Naisystävä painostaa vasektomiaan
Olemme seurustelleet kolme vuotta. Nyt hän vaatii minua vasektomiaan, koska ei halua lapsia.
Rakastan häntä, mutta en ole varma haluanko itse joskus perheen.
Paine kasvaa, enkä tiedä mitä tehdä.
Kuulemma helppo ja vähäkipuinen operaatio miehelle
Kommentit (128)
Varoitus Ap!!!
Tein tuon virheen. Tuli ero. Nyt monta vuotta hyvässä suhteessa emmekä voi saada yhteisiä lapsia sterilisaationi vuoksi. Kauheaa jäädä lapsettomaksi vain sen vuoksi kun alistuin painostukseen. Miksi en tajunnut ehdottaa eksälle, että menisi itse sterilisaatioon??? Tyhmyydestäni kärsin lopun ikääni.
Ja eksälläni on nykyään pieni lapsi uuden miehensä kanssa. Iski vauvakuume ja nyt on äiti.
Vai vähäkipuinen operaatio? Fyysisesti ehkä, mutta henkinen kipu voi olla helvetillistä,
Vierailija kirjoitti:
Itse päätät. Puolison mielipidettä ei kannata päätöksessä noteerata mitenkään.
Itselläni menisi jarrut päälle ihan painostuksen takia. Johan tuohon myöntymällä olisi kuin kuuliainen koira, joka totteli kun käsketään.
Ja sinun käytöksesi on kuin uhmaikäisen. Kumpikaan ei ole hyvä tapa. Hyvä tapa on se, että vaikka laittaa paperille listat puolesta ja vastaan ja analysoi tilannetta eri näkökulmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painostatko ap itse naista hormonaaliseen ehkäisyyn/kuparikierukkaan, kun et haluaisi käyttää kumia?
Naisystävä on syönyt pillereitä jo kauan terveyssyistä joten ei ole mitään painostamista tarvittu enkä painostaisi. ap
Näppärää. Valmiiksi valheilla manipuloitu ja mutiloitu nainen, jota voi käyttää spermaviemärinä kunnes löytää naisen, jota käyttää siementen kasvualustana.
Miksi naiset edes olette näiden hirviöiden kanssa?
Vasektomia on lopullinen. Joskus olen lukenu lehtijuttuja, joissa nainen on yli kolmikymppiseksi ollut ehdottomasti sitä mieltä, ettei koskaan halua lapsia mutta sitten mieli onkin muuttunut. Entä jos teille käykin niin ja nainen jättää sinut. Sinuna en menisi. Nainen voi jättää, kun et suostu hänen tahtoonsa mutta ei ketään pitäisi tuollaiseen painostaa/pakottaa. Jos nainen välittää sinusta aidosti, hän ymmärtää, ettet ole vielä kolmen vuoden seurustelun jälkeen valmis operaatioon.
Vierailija kirjoitti:
Varoitus Ap!!!
Tein tuon virheen. Tuli ero. Nyt monta vuotta hyvässä suhteessa emmekä voi saada yhteisiä lapsia sterilisaationi vuoksi. Kauheaa jäädä lapsettomaksi vain sen vuoksi kun alistuin painostukseen. Miksi en tajunnut ehdottaa eksälle, että menisi itse sterilisaatioon??? Tyhmyydestäni kärsin lopun ikääni.
Ja eksälläni on nykyään pieni lapsi uuden miehensä kanssa. Iski vauvakuume ja nyt on äiti.
Sterilisaation voi perua? Toki ei aina välttämättä onnistu.
Jos menet asia rupeaa vaivaamaan sinua ja suhde kaatuu siihen. Sitten sinulla ei ole suhdetta eikä mahdollisuutta saada lapsia. Tuo on jo sen luokan painostusta jotta eroaisin. T. N 37 v
Vierailija kirjoitti:
Naiset painostetaan koko elämänsä käyttämään ehkäisyä, ensin pillereitä, sitten kierukkaa. Miehiä ei painosteta mihinkään.
Ajattelin ihan samaa. Miehet pakottaa naisia hoitamaan ehkäisyn ja syömään pilleritä tai pitämään kierukkaa. Ja lähes aina, jos lopullinen ehkäisy halutaan, se on nainen jonka pitää mennä steriloitavaksi.
Hyvät miehet, naiselle tuo pakottaminen hoitamaan ehkäisy on ihan jokapäiväsitä. Onneksi nyt myös miehiä toivotaan hoitamaan tuota asiaa.
Painostus on huono juttu. Ei kannata mennä ellet itse halua. Et voi myöskään vaatia, että naisystävä huolehtii ehkäisystä, vaan se jää sinun tehtäväksesi.
Menköön naisystävä sterilisaatioon, hänhän se ei lapsia halua.
Vierailija kirjoitti:
Naiset painostetaan koko elämänsä käyttämään ehkäisyä, ensin pillereitä, sitten kierukkaa. Miehiä ei painosteta mihinkään.
No näitähän ei voi mitenkään verrata. Ehkäisy on väliIkaista, sterilointi kopullista. Ymmärrät itsekin varmaan se verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painostatko ap itse naista hormonaaliseen ehkäisyyn/kuparikierukkaan, kun et haluaisi käyttää kumia?
Naisystävä on syönyt pillereitä jo kauan terveyssyistä joten ei ole mitään painostamista tarvittu enkä painostaisi. ap
Näppärää. Valmiiksi valheilla manipuloitu ja mutiloitu nainen, jota voi käyttää spermaviemärinä kunnes löytää naisen, jota käyttää siementen kasvualustana.
Miksi naiset edes olette näiden hirviöiden kanssa?
Häh? Taidat olla hieman vajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ihan samaa. Miehet pakottaa naisia hoitamaan ehkäisyn ja syömään pilleritä tai pitämään kierukkaa. Ja lähes aina, jos lopullinen ehkäisy halutaan, se on nainen jonka pitää mennä steriloitavaksi.
Hyvät miehet, naiselle tuo pakottaminen hoitamaan ehkäisy on ihan jokapäiväsitä. Onneksi nyt myös miehiä toivotaan hoitamaan tuota asiaa.
Mutta eikö painostaminen ole riippumatta painostajan sukupuolesta huono juttu?
Kaksi mahdollisuutta: ap:n naisystävä on hiukan tyhmä tai hän ei rakasta ap:tä kovinkaan paljoa.
Kun oma mieheni kolmen lapsen jälkeen alle 30-vuotiaana halusi vasektomian, en millään tavalla halunnut painostaa häntä toimenpiteeseen. Päinvastoin kysyin häneltä, että mitä jos hän myöhemmin rakastuu naiseen, joka haluaa lapsia. Onko hän varma, ettei siinäkään tilanteessa halua lapsia?
Jos ap on varma, ettei hän missään tilanteessa halua lapsia, niin vain siinä tapauksessa vasektomia on mahdollinen. Toimenpiteeseen ei pidä suostua, jos on pienikin epäilys, ettei se ole oman tahdon mukainen päätös.
Vierailija kirjoitti:
Varoitus Ap!!!
Jännä kun lääketeollisuus osaa poistaa ja ryöstelevätkin naisten munasoluja heidän vatsanpeitteidensä läpi mutta ei miesten siittiöitä palleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näitähän ei voi mitenkään verrata. Ehkäisy on väliIkaista, sterilointi kopullista. Ymmärrät itsekin varmaan se verran.
Seksilakko on paras ehkäisykeino. Suosittlen sitä lämpimästi kaikille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse päätät. Puolison mielipidettä ei kannata päätöksessä noteerata mitenkään.
Itselläni menisi jarrut päälle ihan painostuksen takia. Johan tuohon myöntymällä olisi kuin kuuliainen koira, joka totteli kun käsketään.
Ja sinun käytöksesi on kuin uhmaikäisen. Kumpikaan ei ole hyvä tapa. Hyvä tapa on se, että vaikka laittaa paperille listat puolesta ja vastaan ja analysoi tilannetta eri näkökulmista.
Kyllä. Siis mies yksinään analysoi, ja yksi iso miinus olisi "tällå hetkellä olen puolison kanssa joka ei osaa kauniisti pyytää, vaan painostaa yksityisissä kehoasioissa".
Tämä on täysin ja yksin miehen päätös, muuten kaduttaa ja katkeroittaa jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vasektomia on hyvä juttu, voi panna huoletta paljaalla.
Ei todellakaan voi panna huoletta paljaalla. Sukupuolitaudit tarttuvat myös lisääntymiskyvyttömiin.
Kyseessä ei ole puoliso, nämä henkilöt eivät ole naimisissa. Ap suunnittelee perustavansa perheen jonkun muun kanssa. Kyseessä on seksisuhde, muuten mitään vasektomiaa ei edes tarvittaisi.
Miksi yritätte glorifioida alhaisia panosuhteita nimittämällä niitä "kumppaneiksi" (viitaten elämänkumppaniin) tai "puolisoiksi" (viitaten aviopuolisoon)?