Jokainen köyhältä leikattu euro on vaan pois kampaajilta ja kauppialta
Näin se menee. Rikkaalle annetut veroedut eivät ole Suomessa pyöriviä euroja, vaan ne menevät osakkeisiin ja rahastoihin, ulkomaanmatkoihin.
Sen sijaan köyhältä leikatut eurot ovat pois alueen kampaajilta, kauppiailta. Huonekalukaupat sun muut jäävät nuolemaan näppejään ja lopulta laittavat lapun luukulle.
Jäin työttömäksi ja mieluummin leikkaan hiukset itse ja olen ilman sohvaa kuin annan vähäiset rahani kauppiaille, jotka äänestivät kokkareita.
Parasta mitä nyt voi työttömänä tehdä on opiskella uusi tutkinto suomalaisten piikkiin ja muuttaa esim norjaan tai ruotsiin töitä tekemään ja lisääntymään.
Ei mulla muuta. Ihan kummallinen maa nykyjään. Ei ole töitä, ei mitään. Ja siitäkin ollaan kateellisia.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Naureskelin pääsiäisenä kauppakeskuskuksen hulinassa miehelleni, vai ei ole ihmisillä rahaa.😂
Kyllähän kauppakeskuksessa voi käydä vaikka joka päivä, vaikka ei ostaisi yhtään mitään.
Siellä voi istua ja katsella ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on saada työttömäksi jääneet kampaajat ja kaupankassat ilmaistöihin hoitoalalle.
Terveisin, Hallitus
"Sote-alalta valmistutaan nyt suoraan työttömyyskortistoon."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen köyhän määritelmä: käy kuukausittain kampaajalla ja ostaa joka kvartaali uusia huonekaluja. 😁 Ehkä on vähän liian hulppeat tuet kun tämä on köyhyyttä.
Iso osa köyhistäkin elää Suomessa maailman mittakaavassa suorastaan yltäkylläistä elämää.
70-luvulla syntyneenä meillä ei tosiaan mun lapsuudessa osteltu aforismi- tyynyjä, vaihdettu verhoja vuodenaikojen mukaan, jne.
Jos ei vuokraa olisi ollenkaan eikä tarvitsisi syödä, niin ehkä silloin jäisi köyhän rahaa tämmöisiin hupeihin TÄNÄ PÄIVÄNÄ. Kohta ollaan kehitysmaa anyway niin sitten kaikki on köyhiä.
"Espanja maksaa asumistukea 525 euroa kuukaudessa."
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun köyhät on niin rikkaita, että käyttävät kampaajia. Näin keskituloisena meidän perheessä ei kampaajilla käydä.
Saahan sitä noin väittää. Kyllä me käydään. Ette sitten ole keskituloisia tai liianbiso asuntolaina ja sen olette itse määritelleet.
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun köyhät on niin rikkaita, että käyttävät kampaajia. Näin keskituloisena meidän perheessä ei kampaajilla käydä.
Kumma kans miten köyhät ostavat ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kans miten köyhät ostavat ruokaa.
Olen kaupassa töissä ja herkkuja ostetaan enemmän kuin koskaan ennen. Krääsän ostaminen nurkkiin on köyhän tutti?
- opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Tämä köyhien itsekehu on naurettavaa. Tuskin he ovat ennenkään käyneet kampaajalla tai ostaneetuusia huonekaluja.
Kyllä on. Työttömät on aina välillä töissä.
Mutta nyt ansiosidonnaista leikattiin niin ei voi käydä kampaajalla eikä vakituisessa työssä oleva puoliso ei voi käydä enää työlounaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä köyhien itsekehu on naurettavaa. Tuskin he ovat ennenkään käyneet kampaajalla tai ostaneetuusia huonekaluja.
Mutta nyt ansiosidonnaista leikattiin niin ei voi käydä kampaajalla eikä vakituisessa työssä oleva puoliso ei voi käydä enää työlounaalla.
Jostain ansiosidonnais leikkaus on otettava.
Eli puoliso ei käy enää työlounaalla, vaikka on vakituinen työ hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin kävin vuosia samalla kampaajalla. Lopetin käymisen kylläkin sen vuoksi että oksetti se juoruilun ja pskanpuhumisen määrä. Nyt taas ei olisi varaa, tai olisi säästöjä mutta eipä huvita niitä lahjoittaa jollekin yrittäjälle jolla naama nurin heti aamusta. Hyvin saan itsekin leikattua, kukaan ei huomaa eroa onko itse leikattu vai ammattilaisen työnjälkeä.
Huonekalujakin ostin viimeksi noin 6 v sitten. Ruokapöytä oli tarkoitus ostaa myös mutta säästänpä ne rahat ja ostankin pöytäliinan kolhujen päälle, kirppikseltä.
Kyllä tässä iässä on jo kaikkea mitä tarvitsee mutta olisin voinut uusia jotain. No vaatteita ostin satasella, poistomyynnistä. Riittää kymmeneksi vuodeksi vähintään.
Vierailija kirjoitti:
No onpa teillä surkeat taloustaidot, että pitää oikein kehua julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen köyhän määritelmä: käy kuukausittain kampaajalla ja ostaa joka kvartaali uusia huonekaluja. 😁 Ehkä on vähän liian hulppeat tuet kun tämä on köyhyyttä.
Kaikkea paskaahan voi keksiä toisen elämästä. Totuus onkin sitten ihan erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain ansiosidonnais leikkaus on otettava.
Eli puoliso ei käy enää työlounaalla, vaikka on vakituinen työ hänellä.
Mieluummin näin kun että hän kävisi työlounaalla valtion minulta sosialisoimilla rahoilla. Et sosialistiagitaattorina edes ymmärrä aivopesuyrityksesi vain vahvistavan oikeiston kannatusta. Olet epäonnistunut aktivistinakin.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus antoi juuri veronalennuksen sillä oletuksella, että tuo menee kulutukseen ja nostaa Suomen talouden nousuun. Kerro toki miksi ette kuluta, niin hallituskin sitten tietää.
Se on jännä, että siinä ketjussa, jossa kehuttiin hallituksen veroalea, rikkaat ja keskituloiset kuluttivat vaikka kuinka psljon. Suomen talous oli välittömästi lähdössä nousuun. Näissä muissa ketjuissa taas, rikkaat ja keskituloiset eivät kuluta juuri mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä annettiin vuosia sitten potkut kampaajalle ja hiukset leikataan ja värjätään itse. Nykyisin teemme kaiken ruoan itse ja ostamme ulkomaalaisia elintarvikkeita. Suomalaisia tuotteita emme juurikaan osta
Omaan nilkkaanhan tuo osuu, kun Suomen talous voi huonosti. Ei se ole yhdenkään täällä asuvan etu. Saa sitten tukia tai palkkaa.
Kampaajiinko se köyhä on viimeiset ruokarahansa tuhlannut? Sitten parkuu netissä kun ei mihinkään ole varaa
Vierailija kirjoitti:
Ovat köyhiä kun rahan käyttö on tyhmää.
Kaikenlaiset palvelut olen jo kokonaan joutunut karsimaan mun elämästä pois: Hierojat, kampaajat, elokuvateatterikäynnit, teatteri- ja muut kulttuuririennot, museot, kahvilat, ravintolat, maksulliset harrastukset, liikennevälineisiin käytetyt rahat (kun ei tarvitse enää käydä missään ja liikkua minnekkään) jne. Ymmärrän että yrittäjillä on tiukkaa, mutta asialle en voi mitään.
"Kaupan alalle sopimus.
Pam ei saanut ajamaansa irtisanomissuojaa."
https://yle.fi/a/74-20147691