Tapailumies ei suostunut näyttämään puhelimestaan viestejä
Olemme tapailleet noin pari kuukautta ja nyt olisi suunnitelmissa syventää suhde parisuhdetasolle. Halusin kuitenkin nähdä että onko mies mahdollisesti viestitellyt vielä muille naisille tässä viime aikoina. Se olisi itselleni tärkeä singnaali. Mies ei kuitenkaan halunnut näyttää puhelintaan ja nyt minua on alkanut arveluttamaan koko homma. Olenko liian kireä asian suhteen?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onkos 30 vuoden onnellisessa suhteessa ollut tapana tarkistaa viestit toisen puhelimesta? Teettekö sen jo ihan säännöllisenä rutiinina vai alkaako jompikumpi joskus vaan vaatimaan puhelinta tutkittavakseen?
Meillä puhelimet on yhteisiä. Kas kun ollaan oltu yhdessä jo ennen kännyköitä. Ensin hommattiin yhteinen lankapuhelin ja kun kännykät tuli, niin yhteinen kännykkä. Sitten jossain vaiheessa ns omat kännykät, mutta edelleen ne ovat aivan yhteisessä käytössä. Mitään ei tarvitse tarkistella, ei kysellä, ei vaatia, koska kännykät on vain kännyköitä. Tavaroita. Ihan yhtä lailla mies saa käyttää ja selata mun puhelinta kuin minä hänen. Ja ihan mistä syystä tahansa, tai jopa ilman syytä.
Täysin mahdotonta omalle kohdalleni. Jo pelkästään siksi että viesteissäni on ystävieni minulle lähettämiä viestejä heidän henkilökohtaisista asioistaan. Hehän olettavat, että ne säilyvät meidän välisinä.
Miten ap reagoisit, jos saisit sen puhelimen nähtäväksi, ja siellä olisi viestejä naisilta, mutta ei mitään romanttista?
Mulla on miespuolinen kaveri, jonka puhelimesta hänen uusi nainen lähetti mulle kerran jonkun rageviestin. Tuskin olin ainoa. Ei taida juuri kaverillani enää naispuolisia ystäviä olla, tai ainakaan minä en hänelle juuri enää viestejä lähettele, kun tiedän, että pirttihirmu lukee ne.
Toi viestien tarkistaminen ehkä vielä nipinnapin menisi, jos se todella olisi se yksi kerta ja sillä selvä.
Mutta eihän se ole, vaan noin juuri se yleinen kyttääminen alkaa. Kohta tarkistellaan, missä olet ja kenen kanssa, ota kuva todisteeksi yms. Tapailumies todennäköisesti tietää tämän, ja vetää fiksusti rajan jo ensimmäiseen kertaan.
Mustasukkaiset kontrollifriikit kokeilevat, minkä verran toisen rajoja voi rikkoa, ja jokainen myöntyminen mustasukkaisen vaatimuksiin häivyttää rajoja, kunnes niitä ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä noloa sinulta, ap. Todella noloa.
No kyllähän se antaa negatiivista signaalia jos on vielä viestitellyt muillekin maisille. Ihmettelen, jos sinua ei vastaavassa tilanteessa häiritsisi.
Ap
Takana kolme pitkää parisuhdetta (8, 17 ja 10 vuotta) eikä koskaan ole yhdessäkään tullut tilannetta että pitäisi toisen puhelinta pyytää nähtäväksi. Minua ei ihan äkkiä häiritse koska luottamus on aina ollut kunnossa, alusta lähtien.
Miksi sitten kaikki kolme suhdetta on entisiä suhteita?
Ap
Ei luottamuspula ole ainoa syy eroon.
Eri
Vierailija kirjoitti:
En näyttäisi viestejä ihan periaatteen vuoksi vaikka ei olisi mitään salattavaa. Parin kuukauden tapailu loppuisi tuohon. En haluaisi kumppania, joka ei luota.
Ollaan oltu naimissa yli kolkyt vuotta, eikä miehellä ole mitään asiaa puhelimelleni. Ei siks, että häntä pettäisin, vaan koska siellä on muiden henk. koht. viestejä. Jotka on minulle luottamuksella laitettu. Vähän sama, kuin ennen kirjeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työasioiden takia tuo puhelimen toiselle näyttäminen voi olla jopa kiellettyä. Työnantaja maksaa liittymän ja sinne tulee työsähköpostit ja viestit, joita ei ulkopuolisille saa näytellä.
Ai maksaa? Mit vit, miksei mulle ole kukaan kertonut että työnantaja maksaa mun liittymän?! Itse olen joutunut maksamaan ja niin muutkin tuntemani!
En ole viimeisen 30 vuoden aikana koskaan ollut työpaikassa, jossa työnantaja ei maksaisi työpuhelimen kuluja.
Ainakin on hiton hyvä selitys salailulle se että se ihmisen Ainoa Puhelin on aina työnantajan maksama 😉
Miksi ihmeessä pitäisit kahta puhelinta? Kun sillä yhdelläkin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työasioiden takia tuo puhelimen toiselle näyttäminen voi olla jopa kiellettyä. Työnantaja maksaa liittymän ja sinne tulee työsähköpostit ja viestit, joita ei ulkopuolisille saa näytellä.
Ai maksaa? Mit vit, miksei mulle ole kukaan kertonut että työnantaja maksaa mun liittymän?! Itse olen joutunut maksamaan ja niin muutkin tuntemani!
En ole viimeisen 30 vuoden aikana koskaan ollut työpaikassa, jossa työnantaja ei maksaisi työpuhelimen kuluja.
Ainakin on hiton hyvä selitys salailulle se että se ihmisen Ainoa Puhelin on aina työnantajan maksama 😉
No jos itse ja kaikki kaverit on töissä Alepan kassalla, niin
"Esimerkiksi itse olen asiantuntijavirassa ja puolisoni esimiesasemassa, työnantajat maksaa kyllä työpuhelimet, mutta ei niitä omiin puheluihin ja viesteihin käytetä. Työpuhelin on työpuhelin. Yhtäkään kassamyyjää ei tuttavapiiriin kuulu, päinvastoin mutta ihan omat puhelimet on käytössä varmasti suurimmalla osalla ihmisistä noin yleisestikin ottaen."
Ei kenelläkään mun tuntemalla, joilla on työpuhelin... Toki, jos työnantaja on pihi sen suhteen, paljon sitä saa käyttää omiin asioihin.
Jos ette ole tähän mennessä edes seurustelleet, miksi mies ei olisi saanut viestitellä muille naisille tai tapailla heitä? Eivätkä niiden naisten asiat ja viestit kuulu sinulle mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos ette ole tähän mennessä edes seurustelleet, miksi mies ei olisi saanut viestitellä muille naisille tai tapailla heitä? Eivätkä niiden naisten asiat ja viestit kuulu sinulle mitenkään.
Tämä. Toisten viestien kyttääminen on rinnastettavissa kirjesalaisuuden rikkomiseen. Minulle olisi ehdoton red flag jos kumppani (etenkin vasta tapailuasteella oleva ehdokas) alkaa vaatia tuollaista, vielä ilman mitään perustetta epäilykselle 😳
Pyrkisin kertomaan suoraan mihin tuollainen toksinen dynamiikka yleensä johtaa - ei ainakaan parempaan luottamukseen. Tosin epävakaat henkilöt tuppaa kilahtamaan jopa vaarallisesti, jos toinen ei alistu kontrolloitavaksi. Tapailu loppuisi kyllä siihen vaikka vaatimus dropattaisiin, kertoo sen verran paljon mielenmaisemasta.. Suhteesta tulee vankila ja loputtoman todistelun kehä.
Nämä kyllä tiedetään, saa ollakin sitten viestejä näyttämässä jatkuvasti. Pian kielletään ystävyys vastakkaisen sukupuolen kanssa. Kotiintuloa kytätään, tavarat pengotaan kun mustasukkaisuuden kohde on poissa. Seuraa flippaamisia tyhjästä, ehkä väkivaltaa ja tavaroiden hajottamista.
Nimimerkillä kokemusta on ja lopulta ex uhkasi puukottaa itseään jos otan eron. Piti taistella ja soittaa hätäkeskukseen, aivan absurdi tilanne. Pysykää hyvät ihmiset kaukana tuollaisista.
Ap:n olisi hyvä hakeutua terapiaan ainakin hetkeksi ennenkuin alkaa etsiä parisuhdetta.
Puhelimen nähtäväksi vaatiminen on merkki toksisesta suhteesta. Se voi pahimmillaan jo itsessään olla henkistä väkivaltaa.