Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten köyhät selvii hengissä jos tuet tulee tilille ja ne samantien menee laskuihin ja velkoihin.

Vierailija
27.04.2025 |

Yksi tyyppi just sai tukia ja kaikki meni kuulemma eikä ole edes ruokarahaa. En antanut sille rahaa lainaksi koska ei ne auta mitään kun ottaa velkaa joka puolelta ja sitten tuet menee velkoihin ja joka kuu sama juttu.

Minä ainakin säästän aina tuista rahaa ja tulen vähällä toimeen, en juo viinaa en polta tupakkia ja ostan aina pakastimeen ruokaa 2-3 viikoksi. Sitten käyn kalassa ja syön kalaa myös niin ei tarvii ostaa muuta kuin jotain perunaa. Hyvin pärjään enkä ole lainannut rahaa.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu minulle, miten selviävät. Jokainen järjestäköön oman elämänsä itse niin, että selviää.

Ei ole köyhillä mahdollisuutta "järjestää". Kiitos empatiasta, toivottavasi olet itse joskus köyhä.

Kaikilla on varaa järjestää. Olen köyhä ja olen ollut vieläkin köyhempi aikaisemmin. Vaatii vain hieman järjenkäyttöä ja sinnikkyyttä. Ensimmäinen askel on tunnustaa se tosiaaia, että on itse vastuussa itsestään, ja lopettaa oletus, että joku muu elättää.

Vierailija
42/45 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää mulle ruokarahat, mutta jos tarvitsen jotain muuta, syön vähemmän. Näin on mennyt nyt useampi vuosi, ja vielä olen hengissä, vaikka välillä on menty aika vähällä ruualla, kun en ole viitsinyt mennä ruokajonoon vaan odottanut tukien maksua. Vaatteista päätellen olen laihtunut jonkun verran, mutta lukua tietämättä on paha sanoa, pitäisikö jo huolestua. 

Hyvä sinulle! Monella köyhällä on kuitenkin varaa lihottaa itsensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu minulle, miten selviävät. Jokainen järjestäköön oman elämänsä itse niin, että selviää.

Ei ole köyhillä mahdollisuutta "järjestää". Kiitos empatiasta, toivottavasi olet itse joskus köyhä.

Kaikilla on varaa järjestää. Olen köyhä ja olen ollut vieläkin köyhempi aikaisemmin. Vaatii vain hieman järjenkäyttöä ja sinnikkyyttä. Ensimmäinen askel on tunnustaa se tosiaaia, että on itse vastuussa itsestään, ja lopettaa oletus, että joku muu elättää.

Tämä, hyvin kirjoitettu ja pitää ihan paikkansa.

Vierailija
44/45 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää suomi on sellainen albaania että huhuh. Kohta venäjäkin kiilaa meidät taloudellisesti...

Vierailija
45/45 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ajautuneet velkakierteeseen.  Rahat riittäisivät ruokaan,  jos eivät olisi lainanneet rahaa kavereiltaan.  Sama tilanne kuin jos rahapäivänä maksat Visan tyhjäksi sekä muut laskut.  Tili on tyhjä,  mutta Visalla ostat kuukauden aikana ruokaa.  Seuraavana rahapäivänä taas sama juttu.  Mulla on yks kaveri,  joka joutui pulaan vasta sitten,  kun kaverinsa kyllästyivät lainaamaan. Maksoi rahapäivänä velkansa,  mutta ei saanutkaan enää muutama päivä sen jälkeen keneltäkään lainattua.  Keräsi pulloja,  kävi leipäjonoissa ja paastosi monena päivänä.  Seuraavana rahapäivänä oli vain laskut,  mutta ei enää vippejä sinne tänne.  Rahat riittivät taas ruokaan.