Miksi meitä 5000-7000 e/kk tienaavia vihataan?
Veronalennuksen kärsijä: kaikissa muissa tuloluokissa käteen jäävä summa nousee reilusti?? Kylläpä kannustaa tekemään töitä kun jollain 3000 e tienaavalla jää muutaman satalapun ehkä just ja just vähemmän kuin itsellä... Huh.
Kommentit (96)
Kulun tuohon tuloluokkaan ja ymmärrän vihan koska tuossa välissä ovat pahimmat pyrkyrit.
Kuka puolustaa meidän 57 tonnin tienaajien etua? Kenelle se ääni kannattaa antaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuka puolustaa meidän 57 tonnin tienaajien etua? Kenelle se ääni kannattaa antaa?
Ok, poisti sitten väliviivan eli 5 - 7 tonnia
Ahneella on paskainen loppu. Tienaan noin 36 000€ vuodessa. Olen saanut kaiken mitä ihminen tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teitä vihata. Teiltä vaan otetaan, kun teiltä on varaa ottaa.
Ymmärrätkö että 5000 euron palkka on aika vidun pieni summa? Siitä jää käteen 3000 euroo, eikä sillä eletä.
Älä viitsi paskaa jauhaa....... monet elää täysin hyvää elämää paljon pienemmillä tuloilla.
Itse tienaan jotain 1500-1700€ /kk verojen jälkeen (vuorotyöläisenä tulot vaihtelee paljon) ja vaimo suunnilleen saman. Pärjätään ihan hyvin, jos käteen jäisi tonni enemmän niin voisi säästää / sijoittaa reilusti enemmän (ei ole mitään tarvetta tuhlata lisätuloja).
Mutta silti pidän Suomen verotusta täysin sairaana, yli 50% veroaste pitäisi olla jo perustuslaissa kielletty. Ei tänne mitään huippuosaajien maahanmuuttoa saada tällä verotuksella, tänne tulee vain valtava kilpailu matalapalkka-alojen töistä ja massatyöttömyys jotka näkyy jo nyt.
Mulle alkaa olla ihan sama kenen persvilloista se raha revitään että meidätkin huomataan, ja tätä ennen ajattelin että sekä pieni että suurituloiset ovat ansainneet osansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö että 5000 euron palkka on aika vidun pieni summa? Siitä jää käteen 3000 euroo, eikä sillä eletä.
Kyllä sillä elää, mutta ei sillä tavalla kun voisi kuvitella, eikä välttämättä tavalla jolla esim. Keski-Euroopassa eläisi vastaavan ammatin harjoittajana. Esim. itse kun tienaan tuon verran, niin ei mulla sillä lailla tiukkaa ole että ruokakaupassa pitäisi laskea koko ajan että mihin on varaa, kierrellä kirpputoreja vaatteita ja huonekaluja varten yms. Mutta, kun siitä kolmesta tonnista vetäistään reilu tonni vuokraan ja 400 autolainaan (auto välttämätön työssä), niin eipä siitä myös jää semmoisia tuloja, että ökykulutuksesta olisi vaaraa. Ihan ok pystyy elämään eikä arki ole tiukkaa, mutta eipä sitä ko
Autolaina on täysin oma valinta, tarvitsi autoa tai ei. Omani maksoi alle kolme tonnia.
Ja mä tienaan 9600€/kk ja mulla jää käteen siitä just ja just 5000€.
Todella motivoivaa. Tää verotus tekee sen että tipautan itseni 60% työajalle ja tienaan hyvin pitkälti saman käteen. Siinäpä etsitte lääkäreitä.
Autolaina on täysin oma valinta, tarvitsi autoa tai ei. Omani maksoi alle kolme tonnia.
Lainaus ei toimi. En ole tuo lainaamasi, mutta omassa työssäni ajelen ympäri Suomea eikä siinä hommassa pärjää kolmen tonnin autoilla. Kivahan se olisi, mutta tällaisessa ajossa autoon on voitava luottaa, koska olisi aika ikävää, että auto hajoaisi 600 kilometrin päästä kotoa jossain korvessa.
