Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva 3kk ja painaa 7100g, pituus 64cm, kuulema iso tyttö

Vierailija
24.06.2011 |

Meidän vauva on ensi viikolla 3kk, painaa 7100g ja on 64cm pitkä. Neuvolan täti totesi, että onpa iso lapsi. Pulloruualla on menty syntymästä asti. Lapsi on aina syönyt mielellään, mutta ei hotkimalla. Pontevasti ilmoittaa, kun on nälkä.

Pitäiskö tässä olla hyvillään vaihuolissaan? Olen kuvitellut, että on vain hyvä, että lapsi kasvaa vauhdilla. Syntyessään 3600g ja 51cm.

On kyllä muutkin kommentoineet, että on roteva lapsi, lastenlääkäri käytti sanaa jäntevä ja voimakas.

Miten teillä muilla on 3kk iässä koko ollut?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika oli syntyessään 3920g ja joka kk tuli kilo lisää. Puolivuotiaana painoi 10kg. Oli myös pitkä mutta ei mitenkään superpitkä. Oli syntymästään asti hyvä syömään ja söi tuplasti, mitä isoveli aikoinaan. Hyvä ruokahalu on jatkunut edelleen. Nyt on 25-v. ja on 197cm pitkä ja 90kg. Hoikka mutta lihaksikas. 

Vierailija
62/65 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onhan lapsella vanhempiensa perimä. Minä olen itse vain 158 cm pitkä ja sanoin tuolla aiemmin meidän lapsen olevan 56 cm ja 4700 g. Vaikka mun mies on kyllä 186 cm, niin kyllä se luoja sen verran meidän perään katsoo, että antaa meille sen kokoisen vauvan, että minä pieni ja hentoinen jaksan vauvani kantaa ja hoitaa.

T. nro 5

Mitähän se luoja ajatteli, kun minä 160 cm 50 kg sain kaksoset ;) yhteispaino melkein kuusi kiloa. No jaksoin kantaa ja hoitaa, ajattelemalla, että joku saa kolmoset ja nekin pärjää ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historian havinaa.  

Oma tyttö painoi vuoden ikäisenä vähän yli 8kg. Nyt hän 17v, 159cm ja 45kg. :) Eli pienuus enteili pientä kokoa.

Toinen tyttöni oli jo heti syntyessä tuhti pakkaus, 4,5kg ja nyt 10v on jo yli 160cm. 

Sukulaispoika painoi 8kk 12kg! Hänestä tuli yli 2m koriksenpelaaja. 

Vierailija
64/65 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3kk iässä 7,130kg ja 61cm! Eikä mielestäni mikään pullukka (ei myöskään neuvolan mielestä). Toiset vain kasvaa hurjaa vauhtia ja toiset hitaamin! Meillä myös pulloruokinnalla ja aina ollut hyvä ruokahalu. Kyllä se paino siitä tasaantuu kun vauva lähtee liikkeelle!

Nyt ikää reilu 6kk ja viime neuvolassa (tasan 6kk iässä) oli lähes 10kg ja muistaakseni n.70cm !!

Kun tää nyt meni tämmöseks kilpailuksi, mun lapsi 6kk 83kg pituutta vajaa 2m.

Vierailija
65/65 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3kk iässä 7,130kg ja 61cm! Eikä mielestäni mikään pullukka (ei myöskään neuvolan mielestä). Toiset vain kasvaa hurjaa vauhtia ja toiset hitaamin! Meillä myös pulloruokinnalla ja aina ollut hyvä ruokahalu. Kyllä se paino siitä tasaantuu kun vauva lähtee liikkeelle!

Nyt ikää reilu 6kk ja viime neuvolassa (tasan 6kk iässä) oli lähes 10kg ja muistaakseni n.70cm !!

Kun tää nyt meni tämmöseks kilpailuksi, mun lapsi 6kk 83kg pituutta vajaa 2m.

Niin, vastaat vuodelta 2011 olevaan kommenttiin ja yrität olla vitsikäs.