Haluan muuttaa ulkomaille
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nuori nainen, tarvitset lähinnä passin, kierukan tai ehkäisykapselin ja hyvän valikoiman erikokoisia kondomeja.
Jostain kumman syystä 95% suomesta lähtijöistä on nuoria naisia..
Minullakin oli nuorena kauhea into nähdä maailmaa. Lähdin jenkkeihin etsimään yliopistoa. Olin monta kuukautta, ja ajattelin, ettei ikinä sinne. Maailmankaipuuni meni sillä reissulla.
Haluat muuttaa ulkomaille ja kysyt mistä lähteä liikkeelle?
Ehdotan kotoa lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs siellä ajattelit tehdä?
Suomessa on euroopan vaikein työllistyä, työttömyysprosentti 10,1%. Ainakin työllistyminen on edes vähän helpompaa. Kaikki muu onkin sitten haaste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nuori nainen, tarvitset lähinnä passin, kierukan tai ehkäisykapselin ja hyvän valikoiman erikokoisia kondomeja.
Minullakin oli nuorena kauhea into nähdä maailmaa. Lähdin jenkkeihin etsimään yliopistoa. Olin monta kuukautta, ja ajattelin, ettei ikinä sinne. Maailmankaipuuni meni sillä reissulla.
Moni tulee takaisin ja tuo matkamuistona ruskean miehen tai katkeruuden.
Olen jo muuttanut,paikka palawan.pitäkää hauskaa vappuna räntäsateessa kela rotat
Vierailija kirjoitti:
Olen jo muuttanut,paikka palawan.pitäkää hauskaa vappuna räntäsateessa kela rotat
Nyt se korkki kiinni siellä spfugessa
Minä olen muuttanut ukomaille useampaan otteeseen ja maasta toiseen (on aika pitkä kansainvälinen ura jo takana). Olen aina tehnyt sen niin, että olen ensin hankkinut sieltä työpaikan - ensin itse ihan hakemalla työpaikkailmojen kautta, myöhemmin myös headhuntattuna, jonkun kerran firman sisäisenä expat-siirtona. mutta aina minulla on ollut se työpaikka ensin. Tässä siis auttaa huomattavasti, jos on sellainen koulutus ja kokemus, että on ns. haluttu resurssi ulkomaillakin - sellainen mitä kotimaassa ei ole tarjolla kolmeatoista tusinassa. Pitää olla myös aika laaja-alainen.
Muuton sinänsä voi tehdä myös ilman rahaa, jollei vaadi kovin kummoisia oloja itselleen, mutta esim perheen kanssa muuttaessa toki on pakko jo vaatia enemmän kuin b&b jo alkuvaiheessa.
Työnantajat ovat usein auttaneet vähän esim asunnon ja lasten koulupaikkojen jäjrestämisessä, joskus myös rahallista muuttotukea on ollut saatavilla, muttei lähestkään aina. Koulujen kanssa kannattaa varautua aivan kaikkeen ja myös siihen, että eri aineissa mennään eri maissa hyvinkin eri tahtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt se korkki kiinni siellä spfugessa
Magandang umaga,kumusta ka? v atipää
Vierailija kirjoitti:
Minä olen muuttanut ukomaille useampaan otteeseen ja maasta toiseen (on aika pitkä kansainvälinen ura jo takana). Olen aina tehnyt sen niin, että olen ensin hankkinut sieltä työpaikan - ensin itse ihan hakemalla työpaikkailmojen kautta, myöhemmin myös headhuntattuna, jonkun kerran firman sisäisenä expat-siirtona. mutta aina minulla on ollut se työpaikka ensin. Tässä siis auttaa huomattavasti, jos on sellainen koulutus ja kokemus, että on ns. haluttu resurssi ulkomaillakin - sellainen mitä kotimaassa ei ole tarjolla kolmeatoista tusinassa. Pitää olla myös aika laaja-alainen.
Muuton sinänsä voi tehdä myös ilman rahaa, jollei vaadi kovin kummoisia oloja itselleen, mutta esim perheen kanssa muuttaessa toki on pakko jo vaatia enemmän kuin b&b jo alkuvaiheessa.
Työnantajat ovat usein auttaneet vähän esim asunnon ja lasten koulupaikkojen jäjrestämisessä, joskus myös rahallista muuttotukea on ollut saatavilla, muttei lähestkään aina.
