Pöljät huijattiin äänestämään Kokoomusta viime eduskuntavaaleissa tuolla valtionvelan pienentämisellä
Ja se onkin vain kasvanut jyrkästi ja nyt ei kokoomus puhu enää mitään valtionvelan kuriin saamisesta ja se kasvaa kasvamistaan, siinäpä teille pöljät!
Kommentit (185)
Marinin hallitus otti lisää velkaa kahden vuoden aikana 15 miljardia euroa, ja nyt Orpon hallitus on kahden toimintavuotensa aikana nostanut lisää velkaa 25 miljardia euroa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusta äänestää aina samat 20%. Ei muutosta entiseen.
Jep. Heillä on hyvin vakiintunut kannattajakunta. Jos siitä lähtökohdasta tarkastellaan asiaa, niin silloin persut ovat mahdollistaneet tämän oikeistoideologisen toimimattoman älyttömyyden ja valtion rahojen hukkaamisen ja velanoton, vain rikkaiden eduksi.
20% kannatuksella ei pitäisi voida tehdä politiikkaa, jota reilusti suurin osa kansalaisista vastustaa. Kyllä äänestäjiä on kusetettu aika huolella, tietoisesti ja tarkoituksella, ennen viime vaaleja, niin persujen kuin kokoomuksenkin toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä siks niitä äänestäny vaan siks että mulle jäis keskitulosena enemmän käteen palkasta.
No ei jää.
Et sitte lukenu uutta kehysriihipäätöstä
Kunnallisvero jne nousevat ja syövät sen jopa moninkertaisesti sen, mitä hallitus antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä.äänestin kokoomusta ihan muista syistä, talous ei ollut päätökseni. Minulle sitäkin tärkeämpää on että ihmisiä kohdellaan tasa-arvoisesti, en äänestä yhtäkään puoluetta joka kannattaa intersektionaalista feminismiä. Niin teen myös jatkossa, koska olen tasa-arvon kannattaja.
Onko sinust suuryritysten valtavat tutkitutsi tehottomat yritystuet tasa-arvoisia, tai nyt yhteisöveron lasku, joka ei koske esim. pientä toiminimiyrittäjää. Hyödyttää eniten isoa osakeyritystä.
Kokoomus myös ideologisesti haluaa eriarvottaa ihmiset taloudellisen menestyksen perusteella ja lisätä tarkoituksella poliittisilla päätöksillä myös sitä taloudellista eriarvoisuutta, ihan siis tarkoituksella. Suurille yritysille kun on täkeää, että on kuuliainen työntekijöiden reservi tarpeeksi ahtaalla, jotta eivät vaadi "liikoja". Sitä tuo tyttöminenkin tarkoituksehakuinen mollaus ja kyykytys on.
Jos tasa-arvo on tärkeä arvo, niin silloin kokoomus on se vihoviimeinen puolue, jota tulisi äänestää.
Ei mun mielestä kaikilla ihmisillä pidä olla sama nettopalkka. Insinöörit ja lääkärit on käyny kouluja enemmän niin ansaitsee ne enemmän saada palkkaakin.
Ei minunkaan mielestä. Ja niin ansaitseekin. Mikään puolue, jolla on mitään varteenotettavaa kannatusta, ei tuollaista Suomessa tavoittele. Mistä repäisit tuollaisen olkiukon nyt tähän? Eikö löydy faktoihin ja tosiasioihin perustuvaa kritiikkiä ja mielipidettä?
Ei ole kuitenkaan yhteiskunnallisesti kenellekään hyväksi, että esim. suuryritysten (ja rikkaiden) etuja ajetaan voimakkaasti kaikkien muiden kustannuksella ja pienyritystenkin kustannuksella, tai että työttömiä, sairaita, tai köyhiä lapsiperheitä ja pienipalkkaisia poljetaan ja halveksutaan. On myös yhteiskunnallisesti ja inhimilliseesti tärkeää, että pienempipalkkaisten, itsensätyöllistäjien, köyhien, työkyvyttömien, osatyökykyisten, sairaiden, vammaisten ja muuten rajoitteisten mahdollisuuksista huolehditaan.
