Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ok että mies komentelee näin?

Vierailija
25.04.2025 |

Lähes joka päivä omassa kodissani kuulen "et tuu tänne" tai "mee pois" kun tulen vaikka samalle sohvalle tai olen menossa nukkumaan yhteiseen sänkyymme. Tai kun palaamme jostain lasten kanssa: "harmi kun tulitte jo". Läheisyyttä meillä ei juurikaan ole enkä siis esimerkiksi sänkyyn mene häntä lähentelemään kun haluaa olla rauhassa vaan ihan nukkumaan. Havahduin siihen että voisihan omassa kodissa ihan toisenlaistakin olla? Tähän on tottunut ja turtunut, ja keskustellessa tästä miehen kanssa kaikki on vaan vitsiä kuulemma, vastaa asiasta kysyttäessä kuin pikkupoika "mitäs oot niin ärsyttävä" tai "no kun sä haiset" tai muuta yhtä hassunhauskaa. Ketään nämä vitsit ei kyllä naurata, ei naurattanut alkuunkaan. Ymmärrän että jokainen haluaa olla yksinkin, mutta eikö silloin hänen vastuullaan olisi järjestää tila mihin voi vetäytyä. Ei kommentoida toisten olemista kotona. 

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä nyt. Se ei paremmaksi muutu. Itse elin toivoen, että muuttuu. Kun viimein muutin omaan kotiin, tajusin hiipiväni, vaikka asuin yksin. Meni kauan aikaa toipua.

Vierailija
22/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäänlainen henkinen väkivalta ei ole ok ihmissuhteissa. Pariterapiaan, jossa mies saa purettua myös työkuormituksensa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt ihan tyhmänä pitäkö minua. Tietenkään ennen lapsia ei ollut tällaista. Viimeisen vuoden aikana alkanut. Muutenkin karmea stressi elämäntilanteesta johtuen, joten asia nyt liukunut tällaiseen malliin. Kun on lapsia ja takana 10 hyvää vuotta ennen tätä, ei sitä nyt ensimmäisestä virheestä ole eroamassa. Mutta eikö ole hyvä että nyt olen havahtunut että tämä alkaa olla uusi normaali? Ap 

Millainen keskinäinen valtataistelu teillä niinä hyvinä vuosina oli, jos tilanne vaan luisuu siihen, että mies suoraan ja toistuvasti ilmoittaa, että olet ei-toivottu ja vastenmielinen, ja sinusta se on vain ensimmäinen virhe? Ei ole, se on koko asenne.

Älä jätä lapsiasi katsomaan kuinka annat halveksia itseäsi. He ovat ansainneet paremman parisuhteen mallin.

Vierailija
24/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty miestyyppi ei halua ottaa vastuuta erosta vaan alkaa mahdollisimman vitumaiseksi vaimolle sillä ajatuksella että vaimo ottaisi eron. Sinuna nyt vähän pohtisin toisen naisen mahdollisuutta.

Vierailija
25/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä miksi hän silti haluaa olla sinun kanssasi vaikka olet niin vastenmielinen, haiset ja muuta? Miksei muuta pois? Hän on valintansa tehnyt. Jotenkin tulee mieleen, että miehelläsi saattaa olla joku toinen kiikarissa. En sano,että näin on, mutta ajatuksena tulee mieleen kuitenkin. Itse en katselisi enkä kuuntelisi, vaan kertoisin ystävällisesti, että koska en ole riittävän hyvä, herra on vapaa muuttamaan pois. Heipä hei!

Vierailija
26/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle se on ok koska asut sen miehen kanssa. Mies ei rakasta sinua. Rakastava mies ei käske naistaan pois vaan haluaa viereen ja halia ja pussailla. Suhteesi on kuollut mutta et tajua sitä itse.

Vierailija
27/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin normaalia.

Jos loukkaannut ja haluat arvostusta niin tee rikosilmoitus. Voit päästä vaatimaan mielipahakorvauksia rahassa. Muista dramatisoida kunnolla, psykoosit tulille!

Vierailija
28/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aina ollut noin vai onko äijä sairastunut? Kuulostaa ihan sairaalta tuo teidän homma.

On sairastunut. Sai epäonnisten yrityskuvioiden takia isot velat niskaansa ja ymmärrettävästi on siitä ollut todella huonona. Masentunut kai. Silti olen häntä parhaani mukaan tukenut ja harmittaa ettei hän jotenkin ymmärrä ottaa perhettä voimavarakseen vaan työntää meitä pois. Ap 

Perhe on tottakai voimavara, mutta samanlaisessa tilanteessa olleena tiedän kyllä, että sen LISÄKSI perhe voi hyvin olla myös rasite. Varsinkin sellainen perhe, joka haluaa *tukea*, kuten minun perheeni halusi ja jos ja kun tuki koostuu joko siitä, että yritetään väkisin nähdä valoisana kaikki ja ohitetaan se, mitä pitäisi saada surra ja pelätä tai vaihtoehtoisesti perhekin pelkää toimeentulon haasteita ja tulevaisuutta koko ajan.

Tällaisessa tilanteessa ei riitä, että sanot että on toisen omaa velvollisuus järjestää itselleen omaa aikaa. Varsinkaan se ei riitä, jos on sellainen tilanne, missä kaikki *oma aika* menee - tai tuntuu että sen pitäisi mennä - yrityksissä järjestää taloustilannetta jotenkin paremmaksi tai siedettävämmäksi. Oikeasti, sun on otettava tästä sellainen osa, jossa luot toiselle tilaa, jossa hän voi turvallisesti ja luvallisesti rentoutua ja levätä.

Vierailija
29/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt ihan tyhmänä pitäkö minua. Tietenkään ennen lapsia ei ollut tällaista. Viimeisen vuoden aikana alkanut. Muutenkin karmea stressi elämäntilanteesta johtuen, joten asia nyt liukunut tällaiseen malliin. Kun on lapsia ja takana 10 hyvää vuotta ennen tätä, ei sitä nyt ensimmäisestä virheestä ole eroamassa. Mutta eikö ole hyvä että nyt olen havahtunut että tämä alkaa olla uusi normaali? Ap 

No tyhmältä tuo kuulostaa, että pitää edes kysellä asiasta. Kyllä fiksu ymmärtäisi että miehen käytös on todella myrkyllistä, eikä fiksu jäisi sitä kyselemään. Tottakai tuo saa sinut näyttämään aika tyhmältä. 

Vierailija
30/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mö sain viineisinä vuosina kuulla olevani lehmä, idiootti, pallonaama ja kyllä se mulle riitti. Mieti mihin haluat käyttää ainoan elämäsi ja millaisen perhemallin haluat lapsillesi

Vierailija
31/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään on ok, kun vielä samassa osoitteessa olette.

Itsehän olisin lähtenyt toisesta tölväsystä. Eka olis mennyt "kuulinkohan mä oikein"- piikkiin.

Jos mies ei tykkää, niin miksei lähde? Jää sitten kiukuttelemaan pikku kakaran lailla tyytymättömyyttään ja tekee elämän naiselle hankalaksi, että tämä tekee päätöksen ja lähtee?

Vierailija
32/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perhe on tottakai voimavara, mutta samanlaisessa tilanteessa olleena tiedän kyllä, että sen LISÄKSI perhe voi hyvin olla myös rasite. Varsinkin sellainen perhe, joka haluaa *tukea*, kuten minun perheeni halusi ja jos ja kun tuki koostuu joko siitä, että yritetään väkisin nähdä valoisana kaikki ja ohitetaan se, mitä pitäisi saada surra ja pelätä tai vaihtoehtoisesti perhekin pelkää toimeentulon haasteita ja tulevaisuutta koko ajan.

Tällaisessa tilanteessa ei riitä, että sanot että on toisen omaa velvollisuus järjestää itselleen omaa aikaa. Varsinkaan se ei riitä, jos on sellainen tilanne, missä kaikki *oma aika* menee - tai tuntuu että sen pitäisi mennä - yrityksissä järjestää taloustilannetta jotenkin paremmaksi tai siedettävämmäksi. Oikeasti, sun on otettava tästä sellainen osa, jossa luot toiselle tilaa, jossa hän voi turvallisesti ja luvallisesti rentoutua ja levätä."

No on tämä ollut iso soppa koko perheelle. Velkojen takia jouduimme muuttamaan omakotitalosta vuokrakolmioon ja tässä nyt ollaankin sellaisessa välitilassa eletty toista vuotta. Olen ottanut ison taloudellisen vastuun perheessä kun miehen palkkaa menee ulosottoon. Että mielestäni minäkin voisin ansaita hyvää kohtelua ja lepoa kotona. Ja kun meillä on lapsia, ei voida vain vuosiksi vaipua masennukseen vaikka pahalta tuntuukin. Pakko jonkun on jaksaa katsoa eteenpäin. Tämä on lasten ainutkertainen lapsuus, pidän sitä tärkeämpänä kuin mitään materiaa ja rahaa. Ap 

Vierailija
33/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinähän sen päätät onko ok. Itselleni ei todellakaan olisi.

Vierailija
34/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva isä, joka sanoo lapsilleen, että voi paska kun tulitte kotiin. Jepjep.

Vierailija
35/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei pidä vaan häipyä suhteesta liian helposti, kun kuitenkin tilanne on selvästi poikkeava. Miehen käytös ei tietenkään ole oikein, vaikka siihen "syy" olisikin. Ihan kuin mies kostaisi teille oman epäonnistumisensa.

Kehottaisin sanomaan miehelle, että ymmärrät vaikean tilanteen ja sen tuoman ahdistuksen tai masennuksen tai mikä onkaan, mutta ei ole hyväksyttävää käyttäytyä teitä kohtaan noin. Tarpeeksi painokkaasti, että varmasti tajuaa. On miehen tehtävä löytää keino selvitä tilanteesta ja päättää miten siinä onnistuu. Auttaa voit, mutta et myöskään voi kantaa koko taakkaa miehen puolesta. Älä siis anna mennä sen siihenkään suuntaan. Miehelle ehkä jotain keskusteluapua, tai miten tosiaan itse kokee parhaaksi asian hoitaa ja nousta tuolta henkisestä suosta.

Jos ei ole valmis tekemään mitään asialle, niin sitten on sen erokeskustelun aika. Nykyistä käytöstä ei tarvitse sietää, vaan sen on muututtava.

Vierailija
36/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitemmän päälle tuo ei ole mikään vitsi että käskee pois vaan noin ilman syytä. Miehes on narsisti ja pitää sinua löysässä hirressä. Sanoisin että henkistä väkivaltaa tuo on aika pitkälti.

Vierailija
37/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen palkka ei voi mennä kokonaan ulosottoon, siitä menee vain osa

Vierailija
38/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa erota, mutta ei ottaa vastuuta erosta. Joten käyttäytyy sua kohtaan henkisesti väkivaltaisesti (ja lapsia kohtaan myös koska joutuvat näkemään miten huonosti isä kohtelee äitiä), jotta äsyynnyt ja otat eron. 

Ei tosta ole mitään tietä parempaan, koska mies on päätöksensä tehnyt. Se pelaa ja teidän perhe on jo hävinnyt. Voit vaan päättää miten toteutat oman osasi. Joko kärsit pitkään jotta huononee tai laitat ne eropaperi vireille.

Mä sanoisin suoraan, että nään ton pelin läpi. Että mitäpä sitä turhaan pitkittämään. Päättäisin eka, miten haluan asiat eron jälkeen järjestää ja sanoisin miehelle suoraan miten tehdään. Jos siinä alkais jotain vänkäämään ja ehkä muuttaan käytöstään, niin antaisin yhden tilaisuuden korjata toimintaansa. 

Vierailija
39/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli tosi paha mieli tästä aloituksesta sun puolesta. Ei ole normaalia tosiaankaan, voisin sanoa vitsillä ehkä veljelleni että hän haisee mutta en herranjestas omalle puolisolle. Puolisosi ei rakasta sinua eikä arvosta tippaakaan. Uskon että sinulla olisi paljon parempi olla ilman häntä. 

Vierailija
40/98 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano jos ei käytös muutu niin ero tulee.