Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulin, että korkeakoulututkinto on reitti tasapainoiseen elämään

Vierailija
26.04.2025 |

Mutta musta tulikin pitkäaikaistyötön, jolla on valtava määrä opintolainaa niskassa. Itkettää.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai käynyt amk?

Vierailija
2/14 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen samanlainen 👋

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kerhoon

Vierailija
4/14 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintoja. Minä taas lähetin yhden sähköpostin ja sain töitä. Jokainen on itse vastuussa elämästään. EU:n alueella on niin paljon työpaikkoja, ettei motivoitunut ja korkeastikoulutettu voi olla työtön. Paitsi jos sinussa on jotain vikaa.

Vierailija
5/14 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata käydä kouluja turhaan vaan suoraan alkaa miljonääriksi . Se on varmempi tie .

Vierailija
6/14 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pitkälti on, mikäli valitsee oikean tutkinnon. Humanisteja pilvin pimein työttömänä, samoin kuin monia muita opiskelleita. Lääkis ja oikis edelleen aika varmat valinnat, vaikka olen kyllä tietoinen, että joitain oikislaisia on työttömänä heti valmistuttuaan, mutta aika pian hekin työllistyvät pääsääntöisesti. Oikeustieteellinen tutkinto on lähinnä perustutkinto, joten voi lähteä monille eri työurille.

asianajaja, yrittäjä

Vierailija
7/14 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus. Haitko jo aspa-töitä Ruotsista tai Saksasta? Haitko jo monikansallisiin yrityksiin eri puolilla Eurooppaa?

Vierailija
8/14 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et siivoa?

Vierailija
9/14 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä se itse tutkinto vaikuttaa enemmän työllistymiseen kuin korkeakoulututkinto. Kaikki korkeakoulututkinnot ei työllistä samalla tasolla.

Vierailija
10/14 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei tarvitse tulla maistereita tai tohtoreita. Jonkun on tehtävä niitä oikeitakin töitä jotta yhteiskunta pyörii. Ikävä kyllä palkat ovat kovin huonoja oikeita töitä tekevillä.

Vierailija
11/14 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama klubi. Siksipä opiskelin duunarialalle sen jälkeen ja olen työssä. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
12/14 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama klubi. Siksipä opiskelin duunarialalle sen jälkeen ja olen työssä. Suosittelen lämpimästi.

Tämä vaihtoehto vaan on multa poissuljettu, kun menetin terveyteni duunarihommissa.

Ap

Vierailija
13/14 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vaihtoehto vaan on multa poissuljettu, kun menetin terveyteni duunarihommissa.

Ap

Diagnoosina laiskuus

Vierailija
14/14 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun alussa aloin elää harhassa, että opiskelemalla saan paremman elämän kuin sen, mitä näin ympärilläni. En tiedä, onko tämä yksiössä työttömänä istuminen ja opintolainan lyhentäminen tuista se parempi elämä, mutta ainakin opiskelu piti poissa päihteiden ja vahingollisen seuran parista, että tietyt ympäristöni ongelmat eivät ole toistuneet omalla kohdallani. Opintolaina on jonkinlainen stressitekijä, mutta olen taustani takia aika taitava elämään vähällä. Se on toisaalta myös riski, koska ei ole eteenpäin potkivaa voimaa juurikaan. Töitä haen tällä hetkellä aika laiskasti, koska tiedän, että on huomattavasti enemmän työttömyydestä kärsiviä ihmisiä työttömänä.