Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan muuttaa ulkomaille

Vierailija
26.04.2025 |

Mistä lähteä liikkeelle?

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset siihen rahaa ja työpaikan. Siitä se lähtee.

Tämä. Ei ole köyhän hommaa lähteä tuosta vaan asumaan ulkomaille. Mulla ei olis rahaa edes lentolippuun saati asunnon vuokravakuuksiin jne.

T. Työtön

Bussilla pääsee myös, esim. Pariisi €149.

Ei tuilla ole varaa mihinkään 149e ylimääräisiin juttuihin :D

149e per suunta on sitäpaitsi kallis, tuohon hintaan ja allekin saa meno-paluu lentolippuja Euroopan sisällä. Juu ei oo ekologista, mutta on halvempaa. 

Jos oikein haluaa pihistellä, niin liftaa. Ois hyvä olla vaan kaveri mukana, varsinkin jos on nainen. 

Vierailija
102/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ei ole köyhän hommaa lähteä tuosta vaan asumaan ulkomaille. Mulla ei olis rahaa edes lentolippuun saati asunnon vuokravakuuksiin jne.

T. Työtön

149e per suunta on sitäpaitsi kallis, tuohon hintaan ja allekin saa meno-paluu lentolippuja Euroopan sisällä. Juu ei oo ekologista, mutta on halvempaa. 

Jos oikein haluaa pihistellä, niin liftaa. Ois hyvä olla vaan kaveri mukana, varsinkin jos on nainen. 

Saako asunnon liftaamalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis matkaliput itsessään ei ole se rahareikä, vaan asuminen. Euroopassa on tosi kallista, varsinkin jossain Pariisissa.

Tietysti on sohvasurffaus, mutta siinäkin pitää uskaltaa luottaa ja myös siihen, että yösija löytyy. Täysin rahattomana voi olla aika turvatonta matkustaa, ja sukulaisilta nolo kerjätä jos on jossain reissussa. 

Vierailija
104/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tietysti yhä nykyäänkin ihmiset tekee, että pienten säästöjen kanssa ulkomaille töitä etsimään, mutta osa päätyy kadulle. Joistain maista tulevista isokin osa. 

Vierailija
105/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meiltä on muuttanut kaksi korkeasti koulutettuja. Ensin he pääsivät sinne yliopistoon ja nyt asuvat ja työskentelevät siellä. Kyseessä on EU maa jolla menee paremmin kuin suomella

Älä kuitenkaan vahingissakaan kerro maata.

Enpä kerrokkaan mutta voit arvata että saan ostettua tuotteita edullisemmin kuin täältä

Vierailija
106/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis matkaliput itsessään ei ole se rahareikä, vaan asuminen. Euroopassa on tosi kallista, varsinkin jossain Pariisissa.

Tietysti on sohvasurffaus, mutta siinäkin pitää uskaltaa luottaa ja myös siihen, että yösija löytyy. Täysin rahattomana voi olla aika turvatonta matkustaa, ja sukulaisilta nolo kerjätä jos on jossain reissussa. 

Ottaako joku sohvasurffariksi keski-ikäisen miehen? Suurin osa työttömistä on suomalaisia keski-ikäisiä koulutettuja miehiä.

Vierailija
107/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs siellä ajattelit tehdä?

Suomessa on euroopan vaikein työllistyä, työttömyysprosentti 10,1%. Ainakin työllistyminen on edes vähän helpompaa. Kaikki muu onkin sitten haaste.

Esim. Ruotsissa ei ole sellaista ikäsyrjintää kuin Suomessa. 

Mutta ruotsissa eivät halua suomalaisia. Mieluummin mahmutteja.

Vierailija
108/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaako joku sohvasurffariksi keski-ikäisen miehen? Suurin osa työttömistä on suomalaisia keski-ikäisiä koulutettuja miehiä.

Luulisi, että ainakin toiset keski-ikäiset miehet ottaisivat? 

Vierailija
109/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä, moniin maihin pääsee WH-visalla jos ikää ei oo liikaa, siitä saa jo jalkaa oven väliin ja voi alkaa hakemaan eri viisumia jos löytää töitä tai on sopiva koulutus. Monellehan myös käy "klassiset" ja puoliso löytyy reissun päältä ja sittenhän voi hakea taas eri viisumia. Kannattaa etsiä netistä eri vaihtoehtoja, jos haluaa ulkomaille muuttaa.

Siinäpä se kun on liikaa ikää nykymaailmaan eikä edes nainen että puolisoita olisi jonoksi heti maahan tullessa.

