Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen köyhältä leikattu euro on vaan pois kampaajilta ja kauppialta

Vierailija
25.04.2025 |

Näin se menee. Rikkaalle annetut veroedut eivät ole Suomessa pyöriviä euroja, vaan ne menevät osakkeisiin ja rahastoihin, ulkomaanmatkoihin.

Sen sijaan köyhältä leikatut eurot ovat pois alueen kampaajilta, kauppiailta. Huonekalukaupat sun muut jäävät nuolemaan näppejään ja lopulta laittavat lapun luukulle.

Jäin työttömäksi ja mieluummin leikkaan hiukset itse ja olen ilman sohvaa kuin annan vähäiset rahani kauppiaille, jotka äänestivät kokkareita. 

Parasta mitä nyt voi työttömänä tehdä on opiskella uusi tutkinto suomalaisten piikkiin ja muuttaa esim norjaan tai ruotsiin töitä tekemään ja lisääntymään.

Ei mulla muuta. Ihan kummallinen maa nykyjään. Ei ole töitä, ei mitään. Ja siitäkin ollaan kateellisia.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jokainen euro mikä annetaan vastikkeetta työttömälle on työssäkäyvän lompakosta pois.

kyllä vituttaa elättää työhaluttomia.

Työtön ja työhaluton eivät ole sama asia. Suurin osa työttömistä ei ole ollut koko ikäänsä työtön ja suurin osa haluaisi vielä palkkatyötä, jolla itsensä ja perheensä elättäisi.

Saatko palkkasi yksityiseltä puolelta? Sinulle saattaa tulla yllätyksenä, että elätät myös kaikkia julkisen puolen töissä olevia (mikäli siis itse olet yksityisellä töissä). Eivätpä kaikki töissä olevatkaan kovin innokkaasti aherra. Kansanedustajistakin osa on siellä pelkästään keräämässä palkkioita. Elätät myös epäsuorasti yksityisen puolen yrityksiä ja työntekijöitä tapauksissa, joissa julkisen puolen palveluita on ostettu yksityisiltä.

Vierailija
62/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jokainen euro mikä annetaan vastikkeetta työttömälle on työssäkäyvän lompakosta pois.

kyllä vituttaa elättää työhaluttomia.

Työtön ja työhaluton eivät ole sama asia. Suurin osa työttömistä ei ole ollut koko ikäänsä työtön ja suurin osa haluaisi vielä palkkatyötä, jolla itsensä ja perheensä elättäisi.

Saatko palkkasi yksityiseltä puolelta? Sinulle saattaa tulla yllätyksenä, että elätät myös kaikkia julkisen puolen töissä olevia (mikäli siis itse olet yksityisellä töissä). Eivätpä kaikki töissä olevatkaan kovin innokkaasti aherra. Kansanedustajistakin osa on siellä pelkästään keräämässä palkkioita. Elätät myös epäsuorasti yksityisen puolen yrityksiä ja työntekijöitä tapauksissa, joissa julkisen puolen palveluita on ostettu yksityisiltä.

Ei tule yllätyksenä, tämähän se syy sosialismin toimimattomuuteen on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naureskelin pääsiäisenä kauppakeskuskuksen hulinassa miehelleni, vai ei ole ihmisillä rahaa.😂 

Kyllähän kauppakeskuksessa voi käydä vaikka joka päivä, vaikka ei ostaisi yhtään mitään. 

Siellä voi istua ja katsella ihmisiä. 

Kävin pitkästä aikaa Sellon kauppakeskuksessa kiertelemässä. Olen koko tämän hallituskauden ajan downshiftannut ja nyt sitten olen pudonnut jo ansiosidonnaiselta työmarkkinatuelle. Olipa outoa kierrellä isoissa marketeissa, kun pitkään aikaan en ole käynyt kuin lähi-Lidlissä niukoilla ruokaostoksilla. Prismassa ja City-Marketissa oli hyllyjärjestykset muuttuneet täysin. Mitään en ostanut. Nykyään yritän saada vaatteet ja kengät perheelle Tori.fi:n kautta ja kirpputorin ilmaislaatikoista. Ei tee mieli mennä kauppakeskukseen istuskelemaan ja ihmisiä katselemaan rahattomana.

Vierailija
64/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostovoima pitää yllä koko systeemiä.  Pieni tuloiset saa aina vähiten nostetta koska lukiossa opetetaan niin että isotuloiset saa eniten kaavaketta.  Sen pitäisi olla toisin päin että suurituloisille vähemmän lisää ja pienituloisille eniten niin elintaso nousee ja köyhyys poistuu. Nythän ton kasvaneen mukaan jälleen pienituloiset pysyy pienituloisina.   Mitä kouluissa opettaa opettajat sen mukaan nää toistaa niitä oppeja työssä. 

Kaavaketta?

Vierailija
65/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä annettiin vuosia sitten potkut kampaajalle ja hiukset leikataan ja värjätään itse. Nykyisin teemme kaiken ruoan itse ja ostamme ulkomaalaisia elintarvikkeita. Suomalaisia tuotteita emme juurikaan osta

Kaiken muun olen tehnyt noin jo vuosikymmeniä mutta kerran vuodessa leikkautan hiukset malliin.

Siihen en pysty itse mitenkään ja töissä piti aina olla siististi pukeutunut ja laitettu. Vielä näin eläkkerlläkin teen tuon kerran vuodessa vaikka yleensä hiukset on nutturalla. 

Vierailija
66/66 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä etuja työssäkäyvältä köyhältä leikataan? Nythän köyhä tulee maksamaan vähemmän veroja. 

Tukia saavien tuet maksetaan työssäkäyvien palkoista ja itse ansaitusta rahasta tuleekin jäädä enemmän käteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän