Vauva 3kk ja painaa 7100g, pituus 64cm, kuulema iso tyttö
Meidän vauva on ensi viikolla 3kk, painaa 7100g ja on 64cm pitkä. Neuvolan täti totesi, että onpa iso lapsi. Pulloruualla on menty syntymästä asti. Lapsi on aina syönyt mielellään, mutta ei hotkimalla. Pontevasti ilmoittaa, kun on nälkä.
Pitäiskö tässä olla hyvillään vaihuolissaan? Olen kuvitellut, että on vain hyvä, että lapsi kasvaa vauhdilla. Syntyessään 3600g ja 51cm.
On kyllä muutkin kommentoineet, että on roteva lapsi, lastenlääkäri käytti sanaa jäntevä ja voimakas.
Miten teillä muilla on 3kk iässä koko ollut?
Kommentit (65)
Niin kauan kun lapsi terve ja liikkuu ahkerasti niin kaikki hyvin :) Jotkut lapset on tosi pyöreitä, mutta kyllä se pyöreys siitä tasoittuu iän myötä kun syö ja liikkuu normaalisti, eikä liikoja herkuttele.
Pituutta on 56 cm ja painoa 4700 grammaa. Että täältä katsottuna sulla on iso tyttö. Mutta meidän oma taas on ehkä vähän pieni. Painokäyrillä on kyllä tosi hyvin, mutta oli syntyessään 48 cm ja 2800 g.
Ja meidän tyttö syö ahnaasti ja ilmoittaa itsestään äänekkäästi. On todella jäntevä ja niskalla kannattelee erittäin hyvin, päätä vetää eteen, kuin pyrkisi jo istumaan. No ei varmasti vielä sentään, mutta tahtoa siihen näyttäisi jo olevan.
Hyvin kasvaa rintaruokinnallakin:)
Jos kaksi pitkää saa lapsen, jälkikasvusta tulee melko varmasti pitkä. En nyt huolehtisi sinuna, sillä pituuteen nähden ap:n vauva on ihan sopusuhtainen painoltaan.
painaa tosta pari sataa g enemmän mutta on pidempi. Mut vauvat on yksilöllisiä, kyllä se siitä tasaantuu, vauvassasi ei ole mitään vikaa. Ja tolle yhdelle ääliölle: mun vauva on myös pulloruokittu...
Minä olen itse 180 cm ja mieheni 192 cm. Luultavasti siis lapsestammekin tulee pitkä. Mutta alkaako ero tulla esiin jo näin pienillä?
pohtii, ap
Pulloruokituista tulee läskejä. Taas on todiste nähtävissä.
Itse olen kuulema vauvana ollut hyvin pullea lapsi, käyrillä reilusti ylipainoa, silti kun liikkumaan opin, niin laihduin ja reilusti. Ja olin rintaruokinnalla.
Pienikokoinen ja painoinen olen nytkin. 156cm/48kg, että eipä se ihan noin mene että vain pullolla lihoaa, kyllä se rinnallakin onnistuu. Eikä siitä välttämättä läskiksi jää koko elämäkseen..
Aikamoinen väite.
Ap, ei huolta.
ja eilen neuvolassa oli samat mitat..
3kk iässä 7,130kg ja 61cm! Eikä mielestäni mikään pullukka (ei myöskään neuvolan mielestä). Toiset vain kasvaa hurjaa vauhtia ja toiset hitaamin! Meillä myös pulloruokinnalla ja aina ollut hyvä ruokahalu. Kyllä se paino siitä tasaantuu kun vauva lähtee liikkeelle!
Nyt ikää reilu 6kk ja viime neuvolassa (tasan 6kk iässä) oli lähes 10kg ja muistaakseni n.70cm !!
"Ja pah,
Lainaus:
Pulloruokituista tulee läskejä. Taas on todiste nähtävissä.
Itse olen kuulema vauvana ollut hyvin pullea lapsi, käyrillä reilusti ylipainoa, silti kun liikkumaan opin, niin laihduin ja reilusti. Ja olin rintaruokinnalla.
Pienikokoinen ja painoinen olen nytkin. 156cm/48kg, että eipä se ihan noin mene että vain pullolla lihoaa, kyllä se rinnallakin onnistuu. Eikä siitä välttämättä läskiksi jää koko elämäkseen..
Aikamoinen väite.
Ap, ei huolta. "
Niin en ole ap, viestin lopussa on siis ap:lle että ei huolta..
Sori iski ilmeisesti luki härö!!!:D:D Luulin ensin että olet ap!;)
onhan lapsella vanhempiensa perimä. Minä olen itse vain 158 cm pitkä ja sanoin tuolla aiemmin meidän lapsen olevan 56 cm ja 4700 g. Vaikka mun mies on kyllä 186 cm, niin kyllä se luoja sen verran meidän perään katsoo, että antaa meille sen kokoisen vauvan, että minä pieni ja hentoinen jaksan vauvani kantaa ja hoitaa.
T. nro 5
rintaruokitut pojat ovat olleet 3kk 7180g ja 65,2cm ja 7290g ja 63,7cm eli aika saman kokoisia kuin ap:n lapsi. Hyvähän se on että lapsi kasvaa hyvin!
Meidän tyttö painoi 3kk iässä 4900g ja oli 62cm pitkä. Eli pitkä ja hyvin hoikka vauva. Neuvolassa vain todettiin että vauvat ovat erilaisia. Syntymäpaino olikin alle 3kg joten aina ollut "laiha" vauva.
on 64 cm ja painaa 5900 grammaa. Jotenkin tuntuu että on tosi laiha ja kaikki muut ihan hirveitä pullukoita. :( Mutta kai se laiheliinina olokin normaalia on, ainakin neuvoulassa niin sanovat.
tyttöni syntyi hieman yli 2 kiloisena ja 46 cm pituisena. 3 kuukauden iässä 5100 g ja 56 cm. pulloruokintaan siirryimme viikon iässä.
nyt tyttö kohta 2.v. ja pituus noin 80 cm ja painoa arviolta 8 kiloa
Meillä poika painoi puolen vuoden iässä 10 kiloa. lapset/vauvat ovat erilaisia. Pääasia on se, että ruoka maistuu ja sitä saa riittävästi.
Sen verta muistan, että kilot ja sentit meni aikalailla kuukausien mukaan 6 kuukaudesta lähtien eli sentit ja kilot alkoivat kutosella, seitsemän kuukauden ikäisenä seiskalla, kasi kuukauden ikäisenä kasilla jne.