Miten tullaan kymmeniä kiloja ylipainoiseksi? Miten se omalla kohdallasi tapahtui?
Syömällä, sairaus vai mikä oli syynä? Missä ajassa lihominen tapahtui? Jos laihduit niin miten onnistuit?
Kommentit (145)
Aloitin laihduttamisen normaalipainoisena, kun en pitänyt muka isosta vatsastani. Laihdutin, lihoin, alkoi jojoilu ja aina lihoin vaan isommaksi. Alimmillaan olin merkittävän alipainoinen eli 45kg ja pahimmillani reilut 90kg. Sain tuosta laihduttamisesta jossain vaiheessa kilpirauhasen vajaatoiminnankin, joten laihduttamisesta ja painonhallinnasta tuli entistä vaikeampaa. Olen saanut ammattilaisilta apua ja koitan nyt pysytellä tässä lievässä ylipainossa ettei tilanne pahene entisestään. Ajattelen painoani ja syömistä jatkuvasti ja tekee pahaa olla ylipainoinen ja inhoan ulkonäköäni. Lisäksi olen vihainen itselleni, kun lähdin tuohon turhaan rumbaan ja pilasin aineenvaihduntani ja ulkonäköni.
Läskit alapeukuttaa, hah hah haa!
Vierailija kirjoitti:
Läskit alapeukuttaa, hah hah haa!
Mitä ne alapeukuttaa? Olen lukenut ketjusta monta hyvää tarinaa läskien kertymisestä. Itse olen laihtunut 14 kiloa elämäntapamuutoksella, mutta nyt paino on jymähtänyt lukemaan, josta haluaisin vielä toiset 14 kg päästä alempaan lukemaan, että pääsisin normaalipainoisen indeksiin.
En halua laihdutuslääkkeitä. Yritän syödä kuitu- ja proteiinipainotteisesti. Olen jo alkanut tykkäämään rasvattomasta maitorahkasta. On muuten paljon parempaa kuin pahanmakuiset proteiinirahkat, jossa monessakaan ei edes ole enempää kuin tuota 25% proteiinia. Ihan huijausta nuo proteiinituotteet.
Sairastuminen, liikkuminen jäi, ruokailu vääristyi, lääkkeet turvottivat. Parissa vuodessa tuli parikymmentä kiloa lisää.
Seuraava sairastuminen vei ne kilot. Kun ei puoleen vuoteen saa syötyä kuin hedelmiä ja oksentaa nekin pihalle, niin 10-15 kg lähti helposti. Kokonaisuudessaan painoa on pudonnut 30 kg ja olen nyt 50+ vuotiaana samassa painossa kuin parikymppisenä. Silloin tosin olin kauniisti lihaksikas ja hoikka, nyt ryppyinen luukasa.
Olen nähnyt ylipainoisia aasialaisia. Niitä ei vaan hirveästi näy mediassa.