Haluan muuttaa ulkomaille
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessakaan ei meinaa pärjätä ilman yhteiskunnan tukia, niin sopii mennä kokeilemaan ulkomailla asumista. Voin kokemuksesta sanoa että siellä huomaa äkkiä että eipä tämä Suomi olekaan niin paska maa kuin moni öyhöttää.
Jos suomessa ei pärjää eikä anneta mahdollisuuksia ainoa johtopäätös on muuttaa pois suomesta.
t.Työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae ja saa töitä ensin. Mikään maa ei tykkää ma ahan muuttajista, jotka eivät vain viihdy omassa maassaan.
Mutta jos viihtyy muussa maassa ja opettelee kielen?En minä ainakaan viihdy tässä leikkauksien verotuksen tyhmien ihmemaassa joka oikein propagandlala todettu aikoinaan onnellisten ihmisten maaksi.
No kerro, mikä olisi hyvä maa, jossa ei kovaa verotusta ja ihmiset älykkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä on muuttanut kaksi korkeasti koulutettuja. Ensin he pääsivät sinne yliopistoon ja nyt asuvat ja työskentelevät siellä. Kyseessä on EU maa jolla menee paremmin kuin suomella
Mihin yliopistoon voisi keski-ikäinen työnhakija hakea ja miten järjestyy asuminen?
Hae mihin vain haluat, pääseminen on eri asia. Asuminen järjestyy kaikkialla sellaisella niinkin yksinkertaisella asialla kuin raha.
Ongelma on monelle lokkeiluun tottuneelle siinä, että vain Suomessa annetaan yhteiskunnan kustannuksella oma privaattikämppä jokaiselle joka osaa pyytää, mutta muualla ei aikuinen ihminen voi olla käsi ojossa ja suu auki odottaen että muut aikuiset ihmiset järjestävät katon pään päälle ja ruokaa lautaselle.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä on muuttanut kaksi korkeasti koulutettuja. Ensin he pääsivät sinne yliopistoon ja nyt asuvat ja työskentelevät siellä. Kyseessä on EU maa jolla menee paremmin kuin suomella
Älä kuitenkaan vahingissakaan kerro maata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessakaan ei meinaa pärjätä ilman yhteiskunnan tukia, niin sopii mennä kokeilemaan ulkomailla asumista. Voin kokemuksesta sanoa että siellä huomaa äkkiä että eipä tämä Suomi olekaan niin paska maa kuin moni öyhöttää.
Jos suomessa ei pärjää eikä anneta mahdollisuuksia ainoa johtopäätös on muuttaa pois suomesta.
t.Työtön
No mikset muuta jo? Raja on auki, tervemenoa. Voin sanoa että Suomessa pääsee helpommalla ja mahdollisuudet on paremmat, mutta mene toki kokeilemaan itse ja osoita että olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset siihen rahaa ja työpaikan. Siitä se lähtee.
Tämä. Ei ole köyhän hommaa lähteä tuosta vaan asumaan ulkomaille. Mulla ei olis rahaa edes lentolippuun saati asunnon vuokravakuuksiin jne.
T. Työtön
Työttömyyskorvauksella saa lähteä 3 kk.si hakemaan töitä muusta EU-maasta.
Itseasiassa pitkäaikaistyötön ei saa ollenkaan matkustaa, puhumattakaan että maksaisi asumisen ja muun länsimaissa netto 590 euron korvauksella.
Kyllä saa, tuo on väärää tietoa.
Jälkimmäinen väite on totta, mutta ihmisillä on erilaisia ratkaisuja, verkostoja jne., joistavoi olla aåua esim. majapaikan löytämisessä.
Sinäkin etsit esteitä etkä ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään ei ole niin rahakasta vastaanottoa maamuille kuin suomessa. Menet periaatteessa kilpailemaan samoista entry levelin työpaikoista kuin koko maailman kehitysmaalaiset. Sama koskee asuntoja. Länsimaiden ultrakevyt maahanpääsy maailman slummeista on tehnyt kaikki iisine duunien saamisen mahdottomaksi. Kehitysmaalaiset vielä palkkaa toisiaan ulkomailla, toisin kuin suomalaiset. JOtka on ääliöliberaaleja vaikka joutuisi katuojaan.
Kannattaa harkita muuttoa jos on tuhansia säästössä juokseviin kuluihin ja valmiiksi asunto ja työpaikka hankittuna. Jos suunnittelet meneväsi asumaan jonkun paikallisen hemmon pantavaksi, varaudu siihen että se alistaa sut piiaksi ja se on päätoimesi.
Nähtyä.
Lastenhoitajaksi tai au-pairiksi voi länsimaalainen päästä helpommin kuin kehitysmaalainen. Pohjoismaissa voit kai saada sosiaaliturvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ei ole köyhän hommaa lähteä tuosta vaan asumaan ulkomaille. Mulla ei olis rahaa edes lentolippuun saati asunnon vuokravakuuksiin jne.
T. Työtön
Toisaalta suomessa ei ole mitään tulevaisuutta eikä mahdollisuuksia anneta.
t. Toinen Työtön
Mahdollisuudet pitää ottaa ja ulkomailla vielä hanakammin, kilpailu on kovaa.
Kaikki me ei olla psykopaatteja
Reaktiosi kertoo, että et ole tasapainossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaille muuttaa niin sitten tietää, mitä se muualla asuminen ja työskentely on. Kokemusta rikkaampi
Oppii sen ettei suomesta saa kummoisia lähtökohtia muualla maailmassa työskentelyyn tai elämän aloittamiseen.
Kurjaa sinulle, että sinä et ole saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.Työtön
No mikset muuta jo? Raja on auki, tervemenoa. Voin sanoa että Suomessa pääsee helpommalla ja mahdollisuudet on paremmat, mutta mene toki kokeilemaan itse ja osoita että olen väärässä.
Muualla voi työllistyä vaikka Suomessa ei työllistyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.Työtön
Heippa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.Työtön
Muualla voi työllistyä vaikka Suomessa ei työllistyisi.
NO MENE JO SITTEN, HOPI HOPI
Yksi elätettävä vähemmän suomalaisille veronmaksajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään ei ole niin rahakasta vastaanottoa maamuille kuin suomessa. Menet periaatteessa kilpailemaan samoista entry levelin työpaikoista kuin koko maailman kehitysmaalaiset. Sama koskee asuntoja. Länsimaiden ultrakevyt maahanpääsy maailman slummeista on tehnyt kaikki iisine duunien saamisen mahdottomaksi. Kehitysmaalaiset vielä palkkaa toisiaan ulkomailla, toisin kuin suomalaiset. JOtka on ääliöliberaaleja vaikka joutuisi katuojaan.
Kannattaa harkita muuttoa jos on tuhansia säästössä juokseviin kuluihin ja valmiiksi asunto ja työpaikka hankittuna. Jos suunnittelet meneväsi asumaan jonkun paikallisen hemmon pantavaksi, varaudu siihen että se alistaa sut piiaksi ja se on päätoimesi.
Nähtyä.
Lastenhoitajaksi tai au-pairiksi voi länsimaal
Mitä kautta haen lastenhoitajaksi noinkohan pääsen aupairiksi keski-ikäisenä miehenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön
t. Toinen Työtön
Vastauksesi kertoo että olet psykopaatti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nuori nainen, tarvitset lähinnä passin, kierukan tai ehkäisykapselin ja hyvän valikoiman erikokoisia kondomeja.
Jostain kumman syystä 95% suomesta lähtijöistä on nuoria naisia..
Minullakin oli nuorena kauhea into nähdä maailmaa. Lähdin jenkkeihin etsimään yliopistoa. Olin monta kuukautta, ja ajattelin, ettei ikinä sinne. Maailmankaipuuni meni sillä reissulla.
Samoin. Olin vuoden USAssa nk. junior collegessa. Sain elinikäisen rokotuksen muita maanosia vastaan.
Vuosikymmeniä vaan Euroopassa ja täällä pysyn.
Mikä oli noin kovaa USAssa?
Ulkomailla asuminen on kyllä kovaa kaikkine sopeutumisineen ja mahdollisine kielivaikeuksineen.
Suosittelen pesämunan keräämistä ennenkuin lähdet pa minnekkään ellet ole nainen sitten vaan reva levälleen etc only fans,helpompi löytää töitä+ asunto kun on hieman joustovaraa kun muutat toiseen maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön
Työttömyyskorvauksella saa lähteä 3 kk.si hakemaan töitä muusta EU-maasta.
Saa lähteä, mutta millä lähdet, kun rahat riittää juuri ja juuri ruokaan eikä ole säästöjä? Mulla ei ole edes voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta.
T. Työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön
t. Toinen Työtön
Vastauksesi kertoo että olet psykopaatti
Joo niin olen, kuten kaikki me ulkomailla, jotka joudumme kilpailemaan työmarkkinoilla ja elättämään itsemme. Toisin kuin sinä, jonka muut majoittavat, ruokkivat ja vaipattavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs siellä ajattelit tehdä?
Suomessa on euroopan vaikein työllistyä, työttömyysprosentti 10,1%. Ainakin työllistyminen on edes vähän helpompaa. Kaikki muu onkin sitten haaste.
Esim. Ruotsissa ei ole sellaista ikäsyrjintää kuin Suomessa.
Hae töitä suomenkielisistä call centereistä, vaikka Espanjasta. Sitten muutat sinne tekemään töitä.