Tämä hallitus on tehnyt tietoisesti, tarkoituksella ja ideologisin perustein, vastoin faktoja ja vaikutusarviointeja, eriarvoistavaa politiikkaa, ei vain rahallisesti, vaan kokonaisvaltaisesti muillakin tavoin. Tällä on pitkäkantoisia negatiivisia monia vaikutuksia, ja kerrannaisvaikutuksia yhteiskunnassa, eikä vain taloudellisesti, vaan myös inhimillisesti. Yhteiskunta on ihmisiä varten, ei suuryrityksiä ja vain pientä osaa; rikkaita ja hyvävelikerhoja, varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä siks niitä äänestäny vaan siks että mulle jäis keskitulosena enemmän käteen palkasta.
Jää. Jos et asu missään. Et käy missään etkä syö mitään...
Ja vaikka kävisin jossain ja söisin jotain niin maksan ens vuonna vähemmän veroja palkastani ku koskaan aiemmin.
Et sitten todella millään tajua, että se palkasta käteen jäävä lisä menee noihin moniin hallituksen päätösten kallistamiiin elämisen kuluihin, eikä todella edes niihin riitä...
Eikö mikään rautalanka riitä ymmärtämään tätä asiaa...?
Mut antti lindtman ei ois antanu sitäkää verokevennystä
Tuskin vasemmistohallitus olisi nostnut alv:tä, tai noita monia muita mainittuja elämisen kuluja, jotka osuu ja tuntuu kaikista eniten keskituloisella, pienituloisella ja köyhällä. Joten keskuloisella ei jäisi ainakaan yhtään vähempää käteen pakollisten ja tarpeellisten menojen jällkeen.
Tajuatko edes, että nuo veronkevennykset koskee ja hyödyttää pääosin niitä kaikista rikkaimpia sekä isoja osakeyhtiöitä (yhteisöveron kenennys) ? Kaikista suuripalkkaisimmilla, 10 000 e ja yli tienaavilla se veronkevennysprosentti tuloveroon on huomattavasti suurempi kuin pienituloisen, keskituloisen tai hyvätuloisenkin keskiluokkaisen veronkevennysprosentti. Ja luit oikein, nimenomaan se prosentti on eri, eli rahallinen hyöty vuodessa on heillä ihan toista luokkaa, kuin tavallisella keskiluokaisella, taikka pienituloisella. Reilua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka kävisin jossain ja söisin jotain niin maksan ens vuonna vähemmän veroja palkastani ku koskaan aiemmin.
Et sitten todella millään tajua, että se palkasta käteen jäävä lisä menee noihin moniin hallituksen päätösten kallistamiiin elämisen kuluihin, eikä todella edes niihin riitä...
Ei se tajua vaikka vääntäisitte tunninrata kiskosta. On uskossaan vahva ja vakaa.
Vierailija kirjoitti:
Julkinen talous piti tasapainottaa.
Julkiselta sektorilta ei ole leikattu mitään.
Et taida tietää, mikä se sellainen julkinen sektori edes on, kun noin luulet.
Jokainen, joka on tavallinen palkansaaja, on idiootti, jos äänestää Kokoomusta.
T: tuplamaisteri, keskivertoa parempi palkka, tavallinen palkansaaja eli duunari
Vierailija kirjoitti:
Marinin hallitus otti lisää velkaa kahden vuoden aikana 15 miljardia euroa, ja nyt Orpon hallitus on kahden toimintavuotensa aikana nostanut lisää velkaa 25 miljardia euroa.
Eikä sekään riitä vaan lisäksi pikavipataan suomalaisten eläkevaroista miljardin verran. Miettikää jos Marin olisi tehnyt saman, media huutaisi pää punaisena.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mielestä kaikilla ihmisillä pidä olla sama nettopalkka. Insinöörit ja lääkärit on käyny kouluja enemmän niin ansaitsee ne enemmän saada palkkaakin.
Ei palkkaa koulunkäynnistä makseta, vaan siitä, että tuottaa työnantajalle lisäarvoa.
Kirjastonhoitajat on käyneet koulua pidempään kuin insinöörit, mutta eivät saa likikään niin isoa palkkaa. Varmaan kauhea epäkohta sinun mielestäsi.
Ja nykyään valmistuu maistereita ja tohtoreita suoraan työttömyyskortistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä sekään riitä vaan lisäksi pikavipataan suomalaisten eläkevaroista miljardin verran. Miettikää jos Marin olisi tehnyt saman, media huutaisi pää punaisena.
Tämä! Missä nyt on kaikki velkakauhistelijat? Marinin kaudella niitä riitti mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut antti lindtman ei ois antanu sitäkää verokevennystä
Tajuatko edes, että nuo veronkevennykset koskee ja hyödyttää pääosin niitä kaikista rikkaimpia sekä isoja osakeyhtiöitä (yhteisöveron kenennys) ? Kaikista suuripalkkaisimmilla, 10 000 e ja yli tienaavilla se veronkevennysprosentti tuloveroon on huomattavasti suurempi kuin pienituloisen, keskituloisen tai hyvätuloisenkin keskiluokkaisen veronkevennysprosentti. Ja luit oikein, nimenomaan se prosentti on eri, eli rahallinen hyöty vuodessa on heillä ihan toista luokkaa, kuin tavallisella keskiluokaisella, taikka pienituloisella. Reilua?
Ja nyt Orpo kuvittelee, että rikkaimmat isänmaallisesti rupeavat näitä lisäroposiaan sijoittamaan suomalaisiin yrityksiin, ja mitä eivät sijoita niin kuluttavat kotimaassa!
Ihan samoin kuin kuvitteli asumistukileikkauksia tehdessään, että vuokranantajaahan voi pyytää alentamaan vuokraa. Ja ilmeiseseti kuvittelee, että töihin voi omalla päätöksellään mennä.
Kuinka hyväuskoinen ja pumpulissa kasvanut voi ihminen oikein olla?
Itse olen aina äänestänyt Kokoomusta ja uskoin heidän lupauksensa ettei köyhiä jätetä. Nyt on jopa lapsiperheitä kadulla, hävettävää. Ei enää ikinä Kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei palkkaa koulunkäynnistä makseta, vaan siitä, että tuottaa työnantajalle lisäarvoa.
Kirjastonhoitajat on käyneet koulua pidempään kuin insinöörit, mutta eivät saa likikään niin isoa palkkaa. Varmaan kauhea epäkohta sinun mielestäsi.
No ei oo käyny pidempään koulua kirjastonhoitajat ku d-it
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei jää.
Kunnallisvero jne nousevat ja syövät sen jopa moninkertaisesti sen, mitä hallitus antaa.
Kunnallisesta veroäyristä päättää sun oma kunta eikä eduskunta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit ym pitkään koulutetut saisivat maksaa itse koulutuksensa. Miksi minun se pitäisi heille maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei jää.
Kunnallisvero jne nousevat ja syövät sen jopa moninkertaisesti sen, mitä hallitus antaa.Kunnallisesta veroäyristä päättää sun oma kunta eikä eduskunta
Tää on mun mielestä sellaista kokoomuslaisista matematiikkaa mitä näkee paljon. Tavallaan syy-seuraus on looginen, mutta kokonaisymmärrys jää vajaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit ym pitkään koulutetut saisivat maksaa itse koulutuksensa. Miksi minun se pitäisi heille maksaa.
Totta. Yliopistojen pitäs ollaki täysin yksityisiä joka rahottas toimintansa lukukausimaksuilla. Ja niillä sais olla alotuspaikkoja niin paljon ku ne haluaa niitä pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei jää.
Kunnallisvero jne nousevat ja syövät sen jopa moninkertaisesti sen, mitä hallitus antaa.Kunnallisesta veroäyristä päättää sun oma kunta eikä eduskunta
Tää on mun mielestä sellaista kokoomuslaisista matematiikkaa mitä näkee paljon. Tavallaan syy-seuraus on looginen, mutta kokonaisymmärrys jää vajaaksi.
Voisitko puhua konkreettisemmin etkä vaan metatasolla
Tämä!!