Paavin hautajaiset OFFICIAL
Kohta alkaa. Ylen toimittaja Jenna Vehviläinen on paikan päällä tummiin pukeutuneena.
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan on kai helpotus, että Suomen valtakirkolla eli ev.lut kirkolla ei ole mitään paavia. Se ei oikein sopisikaan tämän kirjon oppeihin. Toki arkkipiispa ja piispoja löytyy. Helsingin kirkon johdossakin on liberaali ja vapaamielinen pappi ja tämän selkeä liittolainen saa puuhata Vallilassa mitä lystää.
Ja suurin osa ev.lut. -porukasta edelleen luulee, että KD:llä on jotain tekemistä uskonnon kanssa ja äänestää Päivin ja Sarin jatkoon tai eroaa kirkosta näiden toilailuden takia :D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Isot on kekkerit, ja pitkät.
Suomessa tällainen ei olisi mahdollista. Valtion rahakirstun vartija Riikka ei edes antaisi tällaiseen rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan on kai helpotus, että Suomen valtakirkolla eli ev.lut kirkolla ei ole mitään paavia. Se ei oikein sopisikaan tämän kirjon oppeihin. Toki arkkipiispa ja piispoja löytyy. Helsingin kirkon johdossakin on liberaali ja vapaamielinen pappi ja tämän selkeä liittolainen saa puuhata Vallilassa mitä lystää.
Luther
Nyt tuli jäniskevennys... Jänis juoksee auton edellä. Auto jää jälkeen...
-winner-
Puoli tuntia kestää matka. Luulin et on ihan lähellä se kirkko.
Kyyditään tollasella pienellä kuorma-autolla. Oon yllättyny.
Vierailija kirjoitti:
Kuus kilsaa.
Trump kuulemma näyttää kärsivältä. 😂
Jos ei näistä hautajaista muuta hyötyä ole, niin ainakin pistää Trumpin kärsimään. 👍👍👍
Minä olen täysin tyytyväinen. Jessss!
Olen seurannut kaikki tämän paavin pitämät joulumessut, vaikka olen itse uskonnoton.
Missäs enkun kunkku ja prinssit? Onko ne jaksanu tulla paikalle lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tällainen ei olisi mahdollista. Valtion rahakirstun vartija Riikka ei edes antaisi tällaiseen rahaa.
Odota vaan puoluekokouksen jälkeen millaisen kunniasaattueen saa. Sisun kyydissä viedään :DDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luther
Tavallaan kai noinkin, mutta ev.lut kirkossa ei ole pyhimyksiäkään. Tosin kuvitteli julistavansa aitoa puritaanista Jumalan sanaa ilman katolisen kirkon epäkohtia.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on selitetty aikaisemmin tuota tilannetta. Englannin kruununprinssi ei saa olla tekemisissä katolisen kirkon kanssa. Se on se suurin synti, johon tuossa asemassa voi syyllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vatikaanin läpi ja rajojen ulkopuolelle ajettiin noin minuutissa. Silti sieltä johdetaan miljardeja uskovia...
Pienet on piirit.
-winner-
Hitler tosiaan olisi onnessaan, jos se heräisi henkiin ja näksisi, kun kansa on noin hänen aatteensä hengessä, paaviakin kunnioittavat käsi pystyssä. Heh.
Eihän porukka tietenkään ajattele, että miltä tuo symbolisesti näyttää. On vain se kännykkä ja minä minä minä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on selitetty aikaisemmin tuota tilannetta. Englannin kruununprinssi ei saa olla tekemisissä katolisen kirkon kanssa. Se on se suurin synti, johon tuossa asemassa voi syyllistyä.
Kruununprinssi William on paikalla, kuningas ei saa osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Toi etummainen kantaja on tuskaisen näköinen
Onkohan liian pienet kengät tai pesulappu hiertää?
Tuossa kirkossahan ja koko hommassa on ihan liian paljon sellaista kuin mitä oli jo kirkon alkuaikoina 2000 vuotta sitten antiikin aikoina. Miten tuo Rooma vaikuttaakin ihan antiikin kaupungilta vielä nykyaikana? Eikö Roomaa ja noita antiikin rakennuksia tuhottu tai vaurioitettu esim. toisessa maailmansodassa? Rooma ei mitään nykyaikainen kaupunki ole.
Jos menee Roomaan niin kannattaako mennä mielummin vaikka Milanoon?
Vierailija kirjoitti:
Tämä Paavi halusi vähän vaatimattomammat seremoniat kuin yleensä. Arkkukin on yksinkertainen puuarkku.