Vierailija kirjoitti:
Todella motivoivaa. Tää verotus tekee sen että tipautan itseni 60% työajalle ja tienaan hyvin pitkälti saman käteen. Siinäpä etsitte lääkäreitä.
Ymmärrän täysin sinun näkökulman. Tämä Suomen verotus todellakin tappaa kaiken yrittämisen ja työnteon. Harmi, että Sosialistisuomi ei sitä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
No sit jäät 60 %, mut älä narise. Uho on kova, mutta pitkää päivää painetaan jatkossakin.
Tätä ihmettelen itsekin. Ollaan todennäköisesti PS ja Kok. ydinkannattajakuntaa, mutta raippaa tulee. Seuraava hallitus onkin sitten vasemmistohallitus jonka mielestä olemme rikkaita ja sitten taas verotusta nostetaan. Nytkin sekä prosentuaalisesti, että euromääräisesti isompi veroale jopa 3000e-4000e tienaaville. Lisäksi vielä viedään monilta verovähennykset. Alkaa tulla todella kannattavaksi siirtyä 80% työviikon tekemiseen jos se vain työnantajalle sopii. :/
Kaikki yli 4000e/kk tienaavat on porvareita ja ne on kokoomuslaisia tai vihreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä teet niin hyvin ett' ansaitset keskimäärin tuplasti kuin muut. Pelastatko henkiä?
Tuollaiset on ihan normaalit tulot joita tienaa suuri joukko ihmisiä. Itse olen koodari ja tienaan tuon verran. Enkä elä mitenkään leveästi sillä.
Suomalaisten palkan mediaani on edelleen jotain 3400 euroa, joten hitokseen moni myös tienaa sinuun nähden hyvin vähän. Mutta verotushan siitä syö melkein puolet.
Ja rahat ei riitä koodarilla 😁 Mulla jää 3700 bruttopalkasta joka kuukausi +- 1000 e säästöön. Vaikka asuntolainan rippeitä lyhennän. Toki eri asia, jos on lauma lapsia, ylivelkaantunut tms.
No se perusajatus on, että nimenomaan pitäisi olla varaa tehdä lapsia. Jos asuu yhdessä kumppanin kanssa ja on lapseton, eikä tykkää matkustella yms, niin kyllähän silloin jää rahaa säästöön. Pointti on kuitenkin nimenomaan se, että niillä 25-35 vuotiailla pitäisi olla varaa tehdä 1-3 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Ahneella on paskainen loppu. Tienaan noin 36 000€ vuodessa. Olen saanut kaiken mitä ihminen tarvitsee.
Kokeilepa lisäksi rahoittaa muutaman teinin elämä ja pari sairasta koiraa eläinlääkärikuluineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi paskaa jauhaa....... monet elää täysin hyvää elämää paljon pienemmillä tuloilla.
3000 ei nyky-yhteiskunnassa riitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kuvittelee, että tuosta summasta jää hurjasti käteen. Kaikki maksetaan kuitenkin itse.
6500 e/it-ala
Minä saan verojen jälkeen 1500€ käteen, kappas vaan joudun itse maksamaan kaiken, en saa yhteiskunnan tukia. Kenellä siis asiat paremmin, sinulla vai minulla?
Vierailija kirjoitti:
Nettopalkkasi laskee lähes 2000 eurolla kuukaudessa, jos lasket työaikaasi 40 %. Se on monen ihmisen bruttopalkka kuukaudessa, siis se sinun laskusi. Onkohan sinulla suhteellisuudentaju kadonnut täysin? Saat vielä rahasi veronmaksajien kustantamana joko täysin tai osittain.
Miksi ette tienaa enemmän? Oletteko liian tyhmiä vai laiskoja?