Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pöljät huijattiin äänestämään Kokoomusta viime eduskuntavaaleissa tuolla valtionvelan pienentämisellä

Vierailija
24.04.2025 |

Ja se onkin vain kasvanut jyrkästi ja nyt ei kokoomus puhu enää mitään valtionvelan kuriin saamisesta ja se kasvaa kasvamistaan, siinäpä teille pöljät!

Kommentit (185)

Vierailija
121/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännityksellä odotamme seuraavan hallituksen viisaita päätöksiä. 

Vierailija
122/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä.äänestin kokoomusta ihan muista syistä, talous ei ollut päätökseni. Minulle sitäkin tärkeämpää on että ihmisiä kohdellaan tasa-arvoisesti, en äänestä yhtäkään puoluetta joka kannattaa intersektionaalista feminismiä. Niin teen myös jatkossa, koska olen tasa-arvon kannattaja. 

Onko sinust suuryritysten valtavat tutkitutsi tehottomat yritystuet tasa-arvoisia, tai nyt yhteisöveron lasku, joka ei koske esim. pientä toiminimiyrittäjää. Hyödyttää eniten isoa osakeyritystä.

Kokoomus myös ideologisesti haluaa eriarvottaa ihmiset taloudellisen menestyksen perusteella ja lisätä tarkoituksella poliittisilla päätöksillä myös sitä taloudellista eriarvoisuutta, ihan siis tarkoituksella. Suurille yritysille kun on täkeää, että on kuuliainen työntekijöiden reservi tarpeeksi ahtaalla, jotta eivät vaadi "liikoja". Sitä tuo tyttöminenkin tarkoituksehakuinen mollaus ja kyykytys on.

Jos tasa-arvo on tärkeä arvo, niin silloin kokoomus on se vihoviimeinen puolue, jota tulisi äänestää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä luvatut työpaikat? Tämähän piti hoitaa kuntoon tällä vaalikaudella. Työttömiä extra paljon. Töitä tarvitaan koko suomeen. Palkat kuntoon ja työehdot.

Vierailija
124/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan velkaa jotta saataisiin vähemmän rahaa verojen muodossa valtion kassaan! Älytönt

Vierailija
125/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä siks niitä äänestäny vaan siks että mulle jäis keskitulosena enemmän käteen palkasta.

Jää. Jos et asu missään. Et käy missään etkä syö mitään...

Ja vaikka kävisin jossain ja söisin jotain niin maksan ens vuonna vähemmän veroja palkastani ku koskaan aiemmin.

Et sitten todella millään tajua, että se palkasta käteen jäävä lisä menee noihin moniin hallituksen päätösten kallistamiiin elämisen kuluihin, eikä todella edes niihin riitä...

Eikö mikään rautalanka riitä ymmärtämään tätä asiaa...?

Vierailija
126/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK:n SätkyAkka MassiMuija Riikkuli kaivelee taikaseinästään rikkaille lisää RAHAA.

Vierailija
127/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yksi vedätyskeino, kerrotaan kuka maksaa eniten palkkaveroa. Oleellista olisi kertoa, mistä yhteiskunta saa tulonsa. Hyvä olisi myös huomioida verosuunnittelu, jossa hyvätuloiset nostavat rahansa pääomatuloina, joiden verotus pitäisi yhdistää palkkatulojen verotukseen. 

Palkoista maksettavat verotulot on pienempi osuus yhteiskunnan tuloista kuin kaikista muista veroista saatavat tulot esim. arvonlisävero, kiinteistävero, ...

Toisin sanoen, kun ihmiset käyttävät rahaa, niin yhteiskunta saa enemmän tuloja. Hyvinvointi tulee rahan kiertämisestä, ei omaisuudesta tai säästöön jäävästä osuudesta, joka koituu yksilön eduksi.

Vierailija
128/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusta äänestää aina samat 20%. Ei muutosta entiseen.

Vierailija
129/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, moni tuttuni joka äänesti kok juurikin tästä syystä. Ja nyt valitettavasti vaihtavat tarinaa puolueen kertomuksen mukaan. Turha yrittää millään faktoilla käännyttää. 

Kim Väisäsen sanoin: jos päätös tehdään tunteella, mikään määrä faktoja ei muuta sitä.

Vierailija
130/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää jaksako valehdella. Kukaan ei luvannut valtionvelan pienenevän tällä vaalikaudella vaan velkaantumisen vähenevän. Eli siis budjettivajeen holtiton kasvu pysähtyy ja se pienenee budjetista toiseen.

Saapa nähdä, kuinka paljon velka kasvaa, jos demarit pääsevät hallitukseen. Eivät hekään sitä pienenemään saa. Marinin hallitus viritti sellaisia loukkuja, jotka lankeavat maksettavaksi nyt tämän ja vielä seuraavankin hallituksen aikana. Eivät tule demarit purkamaan näitä tehtyjä tukileikkauksia, eivät voi. Tulette sen näkemään, tokihan he voivat vaalien edellä luvata vaikka mitä.

Kun ei halua nähdä totuutta ja ilmiselvyyttä, niin pitää kuvitella ja uskotella olevan jotain "Marinin loukkuja", josta kaikki johtuu. Tuo on ihan harhaista.

Mikään hallituksen iso tavoite ei ole lähtenyt toteutumaan heidän toimillaan. Kyllä sinäkin ymmärrät, että jotain edes etäisesti oikeansuuntaista pitäisi jo tässä vaiheessa näkyä, jos toimet olisivat olleet oikeita. Päinvastoin esim. työttömyys on lisääntynyt hurjasti ja konkursseja on tullut paljon. Enemmän ja enemmän ihmisiä elää puutteessa ja hädässä. Itsekinkö siis ajattelet, että hallituksessa ovat ihan tunareita ja kädettömiä, kun kaikessa epäonnistumisessa vetoat muihin ennen heitä "koska Marin"?

On täysin sokeaa ohittaa toisasiat tuolla tavalla. Marinin hallituksen aikaan oli myös koronakriisi johon otettiin velkaa ja mm. yrityksiä tuettiin perustellusti, mikä toimi. Ja silti tämä hallitus ottaa velkaa kuitenkin enntysmäärän, vaikka nimenomaan vaaleissa kampanjoi velanoton vähentämisellä... Se on todella vastuutonta ja valheellista politiikkaa ja äänestäjien linssiin viilaamista. 

Vierailija
131/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä.äänestin kokoomusta ihan muista syistä, talous ei ollut päätökseni. Minulle sitäkin tärkeämpää on että ihmisiä kohdellaan tasa-arvoisesti, en äänestä yhtäkään puoluetta joka kannattaa intersektionaalista feminismiä. Niin teen myös jatkossa, koska olen tasa-arvon kannattaja. 

Onko sinust suuryritysten valtavat tutkitutsi tehottomat yritystuet tasa-arvoisia, tai nyt yhteisöveron lasku, joka ei koske esim. pientä toiminimiyrittäjää. Hyödyttää eniten isoa osakeyritystä.

Kokoomus myös ideologisesti haluaa eriarvottaa ihmiset taloudellisen menestyksen perusteella ja lisätä tarkoituksella poliittisilla päätöksillä myös sitä taloudellista eriarvoisuutta, ihan siis tarkoituksella. Suurille yritysille kun on täkeää, että on kuuliainen työntekijöiden reservi tarpeeksi ahtaalla, jotta eivät vaadi "liikoja". Sitä tuo tyttöminenkin tarkoituksehakuinen mol

Ei mun mielestä kaikilla ihmisillä pidä olla sama nettopalkka. Insinöörit ja lääkärit on käyny kouluja enemmän niin ansaitsee ne enemmän saada palkkaakin.

Vierailija
132/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä siks niitä äänestäny vaan siks että mulle jäis keskitulosena enemmän käteen palkasta.

Ja vaikka kävisin jossain ja söisin jotain niin maksan ens vuonna vähemmän veroja palkastani ku koskaan aiemmin.

Et sitten todella millään tajua, että se palkasta käteen jäävä lisä menee noihin moniin hallituksen päätösten kallistamiiin elämisen kuluihin, eikä todella edes niihin riitä...

Mut antti lindtman ei ois antanu sitäkää verokevennystä

Vierailija
133/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut antti lindtman ei ois antanu sitäkää verokevennystä

Niin ei varmaan olisi tehnyt pelkästään rikkaita hyödyttäviä ja velkaantumista lisääviä verotuspäätöksiä, se on totta.

Vierailija
134/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nuo kokoomuksenkin äänestäjät, niin "loogisia" talousajattelijoita, ei yhtään tunteella mennä ja vain talousluvuilla on väliä. No katsokoot nyt niitä lukuja, mokomat "talousosaajat".

Vierailija
135/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ja hyvä talous osaaminen on yhtä kaukana toisistaan kuin yö ja päivä.

Vierailija
136/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ilman järkeä.Kuka maksaa Naton , Ukrainan ym?

Vierailija
137/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, alettiin väläytellä jotain fuckin velkakelloa, joka on niin feikki kuin vaan voi olla ja pelotella ihmisiä, miten käy, jos "velkalaivaa" ei käännetä. Tyhmät kuvitteli ja kuvittelee edelleen, että valtion laina on kuin joku asuntolaina, joka pitää maksaa piis ja valtion olla velaton. 

Sama tän paikallisen sopimisen kanssa, niin suuri puhallus saada palkansaajat uskomaan, että saisivat muka enemmän paikallisesti sopimalla. Tavoite on vaan ajaa liitot alas ja lakkauttaa työehtosopimukset, jotta työnantajat saa täyden määräysvallan. Työhön liittyvät lait on siin suppeita, että ne ei hirveesti suojele ketään. Ja huonossa asemassa olet varsinkin siinä tilanteessa, kun lähdet oikeusteitse hakemman oikeutta yksin suurta työnantajaa vastaan.

Vierailija
138/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto meuhkasi marinin hallituksen aikaan jatkuvasti velkakellosta mutta nyttemmin on asiasta oltu aika hiljaa mistähän mahtaa johtua.

Vierailija
139/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus myös ideologisesti haluaa eriarvottaa ihmiset taloudellisen menestyksen perusteella ja lisätä tarkoituksella poliittisilla päätöksillä myös sitä taloudellista eriarvoisuutta, ihan siis tarkoituksella. Suurille yritysille kun on täkeää, että on kuuliainen työntekijöiden reservi tarpeeksi ahtaalla, jotta eivät vaadi "liikoj

Kyllä jos ovat itse maksaneet koulutuksensa ja elämisensä sen ajan. 

Vierailija
140/185 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeisto meuhkasi marinin hallituksen aikaan jatkuvasti velkakellosta mutta nyttemmin on asiasta oltu aika hiljaa mistähän mahtaa johtua.

Heillä on täys työ paikata Marinin velat! Idiootti !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän