Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kertoa esimiehelle että on kuormittunut?

Vierailija
27.04.2025 |

Koen etten selviä enää työtehtävistäni. Minulla on uusi vastuullinen tehtävä jobka koen olevani itselleni liikaa. Siinä on liikaa vastuuta. Näen tästä painajaisia joka yö ja nytkin ahdistaa huomenna alkava uusi työviikko.

Perheessämme on ollut surua ja olen tästäkin syystä väsynyt, en pysty keskittymään jne. Mutta olen sitkeäasti tehnyt töitä.

Nyt vaan en enää jaksaisi. Kuinka ottaa tämä puheeksi? Onko muilla kokemusta tällaisesta?

Kommentit (8)

Vierailija
2/8 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutisti työterveyshuollon kautta sairauslomalle ja keskustelu siihen johtaneista asioista lähimmän esihenkilön kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkua vaan. Ja kyllä esihenkilölle voi näistä asioista puhua, onhan se hänenkin etunsa että eivät alaiset pala loppuun vaan pystyvät hoitamaan työtehtävänsä kunnialla. Ei se työuupumus nykypäivänä enää mikään häpeä ole.

Vierailija
4/8 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitta kuinka hoitaa työterveys? Varata aika ja mennä kertomaan tilanne? Mitä sanon esimiehelle?

En ole koskaan aiemmin ollut tällaisessa tilanteessa ja on ihan uutta minulle :(

Vierailija
5/8 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin kuinka? Pyydät esihenkilöltäsi keskusteluajan, istut alas, ja kerrot suurin piirtein tuon, mitä ekaan viestiin kirjoitit.

SItä ennen kannattaa miettiä, että missä se ongelma on ja mikä siihen auttaisi. Onko se uusi vastuulinen homma liian iso yhdelle? Tarvitsisitko siihen koulutusta tai perehdytystä? Etkö vaan olekaan halukas kantamaan vastuuta? Miten iso ja pysyvä/tilapäinen se henkilökohtaisen elämän suru on, joka sinua nyt haittaa, eli haluatko joskus toiste vastaavan tilaisuuden, tai haluatko nyt vaan vähän lisätukea, vai oliko tämä tässä? 

Sairasloma on pääsääntöisesti huono vaihtoehto, se ei ratkaise muuta kuin sairaudesta johtuvia ongelmia ja muita ongelmia se voi pahentaa.

Vierailija
6/8 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitta kuinka hoitaa työterveys? Varata aika ja mennä kertomaan tilanne? Mitä sanon esimiehelle?

En ole koskaan aiemmin ollut tällaisessa tilanteessa ja on ihan uutta minulle :(

Voi jeesus. Varaat ajan työterveyslääkärille, kerrot siellä tilanteen ja (oletettavasti saamaasi) sairauslomatodistusta esihenkilölle viedessäsi kerrot että tilanne on nyt tämä että kävit lääkärissä kun et koe olevasi työkykyinen syistä X. Siitä asiat lähtevät rullaamaan eteenpäin.

Vierailija
7/8 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän pelottavaa ettei olotiloja saa suoraan sanoa, vaan pitää salata. Esimerkiksi jos joku sairastelee usein tai koko ajan, pitääkö olla kivuissa hiljaa. Kuormittunut kai passitetaan jonnekin hoitoon tai työterveyteen, vaikka työkuormaa voisi miettiä ja lomaa. 

Vierailija
8/8 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin ajan työterveyshuoltoon ensimmäisenä (jos sellainen on) ja puhuisin asiasta siellä. Siellä voisi pohtia, mitkä asiat tukevat töissä jaksamista. Työterveyshuolto ei saa vaikuttaa kielteisesti työntekijän kohteluun työpaikalla.