Mielipiteesi plastiikkakirurgiasta?
Minusta se on enemmän kuin ok, jos onnettomuus on tehnyt pahaa jälkeä kasvoihin tms. Mutta jenkkityyli, jossa tytöt saavat nosejobin 16-vuotislahjaksi, ei mene minulta ollenkaan läpi. Myöskään botoxia, mesolankoja jne. en katso hyvällä.
Mielipiteitä?
Kommentit (67)
No jos olisi rahaa.Hyvällä kirurgilla Hgissä täysi kasvojenkohotus 20K.Ei ole mahdollista
Vierailija kirjoitti:
"Ei siinä ulkonäön muuttumisessa olekkaan mitään vikaa. Mutta, jos se asia jotain ihmistä häiritsee ja parantaa omaa oloa kohentamalla omasta mielestään ulkonäkönsä virheitä, niin ei se ole minulta pois. Mielummin itseensä tyytyväinen ihminen , kun masentunut ihmisraunio. Tapahtuu se sitten luonnollisesti rupsahtamalla tai niin, että kohentaa omaa ulkonäköään. "
Ehkäpä ihminen voisi kehittää myös omaa mieltään ulkokuoren sijaan. Kun ei se kärsimys johdu ulkonäöstä, vaan siitä että ihminen omassa ajattelussaan ei hyväksy ulkonäköään. Omaa ajatteluaan voi kehittää ja muuttaa. Ennemmin tai myöhemmin on joka tapauksessa hyväksyttävä, että keho rapistuu, ulkonäkö alkaa näyttää väistämättä vanhan ihmisen ulkonäöltä. Mikseipä sitä voisi hyväksyä silloin kun muutokset luonnostaan tulee, eikä yrittää pakonomaisesti tarrautua nuoren näköisyyteen.
Kyllä mä käyn salillakin 4-5 kertaa viikossa ja muu liikunta päälle, jotta musta ei tulisi haurasta vanhusta ihan heti. Ihan samalla tavalla voin käydä kohottamassa vaikka kasvojani, jos se jossain kohtaa alkaa itseäni häiritsemään. Ei kummassakaan asiassa ole mitään tarrautumista nuoruuteen, vaan pyrkimyksestä omannäköiseen, hyvään elämään ja freesiin oloon
Vierailija kirjoitti:
"En mä ainakaan mieti omaa ulkonäköäni pantavuuden puolesta, vaan esimerkiksi sillä, että olen paljon työssäni esillä ja jos mua itseäni häiritsee vaikka väsähtänyt ulkomuoto (roikkuvat silmäluomet, pussit silmien alla tms) niin totta kai voin niihin vaikuttaa. Enkä mä ensi vuonna 50v täyttävänä koe itseäni miksikään matriarkaksi, katellaan asiaa sitten 20v päästä uudelleen"
Tämä on yksi mitä vastustan myös, että ajatellaan että iän merkit olisi jotain väsyneisyyttä joka pitäisi peittää. Minusta ihmisten pitäisi vaan hyväksyä se, että vaikka viisikymppisellä voi olla roikkuvat silmäluomet ja pussit silmien alla, ja että se on vain luonnollista ikääntymistä ei väsymyksen merkkejä. Itsellä on isot silmäpussit, ja kun olin jotain 40, ja pussit oli "uudet", jotkut tosiaan kysyivät olenko nukkunut huonosti tms. Mutta äkkiä kaikki tottui, eikä kukaan ole ihmetellyt enää. Itsekin olen työssäni paljon esillä, mutta nyky
Täällä kysyttiin mielipiteitä ja kerroin omani. Sinäkin kerroit omasi ja voit elää juuri niin kuin haluat
Joku kehonkuvahäiriö täytyy olla kun kuvittelee että turbohuulet ja luonnottomaksi leikelty nenä kaunistaa.
"Kärsimys? Mikä kärsimys? Onko sinun vaikea hyväksyä toisenlaista näkökulmaa asiaan, kun tyrkytät näin vahvasti omaasi? Osaatko oikeasti ajatella asiaa monesta näkökulmasta? Mitä pahaa siinä on, jos haluaa kohentaa omaa ulkonäköään, jos se on mahdollista? En oikein ymmärrä sitä pointtia. On ok. olla tekemättä asialle mitään mutta on myös ok. tehdä asialle jotain jos siltä tuntuu. Molempi parempi. "
Joku toinen tuossa mainitsikin mikä on se iso ongelma: se lisää paineita muille. Esim. työelämässä, jos 75% muista yli viisikymppisistä olisi nuorennuttanut itseään hoidoilla, niin ne 25% jotka ei ole, katsottaisiin väsyneen ja vähän sairaaan näköisiksi, mikä ei ole hyvä työelämässä, joten heille tulisi valtava paine myös mennä ottamaan vähän täytettä ja botoksia ja kiristämään naamaa. Vaikka. itse mieluummin toivoisivat, että saisivat vanheta rauhassa eikä tarvisi yrittää näyttää nuorelta.
Vierailija kirjoitti:
"Kärsimys? Mikä kärsimys? Onko sinun vaikea hyväksyä toisenlaista näkökulmaa asiaan, kun tyrkytät näin vahvasti omaasi? Osaatko oikeasti ajatella asiaa monesta näkökulmasta? Mitä pahaa siinä on, jos haluaa kohentaa omaa ulkonäköään, jos se on mahdollista? En oikein ymmärrä sitä pointtia. On ok. olla tekemättä asialle mitään mutta on myös ok. tehdä asialle jotain jos siltä tuntuu. Molempi parempi. "
Joku toinen tuossa mainitsikin mikä on se iso ongelma: se lisää paineita muille. Esim. työelämässä, jos 75% muista yli viisikymppisistä olisi nuorennuttanut itseään hoidoilla, niin ne 25% jotka ei ole, katsottaisiin väsyneen ja vähän sairaaan näköisiksi, mikä ei ole hyvä työelämässä, joten heille tulisi valtava paine myös mennä ottamaan vähän täytettä ja botoksia ja kiristämään naamaa. Vaikka. itse mieluummin toivoisivat, että saisivat vanheta rauhassa eikä tarvisi yrittää näyttää nuorelta.
Täällä ei ole kukaan puhunut, että haluaisi ottaa botoxia. Jokainen on vastuussa omista paineistaan. Jos naapuri ostaa tuliterän auton, niin oletko sinä heti hankkimassa samanlaista, koska on pakko? On kyllä melkoista soopaa taas
Onhan maailma sairas kun sankoin joukoin näkee naisia, joita on kiristetty, leikelty pumpattu muovilla ja muulla roskalla ja tämä on normalisoitu ja kauneusihanne.
Normaaleja rintoja näkee harvemmin ja nuorille miehille kumipalloja esitetään standardina, vaikka luonnolliset rinnat ovat kaikkea muuta kuin värähtämättömänä tökottävät pyöreät pallot.
Myös sekundajulkkisten "meikittömät" kuvat vääristävät, sillä heillä on täytettä huulissa ja poskissa, tekoripset, -kulmat ja -hiukset.
Jokainen saa tehdä, mitä haluaa, mutta on käsittämätöntä kuinka leikkelystä on tullut niin mormlisoitua, vaikka lopputuloksena kaikki näyttävät ihan samanlaisilta pumpattavilta barbaroilta.
"Täällä ei ole kukaan puhunut, että haluaisi ottaa botoxia. Jokainen on vastuussa omista paineistaan. Jos naapuri ostaa tuliterän auton, niin oletko sinä heti hankkimassa samanlaista, koska on pakko? On kyllä melkoista soopaa taas"
No kyllähän sitäkin paljon on, että statuksen näyttämiseksi tulee paine olla tietynlainen auto. Jos siellä työpaikan parkkipaikalla on lähinnä Tesloja ja muita kalliita autoja, vaatii se vähän sisua tulla sinne käytetyllä Toyotalla. Mutta tämä ulkonäköasia on vielä paljon vakavampi, koska ulkonäöstä voidaan yrittää päätellä suoraan työn tekemiseen liittyviä ominaisuuksia. Esim. olettaa millaiset on elämäntavat ja työteho. Jos nyt suurin osa 50-60 v:nä olisivat kovasti nuoremman näköiseksi tehtyjä, ja siellä seassa olisi muutama luomuvanhenija harmaineen ja ryppyineen, niin todennäköisesti jotkut ajattelisivat, että niillä luomuilla on varmaan huonot elämäntavat ja työtehokin varmaan jo alhainen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan maailma sairas kun sankoin joukoin näkee naisia, joita on kiristetty, leikelty pumpattu muovilla ja muulla roskalla ja tämä on normalisoitu ja kauneusihanne.
Normaaleja rintoja näkee harvemmin ja nuorille miehille kumipalloja esitetään standardina, vaikka luonnolliset rinnat ovat kaikkea muuta kuin värähtämättömänä tökottävät pyöreät pallot.
Myös sekundajulkkisten "meikittömät" kuvat vääristävät, sillä heillä on täytettä huulissa ja poskissa, tekoripset, -kulmat ja -hiukset.
Jokainen saa tehdä, mitä haluaa, mutta on käsittämätöntä kuinka leikkelystä on tullut niin mormlisoitua, vaikka lopputuloksena kaikki näyttävät ihan samanlaisilta pumpattavilta barbaroilta.
Edelleenkään täällä tuskin kukaan haikailee kommenttien perusteella tuollaista lookia. Mullakin on jokunen työkaveri, jotka ovat käyneet mm. leikkauttamassa silmäluomet, kasvojen kohotuksessa tai leuan kohotuksessa, eikä asiasta edes tietäisi, jos eivät olisi kertoneet
Vierailija kirjoitti:
"Täällä ei ole kukaan puhunut, että haluaisi ottaa botoxia. Jokainen on vastuussa omista paineistaan. Jos naapuri ostaa tuliterän auton, niin oletko sinä heti hankkimassa samanlaista, koska on pakko? On kyllä melkoista soopaa taas"
No kyllähän sitäkin paljon on, että statuksen näyttämiseksi tulee paine olla tietynlainen auto. Jos siellä työpaikan parkkipaikalla on lähinnä Tesloja ja muita kalliita autoja, vaatii se vähän sisua tulla sinne käytetyllä Toyotalla. Mutta tämä ulkonäköasia on vielä paljon vakavampi, koska ulkonäöstä voidaan yrittää päätellä suoraan työn tekemiseen liittyviä ominaisuuksia. Esim. olettaa millaiset on elämäntavat ja työteho. Jos nyt suurin osa 50-60 v:nä olisivat kovasti nuoremman näköiseksi tehtyjä, ja siellä seassa olisi muutama luomuvanhenija harmaineen ja ryppyineen, niin todennäköisesti jotkut ajattelisivat, että niillä luomuilla on varmaan huonot elämäntavat ja työtehokin varmaan jo alhainen.
No edelleenkin asia on jokaisen itse päätettävissä. Et kai sä nyt odota, että joku jättää menemättä plastiikkakirurgille, että sulle ei tuli pami?
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ja somessa se kuvien editointi, huvittavaa kun ihmiset laittaa semmoisia filttereillä "yassifioituja" kuvia itsestään, siis ihan taviksetkin. Miksi luonnollista tavallisen ihmisen ulkonäköä kammotaan nykyään niin paljon, että se pitää jotenkin muka korjata joko plastiikkakirurgialla tai jos ei ole mahdollisuutta niin edes kuviin käsitellä filttereillä ja muulla muokkauksella?
"No edelleenkin asia on jokaisen itse päätettävissä. Et kai sä nyt odota, että joku jättää menemättä plastiikkakirurgille, että sulle ei tuli pami?"
En oleta, mutta kannatan myös sitä, että tämän ilmiön laajempia haitallisia vaikutuksia pidetään esillä, sitä että yhä kapenevat ulkonäköihanteet lisäävät turhia paineita ihan tavallisille ihmisille, nuorille ja vanhoille, teettäää itselleen tarpeettomia invasiivisia operaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään täällä tuskin kukaan haikailee kommenttien perusteella tuollaista lookia. Mullakin on jokunen työkaveri, jotka ovat käyneet mm. leikkaut
Kyse on mun mielestä myös siitä elämänlaadun sekä mielekkyyden kohentamisesta. Aika paljon voi tehdä ilman että edes näkyy pistävästi tai liikaa.. se että tekeekö parannuksia/kohennuksia vai meneekö ottamaan yli suuret rinnat on kaksi eri asiaa
No ainakaan sinkkumarkkinoilla luomut eivät pärjää, sama kuin kilpailisi kaurapuurolla dopingia käyttäviä vastaan.
