Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan muuttaa ulkomaille

Vierailija
26.04.2025 |

Mistä lähteä liikkeelle?

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla voi viettää aktiivisempaa elämää

Vain oma rajoittuneisuus estää aktiivisemman elämän Suomessa.

Vierailija
122/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailta saa varmasti helpommin töitä mitä Suomessa.

Muttei asuntoa ei etenkään työnhaun ajaksi. Suomessa on paljon tyhjiä asuntoja kun ei ole töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraat kämpän, menet sinne.

Suomesta lähtee Kelan etuudet, kun on noin vuoden osoite ulkomailla. Tätä voi kiertää jättämällä virallisen osoitteen Suomeen. Siis ei myöskään sitten esim saa apteekista enää Kela-korvausta eikä saa Suomesta eurooppalaista sairaanhoitokorttia jne.

Vierailija
124/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjaan kalajalostomoon ? Kallis maa ja paskat säät mutta hyvät liksat?

Vierailija
125/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne sanoo. 

Vierailija
126/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mua rajoittaa jo sääkin, kipujen takia lähes 8kk vuodesta joutuisin olemaan sisällä.

Ulkomailla lämpimässä asuessa tilanne on päinvastoin - on viilrää max 3kk mutta silloinkin käyn päivittäin lenkillä. Pystyn liikkumaan, tekemään ruumiillista työtä pihalla, kävelen helposti 10000-18000 askelta päivässä, nukun kiin vauva

Vierailija
127/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on haaveena muutto Italiaan jossain vaiheessa. Olen opiskellut kieltä jo vuosia, ja lomaillut kymmeniä kertoja eri puolilla Italiaa. Olen myös tietoisesti säästänyt rahaa muuttoa ajatellen, ja täällä Suomessa omistan asunnon, jonka ajattelin laittaa alkuun vuokralle. Jos viihdyn niin hyvin, kuin nyt luulen, niin jossain vaiheessa voin sitten Suomen asunnon myydä. Olen sairaanhoitaja ammatiltani, ja ensisijaisesti olen ajatellut hakea töitä jonkin turistialueen liepeiltä, missä voisin myös  hyödyntää kielitaitoa. Olen työskennellyt muutaman vuoden Norjassa, ja pihun myös sujuvaa ruotsia ja englantia. Lisäksi myös jonkin verran saksaa. Voisin kuvitella asuvani pohjoisessa, missä myös englannilla pärjää ainakin melko hyvin, jos Italian kielitaito ei vielä olisi riittävän hyvä. Pohjoisessa on muutenkin modernimpaa ja toimivampaa, vaikka etelässä on kyllä ihania maisemia ja rennompaa. 

Täällä pohjois-Italiassa puhutaan huonosti englantia mutta huonommallakin italialla selviää alkuun. Toki kaupungeissa ja joillain turisti-alueilla vähän paremmin mutta ei ole itsestäänselvyys ollenkaan

Vierailija
128/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut neljässä eri maassa suomen lisäksi ja voin sanoa että ruoho ei ole vihreämpää aidan takana ja muista että olet aina ma mu siellä ulkomailla.

Tavallisella suomalaisella ei ole asiaa ulkomaille muuta kuin turistina.

Olen tavallinen suomalainen ja asun nyt 50/50 ulkomailla, muutaman vuoden kuluttua lopullisesti. Meitä on paljon

Anna kun arvaan suomen veronmaksajien maksamalla eläkkeelläsi. Päivääkään et ole ulkomailla yrittänyt saada toimeentuloa.

Olen eri jolle vastasit, mutta esim. itselleni EI Suomi maksa eläkettä yhtään senttiä. Asuin ja tein töitä Saksassa tasan 40 vuotta. Tämän jälkeen muutin Italiaan, jossa asun jo 15 vuotta. Tein kyllä Suomessakin töitä iltaoppikoulun lomassa muutaman vuoden ja opiskelun lomassa myös. Mihis ne verorahat mahto mennä jotka minulta pidätettiin? Vuosia ennen 23 vuoden ikää ei eläkkeeseen lasketa. Suomen terveydenhuoltoakaan en ole ikinä rasittanut enkä tule rasittamaan, mitäs siihen sanot. Huomautan lisäksi, etten ole ainoa, meitä on muitakin, ihan itse tunnen useita. 

Vierailija
129/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalatehtaan hommat meni jo 10v sitten balteille.

Vierailija
130/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on haaveena muutto Italiaan jossain vaiheessa. Olen opiskellut kieltä jo vuosia, ja lomaillut kymmeniä kertoja eri puolilla Italiaa. Olen myös tietoisesti säästänyt rahaa muuttoa ajatellen, ja täällä Suomessa omistan asunnon, jonka ajattelin laittaa alkuun vuokralle. Jos viihdyn niin hyvin, kuin nyt luulen, niin jossain vaiheessa voin sitten Suomen asunnon myydä. Olen sairaanhoitaja ammatiltani, ja ensisijaisesti olen ajatellut hakea töitä jonkin turistialueen liepeiltä, missä voisin myös  hyödyntää kielitaitoa. Olen työskennellyt muutaman vuoden Norjassa, ja pihun myös sujuvaa ruotsia ja englantia. Lisäksi myös jonkin verran saksaa. Voisin kuvitella asuvani pohjoisessa, missä myös englannilla pärjää ainakin melko hyvin, jos Italian kielitaito ei vielä olisi riittävän hyvä. Pohjoisessa on muutenkin modernimpaa ja toimivampaa, vaikka etelässä on kyllä ihania maisemia ja rennompaa. 

Saako töitäkin suomalainen, vaikka paikallinen nuoristyöttömyys on 50% ja halpatyövoimaa virtaa kaikista maailman kolkista.

Vierailija
131/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ulkomaat", tuo ihanuuksien ihmemaa. 

Olen itse asunut USAssa, eikä se nyt niin hienoa ollut. Ei ollut esimerkiksi jokamiehen oikeuksia eikä hyviä ulkoliikuntamahdollisuuksia.

Nykyään puhutaan jokaisen oikeuksista, moukka.

Vierailija
132/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomessakaan ei meinaa pärjätä ilman yhteiskunnan tukia, niin sopii mennä kokeilemaan ulkomailla asumista. Voin kokemuksesta sanoa että siellä huomaa äkkiä että eipä tämä Suomi olekaan niin paska maa kuin moni öyhöttää. 

Jos suomessa ei pärjää eikä anneta mahdollisuuksia ainoa johtopäätös on muuttaa pois suomesta.

t.Työtön

No mikset muuta jo? Raja on auki, tervemenoa. Voin sanoa että Suomessa pääsee helpommalla ja mahdollisuudet on paremmat, mutta mene toki kokeilemaan itse ja osoita että olen väärässä.

Voin kokemuksesta kertoa ettei se että on suomesta avaa mitään ovia eikä ole sellainen upea asia mitä suomalaiset luulee. Täysin merkityksetön asia ja työnantajia kiinnostaa vaan haloa työvoima, huippusoaaminen tai sitten saako pillua.

Vierailija
133/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavaan harkintaan pitää laittaa pysyvä maastamuutto.

Vierailija
134/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut neljässä eri maassa suomen lisäksi ja voin sanoa että ruoho ei ole vihreämpää aidan takana ja muista että olet aina ma mu siellä ulkomailla.

Tavallisella suomalaisella ei ole asiaa ulkomaille muuta kuin turistina.

Olen tavallinen suomalainen ja asun nyt 50/50 ulkomailla, muutaman vuoden kuluttua lopullisesti. Meitä on paljon

Anna kun arvaan suomen veronmaksajien maksamalla eläkkeelläsi. Päivääkään et ole ulkomailla yrittänyt saada toimeentuloa.

Olen eri jolle vastasit, mutta esim. itselleni EI Suomi maksa eläkettä yhtään senttiä. Asuin ja tein töitä Saksassa tasan 40 vuotta. Tämän jälkeen muutin Italiaan, jossa asun jo 15 vuotta. Tein kyllä

Eli puoliso maksaa .

Vierailija
135/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakavaan harkintaan pitää laittaa pysyvä maastamuutto.

Tervetuloa joukkoon tummaan!

Vierailija
136/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt jotain vaikuttaa leveyspiiri ja huono työllisyys?

Vierailija
137/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt jotain vaikuttaa leveyspiiri ja huono työllisyys?

Riippuu, mitä tuossa aktiivisuudella tarkoitetaan.

Vierailija
138/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähden joskus. Se on 💯 varma asia.

Haluan nähdä muitakin elämää, kuin tätä. 

Minäkin nuorena ajattelin noin. Hakeuduin ulkomaille opiskelemaan, opintolainaa jouduin ottamaan niin paljon kuin sitä sai. Löysin työpaikan toisesta maasta ja muutin sinne. Ja parikymmentä vuotta sitten taas muutin vähän lähemmäksi Suomea keski-Eurooppaan. Elin opiskelijana todella vaatimattomasti ja makselin opintolainat hiljalleen pois. Eli rahaa on ihan pakko olla ellei ole työpaikkaa valmiiksi haettuna. Samoin jonkinlaimen asunto, vaikka edes alivuokralaishuone, pitäisi olla tiedossa ennen muuttoa. Vaatii aika paljon yritteliäisyyttä mutta on ihan mahdollista. 

Vierailija
139/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin keino on muuttaa jonkun luo,  esim- se elämän  suuri tosirakkaus mikä  tavataan umpihumalassa Turkissa tai kreikassa.

Vierailija
140/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapuri oli monta vuotta tuolla. Kun palasi niin sai ostettua asunnon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan