Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen sosiaalityöntekijä, ja olen nähnyt läheltä miten kamalasti suomalaisten köyhien tilanne on pahentunut...Joka päivä uusia nälkiintyneitä

Vierailija
25.04.2025 |

Joka päivä tulee uusia asiakkaita, ja liian usein on tilanne se että asiakkaalla ei ole enää oikein ollut varaa ostaa edes ruokaa, mistään muusta puhumattakaan. Vaatteet ovat rikkinäiset, olemus muutenkin epäsiisti. Valitetaan että mielenterveyden ongelmat ovat pahentuneet tai puhjenneet kiristysten ja vaikeutetun elämän takia.

En olisi uskonut että tällasta voisi olla koskaan Suomessa. Ihan kuin olisimme palanneet 150 vuotta ajassa taaksepäin

Kommentit (707)

Vierailija
661/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmiston trolli olet. Suomessa ei kukaan näe nälkää. Täällä valtio maksaa yltäkylläisen ylläpidon jokaiselle rajojen sisällä.

Minä näen nälkää. Tukeni on ollut leikattuna jo 8kk ajan. Ystäväsuhteet katkenneet kun olen lainannut rahaa ruokaan. Nyt ei oo enää ketään keneltä lainata ja en oo syöny 4 päivään

Vie tyhjät pullot kauppaan

Luuletko aidosti, että nälkää näkevä ihminen ei ole jo tehnyt kaiken mahdollisen? Todella tyhmää tulla lyömään lyötyä.

Ei ole tehnyt. Ruoka ensin, sitten muut menot. Saa olla aika yksinkertainen jos ei tätä tajua.

Vierailija
662/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei  ole mikään sosiaalityöntekijä, vaan työtön pummi. 

Kukaan ei Suomessa näe nälkää! Käyttäkää sossurahanne ruokaan tupakan ja kaljan sijaan. Sekä menkää töihin.

Ruokaan on kaikilla varaa, turha itkeä jos tuhlaa ruokarahat muuhun, tekokynsiin, ripsiin ymv. 

Suomalaiset ovat Euroopan lihavia kansa slaavien lisäksi. Ruokaa on kyllä ollut mättää.

Töihin vaan märisemästä!

Minne mennään töihin kun edes työhaastatteluun ei pääse jatkuvasta hakemisesta huolimatta? Palkkatyötä ei saa ja työttömien määrä vain kasvaa.

Sillä välin pulloja keräämään

Pulloja keräämälläkö ihmiset maksavat elämisen kustannukset? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni pahoinpitelee minua henkisesti, syyt miksi en eroa , vaan kestän ,

Vierailija

30.04.2025 | 12:09

Tiedän että syljette päälleni, antaa tulla vaan, huono olo, siksi kirjoitan

Minulla ei ole vanhempia , sisaruksia

Äiti oli kylmä , ei halannut , sai raivokohtauksia, löi, ruokaa ei aina ollut

Isä t.appoi itsensä kun olin 14:sta

Sisko pyysi rahaa, annoin kunnes sanoin EI.

En saanut mennä häihinsä, vaikka maksoin hääpuvun.

Myöhemmin arvostelin siskon liittoa, sisko sanoi: katkaisen nyt välit kunnes osaat käyttäytyä.

Mies ollut kanssani koko aikuisikäni. Oli rakkautta , naurua , seikkailua. Nyt ajat kovat , käytännössä elätän miestäni.Koska tuloja vaikea saada ja laskut laahaavat saan kovia kommenntteja

Sanon: vuokrarahat nyt kasassa , mies: entäs muut lasut tai se tirtty? Minä :pakko maksaa myöhässä.

Mies syö lounasta, käy kampaajalla ja harrastaa. Jos pyydän tekemään jotain, joka auttaisi minua työssäni mies huutaa: tästä ei tule kunnon tuntipalkkaakaan, olet pilannut päiväni!!!

Mies osaa poistaa kahvan ovesta joten en saa itkeä rauhassa, niinpä otan kaksi rauhoittavaa ja suljen niillä oven. Näin koko iltani on mennyttä. Haluaisin lukea tai tehdä jotain mieluista.

SIIS MIKSI EN LÄHDE?

Olen kuin mummo, en osaa maksaa laskuja, päivittää tietokonetta, en hoitaa verotusta

JA MINNE MENISIN

ei perhettä, ei läheisiä ystäviä, en halua pilata mieheni mainetta

Vierailija
664/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni pahoinpitelee minua henkisesti, syyt miksi en eroa , vaan kestän ,

Vierailija

30.04.2025 | 12:09

Tiedän että syljette päälleni, antaa tulla vaan, huono olo, siksi kirjoitan

Minulla ei ole vanhempia , sisaruksia

Isä t.appoi itsensä kun olin 14:sta

Sisko pyysi rahaa, annoin kunnes sanoin EI.

En saanut mennä häihinsä, vaikka maksoin hääpuvun.

Myöhemmin arvostelin siskon liittoa, sisko sanoi: katkaisen nyt välit kunnes osaat käyttäytyä.

Mies ollut kanssani koko aikuisikäni. Oli rakkautta , naurua , seikkailua. Nyt ajat kovat , käytännössä elätän miestäni.Koska tuloja vaikea saada ja laskut laahaavat saan kovia kommenntteja

Sanon: vuokrarahat nyt kasassa , mies: entäs muut lasut tai se tirtty? Minä :pakko maksaa myöhässä.

Mies syö

Vierailija
665/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 eurolla syö hyvin koko kuukauden ajan. Mutta jos ei itse osaa edes ruokaa laittaa, ei se ole yhteiskunnan eikä hallituksen syy. Nälkiintymisen ei pitäisi olla mahdollista, jos on vähänkään älliä päässä. Mutta vaikuttaa siltä, ettei sitä vähäistäkään järkeä enää juurikaan esiinny.

Vierailija
666/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Mä vaihdoin just kalliimpaan fazerin suklaaseen ja olen oikeasti laskennallisesti köyhä. Suomessa on vain järjen köyhyyttä.

Vierailija
667/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitekyky on kadonnut ja itketään että auta valtio 

terveet aikuiset 

Mistä tiedät avunhakijoiden terveydentilan? Mä olen joutunut hakemaan ekaa kertaa elämässäni tttukea, koska olen sairaslomalla vakavan sairauden takia.

Koska kokoomuslaiset ovat päästään vialla. Kyllä niitä fyysisiä sairauksia tulee teillekin. Jos karman laki toimii niin kuin se tuppaa usein tekemään elämä kyllä kostaa teille sairaille nousukkaille jotka eivät muuta osaa ku haukkua muita ja kehua itseään. En tunne ketään joka ei haluaisi töitä. Kok eivät itsekään usko, että lähes puoli miljoonaa olisi omasta halustaan työttömiä. Sairasta oman egon nostatusta. 

Vierailija
668/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa näkyy taas kerran se, että suomalaisilla on halu alistaa, halventaa ja ivata. Tukien alentamiselle ei ole mitään muita perusteita kuin viha ja alistamisvimma. OrpoPurra ottivat lainaa, että saavat lapettua lisää rahaa rikkaiden taskuihin. Ei siis ole kyse siitä, että pitäisi säästää. Kyse on ihmisvihasta.

- Työllinen

Pian niitä köyhiä on lisää jos taloutta ei saada kasvatettua.

Vierailija
669/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestetäänkö keräys

Vierailija
670/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketjun sävy kertoo vähän, että Suomessa moni voi huonosti.

Voin huonosti sen takia että köyhät vaatii lisää rahaa.

Vierailija
671/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläistä se on, kun hyysäämme sairaita ja vanhuksia. Rahat ei riitä muuhun.

Heikot ihmiset ajattelevat vatsakivun tai alakuloisuuden olevan sairaus ja sen takia menevät lääkäriin. Itsellänikin oli vakava OCD ja paniikkihäiriö joka kesti 10 vuotta mutta en silti kuitenkaan koskaan mennyt lääkäriin, koska halusin itse hoitaa sen. Pelkästään omahoidolla pärjäsin, enkä koskaan tarvinnut lääkkeitä. Varmasti monet pärjäisivät, jos yrittäisivät vain tosissaan.

Vierailija
672/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää oppia että rikkinäisillä vaatteilla ei tulla minnekkään ja että hygienia pitää olla kunnossa myös töitä hakiessa. Miten voi olla myös vaikeaa jos ei edes käy töissä? Pitäisi kyllä ottaa niskasta kiinni ja lopettaa rahan kuluttaminen päihteisiin jos niitä käyttää.

Päihteiden käyttö johtuu sairaasta ympäristöstä ja yksittäisen ihmisen on vaikea muuttaa ympäristöään yksin. Ajattele ja paneudu asiaan ennenkuin puhut asioista josta et selvästikään ymmärrä mitään. Päihteiden käyttäjillä se kaveripiiri eli usein ainoat lähimmäiset myös käyttävät päihteitä. Kun lopetat, menetät myös ainoat "kaverisi". 

Yhteiskunnan pitäisi tukea tämmöisiä ystävyyssuhteitako? Höpöhöpö.

Taisi mennä koko pointti ohi, mutta eipä se ole mikään uutinen. Kun ei ole kykyä ajatella muiden näkökulmasta asioita tai asettua sen päihteidenkäyttäjän maailmaan niin eipä silloin voi ymmärtääkkään. 

Kun eise yhteiskunta tue millään tavalla, niin näitä ystävyyssuhteita syntyy.

Vierailija
673/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmiston trolli olet. Suomessa ei kukaan näe nälkää. Täällä valtio maksaa yltäkylläisen ylläpidon jokaiselle rajojen sisällä.

Ja tuo on täys vale!!!

Kyllä suurin osa suomalaisistar tietää kuka elää meidän maassa yltäkylläisyydessä. 

Kun katselet esim. katukuvassa millä polkupyörällä ajaa suomi mies/nainen ja ken ajaa sähköpyörällä tai vaikkapa isolla  sähköskuutilla niin näkeehän tuon sokeakin mikä on pudottanut meidät luudan päältä.

Vierailija
674/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas pienet persehedelmät jotka olette syntyneet kultalusikka suussa. Eläkelläiset ovat maksaneet omat eläkkeensä silloin kun olivat töissä.  Niin kuin tekin maksaisitte omianne jos jaksaisitte herätä aamuisin ihmisten aikaan ettekä vetelehtisi puolillepäivin punkassa ja sut tilaatte Woltilta sapuskaa. Kun laiskana ette jaksa edes ruokakaupassa käydä.

Vierailija
675/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imasehan persvittuas huoranpentu.

Vierailija
676/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

järjestetäänkö keräys

Jos luodaan summalla työpaikkoja.

Vierailija
677/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on totuttu että valtio antaa sipsirahat ja sit kun antaakin vähän vähemmän niin alkaa vinkuminen.

Tehkää perusruokaa ITSE! ei mitään kalliita eineksiä niin kyllä pärjää. Ja suomalaisista pääosa on ylipainoisia niin on sitä ihan hyvä jo terveydenkin kannalta syödä vähän vähemmän

Vierailija
678/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tulen perusosalla toimeen. Tosin teen halpaa ruokaa itse, ei ole harrastuksia ja vaatteitakaan en ole ostanut moneen vuoteen.

Aika alkeellista elämää, mutta hengissä pysytään.

Vierailija
679/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää oppia että rikkinäisillä vaatteilla ei tulla minnekkään ja että hygienia pitää olla kunnossa myös töitä hakiessa. Miten voi olla myös vaikeaa jos ei edes käy töissä? Pitäisi kyllä ottaa niskasta kiinni ja lopettaa rahan kuluttaminen päihteisiin jos niitä käyttää.

Päihteiden käyttö johtuu sairaasta ympäristöstä ja yksittäisen ihmisen on vaikea muuttaa ympäristöään yksin. Ajattele ja paneudu asiaan ennenkuin puhut asioista josta et selvästikään ymmärrä mitään. Päihteiden käyttäjillä se kaveripiiri eli usein ainoat lähimmäiset myös käyttävät päihteitä. Kun lopetat, menetät myös ainoat "kaverisi". 

Yhteiskunnan pitäisi tukea tämmöisiä ystävyyssuhteitako? Höpöhöpö.

Taisi mennä koko poi

Heidän pitäisi omasta mielestä liittyä päihdehoidon tukiryhmiin sitten. Siellä varmasti tapaa uusia ystäviä? Ainakin jos kykenevät menemään sossulle, niin luulisi että nämä ihmiset kykenevät ainakin hakeutumaan tukiryhmiin. Eri asia sitten sellaiset jotka ovat täysin voimattomia tai ovat sairaalassa tiputuksessa.

Vierailija
680/707 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin tulen perusosalla toimeen. Tosin teen halpaa ruokaa itse, ei ole harrastuksia ja vaatteitakaan en ole ostanut moneen vuoteen.

Aika alkeellista elämää, mutta hengissä pysytään.

Nojoo ei tuo kyllä kuulosta miltään elämältä. Eikö toimeentulon idea ole se että vaatteitakin saisi.