Miksi meitä 5000-7000 e/kk tienaavia vihataan?
Veronalennuksen kärsijä: kaikissa muissa tuloluokissa käteen jäävä summa nousee reilusti?? Kylläpä kannustaa tekemään töitä kun jollain 3000 e tienaavalla jää muutaman satalapun ehkä just ja just vähemmän kuin itsellä... Huh.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Ja mä tienaan 9600€/kk ja mulla jää käteen siitä just ja just 5000€.
Todella motivoivaa. Tää verotus tekee sen että tipautan itseni 60% työajalle ja tienaan hyvin pitkälti saman käteen. Siinäpä etsitte lääkäreitä.
En ymmärrä miksi et ole sitä jo tehnyt.
teitä kuuluu vihata koska tienaatte liian hyvin työhön nähden! on se nyt aivan eri asia olla joku 2400e/kk paskaliksalla jossain tehtaassa. teiltä saa ottaa kun työn fyysisesti olematonta. verot vaan teille isommaksi
Vierailija kirjoitti:
käteen jäävä osuus pitäisi kaikilla tasata 2500 euroon oli sitten työtön tai 10 000 tienaava. Kun ei 10 tonnin ukko ole sen arvokkaampi kuin työtönkään. Ja meitä korkeasti koulutettuja on myös työttöminä. Mutta homma on se että jostain syystä toisille maksetaan aina enemmän. Kunhan on tyrkky ja pyrkyri niin johan rahaa tulee, oli tuottavuus mitä hyvänsä. En usko hetkeäkään että yli 5 tonnia / kk olisi ansaittua, oli työ mikä hyvänsä.
Tulepa kokeilemaan vaikka minun työtä.
Isot tekijät on mielissään, kun työläiset on napit vastakkain. Muutaman tonnin tähden.
Itse olen tyytyväinen lukion opettajana. 5100 e/kk. Työpäivät lyhyitä ja helppoja ja työpäiviä vain 190 kpl vuodessa. Huomenna klo 09-14 ja viikonlopun viettoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneella on paskainen loppu. Tienaan noin 36 000€ vuodessa. Olen saanut kaiken mitä ihminen tarvitsee.
Kokeilepa lisäksi rahoittaa muutaman teinin elämä ja pari sairasta koiraa eläinlääkärikuluineen.
Eläimiä ei koskaan ole ollut eikä tule. Yhden lapsen sain kasvatettua aikuiseksi.
Hallitus näykkii kaikkia vuoron perään. Tuloveronalennuksia, eläkeläiset jätettiin huomiotta. Ilkeä saksiniekka on kokoomuksen marionettinukke. Touhut muistuttavat Trumpin päämäärätöntä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teitä vihata. Teiltä vaan otetaan, kun teiltä on varaa ottaa.
Ymmärrätkö että 5000 euron palkka on aika vidun pieni summa? Siitä jää käteen 3000 euroo, eikä sillä eletä.
Älä viitsi paskaa jauhaa....... monet elää täysin hyvää elämää paljon pienemmillä tuloilla.
3000 ei nyky-yhteiskunnassa riitä mihinkään.
Kyllä riittää normaaliin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Todella motivoivaa. Tää verotus tekee sen että tipautan itseni 60% työajalle ja tienaan hyvin pitkälti saman käteen. Siinäpä etsitte lääkäreitä.
Jätit nyt jotain olennaista kertomatta tai sitten et ole säätänyt verokorttisi tulorajoja kohdilleen. Puolisoni saa saman nettopalkan 1500 €/kk pienemmällä bruttopalkalla, vaikka hänellä ei ole mitään vähennyksiä.
Suomalaiset kermaperseet itkee kun 5000€ tuloilla ei muka tule toimeen.
teiltä rikkaammilta saa ottaa, onhan se teidän paperinpyörittäminen ja istuminen palavereissa toki hyvin Raskasta työtä!
Mulle aikoinaan verokikkailijat kertoivat, että ansiotuloja kannattaa ottaa ulos aivan max 5000e, tämän jälkeen progressio syö jo kaiken hyödyn. Loput kannattaa ottaa ulos pääomatuloina.
Tämä 5000-7000 € palkkaluokka on varmaan ihan maksimi monelle sellaiselle korkeakoulutetulle, jolle verokikkailu ei mahdollista (esim. julkinen puoli tai yleensäkin työntekijäpuoli). Puhun nyt juristeista ym. Hassua että tämän palkkaluokan kannustinloukkua alleviivattiin lisää.
Vierailija kirjoitti:
teitä kuuluu vihata koska tienaatte liian hyvin työhön nähden! on se nyt aivan eri asia olla joku 2400e/kk paskaliksalla jossain tehtaassa. teiltä saa ottaa kun työn fyysisesti olematonta. verot vaan teille isommaksi
Tervetuloa vaan vaikka suunnittelemaan ja ohjelmoimaan kvanttilaskenta-algoritmeja - väestä on pulaa vaikka osaajia etsitään ulkomaita myöten. Palkka heilahtaa helposti mainittuun luokkaan ja on siistiä sisätyötä tietokoneen äärellä. Jos taidot eivät vielä ole hallussa, niin verkosta löytyy runsaasti kursseja ja moni kvanttitietokonevalmistaja tarjoaa ilmasta laskenta-aikaa opetteluun.
Eiköhän se tosielämän karu fakta ole se, että huonointa palkaa maksetaan niille, jotka voidaan korvata ensimmäisellä kadulta sisäänkävelevällä tyypillä korkeintaa parin viikon perehdytysjakson avulla - vähän enemmän voidaan maksaa sellaisissa ammateissa, jotka vaativat jonkun koulutuksen, jonka periaattessa kuka tahansa pystyy läpäisemään - sitten on hommia, jotka vaativat keskivertoa huomattavasti parempia hoksottimia tmv. ja tällaista väkeä ei enää löydykään joka nurkalta pyörimässä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tyytyväinen lukion opettajana. 5100 e/kk. Työpäivät lyhyitä ja helppoja ja työpäiviä vain 190 kpl vuodessa. Huomenna klo 09-14 ja viikonlopun viettoon!
En tee koskaan noin pitkää perjantaita. =O
- etätyöläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätit nyt jotain olennaista kertomatta tai sitten et ole säätänyt verokorttisi tulorajoja kohdilleen. Puolisoni saa saman nettopalkan 1500 €/kk pienemmällä bruttopalkalla, vaikka hänellä ei ole mitään vähennyksiä.
Minulla palkka on 7000, mistä käteen jää 4100. Jos saisin tonnin lisää eli 8000 kuten puolisosi, niin käteen jäävä ei kyllä millään nousisi 900 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa vaan vaikka suunnittelemaan ja ohjelmoimaan kvanttilaskenta-algoritmeja - väestä on pulaa vaikka osaajia etsitään ulkomaita myöten. Palkka heilahtaa helposti mainittuun luokkaan ja on siistiä sisätyötä tietokoneen äärellä. Jos taidot eivät vielä ole hallussa, niin verkosta löytyy runsaasti kursseja ja moni kvanttitietokonevalmistaja tarjoaa ilmasta laskenta-aikaa opetteluun.
Eiköhän se tosielämän karu fakta ole se, että huonointa palkaa maksetaan niille, jotka voidaan korvata ensimmäisellä kadulta sisäänkävelevällä tyypillä korkeintaa parin viikon perehdytysjakson avulla - vähän enemmän voidaan maksaa sellaisissa ammateissa, jotka vaativ
kuinka kauan menee näihin kursseihin jotta pääsee töihin?
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska meitä on niin paljon, että meitä verottamalla saa paljon rahaa valtiolle. Eikä meillä ole valtaa ja voimaa vastustaa tätä. Vähemmän tienaavat kadehtii ja meinaa että meillä menee niin lujaa että saa ottaakin, mutta emme nyt suurituloisiin joita tämä hallitus suosii myöskään kuulu.
Itse tienaan 5500 e/kk brutto, eikä ainakaan näin sinkkuna Helsingissä asuvana mitään leveää elämä näillä tuloilla ole. Ärsyttää juurikin tuo kuiviinverotus tässä tuloluokassa, ja se ettei motivoi paljon yrittää urallakaan edetä koska ellei tosiaan pääse sinne yli 8K palkkoihin niin lisätulo aika lailla verotetaan ei vaivan arvoiseksi.
No paljonko saat verojen jälkeen tuosta summasta?
Olisko ehkä siksi, ettei kukaan ole ansainnut noin suurta palkkaa, ei ainakaan mikään koneen ääressä istuva koodari. 2500 e olisi hyvä palkka kaikille, niin saataisiin Suomi nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan teitä koska minunkin pitäisi koulutuksen perusteella tienata tuon verran. Nyt tienaan hanttihommissa n. 2000 e/kk. Teillä nyt vaan sattui olemaan se joku sukulainen tai tuttava, joka järjesti teille tuon työpaikan, minulla ei.
Tuo yleistys sieppaa ehkä kaikkein eniten, että väistämättä kaikki vähänkään parempaa tulotasoa saavat ovat muka saaneet työnsä ihan vaan suhteilla. Itse kun on aloittanut työuransa 15-vuotiaana keräämällä kiviä pellolta ja vapaaehtoisena valmentamalla lapsia, niistä saanut hyvät suositukset niin että on parin vuoden päästä päässyt ihan kunnon kesätyöhön ja niin edelleen. Kunnes lopulta on saman firman sisällä edennyt ihan jopa omaa korkeakoulutusta vastaaviin hommiin. Ihan ilman että on tarvinnut pelata millään suhteilla missään vaiheessa elämää.
Juuri näin. Pikkukaupungista kotoisin olevana duunariperheen lapsena, suvun ensimmäisenä akateemisen loppututkinnon suorittaneena ja vieraaseen yliopistokaupunkiin muuttaneena voin kertoa, ettei suhteita tai edes tukiverkostoja todellakaan ole ollut olemassa. Kesätöitä tuli itsekin puskettua 15-vuotiaasta lähtien ja sen jälkeen ensimmäinen oikea kesäloma taisi olla valmistumisen ja ensimmäisen kokonaisen työvuoden jälkeen joskus 26-vuotiaana.
Nykyinen homma löytyi jo opiskeluiden loppuvaiheessa ja se avautui olemalla paras tunnin pituisessa ohjelmointitehtävässä. Sen jälkeen hommat ovat muuttuneet jatkuvasti vaativimmiksi ja vastuullisemmiksi oman kiinnostuksen ja tehtäivästä suoriutumisen myötä. Monet YT:kin ovat olleet matkalla, mutta täällä sitä vielä ollaan.
Turha selittää omaa laiskuutta ja/tai kognitiivisen kapasiteetin rajoitteita sillä, ettei kannattaisi edes yrittää koska suhteet.
Kysy sitä 400 000 tienaavilta. Pikkutuloiset kinaa keskenään, etkö huomaa.