Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi meitä 5000-7000 e/kk tienaavia vihataan?

Vierailija
24.04.2025 |

Veronalennuksen kärsijä: kaikissa muissa tuloluokissa käteen jäävä summa nousee reilusti?? Kylläpä kannustaa tekemään töitä kun jollain 3000 e tienaavalla jää muutaman satalapun ehkä just ja just vähemmän kuin itsellä... Huh.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 1 000€/kk tienasvalta ottaa 100€ lisää, hänelle jää 900€, jos 2 000€ tienaavalta ottaa 300€ lisää, hänelle jää 1 700€, jos 3 000€ tienaavalta ottaa 600€ lisää, hänelle jää 2 400€... Tuossa lisäotto lisääntyy 5%:n portaalla ja aina jää reilusti enemmän. Mitäpä luulet, jos pakolliset menot ovat esimerkiksi 800€/kk, kuka noista kärsii eniten..

Vierailija
82/96 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kuinka kauan menee näihin kursseihin jotta pääsee töihin?"

Riippuu aikapaljon taustasta eli mistä pisteestä pitää aloittaa. Itsellä meni varmaankin puolisen vuotta töiden rinnalla (so. ei niin kovin montaa tuntia per viikko), mutta jos pystyy helposti omaksumaan uusia asioita, kykenee jonkun verran ohjelmoimaan eikä matematiikka ole täysin vierasta, niin riittävästi aikaa panostamalla luulisi 0,5-1 vuoden riittävän siihen, että perusteet ovat riittävällä tasolla. Jos taas alkeet (ohjelmointi, lineaarialgebra, kombinatoriikka jne.) eivät ole hallussa, niin sitten kannattaa varata 1-N vuotta enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu aikapaljon taustasta eli mistä pisteestä pitää aloittaa. Itsellä meni varmaankin puolisen vuotta töiden rinnalla (so. ei niin kovin montaa tuntia per viikko), mutta jos pystyy helposti omaksumaan uusia asioita, kykenee jonkun verran ohjelmoimaan eikä matematiikka ole täysin vierasta, niin riittävästi aikaa panostamalla luulisi 0,5-1 vuoden riittävän siihen, että perusteet ovat riittävällä tasolla. Jos taas alkeet (ohjelmointi, lineaarialgebra, kombinatoriikka jne.) eivät ole hallussa, niin sitten kannattaa varata 1-N vuotta enemmän.

minkä niminen on se kurssi jota olet sitten käynyt? jos kerta tälläisestä työvoimasta on pula, minä voin tollasta työtä tehdä kunhan tietää minkä koulutuksen tarvitsee.

Vierailija
84/96 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mä tienaan 9600€/kk ja mulla jää käteen siitä just ja just 5000€.

Todella motivoivaa. Tää verotus tekee sen että tipautan itseni 60% työajalle ja tienaan hyvin pitkälti saman käteen. Siinäpä etsitte lääkäreitä.

NIin no, sinähän olet myös voittaja näissä veronkevennystalkoissa. Nythän se tulee menemään niin, että jos tienaa alle 5000 € tai yli 8000 €, saa verohuojennusta enemmän kuin 5000 - 7000 € tienaavat. 

Vierailija
85/96 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte kompensoida kiristyvää verotusta pitämällä enemmän älä osta mitään päiviä.

Itsekin säästän veroissa (alv , vakuutusmaksuvero, auton käyttömaksu ) vuodessa lähes 2000 euroa kun luovun leasing autosta kun sopimus päättyy.

Joten kulutus minimiin

Vierailija
86/96 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina ihmetyttää miksi vähän tienaavat väheksyvät paljon tienaavia.

"sait työpaikan suhteilla"

"sait työpaikan tuurilla olemalla oikeassa paikassa oikeaan aikaan"

"sinun työsi ei ole Oikeaa Kunnon työtä"

"et ansaitse noin suurta palkkaa"

"et tiedä oikeasta elämästä mitään"

En tajua. Itse olen käynyt kouluja lukion ja yliopiston hyvillä arvosanoilla. Olen opiskellut alaani vapaa-ajalla. Olen tehnyt oppimisen eteen paljon. Käynyt useissa työhaastatteluissa. Kaikki olen saavuttanut omilla ansioillani.

- Ohjelmoija, 7000e/kk.

Vierailija
87/96 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatti otsassa. Näemmä. Nyt heti netti kkkkkkkkiiiiiinnnni. 

Vierailija
88/96 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pässejä narussa... hmmm... OOOOH! Nasseja Perussa!!! Sillanpääasemat siis siellä!

-winner-

Vierailija
89/96 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte kompensoida kiristyvää verotusta pitämällä enemmän älä osta mitään päiviä.

Itsekin säästän veroissa (alv , vakuutusmaksuvero, auton käyttömaksu ) vuodessa lähes 2000 euroa kun luovun leasing autosta kun sopimus päättyy.

Joten kulutus minimiin

Näin aionkin tehdä. Mun onnellisuus ei ole kiinni tavarasta, matkustelusta tai huveista. Pystyn ihan hyvin elämään melko vähällä. Sijoitan ylijäävän 1500-2000 kuukaudessa. Jääpähän omaan pussiin rahat eikä muille.

Vierailija
90/96 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset kermaperseet itkee kun 5000€ tuloilla ei muka tule toimeen. 

Ei se niinkään siitä kiinni ole, etteikö tulisi toimeen, tuskinpa kukaan tuon verran tienaava sanoo olevansa köyhä. Kyse on ainakin omalla kohdallani siitä, että näin korkeasti koulutettuna ihmisenä muukin maailma on avoinna, ja sitä katselee millaisia liksoja muualla samoista hommista saa, ja mitä niistä jää käteen, ja miettii, että mitä minä vielä teen Suomessa, kun muualla olisi valtavasti parempi elintaso. Itse olen ollut toistaiseksi liian "nynny" lähtemään yksin maailmalle, mutta paljonhan niitä on kollegoita lähtenyt. 

Vierailija
91/96 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minkä niminen on se kurssi jota olet sitten käynyt? jos kerta tälläisestä työvoimasta on pula, minä voin tollasta työtä tehdä kunhan tietää minkä koulutuksen tarvitsee.

No, esim. täältä https://learning.quantum.ibm.com/ voi aloitella. Myös edX:ssä on aika hyviä kursseja aiheesta.

Vierailija
92/96 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiahan täällä vihataan! Ei taida olla mitään ryhmää, jota ei vihattaisi. Tuloista riippumatta.

Vierailija
93/96 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mä tienaan 9600€/kk ja mulla jää käteen siitä just ja just 5000€.

Todella motivoivaa. Tää verotus tekee sen että tipautan itseni 60% työajalle ja tienaan hyvin pitkälti saman käteen. Siinäpä etsitte lääkäreitä.

Jätit nyt jotain olennaista kertomatta tai sitten et ole säätänyt verokorttisi tulorajoja kohdilleen. Puolisoni saa saman nettopalkan 1500 €/kk pienemmällä bruttopalkalla, vaikka hänellä ei ole mitään vähennyksiä.

Varmaan unohtui mainita, että netosta on otettu myös autoetu jo pois.

Vierailija
94/96 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuolla rahalla elää Suomessa aika luksuselämää JOS osaa rahojaan käyttää ja tehdä budjetin. Harva vaan näkyy osaavan ja sitä kitinää on aika ikävää kuunnella.

Vierailija
95/96 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ei minua ainakaan vihata. Enemmänkin tuntuu siltä, että minusta pidetään.

Vaimon tilalle tuntuisi olevan tarjokkaita vähän liiaksikin asti. 

Vierailija
96/96 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kuvittelee, että tuosta summasta jää hurjasti käteen. Kaikki maksetaan kuitenkin itse.

6500 e/it-ala

Mulla bruttopalkka on 2 400 €/kk ja maksan kaiken itse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän