Miten köyhät selvii hengissä jos tuet tulee tilille ja ne samantien menee laskuihin ja velkoihin.
Yksi tyyppi just sai tukia ja kaikki meni kuulemma eikä ole edes ruokarahaa. En antanut sille rahaa lainaksi koska ei ne auta mitään kun ottaa velkaa joka puolelta ja sitten tuet menee velkoihin ja joka kuu sama juttu.
Minä ainakin säästän aina tuista rahaa ja tulen vähällä toimeen, en juo viinaa en polta tupakkia ja ostan aina pakastimeen ruokaa 2-3 viikoksi. Sitten käyn kalassa ja syön kalaa myös niin ei tarvii ostaa muuta kuin jotain perunaa. Hyvin pärjään enkä ole lainannut rahaa.
Kommentit (45)
Niinkin mullistavalla tavalla kuin MENEMÄLLÄ T Ö I H I N !!!!
Elämä on valintoja. Edelleen on niitä köyhiä, joilla kuten on on rahaa esim tupakkaan ym ja puhelin ei voi olla muu kuin iPhone.
- Ei pärjääkään, antaa mennä ulosottoon
- Kelan kusettaminen (en suosittele, laitonta)
- Lisärahan mankuminen sossusta
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa laskuja
Mulla ei ole muita kuin sähkölasku ja pikkuinen puhelinlasku, en juuri soittele, nettimaksu joo, kotivakuutus kerran vuodessa,
eipä muuta. Vuokra joo, mutta silti jää jotain 500-700 muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Niinkin mullistavalla tavalla kuin MENEMÄLLÄ T Ö I H I N !!!!
Tarjoat siis töitä? Hei se on hienoa ja vielä kun kerrot minne ja milloin? Palkkaakin voisin udella jos sopii?
Jätän itselleni 20e millä ostan lähinnä resq yms hävikkiruokaa. Nyt löytyy pulloja ja ne tuo lisärahaa. Tutkin nettiä ja kirjastossa sanomalehden ja käyn paljon ilmais makkaroilla ja pullakahveilla yms. Täytän netissä kyselyitä, haen kaiken maailman testiryhmiin yms yms.
Kun tekee itse ruuat ja leipoo itse sämpylät ja muut leipomiset, niin ruokaan ei paljon rahaa kulu. Itse olen tehnyt näin, kun rahat ovat olleet tiukilla, ja hyvin on mennyt.
Joskus olen ollut 2 viikkoa ilman rahaa niin muistan että myin telkkarin kun ruoka loppui. En kehtaa lainata rahaa keneltäkään. Olen sitten pitänyt huolen että säästän aina pahan päivän varalle rahaa ja pakastimen ostan aina täyteen ruokaa. Kaapissa jauhoja ja säilykkeitä 2-3 viikoksi.
Jaa-a. Sitä on ihmisiä tulotasosta riippumatta niiyä, jotka elää kädestä suuhun ja niitä jotka ei.
Olisiko ap sulle tullut mieleen että velat voi olla ajalta jolloin ihminen oli töissä????? Haloo
Ap ei se yksineläjällä tiukkaa tee kun mee muihin kulua, entäs jos sulla olisi vaimo tai lapsia???
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tuntemani hlö ostaa ruokaa etukäteen viikkokausiksi silloin kun rahaa on. Sillä selviää
Kaikki eivät tajua tehdä noin. Toiset ostavat ensin Temusta ja wolttaavat ja sitten ei rahaa enää jääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tuntemani hlö ostaa ruokaa etukäteen viikkokausiksi silloin kun rahaa on. Sillä selviää
Kaikki eivät tajua tehdä noin. Toiset ostavat ensin Temusta ja wolttaavat ja sitten ei rahaa enää jääkään.
Kuka köyhä ostaa Temusta? Ei ainakaan opiskelijat
Tapasin kerran Ano Turtiaisen helsinkiläisessä ravintolassa, kun seurueellemme oli epähuomiossa annettu hänen pöytänsä. Ilmeisesti hänellä oli jonkinlainen oma vakiopöytänsä ja ravintolassa oltiin mokattu asian suhteen (luulivat että hän on tulossa tiistaina vaikka tulikin torstaina tai jotain vastaavaa).
Kuitenkin, paikan johtaja, kovin häpeällisenä (kyse oli siis vähän hienomman pään paikasta) saapui paikalle pahoitellen parhaansa mukaan ja kertoi, että haluaisi jostain syystä siirtää meidät toiseen pöytään. Tietenkin he korvaisivat ruokamme jos vain viitsisimme vaihtaa pöytää. Siskoni ja serkkuni suostuivat tietysti innoissaan heti, mutta itse päätin vähän leikkiä kusipäätä.
Kerroin, kuinka en kykene millään ymmärtämään tällaista ja kysyin miksi ihmeessä emme voisi syödä rauhassa loppuun, kun kerta saavuimme paikalla vasta vartti sitten ja saimme juuri tilattuakin.
Sitten täysin tyhjästä johtajan vierelle ilmestyy Ano Turtiainen, joka kertoo ystävällisesti, että heillä on kyllä aikaa odottaa baarin puolella kunhan saamme lopetettua ruokailumme.
Suurena Ano-fanina menin luonnollisesti itse täysin lukkoon ja pahoittelin vuorostani, miten voimme tietysti siirtyä toiseen paikkaan, että he saavat "oman" pöytänsä".
Ano oli totta kai hyvin kiitollinen, kätteli ja kiitteli minua ja antoi käyntikorttinsakin ja pyysi soittamaan myöhemmin. Keräsin pitkään rohkeutta, mutta sain lopulta puhelimen käteen ja soitin suurelle idolilleni. Lyhyesti kerrottuna, välillemme puhkesi yhdentoista kuukauden seksisuhde täynnä raavasta miesten välistä toimintaa, jota en tule unohtamaan ikinä eläessäni. Kehomme yhtyivät kerta toisensa jälkeen yhdeksi kauniiksi kokonaisuudeksi ja Marokon kauneudesta Ranskan Rivieralle ja aina Galapagoksen rannoille snorkkelit suissamme, Ano Turtiainen ja minä toteutimme riettaimpia homoseksuaalisia mielihalujamme kuudella seitsemästä maanosasta.
Vierailija kirjoitti:
Tapasin kerran Ano Turtiaisen helsinkiläisessä ravintolassa, kun seurueellemme oli epähuomiossa annettu hänen pöytänsä. Ilmeisesti hänellä oli jonkinlainen oma vakiopöytänsä ja ravintolassa oltiin mokattu asian suhteen (luulivat että hän on tulossa tiistaina vaikka tulikin torstaina tai jotain vastaavaa).
Kuitenkin, paikan johtaja, kovin häpeällisenä (kyse oli siis vähän hienomman pään paikasta) saapui paikalle pahoitellen parhaansa mukaan ja kertoi, että haluaisi jostain syystä siirtää meidät toiseen pöytään. Tietenkin he korvaisivat ruokamme jos vain viitsisimme vaihtaa pöytää. Siskoni ja serkkuni suostuivat tietysti innoissaan heti, mutta itse päätin vähän leikkiä kusipäätä.
Kerroin, kuinka en kykene millään ymmärtämään tällaista ja kysyin miksi ihmeessä emme voisi syödä rauhassa loppuun, kun kerta saavuimme paikalla vasta vartti sitten ja saimme juuri tilattuakin.
Sitten täysin tyhjästä johtajan v
KIELTÄMÄTTÄ
Ei mene kaikki . Hyvin jää rahaa muuhunkin kuin ruokaan.
Ruokaan on aina varattava tietty summa, laskuihin voi saada maksuaikaa.
Ohje joka mainittiinkin, jotain ruokaa pakastimeen, vaikka kasvispihvejä 10 pakkausta. Niin aina loppukuusta jotain syötävää. Periaate että joka päivä ei samanlaista sitä rataa.
Niin, ja aika moni elämää nähnyt yrittäjä taitaa maksaa tuollaiselle pimeänä, koska se on parasta köyhäinapua mitä siinä hetkessä voi tarjota. Verollisiin töihin ei ulosotossa oleva tule sen jälkeen kun on joutunut luopumaan kaikista kunniallisen elämän merkeistä.