Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteesi plastiikkakirurgiasta?

Vierailija
25.04.2025 |

Minusta se on enemmän kuin ok, jos onnettomuus on tehnyt pahaa jälkeä kasvoihin tms. Mutta jenkkityyli, jossa tytöt saavat nosejobin 16-vuotislahjaksi, ei mene minulta ollenkaan läpi. Myöskään botoxia, mesolankoja jne. en katso hyvällä.

Mielipiteitä?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kosmeettisella kirurgialla paikkansa onnettomuuksien jälkien ja synnynnäisten epämuodotumien korjaamisessa, kuten huulihalkio. On myös ihan ok laittaa rintaimplantit jos omat on rintasyöpä vienyt tai jos naisella ei ole käytännössä rintoja lainkaan. En silti ymmärrä valtavia palloja, vaan rinnattomalle sopivat pienet sirot A/B-kupin rinnat.

Kosmeettisesta kirurgiasta ehkä rasvaimu on vähiten "paha" asia. En pidä sitä erityisen paheksuttavana. En myöskään kauhistu, jos naisella on vaikka ihan jäätävä lentäjäkirurgileuka, ja haluaa tehdä sille jotain.

Sen sijaan en ymmärrä ihmisiä, jotka tekevät kasvonkohotuksia ja tunkevat botoxia ja muita täytteitä joka paikkaan. Kaikki näyttävät samoilta hieman vinoine silmineen ja vihaisen näköisiltä kohotettuine kulmakarvoineen ja törröhuulineen. Näkee kilometrin päähän kuka on kiristänyt kasvojaan, ja lopputulos ei ole kaunista katsottavaa. 

Vierailija
42/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama mielipide kuin kaikesta kirurgiasta. Feikataan parempaa genetiikkaa ja elintapoja, kuin mitä oikeasti toteuttaa.

Ai siis jos onnettomuuden seurauksena joudutaan tekemään kirurginen toimenpide feikataan siinä parempaa genetiikkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mieltä, että jos omassa ulkonäössä ITSEÄÄN häiritsee joku, eikä paineet tule ulkopuolelta niin ihan ok.

Kuinka todennäköistä on, että yksin autiolla saarella asuva ihminen olisi tyytymätön ulkonäköönsä? On valehtelua väittää, ettei mitään ulkopuolista vaikutusta ole, jos asuu toisten ihmisten keskellä.

Vierailija
44/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakaan sinkkumarkkinoilla luomut eivät pärjää, sama kuin kilpailisi kaurapuurolla dopingia käyttäviä vastaan.

Mä olen jo ihan periaatteesta luomu, enkä edes mitenkään nätti tai nätisti ikääntynyt, mutta niin vaan löysin sieltä sinkkumarkkinoilta miehen yli nelikymppisenä. Sielläkin on edelleen ei-pinnallisia ihmisiä, jotka etsii kumppania henkinen puoli, ei ulkokuori edellä. Ja mulle ehdotonta olikin, että jos kerran etsin miestä jonka kanssa vanheta yhdessä mielellään loppuelämä, niin mies ei ole pinnallinen, koska kyllä siinä loppuelämässä tulee vastaan asioita joissa yhteen täytyy sitoa joku muu kuin ulkokuoren haluttavuus, joku syvempi rakkaus.

Vierailija
45/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kärsimys? Mikä kärsimys? Onko sinun vaikea hyväksyä toisenlaista näkökulmaa asiaan, kun tyrkytät näin vahvasti omaasi? Osaatko oikeasti ajatella asiaa monesta näkökulmasta? Mitä pahaa siinä on, jos haluaa kohentaa omaa ulkonäköään, jos se on mahdollista? En oikein ymmärrä sitä pointtia. On ok. olla tekemättä asialle mitään mutta on myös ok. tehdä asialle jotain jos siltä tuntuu. Molempi parempi. "

Joku toinen tuossa mainitsikin mikä on se iso ongelma: se lisää paineita muille. Esim. työelämässä, jos 75% muista yli viisikymppisistä olisi nuorennuttanut itseään hoidoilla, niin ne 25% jotka ei ole, katsottaisiin väsyneen ja vähän sairaaan näköisiksi, mikä ei ole hyvä työelämässä, joten heille tulisi valtava paine myös mennä ottamaan vähän täytettä ja botoksia ja kiristämään naamaa. Vaikka. itse mieluummin toivoisivat, että saisivat vanheta rauhassa eikä tarvisi yrittää näyttää nuorelta.

Omituinen näkökulma, jos ottaa paineita toisen tekemistä hoidoista. Sillon on itsensä tutkiskelun paikka, jos pakkomielteenä on "kieltää " se muilta jos itte ei halua.... hohhoijaa. 

Vierailija
46/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mieltä, että jos omassa ulkonäössä ITSEÄÄN häiritsee joku, eikä paineet tule ulkopuolelta niin ihan ok.

Kuinka todennäköistä on, että yksin autiolla saarella asuva ihminen olisi tyytymätön ulkonäköönsä? On valehtelua väittää, ettei mitään ulkopuolista vaikutusta ole, jos asuu toisten ihmisten keskellä.

Me kun emme asu autiolla saarella, niin siitä on turha jappastella. Kun vaikka esiintyy työkseen, haluaa moni näyttää hyvältä. Ja se hänelle suotakoot ja muut voi rauhassa kiillotella sädekehäänsä

Vierailija
47/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kärsimys? Mikä kärsimys? Onko sinun vaikea hyväksyä toisenlaista näkökulmaa asiaan, kun tyrkytät näin vahvasti omaasi? Osaatko oikeasti ajatella asiaa monesta näkökulmasta? Mitä pahaa siinä on, jos haluaa kohentaa omaa ulkonäköään, jos se on mahdollista? En oikein ymmärrä sitä pointtia. On ok. olla tekemättä asialle mitään mutta on myös ok. tehdä asialle jotain jos siltä tuntuu. Molempi parempi. "

Joku toinen tuossa mainitsikin mikä on se iso ongelma: se lisää paineita muille. Esim. työelämässä, jos 75% muista yli viisikymppisistä olisi nuorennuttanut itseään hoidoilla, niin ne 25% jotka ei ole, katsottaisiin väsyneen ja vähän sairaaan näköisiksi, mikä ei ole hyvä työelämässä, joten heille tulisi valtava paine myös mennä ottamaan vähän täytettä ja botoksia ja kiristämään naamaa. Vaikka. itse mieluummin toivoisivat, että saisivat vanheta rauhassa eikä tarvisi yrit

Eli itsekäs näkökulma. Koska minä en, niin ei muutkaan saa... 

Vierailija
48/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sairauden takia kasvojen epämuodostumaa ja pigmenttihäiriötä, jota yritettiin plastiikkakirurgialla korjata. Oli älyttömän kivulias toimenpide eikä lopputulos pysynyt ollenkaan. Toiste en menisi, jos ei tuohon keksitä inhimillisempiä menetelmiä. Naamaan olen oikeastaan tottunut, mutta ko. sairaus myös aiheuttaa alopeciaa. Ennen sain kasvojen virheet hiuksilla jotenkuten peitettyä, mutta nyt alkaa olla pakko katsella peruukkia. Tämä on kova paikka, itku kurkussa pelkästä ajatuksesta. Hiukset jos saisin takaisin, olisin tyytyväinen.

Muuten olisin hyvin pelokas plastiikkakirurgisten toimenpiteiden suhteen, niin kauheita lopputuloksia nähnyt Hollywood-tähdillä, esim. Courtney Cox. Mitään turhaa en teetättäisi. Ainoa, mitä olen kauhulla seurannut, että itselleni varmaan vanhemmiten kehittyy, on kalkkunaheltta. Se on kyllä silmääni niin kamala, että sen varmaan haluaisin pois. Rypyt ym. ei ole koskaan häirinneet.

Vierailija
49/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kyllä nämä paineet tulee ulkopuolelta, ja jokainen joka tekee valinnan mennä mukaan tähän trendiin, on omalta osaltaan rakentamassa paineita muille. Itseäni ei enää keski-ikäisenä nämä hömpötykset muuten kiinnostaisi, mutta kun on teini-ikäinen tytär, joka kokee itsensä todella rumaksi ja haaveille näistä leikkauksista, vaikka on tosiasiassa oikein kivan näköinen nuori nainen, niin ärsyttää tämä koko plastiikkakirurgiatrendi. Käytännössä hän haluaisi tehdä itsestään "epäsuomalaisen" näköisen, inhoaa pehmeitä kasvonpiirteitään koska somevaikuttajat yms. rummuttaa tätä erilaista lookia. Surullista.

