Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ok että mies komentelee näin?

Vierailija
25.04.2025 |

Lähes joka päivä omassa kodissani kuulen "et tuu tänne" tai "mee pois" kun tulen vaikka samalle sohvalle tai olen menossa nukkumaan yhteiseen sänkyymme. Tai kun palaamme jostain lasten kanssa: "harmi kun tulitte jo". Läheisyyttä meillä ei juurikaan ole enkä siis esimerkiksi sänkyyn mene häntä lähentelemään kun haluaa olla rauhassa vaan ihan nukkumaan. Havahduin siihen että voisihan omassa kodissa ihan toisenlaistakin olla? Tähän on tottunut ja turtunut, ja keskustellessa tästä miehen kanssa kaikki on vaan vitsiä kuulemma, vastaa asiasta kysyttäessä kuin pikkupoika "mitäs oot niin ärsyttävä" tai "no kun sä haiset" tai muuta yhtä hassunhauskaa. Ketään nämä vitsit ei kyllä naurata, ei naurattanut alkuunkaan. Ymmärrän että jokainen haluaa olla yksinkin, mutta eikö silloin hänen vastuullaan olisi järjestää tila mihin voi vetäytyä. Ei kommentoida toisten olemista kotona. 

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota. Mä olen avioitunut kahdesti, molemmilla kerroilla sillä ajatuksella, että puolisot kunnioittavat toisiaan. Ensimmäinen liitto kesti 6 v, toisessa on nyt 20. vuosi menossa. Arvaa kumpi on ollut onnellinen?

Vierailija
2/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itsekin erittäin hyvin ettei ole ok. Tuollaisesta perseilystä ensimmäisellä kerralla välitön palaute, toisella kerralla varoitus ja kolmannella lähtöpassit. Tuollaisille ei tehdä lapsia, nyt lapsetkin luulee että tuolla tavalla saa kohdella rakkaita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, käydäänpäs tämä läpi. Terveessä parisuhteessa:

- ei haistatella toiselle

- ei huudeta toiselle

- ei suolleta ilkeyksiä, nimitellä tai vähätellä puolisoa

- ei heitellä tai paiskota tavaroita

- ei pidetä mykkäkoulua

- ei valehdella

- ei haukuta puolisoa sille itselle tai muille

Vierailija
4/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette yhdessä?

Vierailija
5/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi kuulostaa vajaaälyiseltä

Vierailija
6/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kysymys kuuluukin, että miksi ihmeessä sinulla ei ole omaa kotia. Siellä voisit elää haluamallasi tavalla.

Vierailija
7/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä ja lapsellinen mies.

Vierailija
8/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jonkun sortin masokisti. Sillä että siedät tippaakaan tuollaista käytöstä.

Vierailija
9/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
10/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ihan tyhmänä pitäkö minua. Tietenkään ennen lapsia ei ollut tällaista. Viimeisen vuoden aikana alkanut. Muutenkin karmea stressi elämäntilanteesta johtuen, joten asia nyt liukunut tällaiseen malliin. Kun on lapsia ja takana 10 hyvää vuotta ennen tätä, ei sitä nyt ensimmäisestä virheestä ole eroamassa. Mutta eikö ole hyvä että nyt olen havahtunut että tämä alkaa olla uusi normaali? Ap 

Vierailija
11/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin, onko ok? Ei tietenkään ole.

Olisiko ookoo, jos sinä tai kuka tahansa muu käyttäytyisi toista ihmistä kohtaan tuolla tavalla?

Sanot, että selvä juttu. Usko mitä se hyypiö sanoo. Mene pois.

Jos ei hae itselleen apua ja muuta käyttäytymistään, niin heippa rallaa.

Minä lähtisin samantien. En roikkuisi. En.

Vierailija
12/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Tiedät sen itsekin, kun kuuntelet tunteitasi. 

Sinussa on syvä haava kun siedät tuollaista ja haavoitat itseäsi jatkuvasti lisää pitämällä häntä elämässäsi.

Mies on lapsellinen, mutta niin olet sinäkin. Omat rajasi eivät ole kehittyneet ja siksi pysyt suhteessa. Kasvu alkaa erosta, joka on sinun vastuullasi.  

Vierailija
13/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miehesi kuulostaa vajaaälyiseltä

niinpä. Tai masentuneelta, jos käytös on muuttunut. Ennen ollut normaali?

Aapee kulostaa masokistimarttyyrilta, jos tuossa roikkuu.

Vierailija
14/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aina ollut noin vai onko äijä sairastunut? Kuulostaa ihan sairaalta tuo teidän homma.

Vierailija
15/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sairaus?

Apua hakemaan nyt samantien!

Vierailija
16/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa onkin niin että puolisolla on uusi kiikarissa ja käytöksellään yrittää vieroittaa sinua itsestään.

Vierailija
17/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tillä on lapsia niin tuo opettaa heillekin miten naisia kohdellaan.

Pakkaappa laukkusi ja lähde. 

Vierailija
18/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt ihan tyhmänä pitäkö minua. Tietenkään ennen lapsia ei ollut tällaista. Viimeisen vuoden aikana alkanut. Muutenkin karmea stressi elämäntilanteesta johtuen, joten asia nyt liukunut tällaiseen malliin. Kun on lapsia ja takana 10 hyvää vuotta ennen tätä, ei sitä nyt ensimmäisestä virheestä ole eroamassa. Mutta eikö ole hyvä että nyt olen havahtunut että tämä alkaa olla uusi normaali? Ap 

Voithan sinä toki kirjoittaa noita vaikka ylös, laittaa lapset hoitoon ja pitää kunnon puhutteuln miehelle. Sanot että hakee välittömästi self helppiä tai menee terapiaan, mieluummin se vaihtoehto mihin ei uppoa 100 - 10 000 euroa rahaa että hän alkaa käyttäytymään kuin normaali ihminen. Ja jos ei onnistu niin sinun on pakko lähteä itsesi ja vastuusi vuoksi yhteiskunnalle, että lapsia ei kasvateta kohtelemaan naisia ja äitejä noin.

Vierailija
19/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Tiedät sen itsekin, kun kuuntelet tunteitasi. 

Sinussa on syvä haava kun siedät tuollaista ja haavoitat itseäsi jatkuvasti lisää pitämällä häntä elämässäsi.

Mies on lapsellinen, mutta niin olet sinäkin. Omat rajasi eivät ole kehittyneet ja siksi pysyt suhteessa. Kasvu alkaa erosta, joka on sinun vastuullasi.  

Niin tottahan se on. Jos on lapsena rankasti alistettu niin vaikea on uskoa ansaitsevansa hyvää. Olinkin vuosia aivan ihmeissäni että miten mä sain itseäni kunnioittavan miehen? Ihan kiusaannuin siitä hyvästä kohtelusta. Nyt kun se muuttui siihen mihin mut on tavallaan kasvatettu, se tuntuu pahalta mutta ehkä tutulta. Eikä haluaisi uskoa että käy näin, toivoo että se muuttuu takaisin entiselleen. Ap 

Vierailija
20/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aina ollut noin vai onko äijä sairastunut? Kuulostaa ihan sairaalta tuo teidän homma.

On sairastunut. Sai epäonnisten yrityskuvioiden takia isot velat niskaansa ja ymmärrettävästi on siitä ollut todella huonona. Masentunut kai. Silti olen häntä parhaani mukaan tukenut ja harmittaa ettei hän jotenkin ymmärrä ottaa perhettä voimavarakseen vaan työntää meitä pois. Ap