Airb&b maksaa 100-200 yö harvalla työttömällä suomalaisella on maksaa pelkästä asumisesta 3000 euroa kuussa esim puolen vuoden ajan työtä hakien. Vielä harvempi on kuvailemasi alansa huippu.
Vierailija kirjoitti:
Airb&b maksaa 100-200 yö harvalla työttömällä suomalaisella on maksaa pelkästä asumisesta 3000 euroa kuussa esim puolen vuoden ajan työtä hakien. Vielä harvempi on kuvailemasi alansa huippu.
Aivan, mutta minä en sanonut airbnb, joka yleensä on huoneisto, vaan ihan perinteinen bnb, eli huone ja sänky joka usein maksaa pari kymppiä yöltä. Eikä siellä tietenkään asuta puolta vuotta työtä hakien- Jos luit tekstiäni, minulla on aina ollut työ valmiiksi ja olen muuttaessani ottanut tuo bedandbreaksfastin pariksi viikoksi tai ehkä kuukaudeksi jonka aikana olen etsinyt itselleni paikanpäällä oikean edullisen asunnon. Toimi kaikkialla muualla paitsi Cambridgessä, jossa on niin kova asuntopula, ettei edulisia asuntoja ollut olemassa. Mutta sielläkin vaihdoin parempaan alle viikossa.
Enkä minä toki tiedä, kuinka moni on kuvailemani alansa huippu, mutta jollei mitään myytäväksi kelpaavaa osaamista ole, niin tuskin tyhjälle ulkomaillakaan ostajia löytyy. No takavuosinahan nämä lähtivät puhelinmyyntiin fugeen, mutta ne ajat taitavat olla ohi.
Vierailija kirjoitti:
Haluat muuttaa ulkomaille ja kysyt mistä lähteä liikkeelle?
Ehdotan kotoa lähtöä.
Kikkelis kokkelis tiku taku
t.pekka puupää
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset siihen rahaa ja työpaikan. Siitä se lähtee.
Tämä. Ei ole köyhän hommaa lähteä tuosta vaan asumaan ulkomaille. Mulla ei olis rahaa edes lentolippuun saati asunnon vuokravakuuksiin jne.
T. Työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, mutta minä en sanonut airbnb, joka yleensä on huoneisto, vaan ihan perinteinen bnb, eli huone ja sänky joka usein maksaa pari kymppiä yöltä. Eikä siellä tietenkään asuta puolta vuotta työtä hakien- Jos luit tekstiäni, minulla on aina ollut työ valmiiksi ja olen muuttaessani ottanut tuo bedandbreaksfastin pariksi viikoksi tai ehkä kuukaudeksi jonka aikana olen etsinyt itselleni paikanpäällä oikean edullisen asunnon. Toimi kaikkialla muualla paitsi Cambridgessä, jossa on niin kova asuntopula, ettei edulisia asuntoja ollut olemassa. Mutta sielläkin vaihdoin parempaan alle viikossa.
Enkä minä toki tiedä, kuinka mo
Laitahan linkki missä maassa maksaa 20e yö, pelkät hostellit on nykyään 50e-100e yö yhteishuoneessa. Suuret sijoitusyhtiöt hallitsee majoitusalaa ja on varaa pitää tyhjiä vuoteita.
Itse lähden joskus. Se on 💯 varma asia.
Haluan nähdä muitakin elämää, kuin tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ei ole köyhän hommaa lähteä tuosta vaan asumaan ulkomaille. Mulla ei olis rahaa edes lentolippuun saati asunnon vuokravakuuksiin jne.
T. Työtön
Toisaalta suomessa ei ole mitään tulevaisuutta eikä mahdollisuuksia anneta.
t. Toinen Työtön
Olen asunut neljässä eri maassa suomen lisäksi ja voin sanoa että ruoho ei ole vihreämpää aidan takana ja muista että olet aina ma mu siellä ulkomailla.
Pitkään ulkomailla asuneena ja ulkomaille muuttaneiden yhteisöissä pyörineenä voin varmuudella sanoa että ulkomaille eivät koskaan tule oikeasti muuttamaan sellaiset ihmiset jotka uhoavat muuttavansa ulkomaille tai kyselevät tällaisella foorumilla että mistä lähteä liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön
Toisaalta suomessa ei ole mitään tulevaisuutta eikä mahdollisuuksia anneta.
t. Toinen Työtön
Niinpä. Jumissa ollaan ja lisäopinnotkin on kielletty.
T. Työtön