Vierailija
110/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että ainakin toiset keski-ikäiset miehet ottaisivat? 

Sohvasurffariksi otetaan sellainen jolta voi edes vongata pillua. Näin etenkin näin ajattelee ulkomailla keski-ikäiset miehet.

Vierailija
111/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla voi viettää aktiivisempaa elämää

Vierailija
112/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ulkomaat", tuo ihanuuksien ihmemaa. 

Olen itse asunut USAssa, eikä se nyt niin hienoa ollut. Ei ollut esimerkiksi jokamiehen oikeuksia eikä hyviä ulkoliikuntamahdollisuuksia.

En kyllä itse ainakaan USA:ssa haluaisikaan asua. On paljon muitakin maita. Mikä ap:lla on mielessä? Itse aloittaisin selvittämällä kyseisen maan lainsäädäntöä erilaisiin arkisiin asioihin liittyen (työ, asuminen, omistaminen, terveydenhuolto jne), ja opiskelemalla kyseisen maan kieltä ja kulttuuria mahdollisimman hyvin ja kattavasti. Selvittelisin mihin osaan maata haluaisin muuttaa, ja sen alueen asumisen hintatasoa ja työmahdollisuuksia. Internet mahdollistaisi myös kontaktien/ ystävyyssuhteiden luomisen jo etukäteen paikallisiin, varsinkin kun kielitaito karttuu opiskelun edetessä. Täytyisi selvitellä mitä asiakirjoja tarvitaan, ja hankkia ne. Täytyisi hakea ja saada työpaikka, ja sopia työn aloittamisesta (paitsi jos on reilusti säästöjä niin ettei tarvitse heti mennä töihin). Vuoktrasopimus asunnosta pitäisi tehdä. Mielellään vuokraisin ainakin alkuun asunnon kalustettuna, ja myisin tai laittaisin varastoon omat huonekaluni. Oman asuntoni myisin tai laittaisin vuokralle. 

Vierailija
113/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppis

Vierailija
114/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen afrikkaa ja savimajaa.

Vierailija
115/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on haaveena muutto Italiaan jossain vaiheessa. Olen opiskellut kieltä jo vuosia, ja lomaillut kymmeniä kertoja eri puolilla Italiaa. Olen myös tietoisesti säästänyt rahaa muuttoa ajatellen, ja täällä Suomessa omistan asunnon, jonka ajattelin laittaa alkuun vuokralle. Jos viihdyn niin hyvin, kuin nyt luulen, niin jossain vaiheessa voin sitten Suomen asunnon myydä. Olen sairaanhoitaja ammatiltani, ja ensisijaisesti olen ajatellut hakea töitä jonkin turistialueen liepeiltä, missä voisin myös  hyödyntää kielitaitoa. Olen työskennellyt muutaman vuoden Norjassa, ja pihun myös sujuvaa ruotsia ja englantia. Lisäksi myös jonkin verran saksaa. Voisin kuvitella asuvani pohjoisessa, missä myös englannilla pärjää ainakin melko hyvin, jos Italian kielitaito ei vielä olisi riittävän hyvä. Pohjoisessa on muutenkin modernimpaa ja toimivampaa, vaikka etelässä on kyllä ihania maisemia ja rennompaa. 

Vierailija
116/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Työtön

Saako asunnon liftaamalla?

Etkö osaa mitään järjestää ilman valtion tai muiden ihmisten apua?

Vierailija
117/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää osata luottaa, niin, ulkomaille lähtö ei sovi kaikille,mutta joz haluaa, niin sitten menee, eikä vaan meinaa.

Vierailija
118/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailta saa varmasti helpommin töitä mitä Suomessa.

Vierailija
119/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meiltä on muuttanut kaksi korkeasti koulutettuja. Ensin he pääsivät sinne yliopistoon ja nyt asuvat ja työskentelevät siellä. Kyseessä on EU maa jolla menee paremmin kuin suomella

Älä kuitenkaan vahingissakaan kerro maata.

Enpä kerrokkaan mutta voit arvata että saan ostettua tuotteita edullisemmin kuin täältä

Postauksesi todistusarvo on 0.

Turhia nuo muiden maiden kehut, kun maata ei mainita. Pelkkää tyhjää puhetta.

Mikä lie motivaatio siihen, arvostelun pelkoko?

Vierailija
120/141 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä täältä kysyt?   Kysy niiltä, jotka sphvasurffausta harrastavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan