Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen köyhältä leikattu euro on vaan pois kampaajilta ja kauppialta

Vierailija
25.04.2025 |

Näin se menee. Rikkaalle annetut veroedut eivät ole Suomessa pyöriviä euroja, vaan ne menevät osakkeisiin ja rahastoihin, ulkomaanmatkoihin.

Sen sijaan köyhältä leikatut eurot ovat pois alueen kampaajilta, kauppiailta. Huonekalukaupat sun muut jäävät nuolemaan näppejään ja lopulta laittavat lapun luukulle.

Jäin työttömäksi ja mieluummin leikkaan hiukset itse ja olen ilman sohvaa kuin annan vähäiset rahani kauppiaille, jotka äänestivät kokkareita. 

Parasta mitä nyt voi työttömänä tehdä on opiskella uusi tutkinto suomalaisten piikkiin ja muuttaa esim norjaan tai ruotsiin töitä tekemään ja lisääntymään.

Ei mulla muuta. Ihan kummallinen maa nykyjään. Ei ole töitä, ei mitään. Ja siitäkin ollaan kateellisia.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl olin töissä, kun huonekaluja uusin. Vanhat oli kirppiksiltä ja saatuja.

Kun olin töissä auton kuluja ei tarvinnut budjetoida. Eikä nytkään kun luovuin autosta. Pyörällä pääsee. Onneksi.

Hiukset olen leikannut töissä ja kotona.

Ainoa missä näkyy. Lähikaupan kotimaisen osuus tipahti 10 prosenttia. Ruuasta ja vaatteista säästetään. Virolaisia halpajauhoja ja alelappuja. Ulkona syöminen myös. Ennen kävimme 2 kertaa kk syömässä. Nyt haen lapsille 2 kertaa kk pitsat. Oma lätty jäi pois.

Parisataa vuodessa vähemmän kuluja.

Taas duuniin. En osta autoa. En osta pitsaa. En mene kampaajalle. En tarvitse huonekaluja. Säästän kaiken ylimääräisen pahan päivän varalle.

Monenkaan määräaikaisia töitä tekevän ihmisen kulutus ei kasva. Ei kasva rikkaidenkaan. 

Vierailija
22/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisarvo on kaikilla sama .  Et kun sä muistat sen . 

Kyllä tuttava kuoli odottaessa elinsiirtoa, kun toinen ihminen kiilasi jonossa jostain syystä edelle. Et ei tainnu olla sama ihmisarvo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naureskelin pääsiäisenä kauppakeskuskuksen hulinassa miehelleni, vai ei ole ihmisillä rahaa.😂 

Siellä tais ne hyväosaiset kanssasi olla shoppailemassa, ystävä hyvä. Köyhä jää kotiin kun ei ole varaa ostaa.

Vierailija
24/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouskasvua parilla miljardilla lainaa. 

Samaan aikaan sota, kauppasota ja Trump joka twiittaat ja reaaliaikaisesti pörssit romahtavat. 

Onnea vaan kaikille. Nyt on oikea aika säästää. 

Vierailija
25/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun meillä pikkukaupungissa, jossa on useita kampaamoita, niin ovat niin varattuja, että ajan saa aina vasta jonnekin kuukauden päähän. Köyhätkö siellä ovat monta kertaa viikossa laitattamassa hiuksiaan ?

Mä olen nyt kolmena viikonloppuna käynyt Cuttersissa katsomassa jokohan olisi vähemmän kuin tunnin jono. Eipä ole ollut. 

Vierailija
26/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on vähän rahaa niin satsaan vain ruokaan enkä mihinkään muuhun.

Vierailija
27/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen köyhälle annettu euro on pois minulta.  Sosialismi on sairas vihaideologia.

Vierailija
28/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen köyhän määritelmä: käy kuukausittain kampaajalla ja ostaa joka kvartaali uusia huonekaluja. 😁 Ehkä on vähän liian hulppeat tuet kun tämä on köyhyyttä.

Vierailija
29/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen euro mikä annetaan vastikkeetta työttömälle on työssäkäyvän lompakosta pois.

kyllä vituttaa elättää työhaluttomia.

Vierailija
30/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jokainen euro mikä annetaan vastikkeetta työttömälle on työssäkäyvän lompakosta pois.

kyllä vituttaa elättää työhaluttomia.

Saako noita pakolla ulosmitattuja rahoja käydä vaatimassa takaisin Sosiaali Demokraattisen Puolueen puoluetoimistosta?

Vierailija
31/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mikä on marginaalivero? Siis se vero jota nyt hyväpalkkaisilta kevennetään?

Se on verokortin lisäprosentti, joka peritään siitä palkanosasta, joka ylittää verokorttiin merkityn tulorajan, esim. kun tekee ylitöitä ja saa enemmän palkkaa kuin yleensä. 

Ja mitä veroprosenttia pieni- ja keskituloisilta kevennetään? 

Ennakonpidätysprosenttia, eli sitä mikä peritään verokorttiin merkityn tulorajan alittavasta osasta, siis normipalkasta.

Mutkia oikoen ja yksinkertaistaen, hyväpalkkaisen tarvitsee tehdä ylitöitä päästäkseen nauttimaan tästä veronkevennyksestään. 

Pieni- ja keskituloisen ei tarvitse näin tehdä, vaan saa veronkevennyksen ihan normi palkkaansa.

Mä suuresti epäilen, että valtaosalle nämä käsitteet ovat silkkaa hepreaa ja toivoisinkin poliitikkojen yksinkertaistavan ulosantiaan niin, että tavalliset pulliaisetkin ymmärrettäisiin mistä milloinkin on kyse.

Vierailija
32/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen köyhän määritelmä: käy kuukausittain kampaajalla ja ostaa joka kvartaali uusia huonekaluja. 😁 Ehkä on vähän liian hulppeat tuet kun tämä on köyhyyttä.

Miten on mahdollista päästä töihin jos ei oo "get a haircut" ensin? Oletko ajattelematon?

Vierailija
33/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mikä on marginaalivero? Siis se vero jota nyt hyväpalkkaisilta kevennetään?

Se on verokortin lisäprosentti, joka peritään siitä palkanosasta, joka ylittää verokorttiin merkityn tulorajan, esim. kun tekee ylitöitä ja saa enemmän palkkaa kuin yleensä. 

Ennakonpidätysprosenttia, eli sitä mikä peritään verokorttiin merkityn tulorajan alittavasta osasta, siis normipalkasta.

Mutkia oikoen ja yksinkertaistaen, hyväpalkkaisen tarvitsee tehdä ylitöitä päästäkseen nauttimaan tästä veronkevennyksestään. 

Pieni- ja keskituloisen ei tarvitse näin tehdä, vaan saa veronkevennyksen ihan normi palkkaansa.

Mä suuresti epäilen, että valtaosalle nämä käsitteet ovat silkkaa hepreaa ja toivoisinkin poliitikkojen yksinkertaistavan ulosantiaan niin, että tavalliset pulliaisetkin ymmärrettäisi

Jos ymmärtäisivät niin ei vasemmisto pääsisi valtaan koskaan.  Siksipä heidän oppositiomölinänsä onkin tarkoitus vain hämätä ja sotkea keskustelua.

Vierailija
34/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on saada työttömäksi jääneet kampaajat ja kaupankassat ilmaistöihin hoitoalalle.

Terveisin, Hallitus 

Vierailija
35/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suuresti epäilen, että valtaosalle nämä käsitteet ovat silkkaa hepreaa ja toivoisinkin poliitikkojen yksinkertaistavan ulosantiaan niin, että tavalliset pulliaisetkin ymmärrettäisi

Marginaaliveron pienennys on käytännössä progressiivisuuden loivennus, koska sitähän se isompi marginaalivero on, progressiivisuutta. Oikein pienituloinen ei hyödy juuri lainkaan, kun progressio on joka tapauksessa pieni ja euromääräisesti toki vielä vähemmän.

Ei siihen hyötymiseen mitään ylitöitä tarvitse, kaikki voi laittaa verokorttiinsa tulorajan niin, että se menee lisäprosentille. Silti vaikkapa 20 000 normaali prosentilla + 5000 lisäprosentilla on ihan eurolleen sama veromäärä, mitä verotetaan jos tienaat 25 000 kerralla oikein laitettuun tulorajaan. Olettaen toki, ettei muita muuttujia ole. Tasataan viimeistään mätkyillä/palautuksilla.

Vierailija
36/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa köyhistäkin elää Suomessa maailman mittakaavassa suorastaan yltäkylläistä elämää.

70-luvulla syntyneenä meillä ei tosiaan mun lapsuudessa osteltu aforismi- tyynyjä, vaihdettu verhoja vuodenaikojen mukaan, jne.

37/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen aika montakin tämän alueen köyhää ja yhdelläkään heistä ei ole ollut vuosikausiin varaa käydä kampaajalla. Kyllä sitä ovat joutuneet aiemminkin taiteilemaan ruuan ja lääkkeiden välillä aina sen jälkeen, kun vuokra ja sähkölasku on maksettu. Ei ole ollut varaa autoon eikä mihinkään harrastuksiin ja huvituksiin. Yksi hyvä ystäväni on ollut jo pitkään miehensä omaishoitaja. Pieni työkyvyttömyyseläke, omaishoidontuki sekä asumistuki menevät just sen verran yli toimeentulotuen rajan, että eivät ole siihen oikeutettuja. Kaikki lääkärin määräämät lääkkeetkään eivät ole Kela-korvattavia eivätkä kerrytä lääkekattoa, joten tiukkaa on ollut aiemminkin ja toki nyt vieläkin tiukempaa.

Jos ap haluaa olla "köyhien asialla", niin kannattaa unohtaa noi jutut kampaajalla yms käynneistä. Oikeasti köyhillä ja huono-osaisilla  ei ole ollut niihin varaa aiemminkaan. Näillä sun jutuillasi aiheutat enemmänkin haittaa oikeasti köyhille. Mutta ehkä se on sun tarkoituskin? 

Vierailija
38/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän pienipalkkaisillekin jää käteen hieman aiempaa enemmän kun ansioverotusta kevennetään ja kenties jatkossa on mahdollista taas käydä edes satunnaisesti kampaajallakin eikä vain itse napsia latvoja siistimmäksi.

Ja samahan se on ihan ruokakaupassakin, että kun palkasta jää aiempaa enemmän käteen niin sitähän voi vaikka ostaa se pakastepizzan tai jonkun muun vastaavan turhuuden viikonlopun kunniaksi.

Vierailija
39/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl olin töissä, kun huonekaluja uusin. Vanhat oli kirppiksiltä ja saatuja.

Kun olin töissä auton kuluja ei tarvinnut budjetoida. Eikä nytkään kun luovuin autosta. Pyörällä pääsee. Onneksi.

Hiukset olen leikannut töissä ja kotona.

Ainoa missä näkyy. Lähikaupan kotimaisen osuus tipahti 10 prosenttia. Ruuasta ja vaatteista säästetään. Virolaisia halpajauhoja ja alelappuja. Ulkona syöminen myös. Ennen kävimme 2 kertaa kk syömässä. Nyt haen lapsille 2 kertaa kk pitsat. Oma lätty jäi pois.

Parisataa vuodessa vähemmän kuluja.

Taas duuniin. En osta autoa. En osta pitsaa. En mene kampaajalle. En tarvitse huonekaluja. Säästän kaiken ylimääräisen pahan päivän varalle.

Monenkaan määräaikaisia töitä tekevän ihmisen kulutus ei kasva. Ei kasva rikkaidenkaan. 

Olen hyvätuloinen, koska Suomessa siihen ei tarvita kummoisia tuloja. Elämäni on tasapainossa, eikä minulla ole tarvetta kuluttaa. 

Vierailija
40/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi