Nea Knapp kokeili masennukseen kahdeksaa eri lääkettä ennen kuin apu löytyi
Nea Knapp kokeili masennukseen kahdeksaa eri lääkettä ennen kuin apu löytyi
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Jospa henkilö ei ollutkaan masentunut vaan luuli olevansa ?
Masennus on subjektiivinen kokemus. Sitä paitsi masennusta on monenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut masentunut yli vuoden ja minulle on ehdoteltu masennuslääkkeitä, mutta ne eivät kiinnosta. Ensinnäkään ne eivät voi muuttaa masennukseni syytä, koska se johtuu asiasta, jolle ei ole tehtävissä mitään. En koe edes tarvitsevani lääkkeitä, koska en enää ole niin toimintakyvytön kuin silloin masennuksen alussa olin. Lisäksi masennus on myös helpottanut elämää, koska se on rauhoittanut minua niin paljon. En tarvitse enää esimerkiksi rohkaisuryyppyjä, olen rohkea ilman niitäkin.
Mutta en tietenkään tarkoita tällä sitä, ettei kenenkään tarvitsisi syödä lääkkeitä. Tämä on vain oma kokemukseni, ja monilla muilla masentuneilla on erilainen tilanne.
Masennuslääkkeet voivat auttaa toisia. Lääkkeiden syöminen taas voi aiheuttaa muita oireita, kuten sekavuutta ja väsymystä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykedeeleistä moni saisi apua mutta niitä ei haluta antaa lääkkeeksi.
Masennuksen hoitoon siis muita hallusinaatioita?
Kyllä. Psykedeelejä (LSD) tutkitiiin laajasti vielä 50 luvulla. Sitten tulivat hipit ja pilasivat kaiken. Nykyään tutkimukset ovat taas alkaneet ja niistä on saatu hyviä tuloksia.
Hipit eivät pilanneet mitään vaan hysteerisesti suhtautuvat poliitikot.
Toisaalta miten yhteiskunta ja ympäristö muuttuu paremmaksi, jos kaikki ovat lääkkeissä ja pitäisi havaita virheet todellisuudessa - että maailma ja Suomi tulisi paremmaksi (inhimillisyys, empatia). Tietysti jos on ollut sitten pakko ottaa joku lääke, minkä sille voi. Kylmä sää, hormoniepätasapaino, ravinto, moni asia vaikuttaa ihmisiin, liikaa aikatauluja ehkä joillakin, saako unta, nuoret laihduttavat ehkä liikaa ja mieliala menee siinäkin alas. Työelämän vaatimukset osalle liian kovia ja onko hintana synteettinen lääkitys, jossa voi olla myös haittavaikutuksia osalle. Osa ei lääkkeilläkään (mitä vaivoja sitten onkaan) tule siihen kuntoon että jaksaa, vaikkei masentaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tämä epilepsialääke oli joka häntä sitten auttoi?? Tärkein jäi artikkelista pois
Tämä on vain intuitio, mutta tuli mieleen Rivatril niminen lääke. Muitakin löytyy.
Tuli mieleen, että jos tuolla ei olekaan Lyrica vaan Lamotrigin? Sekin kai epilepsislääke
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Psykedeelejä (LSD) tutkitiiin laajasti vielä 50 luvulla. Sitten tulivat hipit ja pilasivat kaiken. Nykyään tutkimukset ovat taas alkaneet ja niistä on saatu hyviä tuloksia.
Perustuu siis omakohtaiseen kokemukseesi kannabiksen poltosta?
Pöhkö. Ei. Tuota siis tutkitaan nykyään ihan oikeasti taas.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen, että jos tuolla ei olekaan Lyrica vaan Lamotrigin? Sekin kai epilepsislääke
Syön epilepsialääke Lamotriginia kaksisuuntaiseen. Kaverina pieni annos ssri-lääkettä ja nyt elämä pääosin tasaista ja kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustuu siis omakohtaiseen kokemukseesi kannabiksen poltosta?
Eihän kanjabis masennukseen auta, mutta nukahtamisvaikeuksiin ja stressiin se olisi parempi vaihtoehto kuin unilääkkeet. Eikä aiheuta aamulla pöhnäistä oloa, kuten monet lääkkeet.
Toki joku syötävä muoto tuohon paras, ettei tarvitse polttaa.
eri
Unettomuus, stressi ja ahdistus ovat kaikki sellaisia vaivoja mihin kannabiksesta on apua. Kukasta voi tehdä helposti keksejä joita syödä. Lääkkeenä niin turvallinen ettei ole mitään kuoleman vaaraa. Ongelmana on lääkärien asenteet suomessa. Ne kun eivät kirjoita kannabista mihinkään vaivaan.
Onko tämä Sari Essayahin tytär? Isä siis Robert Knapp.
Olen käyttänyt Lyricaa yli kymmenen vuotta. Välillä olen omasta halustani ilman, samalla testaan tuleeko vierotusoireita. No ei ole tullut. Pyysin noin pari vuotta sitten miedompaa Lyricaa ja vaihto onnistui täysin ilman mitään oloja, ja jopa apteekissa sitä ihmeteltiin. Että ei niitä vieroitusoireita kaikille tule. Ja pahin myrkky on venlafaksiini. Siitä vierottautuminen on lähes mahdotonta. Sen rinnalla Lyrica on pala kakkua!
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt Lyricaa yli kymmenen vuotta. Välillä olen omasta halustani ilman, samalla testaan tuleeko vierotusoireita. No ei ole tullut. Pyysin noin pari vuotta sitten miedompaa Lyricaa ja vaihto onnistui täysin ilman mitään oloja, ja jopa apteekissa sitä ihmeteltiin. Että ei niitä vieroitusoireita kaikille tule. Ja pahin myrkky on venlafaksiini. Siitä vierottautuminen on lähes mahdotonta. Sen rinnalla Lyrica on pala kakkua!
Jouduin käyttämään Lyricaa parin vuoden ajan. Ne vieroitusoireet olivat ihan hirveitä. Venlafaxinista mulla ei tullut taas oikein mitään vieroitusoireita. Ja olen lopettanut sen pariin eri kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei alettu selvittää masennuksen syytä ja korjata sitä. Joka sairauteen on syy ja jos sen löytää niin asiat ovat usein korjattavissa muulla tavoin kuin lääkkeitä vuosien ajan rouskuttamalla.
Jos tarkoitat terapiaa, niin sitä on todella vaikea saada muuten kuin itse maksaen. Lääkärit määrää vastaanotolla lääkkeitä, ei sieltä keskusteluapua saa. Meillä on töissä kattava työterveys, mutta lähetteellä pääsee kolme kertaa psykologin vastaanotolle ja sitten olet omillasi.
Nyky-yhteiskunta lääkitsee ihmiset työkelpoisiksi. Ongelma ei ole masennus tai muut mielenterveyden "häiriöt", jotka ovat luonnollinen reaktio koneiston orjana olemiseen.
Osana tätä perverssiä näytöstä ovat työterveyspsykologit ym. jotka tsemppaavat ihmisiä, että he jaksavat lihottaa herransa kukkaroa.
Lieneekö juurisyy someroolissa ja siinä koetusta riittämättömyydentunteesta? Ei pidä mennä naamoineen sinne, mihin muut menevät sormineen.
Minusta hiukan outoa vaikka ei todellakaan saisi kyseenalaistaa. Olen itsekin ollut masentunut ja ensimmäinen lääke tasapainoitti. Pahin synkkyys hävisi.
Se on, mutta ei auta heti, kun annoksen nosto onnhidasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tämä epilepsialääke oli joka häntä sitten auttoi?? Tärkein jäi artikkelista pois
Tämä on vain intuitio, mutta tuli mieleen Rivatril niminen lääke. Muitakin löytyy.
Sitä minäkin ajattelin tuota Rivatrilia ja jos se sitä on, mitä pahoin pelkään, niin siitä ei hyvää seuraa pitkällä tähtäimellä, se on 20x vahvempaa kuin diapami, sanoivat suomen lääkärit mitä vaan, kun se on englannissa tutkittu hyvin tarkkaan, kun siitä päästäkseen pois, niin se pitää korvata diapamilla ja 20x annostuksella rivatriliniin nähden, se on todella ongelmallinen lääke ja tiedän mistä puhun, mutta stiä ihmettelen, että missään ei sanota mitään, mikä lääke se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei alettu selvittää masennuksen syytä ja korjata sitä. Joka sairauteen on syy ja jos sen löytää niin asiat ovat usein korjattavissa muulla tavoin kuin lääkkeitä vuosien ajan rouskuttamalla.
Eikö tuo ole Kristillisdemokraattien Sari Essayahin tytär?
On. Uskovainen lapsuus aiheuttaa masennusta ja traumoja. Tiedän omasta kokemuksesta.
Mikä siinä sitten aiheutti traumoja? Itselle aiheutti traumoja ateistinen lapsuus. Vanhempia ei kiinnostanut kristillisyys yhtään. Mieluummin olisin käynyt kirkossa kuin seurannut isän ryyppäämistä jouluna. Aloin itse käymään aikuisena kirkossa ja lukemaan Raamattua. Nyt on paljon parempi olla.