Vauva 3kk ja painaa 7100g, pituus 64cm, kuulema iso tyttö
Meidän vauva on ensi viikolla 3kk, painaa 7100g ja on 64cm pitkä. Neuvolan täti totesi, että onpa iso lapsi. Pulloruualla on menty syntymästä asti. Lapsi on aina syönyt mielellään, mutta ei hotkimalla. Pontevasti ilmoittaa, kun on nälkä.
Pitäiskö tässä olla hyvillään vaihuolissaan? Olen kuvitellut, että on vain hyvä, että lapsi kasvaa vauhdilla. Syntyessään 3600g ja 51cm.
On kyllä muutkin kommentoineet, että on roteva lapsi, lastenlääkäri käytti sanaa jäntevä ja voimakas.
Miten teillä muilla on 3kk iässä koko ollut?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 17:18"]No, kyllä ne näköjään neuvolassakin nykyään karttelee vauvojen lihavuutta. Mun vauvasta alettiin sanomaan että painonnousua pitäisi rajoittaa 5 kk:n iässä. En muista paljonko paino silloin oli, mutta 6 kk:n iässä n. 10 kg, käyrän yläpäässä.
On kuulemma haitaksi jo vauvoille... Etenkin korvikkeen suositusmäärien ylittäminen.
[/quote]
Korvikevauvoilla on haitaksi, juurikin sen korvikemäärän vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 17:18"]No, kyllä ne näköjään neuvolassakin nykyään karttelee vauvojen lihavuutta. Mun vauvasta alettiin sanomaan että painonnousua pitäisi rajoittaa 5 kk:n iässä. En muista paljonko paino silloin oli, mutta 6 kk:n iässä n. 10 kg, käyrän yläpäässä.
On kuulemma haitaksi jo vauvoille... Etenkin korvikkeen suositusmäärien ylittäminen.
[/quote]
Korvikevauvoilla on haitaksi, juurikin sen korvikemäärän vuoksi.
[/quote]
Itse osaimetin, korviketta meni tuolloin keskimäärin alle desi päivässä.
Mun tyttö painoi 1v iässä sen 7 kg... Mut kaikki on eri kokoisia, älä stressaa:)
Meidän poitsu oli 3kk iässä 7720g ja 66cm. Nyt on ikää 4kk ja 8980g ja 69cm. Syntyessään oli 4220g ja 54cm, joten ei niin pieni sillonkaan.:) Ite olen 174cm ja mies 182cm. Pitkä poikahan tuosta varmaan tulee.
Meillä tyttö painoi syntyesaään 3040g ja oli pitkä 47cm päänympärys oli 34cm. 29.4 tulee 3kk ja eilen neuvolassa punnittiin ja mitattiin,niin painoa oli 5800g pituutta 58cm py.39cm. Rintaruokinnalla mennään pelkästään. Tyttö syntyi viikolla 36 ja 4. Oli kuukauden iässä n.50cm pitkä.meidän mielestä tosi iso mutta neuvolan käyrällä menee toiseksi alinta käyrää.eli pieni.
Mun poika on pitkä ja hoikka, tyttö taasen lyhyt ja roteva. Ensimmäiseen 8 kuukauteen ei voinut sanoa minkälaiseksi he muuttuivat. Poika oli syntyessään lyhyt ja yli 4 kiloinen, tyttö myös lyhyt mutta painoi alle 2,5 kiloa vaikka syntyi 39 raskausviikolla.
Tätä kolmatta kasvattelen tissiruoalla (aiemmat korvikkeella) ja on sellainen peruspitkä ja painoinen, 2,5 kuisena pituutta 57cm ja painoa 5,7 kiloa.
Ruumiinrakenne voi olla ihan erilainen kuin vanhemmilla. Poika on kuin oma isäni ja tyttö taas kuin miehen sisko.
Koolla ei siis väliä, kunhan on perusterve vaavi.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2011 klo 23:53"]
Ja numero 2, häpeä, jos edes osaat. Miten moukkamainen voi olla ihminen, joka nimittelee vauvoja???
[/quote]
Vauva VOI olla lihava. Varskinkin pullovauvoilla nälänsäätelykyky häiriintyy helpommin.
Meidän poika maanantaina 6kk-neuvolassa 7,5kg ja 68cm, ikää 6,5kk. Että melkoinen mörssäri tuo teidän misukka =D Mutta vauvat on erilaisia, eihän keskivertokäyriäkään olisi jos ei joku olisi sen alle ja joku yli. Enpä huolestuisi!
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 10:45"]
Ja numero 2, häpeä, jos edes osaat. Miten moukkamainen voi olla ihminen, joka nimittelee vauvoja???
[/quote]
höpsis vaikka sun miehes on kasvanut valtavaksi sohvaperunaksi pulloruokinnan takia niin sama ei ei päde vauvoille vauvat lopetta lutkuttamisen kun nälkä on hävinnyt miehes vasta kun olvi laatikko on tyhjä.
Vauva VOI olla lihava. Varskinkin pullovauvoilla nälänsäätelykyky häiriintyy helpommin.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 10:56"]
[/quote]
höpsis vaikka sun miehes on kasvanut valtavaksi sohvaperunaksi pulloruokinnan takia niin sama ei ei päde vauvoille vauvat lopetta lutkuttamisen kun nälkä on hävinnyt miehes vasta kun olvi laatikko on tyhjä.
[/quote]
[/quote]jostain syystä se heitti ton mun viestin tohon vaikka vastasin 32 viestiin.
Meidän esikoinen (tyttö) oli myös 3kk iässä 7kg ja vähän yli 60cm. Puolivuotiaana painoi 10kg ja yksivuotiaana 13 kg. Nyt on 10 v ja yli 150 cm ja painaa varmaan 40 kg.
Joo ja molemmat vanhemmat isoja ja komeita ihmisiä (pitkiä ja hoikkia).
[/quote]
[/quote]
Höpö höpö. Ei se siitä ruokintatavasta ole kiinni. Ja sitä paitsi, kohdussa nälkää nähneet ovat niitä aikuisena läskejä kun niille kehittyy jatkuvan nälän takia nälkägeeni. Näin tiivistettynä.
Aika isohan tuo on. Mulla nyt 6,5kk tyttö ja olisko mitat nyt n. 7-7,5kg ja pituutta 66cm. Toisaalta mä olen pienikokoinen ja mieskin on hoikka joskin pitkä.
TIedänpä yhden viisikuisen vauvan, joka painaa yli 9kg. Oli vielä keskonen syntyessään.
Meidän tyttö nyt 3 kk 7050g ja 64cm, pitkä tyttö mutta paino just nollakäyrällä :)
Oma poikani syntyi kuukausi etuajassa ja painoi 3000g pituus oli 50 kolmen kuukauden iässä hän painoi 9156g puolen vuoden iässä 13,190, kun hän rupesi liikkumaan niin kahden vuoden iässä hän painoi 12,320g kyllä neuvolassa veikattiin kun odotin että hän tulee painamaan 4800-5000g Hänen isä oli painanut 5100g pituutta en muista,,,
Muistaakseni meidän lapset olivat 1v tuossa painossa rli 7,7kg, pituutta 72-74cm
Hyi mikä löllerö. Tulee motorisia ongelmia vielä ja monesti näiden pullukka vauvojen äidit ovat itsekin isoja lihavia..
Vierailija kirjoitti:
Meidän tyttö nyt 3 kk 7050g ja 64cm, pitkä tyttö mutta paino just nollakäyrällä :)
Onkohan lastenkin käyriä rukattu ylöspäin?? Katsoin v 2010 käyriä ja silloin 1v oli km 75cm/8kg
Onpa vanhaa ketjua nostettu. Oma poika oli tuota kokoluokkaa 3kk iässä, nyt juuri 13v täyttäneenä hän on 182cm ja 75kg.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2011 klo 23:50"]Meidän vauva on ensi viikolla 3kk, painaa 7100g ja on 64cm pitkä. Neuvolan täti totesi, että onpa iso lapsi. Pulloruualla on menty syntymästä asti. Lapsi on aina syönyt mielellään, mutta ei hotkimalla. Pontevasti ilmoittaa, kun on nälkä.
Pitäiskö tässä olla hyvillään vaihuolissaan? Olen kuvitellut, että on vain hyvä, että lapsi kasvaa vauhdilla. Syntyessään 3600g ja 51cm.
On kyllä muutkin kommentoineet, että on roteva lapsi, lastenlääkäri käytti sanaa jäntevä ja voimakas.
Miten teillä muilla on 3kk iässä koko ollut?
[/quote]
Minun tyttöni oli syntyessään 53cm ja 4020g ja jo viiden viikon iässä 62cm ja 6353g eikä ne neuvolassa mitään kommentoineet muutaku että hyvin kasvaa :D tissimaidolla mennään :D