Vierailija
50/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Täällä ei ole kukaan puhunut, että haluaisi ottaa botoxia. Jokainen on vastuussa omista paineistaan. Jos naapuri ostaa tuliterän auton, niin oletko sinä heti hankkimassa samanlaista, koska on pakko? On kyllä melkoista soopaa taas"

No kyllähän sitäkin paljon on, että statuksen näyttämiseksi tulee paine olla tietynlainen auto. Jos siellä työpaikan parkkipaikalla on lähinnä Tesloja ja muita kalliita autoja, vaatii se vähän sisua tulla sinne käytetyllä Toyotalla. Mutta tämä ulkonäköasia on vielä paljon vakavampi, koska ulkonäöstä voidaan yrittää päätellä suoraan työn tekemiseen liittyviä ominaisuuksia. Esim. olettaa millaiset on elämäntavat ja työteho. Jos nyt suurin osa 50-60 v:nä olisivat kovasti nuoremman näköiseksi tehtyjä, ja siellä seassa olisi muutama luomuvanhenija harmaineen ja ryppyineen, niin todennäköisesti jotkut ajattelisivat, että niillä luomuilla on varmaan huonot elämäntavat ja työtehokin varmaan jo alhainen.

No jo on heikko itsetunto, jos pitää ostaa joku auto, ottaa tatuointi tai muuten muokata ulkonäköä siksi, että muillakin on. Kuullostaa ihan perus Espoolaiselta touhulta. Keskiluokkaista ja nousukasmaista. 

Onneksi täällä Helsingin eteläisessä kantakaupungissa ihmiset eivät vähempää voisi välittää siitä, millä naapuri ajaa. Monet oikeasti varakkaat ajavat aika normaaleilla autoilla ja näyttävät tavallisilta, eikä miltään merkeillä koristelluilta joulukuusilta. 

t. varakas, jolla on 20 vuotta vanha auto

Vierailija
51/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin poistattaa aknen jättämät arvet ja parannella ihon tekstuuria muutenkin. Jotkut vastustavat tätäkin. 

N45

Vierailija
52/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan maailma sairas kun sankoin joukoin näkee naisia, joita on kiristetty, leikelty pumpattu muovilla ja muulla roskalla ja tämä on normalisoitu ja kauneusihanne. 

Normaaleja rintoja näkee harvemmin ja nuorille miehille kumipalloja esitetään standardina, vaikka luonnolliset rinnat ovat kaikkea muuta kuin värähtämättömänä tökottävät pyöreät pallot. 

Myös sekundajulkkisten "meikittömät" kuvat vääristävät, sillä heillä on täytettä huulissa ja poskissa, tekoripset, -kulmat ja -hiukset. 

Jokainen saa tehdä, mitä haluaa, mutta on käsittämätöntä kuinka leikkelystä on tullut niin mormlisoitua, vaikka lopputuloksena kaikki näyttävät ihan samanlaisilta pumpattavilta barbaroilta.

Tämä. Ja somessa se kuvien editointi, huvittavaa kun ihmiset laittaa semmoisia filttereillä "yassifioituja" kuvia itsestään, siis ihan

Kun katsoo influensserriden filtteriluvia verrattuna johonkin seiskan ottamiin kuviin kadulta, niin on aika iso ero. Nämä kuvat eivät edes ole mitään, meikittömänä verkkareissa kauppareissulla kuvia. Eikä tarvitse edes olla mitään paparazzikuvia, vaan jonkun toisen ottamia käsittelemättömiä kuvia. 

Vierailija
53/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakaan sinkkumarkkinoilla luomut eivät pärjää, sama kuin kilpailisi kaurapuurolla dopingia käyttäviä vastaan.

Mä olen jo ihan periaatteesta luomu, enkä edes mitenkään nätti tai nätisti ikääntynyt, mutta niin vaan löysin sieltä sinkkumarkkinoilta miehen yli nelikymppisenä. Sielläkin on edelleen ei-pinnallisia ihmisiä, jotka etsii kumppania henkinen puoli, ei ulkokuori edellä. Ja mulle ehdotonta olikin, että jos kerran etsin miestä jonka kanssa vanheta yhdessä mielellään loppuelämä, niin mies ei ole pinnallinen, koska kyllä siinä loppuelämässä tulee vastaan asioita joissa yhteen täytyy sitoa joku muu kuin ulkokuoren haluttavuus, joku syvempi rakkaus.

Niin, ei ne miehetkään "täydellisiä" ole. Niilläkin jossain on jotain ylimääräistä, roikkuvaa tai muuta, mitä steroidi-kirurgiatepoilla ei ole. 

Vierailija
54/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta mihin rahansa laittaa.Mulle ei ole mitään tehty, mutta jos löytyisi riskitön tapa kohentaa iän myötä muuttunutta ulkonäköä, niin harkitsisin vakavasti.

Itse olen viisikymppinen, ja oikeastaan vastustan juuri tätä ajattelua, että iän myötä muuttuneessa ulkonäössä olisi jotain vikaa. Minusta ei todellakaan ole. Olen itse anti-age ajattelun sijaan Pro Age, eli puolustan sitä että myös naisella iän merkit saa näkyä, eikä se ole joku surullinen "rupsahdus" vaan ajan myötä tapahtuvaa kehitystä.

Miehillähän iän merkit sallitaan hyvin, somessa naiset palvoo harmaantuneita ja ryppyisiä "DILFfejä", mutta auta armias kun naisjulkkiksella on ryppyjä, niin idiootit yökkäilee. Minä en kannata ollenkaan sellaista, että naisetkin alkaisivat katsoa itseään ja toisiaan "pantavuuden" näkökulmasta, siitä että

Miksi naisille ratuonaalinen ajattelu on vaikeaa? Te teette aina joukkona kaikkia naisia alistavia valintoja, sitten hihkutte vapautta ja lässytätte miten muiden painostaminen ja pakottaminen samaan on silti valintaa hihi! Ihan ite valitsenh!

Miksi nämä paskat valinnat on aina naisille? Miksei miehet vaihda sukunimeä, käytä huiveja, silvo itseään ja abortoi omaa sukupuoltaan pois väestöstä?

Ja monissa maissa (esim. Brasilia ja Korea) kaikilta naisilta odotetaan ulkonäköä, jolloin se paine on kaikilla naisilla. Lopettakaa tuo typerä "mun oma asiahhhhh" kun yhteiskunta painostaa naisia tekemään vaikka mitä.

Teidän hiustenvärjääjien takia KAIKILLA naisilla on paine peittää harmaat. Se vaikuttaa myös niihin jotka eivät hiuksiaan halua värjätä.

Vierailija
55/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku toinen tuossa mainitsikin mikä on se iso ongelma: se lisää paineita muille. Esim. työelämässä, jos 75% muista yli viisikymppisistä olisi nuorennuttanut itseään hoidoilla, niin ne 25% jotka ei ole, katsottaisiin väsyneen ja vähän sairaaan näköisiksi, mikä ei ole hyvä työelämässä, joten heille tulisi valtava paine myös mennä ottamaan vähän täytettä ja botoksia ja kiristämään naamaa. Vaikka. itse mieluummin toivoisivat, että saisivat vanheta rauhassa eikä tarvisi yrit

Ihan oikea huolenaihe. Katso Koreaa ja Brasiliaa. Mm. työpaikat voivat vaatia naiselta tiettyä ulkonäköä. Että ei se mikään yksityisasia ole niinkun te pässit koko ajan yritätte lässyttää.

Miten selität sen että ilmiö kohdistuu lähinnä vain naisiin? ;)

Nämä samat akathan hihkuu miten tytön abortoinnit on hihi vapaa yksityisasiah ja kas vain, seuraavaksi on koko väestörakenne vituillaan ja KAIKKIA tyttöjä syrjitään.

Opetelkaa olemaan loogisia. Taitaa reiän aivoilla olla mahdotonta?

Vierailija
56/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yksi vastaajista kauneusklinikalla tms. töissä, kun aika voimalla teilaa muiden mielipiteitä asiasta, johon ei ole oikeaa tai väärää mielipidettä, vain pohdintoja asiasta.

Vierailija
57/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kun emme asu autiolla saarella, niin siitä on turha jappastella. Kun vaikka esiintyy työkseen, haluaa moni näyttää hyvältä. Ja se hänelle suotakoot ja muut voi rauhassa kiillotella sädekehäänsä

Niin, todistit pointtini. Koska emme asu autiolla saarella,  ihmisiä häiritsee oma ulkonäkö, koska ulkopuolelta tulee vaikutteita ja paineita. Kellekään ei tulisi muuten mieleen, että hei, minä en näytäkään hyvältä.

Vierailija
58/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta mihin rahansa laittaa.Mulle ei ole mitään tehty, mutta jos löytyisi riskitön tapa kohentaa iän myötä muuttunutta ulkonäköä, niin harkitsisin vakavasti.

Itse olen viisikymppinen, ja oikeastaan vastustan juuri tätä ajattelua, että iän myötä muuttuneessa ulkonäössä olisi jotain vikaa. Minusta ei todellakaan ole. Olen itse anti-age ajattelun sijaan Pro Age, eli puolustan sitä että myös naisella iän merkit saa näkyä, eikä se ole joku surullinen "rupsahdus" vaan ajan myötä tapahtuvaa kehitystä.

Miehillähän iän merkit sallitaan hyvin, somessa naiset palvoo harmaantuneita ja ryppyisiä "DILFfejä", mutta auta armias kun naisjulkkiksella on ryppyjä, niin idiootit yökkäilee. Minä en kannata ollenkaan sellaista, että naisetkin alkaisivat katsoa itseään ja

Älä nyt perhana vertaa jotain hiusten värjäystä kirurgisiin toimenpiteisiin.. 

Vierailija
59/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Täällä ei ole kukaan puhunut, että haluaisi ottaa botoxia. Jokainen on vastuussa omista paineistaan. Jos naapuri ostaa tuliterän auton, niin oletko sinä heti hankkimassa samanlaista, koska on pakko? On kyllä melkoista soopaa taas"

No kyllähän sitäkin paljon on, että statuksen näyttämiseksi tulee paine olla tietynlainen auto. Jos siellä työpaikan parkkipaikalla on lähinnä Tesloja ja muita kalliita autoja, vaatii se vähän sisua tulla sinne käytetyllä Toyotalla. Mutta tämä ulkonäköasia on vielä paljon vakavampi, koska ulkonäöstä voidaan yrittää päätellä suoraan työn tekemiseen liittyviä ominaisuuksia. Esim. olettaa millaiset on elämäntavat ja työteho. Jos nyt suurin osa 50-60 v:nä olisivat kovasti nuoremman näköiseksi tehtyjä, ja siellä seassa olisi muutama luomuvanhenija harmaineen ja ryppyineen, niin todennäköisesti jotkut ajattelisivat, että niillä luomuilla on varmaan huon

Onneksi täällä Helsingin eteläisessä kantakaupungissa ihmiset eivät vähempää voisi välittää siitä, millä naapuri ajaa. Monet oikeasti varakkaat ajavat aika normaaleilla autoilla ja näyttävät tavallisilta, eikä miltään merkeillä koristelluilta joulukuusilta. 

t. varakas, jolla on 20 vuotta vanha auto

:D 

"Täällä Helsingin eteläisessä kantakaupungissa"

Ensin lyödään tiskiin mielikuva, jonka kaikki tietävät tarkoittavan, että tässä nyt asutaan paremmalla alueella.

Sitten kuitenkin tarvitaan vielä hieman itsetehostetta allekirjoittamalla, "T. varakas", vaikka yritetään vaatimattomasti väittää, ettei ketään omalla rikkaalla alueella kiinnosta toisten rahat.

Vierailija
60/67 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän loistavana juttuna etenkin vanheneville kasvoille kun on mahdollisuus palauttaa ulkonäköään vuosissa taaksepäin. Sen sijaan ulkonäön muokkaukseen en lähtisi nuorena tai laittaisi ylimääräisiä täytteitä. Nämä ovat kaksi eri asiaa. Jokainen päättää, mikä on tärkeää ja itselle on muiden asioiden ohella tärkeää se miltä näyttää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi