Neuvoja vaikeaan tilanteeseen
Parisuhteessa pitkään ollut vaikeaa, tänään sitten tuli valtava riita ja ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ero. Yritän parhaillaan selvittää kyytiä toiselle paikkakunnalle vanhemmilleni, ja alan sieltä sitten etsimään uutta asuntoa. Ongelmaksi muodostuu työni, minulla on syksylle saakka äitiysloman sijaisuus josta koeaika päättänyt. Minulla ei ole tällä paikkakunnalla ketään kenen luo voisin majoittua hetkeksi, joten ainoa vaihtoehto on lähteä pois. Saako määräaikaisen työsopimuksen purettua heti jotenkin? Kuuluuko määräaikainen työsopimus tehdä koeajan jälkeen loppuun ilman irtisanomisia? Vai soitanko huomenna sairaslomaa irtisanomisajaksi? Varmasti löytyisi googlettamalla kaikki, olen vaan aivan sekaisin nyt niin toivon että saisin täältä neuvoja miten tässä tilanteessa kannattaa toimia ennenkuin otan pomoon huomenna yhteyttä 🥺
Kiitos monista hyvistä vinkeistä. En tajunnut ajatella sitä että jos irtisanon itseni niin työttömyysetuus menee myös. Työsopimuksessa ei ole mitään mainintaa irtisanomisesta. Ei kai auta, kun jutella pomon kanssa ja katsoa miten se menee ja toimia sen mukaan. Olen onneksi isossa yrityksessä töissä, ehdotan ensisijaisesti siirtoa toiselle paikkakunnalle. Mikään hetkellinen tunnekuohu tämä ei ole vaan pitkään jatkunut ikävä tilanne, joka vaan kärjistyi sietämättömäksi, ja kun tätä on jo pitkään jatkunut niin voimat alkaa olemaan loppu ja haluaisin oman jaksamisen takia pois ja koen että läheisistä olisi myös suuri apu lähiaikoina, kyseessä kuitenkin 15 vuoden suhde niin tuntuu että elämältä lähti pohja. -ap