäppeihin ei erityisemmin ilahduttu. Yli 10-20 vuoden pitkän suhteen eron jälkeen haettu uutta ihmistä ja vastaan tullut juuri tämä ilmiö, tapailu. Ei ole enää mitään suoraa, selkeää 'alakko oleen mun kaa?' 'Seukataanko me, ollaanko pari?' kuten vielä ehkä 15-20 vuotta sitten.
Laadukkaimmilla tyypeillä paljon matcheja ja naisia tulossa treffeille pilvin pimein. Mies saattaa tapailla ties miten montaa naista rinta rinnan. Koskaan hän ei pysähdy, vaan etsii saavuttamatonta täydellistä. Kynnys dumpata ihminen on kovin matala, enää ei jakseta nähdä yhtään vaivaa. Vaihtoon menee kuin kertakäyttöesine.. Klik, ihmisostoskoriin swaipattu uusi tuote.
Deittikumppani kokee riittämättömyyttä tässä hanakassa kilpailuasetelmassa. On vaikea laskea suojamuuriaan, kun seuraavan päivän tapahtumana kenties tyly ghostaus.