Haluan muuttaa ulkomaille
Kommentit (141)
Menooooooooooooooooo lippu mene jo älä jankkaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset siihen rahaa ja työpaikan. Siitä se lähtee.
Missään ei ole niin rahakasta vastaanottoa maamuille kuin suomessa. Menet periaatteessa kilpailemaan samoista entry levelin työpaikoista kuin koko maailman kehitysmaalaiset. Sama koskee asuntoja. Länsimaiden ultrakevyt maahanpääsy maailman slummeista on tehnyt kaikki iisine duunien saamisen mahdottomaksi. Kehitysmaalaiset vielä palkkaa toisiaan ulkomailla, toisin kuin suomalaiset. JOtka on ääliöliberaaleja vaikka joutuisi katuojaan.
Kannattaa harkita muuttoa jos on tuhansia säästössä juokseviin kuluihin ja valmiiksi asunto ja työpaikka hankittuna. Jos suunnittelet meneväsi asumaan jonkun paikallisen hemmon pantavaksi, varaudu siihen että se alistaa sut piiaksi ja se on päätoimesi.
Nähtyä.
YRittänyttä ei laiteta. Tee edes jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessakaan ei meinaa pärjätä ilman yhteiskunnan tukia, niin sopii mennä kokeilemaan ulkomailla asumista. Voin kokemuksesta sanoa että siellä huomaa äkkiä että eipä tämä Suomi olekaan niin paska maa kuin moni öyhöttää.
Jos suomessa ei pärjää eikä anneta mahdollisuuksia ainoa johtopäätös on muuttaa pois suomesta.
t.Työtön
No mikset muuta jo? Raja on auki, tervemenoa. Voin sanoa että Suomessa pääsee helpommalla ja mahdollisuudet on paremmat, mutta mene toki kokeilemaan itse ja osoita että olen väärässä.
Muualla voi työllistyä vaikka Suomessa ei työllistyisi.
NO MENE JO SITTEN, HOPI HOPI
Yksi elätettävä vähemmän
Ihan siinä maksan veroja kuin työlliset. 590 euron korvausta ei voi sanoa elättämiseksi suomen hintatasolla. Eiköhän ne elatukset mene virkarälssille ja kehitysmaalaisille joita niin kiihoittuneesti suomeen haalitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ei ole köyhän hommaa lähteä tuosta vaan asumaan ulkomaille. Mulla ei olis rahaa edes lentolippuun saati asunnon vuokravakuuksiin jne.
T. Työtön
Työttömyyskorvauksella saa lähteä 3 kk.si hakemaan töitä muusta EU-maasta.
Saa lähteä, mutta millä lähdet, kun rahat riittää juuri ja juuri ruokaan eikä ole säästöjä? Mulla ei ole edes voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta.
T. Työtön
No niin.
Noin niitä henkisiä esteitä löytyy, jotka ovat esteenä kaikelle toiminnalle ja kehitykselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut neljässä eri maassa suomen lisäksi ja voin sanoa että ruoho ei ole vihreämpää aidan takana ja muista että olet aina ma mu siellä ulkomailla.
Tavallisella suomalaisella ei ole asiaa ulkomaille muuta kuin turistina.
Olen tavallinen suomalainen ja asun nyt 50/50 ulkomailla, muutaman vuoden kuluttua lopullisesti. Meitä on paljon
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen pesämunan keräämistä ennenkuin lähdet pa minnekkään ellet ole nainen sitten vaan reva levälleen etc only fans,helpompi löytää töitä+ asunto kun on hieman joustovaraa kun muutat toiseen maahan.
Itsrnsä myyminen helppoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU.ssa on vapaa liikkuvuus. Siitä vaan.
Ei ole vapaata asumista muille kuin banaaniveneellä vaarallisen ja arktisen välimeren yli kelluville.
Omalla rahalla voit asua ja elää ihan missä vaan!
Lähtisin liikkeelle lähtemällä sinne ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
"Ulkomaat", tuo ihanuuksien ihmemaa.
Olen itse asunut USAssa, eikä se nyt niin hienoa ollut. Ei ollut esimerkiksi jokamiehen oikeuksia eikä hyviä ulkoliikuntamahdollisuuksia.
AP:lla lienee mielessä joku tietty maa? Näin olettaisin.
Minäkin mielellään muuttaisin ULKOMAILLE, mutta en minä suurimmassa osassa maailman maita haluaisi asua :D Esim. USA juurikin sellainen, ettei kiinnosta y h t ä ä n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessakaan ei meinaa pärjätä ilman yhteiskunnan tukia, niin sopii mennä kokeilemaan ulkomailla asumista. Voin kokemuksesta sanoa että siellä huomaa äkkiä että eipä tämä Suomi olekaan niin paska maa kuin moni öyhöttää.
Jos suomessa ei pärjää eikä anneta mahdollisuuksia ainoa johtopäätös on muuttaa pois suomesta.
t.Työtön
No mikset muuta jo? Raja on auki, tervemenoa. Voin sanoa että Suomessa pääsee helpommalla ja mahdollisuudet on paremmat, mutta mene toki kokeilemaan itse ja osoita että olen väärässä.
Muualla voi työllistyä vaikka Suomessa ei työllistyisi.
NO MENE JO SITTEN
Älä nyt hyvä ihminen luule olevasi veronmaksaja.
Saat tietyn summan käteen muiden verorahoista. Et ole tienannut työlläsi mitään siitä summasta, brutto on vain valtion kikkailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut neljässä eri maassa suomen lisäksi ja voin sanoa että ruoho ei ole vihreämpää aidan takana ja muista että olet aina ma mu siellä ulkomailla.
Olen tavallinen suomalainen ja asun nyt 50/50 ulkomailla, muutaman vuoden kuluttua lopullisesti. Meitä on paljon
Anna kun arvaan suomen veronmaksajien maksamalla eläkkeelläsi. Päivääkään et ole ulkomailla yrittänyt saada toimeentuloa.
Suurin osa suomalaisista käynyt missään ja jotkut lomalla ehkä,lampaita ovat ja määkivät rally englantia juu nou...Siis lähdet nyt vaan ja haistatat pitkät paskat suomelle,aina pääsee takaisin sinne lihapatojen ääreen jos rupeaa korpeamaan.Kyllä vaihtamalla paranee kunhan löydät oman maasi& paikkasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ei ole köyhän hommaa lähteä tuosta vaan asumaan ulkomaille. Mulla ei olis rahaa edes lentolippuun saati asunnon vuokravakuuksiin jne.
T. Työtön
Bussilla pääsee myös, esim. Pariisi €149.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan suomen veronmaksajien maksamalla eläkkeelläsi. Päivääkään et ole ulkomailla yrittänyt saada toimeentuloa.
Niin?
Katkeria maalaisia palsta täynnä kun katsoo kirjoituksianne,itse lähdin aikoja sitten ja joka kesä käyn suomessa mutta onhan pk seutu muuttunut pakoputken väriseksi katukuvasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön
Bussilla pääsee myös, esim. Pariisi €149.
Kuuluuko bussimatkaan asuminen 149 eurolla?
Noniin ulkomaille mennään niinkuin töihinkin.
Tehtaan portille tapaamaan tehtaan johtajaa luja kädenpuristus (ilman mitään opiskelua) ja katse silmiin muutaman vuoskymmenen kerskakultusuken täyteisen elämän jälkeen muutto espanjaan ryyppyrannalle. Tai miksei vaikka ameriikkaan pelkkä kunnanviraston leimaama kuvallinen henkilöpaperi taskussa.
Vierailija kirjoitti:
Katkeria maalaisia palsta täynnä kun katsoo kirjoituksianne,itse lähdin aikoja sitten ja joka kesä käyn suomessa mutta onhan pk seutu muuttunut pakoputken väriseksi katukuvasta.
Missä ei olisi? Lähteminen onnistuu monelta, muttei mitään ole tarjolla. Kaikkialla euroopassa sillanalusia myöten täynnä telttailevia kehitysmaalaisia.
Ei välttämättä, moniin maihin pääsee WH-visalla jos ikää ei oo liikaa, siitä saa jo jalkaa oven väliin ja voi alkaa hakemaan eri viisumia jos löytää töitä tai on sopiva koulutus. Monellehan myös käy "klassiset" ja puoliso löytyy reissun päältä ja sittenhän voi hakea taas eri viisumia. Kannattaa etsiä netistä eri vaihtoehtoja, jos haluaa ulkomaille muuttaa.