Mitähän teen väärin kun kesäkuntotreeni vaan kasvattaa ympärysmittoja??
Vyötärö 68 cm -> 72 cm
Lantio 96 cm -> 100 cm
Teen kävelylenkkejä, pilatesta ja kahvakuulatreeniä. Vatsalihaksia en treenaa painoilla (tiedoksi niille, jotka arvelevat sivutaivutusten leventävän mun vyötäröä).
Kommentit (22)
Mä oon ollut hoikimmillani silloin, kun en ole liikkunut. Itse ainakin joudun syömään, että jaksan treenata ja helposti oman ravinnontarpeen yliarvioi.
Ihmisillä on suuria synnynnäisiä eroja siinä, miten he reagoivat treeniin. Ilmeisesti sinä olet lahjakas keräämään lihasta. Se on täysin mahdollinen asia. Silloin pitää oikeasti harkita, mitä tekee ja miten, jos tarkoituksena on muokata kehoa. Sinuna jättäisin vatsalihasten treenaamisen vähemmälle ja tekisin sen vain pilatestyyppisesti. Hartioiden ja lapojen seudun treenaaminen voi sinulle tuottaa nopeasti vaikutelman kapenevasta vyötäröstä.
Suosittelen myös, että jonkin aikaa pidät kirjaa ja punnitset, mitä syöt, niin oikeasti tiedät, syötkö mahdollisesti enemmän kuin luulet.
Mä olen tehnyt sivutaivutuksia säännöllisesti useamman vuoden jo, ja vyötärö on pysynyt samana 65cm.
Liikunta on mahdollisesti lisännyt ruoanhimoasi, eli olet lihonut. Vai mitä sanoo vaaka?
Oletko mitannut eri kohdasta edellisellä kerralla? Tai katsonut lukeman väärin?
Tai esim eri vuorokauden aikaan? Esim. Minä en mittaa yhtikäs mitään illalla, vaan mieluummin aamulla
Vierailija kirjoitti:
Oletko mitannut eri kohdasta edellisellä kerralla? Tai katsonut lukeman väärin?
Tai esim eri vuorokauden aikaan? Esim. Minä en mittaa yhtikäs mitään illalla, vaan mieluummin aamulla
En ole mitannut väärin, kun kyse ei ole mistään kertamittauksesta vaan vuosien mittaustuloksista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt sivutaivutuksia säännöllisesti useamman vuoden jo, ja vyötärö on pysynyt samana 65cm.
Liikunta on mahdollisesti lisännyt ruoanhimoasi, eli olet lihonut. Vai mitä sanoo vaaka?
Vaaka näyttää aikalailla samaa.
Ap
Syöt liikaa. Tuolla jumpalla tuskin on mitään tekemistä laajenemisesi kanssa, merkittävä lihasmassan kasvatus vaatii vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mitä sinuun sitten on voinut tulla? Ilmaa? Johtui mittojen kasvu sitten lihas- tai rasvamaksan lisääntymisestä, pitäisi sen näkyä vaa'assa mikäli mitat kasvavat.
Ainoa mitä tuossa on voinut käydä on se, että lihasmassasi on vähentynyt ja rasvamassasi lisääntynyt. Rasvamassan tilavuuspaino on pienempi kuin lihasmassan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mitä sinuun sitten on voinut tulla? Ilmaa? Johtui mittojen kasvu sitten lihas- tai rasvamaksan lisääntymisestä, pitäisi sen näkyä vaa'assa mikäli mitat kasvavat.
Ainoa mitä tuossa on voinut käydä on se, että lihasmassasi on vähentynyt ja rasvamassasi lisääntynyt. Rasvamassan tilavuuspaino on pienempi kuin lihasmassan.
En minä tiedä. Sitä tässä just ihmettelen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Liian kovatehoista treeniä. Olet treenistä stressitilassa ja viskeraalirasva alkaa keräytymään.
Vaihda kevyempään kuntoiluun. Pääosa treenistä pitäisi olla pk:ta josset keskity erityisesti lihasvoima/massa treeniin. Yksi pitkä kevyehkö treeni lisäksi joka viikolle. Esim. sauvakävely, kevyesti liikkuen pyörällä kevyesti uimaan, kevyt tunnin punttis ja kevyt puolen tunnin uinti päälle tms.
Itse mittaan vyötärön aamulla ennen syöntiä, silloin se on kapeimmillaan.
Talvella tuli hiihdettyä erityisesti tasatyöntöä. Siinä pitää rutistaa vatsalla.
Olen hölkännyt, pyöräillyt, vetänyt leukoja, tehnyt etunojapunnerruksia , nojapuudippejä ja jalkojen nostoa nojapuilla
Sain painon putoamaan 82 kg --> 78kg.
Vyötärö kapeni 87 cm --> 83 cm
Lantio ei ole paljoa muuttunut se on noin 100cm.
Syömistä olen myös rajoittanut. En syö juurikaan mitään pullaa, karkkia tms.
M42
Vierailija kirjoitti:
Syön oikeastaan aika vähän, joten en usko, että johtuu siitä.
Aa, okei. Sitten yhteytät ilmasta energiaa itseesi. Onneksi olkoon - Nobelin palkinto tulee pian postissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Liian kovatehoista treeniä. Olet treenistä stressitilassa ja viskeraalirasva alkaa keräytymään.
Vaihda kevyempään kuntoiluun. Pääosa treenistä pitäisi olla pk:ta josset keskity erityisesti lihasvoima/massa treeniin. Yksi pitkä kevyehkö treeni lisäksi joka viikolle. Esim. sauvakävely, kevyesti liikkuen pyörällä kevyesti uimaan, kevyt tunnin punttis ja kevyt puolen tunnin uinti päälle tms.
Aiemmassa kommentissa kerrottiin mun treenien olevan jumppailua ja nyt se onkin liian kovatehoista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Syön oikeastaan aika vähän, joten en usko, että johtuu siitä.
Ap
Jos sä syöt liian vähän. Siinä syy. Säästöliekki ja turvotusta. Liikkuessa pitääkin tankata. Treenipäivinä syön iltapalan. Muina päivinä en välitä.
Syömishäiriöisen huomionhakua. Sorruin tuohon joskus itsekin. Palataan ap jos joskus kiinnostaa koittaa toipua sairastamisen sijaan.
Syöt liikaa tai vääränlaista ruokaa.