Toinen käy leikkauksissa, ottaa rikkaan miehen ja hyvän elämän.
Toinen ei itseään koristele, kärvistelee Alepan kassalla ja tappelee Kelan kanssa jostain asumistuesta.
T Valintoja - valintoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään täällä tuskin kukaan haikailee kommenttien perusteella tuollaista lookia. Mullakin on jokunen työkaveri, jotka ovat käyneet mm. leikkaut
Se oli mielipiteeni kauneuskirurgian tilasta, kun sitä kysyttiin. Silmäluomien leikkaus on usein terveydenhoitoa, raskaat luomet väsyttävät ja vaikuttavat näkökykyyn. Ja jos kauneuskirurgia pysyisi pienissä huomaamattomissa toimenpiteissä, niin barbarat eivät hallitsisi kuvastoa. Tämä äärimmäinen muokkaus on räjähtnyt ja se on mielestäni huolestuttavaa.
Jokainen taaplaa tyylillään, ei ole mun asia sano kuin muiden pitää elää
Vierailija kirjoitti:
Toinen käy leikkauksissa, ottaa rikkaan miehen ja hyvän elämän.
Toinen ei itseään koristele, kärvistelee Alepan kassalla ja tappelee Kelan kanssa jostain asumistuesta.
T Valintoja - valintoja
Jaa, minä luomunaisena olen kyllä käynyt ainakin koulut hyvään ammattiin ja teen alan töitä, joten tienaan hyvin ihan itse, en tarvitse miestä siihen. Jotenkin surullinen ajatus, että hyvä elämä saataisiin jonkun miehen kautta, vieläpä varakkuuden perusteella valitun miehen kautta. Tämmöistäkö ne nykyajan nuoret naiset haluaa, jos, niin on menty kovasti taaksepäin tasa-arvossa.
Jokaisen oma asia. Alaikäiselle ei pitäisi olla laillista teettää operaatioita mitkä eivät liity terveyteen. Tai no, tiedä sitten parantaako esim. hörökorvaleikkaus mielenterveyttä mikä lapsi itse sellaista toivoo.
Se on ihan sama katsooko ap "pahalla" jonkun leikkauksia, jos maksaa itse niin siitä vaan, mikä sinä olet moralisoimaan.
"En mä ainakaan mieti omaa ulkonäköäni pantavuuden puolesta, vaan esimerkiksi sillä, että olen paljon työssäni esillä ja jos mua itseäni häiritsee vaikka väsähtänyt ulkomuoto (roikkuvat silmäluomet, pussit silmien alla tms) niin totta kai voin niihin vaikuttaa. Enkä mä ensi vuonna 50v täyttävänä koe itseäni miksikään matriarkaksi, katellaan asiaa sitten 20v päästä uudelleen"
Tämä on yksi mitä vastustan myös, että ajatellaan että iän merkit olisi jotain väsyneisyyttä joka pitäisi peittää. Minusta ihmisten pitäisi vaan hyväksyä se, että vaikka viisikymppisellä voi olla roikkuvat silmäluomet ja pussit silmien alla, ja että se on vain luonnollista ikääntymistä ei väsymyksen merkkejä. Itsellä on isot silmäpussit, ja kun olin jotain 40, ja pussit oli "uudet", jotkut tosiaan kysyivät olenko nukkunut huonosti tms. Mutta äkkiä kaikki tottui, eikä kukaan ole ihmetellyt enää. Itsekin olen työssäni paljon esillä, mutta nykyään ajattelen, että se että kokemus näkyy naamastakin, on pelkkä plussa. Niin kuin miehilläkin, eipä joku harmaantunut asiantuntija/kouluttaja ole kenenkään mielestä jotenkin huonompi kuin nuori, päinvastoin.