Nea Knapp kokeili masennukseen kahdeksaa eri lääkettä ennen kuin apu löytyi
Nea Knapp kokeili masennukseen kahdeksaa eri lääkettä ennen kuin apu löytyi
Kommentit (118)
Tuolle Nealle antaisin vinkkinä, että poistaa kaikki somet. Itse olen aika herkkä ihminen ja se piristi huomattavasti mielialaani, kun poistin instagramit, facebookit yms. Koin jopa Linkedinin ahdistavaksi, koska siellä pyritään jatkuvasti kehumaan vain omia saavutuksia. Siksi poistin senkin. Elämä on nyt paljon helpompaa.
Lume vaikutus.... ihminen paranee kun tarpeeksi uskoo johonkin asiaan...
Vierailija kirjoitti:
Jospa henkilö ei ollutkaan masentunut vaan luuli olevansa ?
Nyt mä näkisin tän asian niin, että tyttö on aina uhri.
Vierailija kirjoitti:
Tuolle Nealle antaisin vinkkinä, että poistaa kaikki somet. Itse olen aika herkkä ihminen ja se piristi huomattavasti mielialaani, kun poistin instagramit, facebookit yms. Koin jopa Linkedinin ahdistavaksi, koska siellä pyritään jatkuvasti kehumaan vain omia saavutuksia. Siksi poistin senkin. Elämä on nyt paljon helpompaa.
Liian helppo vastaus. Ei voi olla totta.
Vierailija kirjoitti:
Missä sanottiin, että masennuksen juurisyitä ei tutkittu? Moni vastaa, että etsikääs ne, ettäs tiedätte ja sitten homma hoituu. Näissä tapauksissa syitä on jo alettu etsiä ja etsitty. Tuttavaperheessä oli sama tilanne nuoren aikuisen kohdalla ja terapiaa hankkivat heti (ehtivät monenlaista) ja lääkitystä testailtiin. Se ei aina lähde silläkään nopeasti, että se joku tunnelukko tai trauma (tms.) sieltä menneestä löytyy. Osalla ehtii puhti loppua kesken, kuten tälläkin nuorella meinasi. Onneksi sinnitteli, sillä liian moni ei tuossa tilanteessa jaksa.
Lääkkeet kannattaisi jättää kokeilematta ja pelkästään terapia käyttöön, lääkkeitä määrätään todella helposti. Pitäisi saada ihmiset ymmärtämään että nehatiiviset tunteet ovat myös osa elämää, eivät pahaksi...
Sillä on karsee äiti. Kyllä kai siinä masentuukin.
Vierailija kirjoitti:
Sillä on karsee äiti. Kyllä kai siinä masentuukin.
Julma äiti hänellä kieltämättä. Kiinnostaisi tietää mitä mieltä essayah on masennuksesta ylipäätään? Pitääkö sitä edes sairautena.
Sari Essayah lopettaa eläinsuojeluasiamiehen viran
https://www.vauva.fi/keskustelu/5277084/sari-essayah-lopettaa-elainsuoj…
Äidiltään tuskin paljon empatiaa heruu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ihmisillä on geenivirhe, jonka takia SSRI-lääkkeet ei toimi lainkaan. En ymmärrä, mikei heitä seulota, kun lääkitystä haetaan. Voi mennä vuosia hukkaan työ/opiskelukyvyttömänä ja muutenkin.
Mihin tämä väitteesi perustuu? Itse ollu vuosikausia mielenterveyspalveluiden kanssa tekemisissä, enkä ole ikinä kuullutkaan mistään geenivirheestä lääkäreiltä.
Kyllä tämä pitää paikkansa, itsekin olen geenitestit käynyt. Useampi lääke oli kokeiltu ennen geenitestiä ja sen jälkeen löytyi toimiva lääke. Testissä selvisi muutama muukin kemiallinen yhdiste, jotka eivät elimistössäni vaikuta. Esimerkiksi kofeiini.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen, että jos tuolla ei olekaan Lyrica vaan Lamotrigin? Sekin kai epilepsislääke
Sittenhän diagnoosi olisi bipolaarihäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tämä epilepsialääke oli joka häntä sitten auttoi?? Tärkein jäi artikkelista pois
Tämä on vain intuitio, mutta tuli mieleen Rivatril niminen lääke. Muitakin löytyy.
Rivatril on bentso jolla hoidetaan pääasiassa epilepsiaa ja ahdistuneisuutta. Vähän erikoista olisi jos olisi saanut bentsot jatkuvaan käyttöön, tosin kai sekin mahdollista on.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se Lyrica ole. Kamalin myrkky kaikista. Hirvittävät vieroitusoireet. Ja jättää kyllä jälkensä psyykkeeseen.
Minkälaisilla annoksella vieroittautuminen ollut vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanottiin, että masennuksen juurisyitä ei tutkittu? Moni vastaa, että etsikääs ne, ettäs tiedätte ja sitten homma hoituu. Näissä tapauksissa syitä on jo alettu etsiä ja etsitty. Tuttavaperheessä oli sama tilanne nuoren aikuisen kohdalla ja terapiaa hankkivat heti (ehtivät monenlaista) ja lääkitystä testailtiin. Se ei aina lähde silläkään nopeasti, että se joku tunnelukko tai trauma (tms.) sieltä menneestä löytyy. Osalla ehtii puhti loppua kesken, kuten tälläkin nuorella meinasi. Onneksi sinnitteli, sillä liian moni ei tuossa tilanteessa jaksa.
Lääkkeet kannattaisi jättää kokeilematta ja pelkästään terapia käyttöön, lääkkeitä määrätään todella helposti. Pitäisi saada ihmiset ymmärtämään että nehatiiviset tunteet ovat myös osa elämää, eivät pahaksi...
Niin. Kun sitä iloa ei ole ilman lääkkeitä. Masentuneena vain itken. Paras esimerkki paranemisesta on, kun aloitin lääkityksen. Kaikki tuntui sumuiselta, itkin monta kertaa päivässä. En jaksanut mitään. Kaikki ärsytti ja oli vaikea olla.
Lääke alkoi tehota ja keksin, että teen lumiukon. Kuinka mukavaa se oli! Pyöritin palloja ja laitoin pikkukivistä silmät. Tein lumienkelin myös. Lumi tuntui mukavalta, kylmältä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen, että jos tuolla ei olekaan Lyrica vaan Lamotrigin? Sekin kai epilepsislääke
Lamotrigiini minulla on masennuksen estoon ja on ollut ainoa lääke josta on ollut apua. Tasaa mielialaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän diagnoosi olisi bipolaarihäiriö.
Ei välttämättä. Hoidetaan myös masennusta. Mutta itselläni on tyyppi 2 ja Lamotrigiini käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet kannattaisi jättää kokeilematta ja pelkästään terapia käyttöön, lääkkeitä määrätään todella helposti. Pitäisi saada ihmiset ymmärtämään että nehatiiviset tunteet ovat myös osa elämää, eivät pahaksi..
En varmaan olisi enää elossa ilman lääkkeitä. Sen verran kamalaa on keskivaikea masennus. Minulla on parantumaton masennus. Ei siis mikään elämäntilanteesta johtuva.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt Lyricaa yli kymmenen vuotta. Välillä olen omasta halustani ilman, samalla testaan tuleeko vierotusoireita. No ei ole tullut. Pyysin noin pari vuotta sitten miedompaa Lyricaa ja vaihto onnistui täysin ilman mitään oloja, ja jopa apteekissa sitä ihmeteltiin. Että ei niitä vieroitusoireita kaikille tule. Ja pahin myrkky on venlafaksiini. Siitä vierottautuminen on lähes mahdotonta. Sen rinnalla Lyrica on pala kakkua!
Minulla menee Lyrica iltaisin levottomiin jalkoihin. Joskus lopetin kun olo oli pökkyräinen, niin kieltämättä oli vieroitusoireita suht lyhyen käytön jälkeen jo. Siis hikoilutti jne. Mutta meni ohi kyllä viikossa
Mä en oikein tajua. Eikö Suomessa saa suoneen ketamiinihoitoa, aivoille sähköhoitoa? Ei ilmeisesti.
Mihin tämä väitteesi perustuu? Itse ollu vuosikausia mielenterveyspalveluiden kanssa tekemisissä, enkä ole ikinä kuullutkaan mistään geenivirheestä lääkäreiltä.