Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nukahtamislääkkeitä on markkinoilla, jos niitä ei haluta määrätä?

Vierailija
24.04.2025 |

Mulla vaikean elämäntilanteen aiheuttamaa nukahtamisvaikeutta, minkä seurauksena taas psyykkisen voinnin ja toimintakyvyn laskua. Olen viimeisten viikkojen ajan useamman kerran käynyt työterveyslääkärissä ja saanut nukahtamiseen mm.

1) Doksepiini (masennuslääke) pienellä annostuksella, ei vaikuttanut mitenkään 

2) mirtazapin (masennuslääke) pienellä annoksella, aiheutti kamalan tokkuran koko seuraavaksi päiväksi 

3) ketipinor (psykoosilääke?) pienellä annoksella, aiheutti myös ihan käsittämättömän tokkuran koko seuraavaksi päiväksi 

4) atarax (allergialääke), ei vaikuttanut mitenkään 

5) dormix (allergialääke) ei vaikuttanut mitenkään 

Mietin, että olisikohan ihan mahdoton ajatus saada jossain vaiheessa oikeaa nopeavaikutteista nukahtamislääkettä, jolla saisin unta vaikka edes klo 22-4 ilman seuraavan päivän tokkuraa? Aiemmin vuosia sitten mulla näin toiminut mm nukahtamislääke Stillnoct. Ymmärrän nukahtamislääkkeiden riippuvuus- ja toleranssin liittyvät riskit, mutta minkä ihmeen takia niitä on markkinoilla, jos niitä ei voi määrätä? Uskon, että jos olisin heti alkuun saanut vaikka viikon kuurin nukahtamislääkettä ja sillä edes jossain määrin nukuttua, tilanne ei olisi päässyt kroonistumaan näin pahaksi. Nyt mennyt viikkoja siinä, että säädetään lääkitystä työterveydessä. Samalla vointi menee koko ajan huonommaksi niin fyysisen kuin psyykkisen kunnon osalta. 

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Mirtazapin ja Ketipinor olleet käytössä ja molemmat toimineet hyvin. Ketipinor hieman paremmin, ja nukun sillä yleensä n.7 - 7,5 h eikä minkäänlaista tokkuraa päivisin. Käytän niitä vain univaikeuksiin, en mielenterveysongelmiin.

Harmi ettei ne sulla Ap toimi halutusti.

Vierailija
42/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yksityinen lääkäri jää eläkkeelle. Otan vuorokaudessa 2-4 opamoxia. Tämä sama annos on ollut jo 20 vuotta. Auttaa silti. Illalla otan 2 ja jos herään, niin toiset 2. Ei tokkurassa aamulla. 

Ongelma, kuka jatkossa kirjoittaa. 

Siis syötkö noita ihan päivittäin?

Mulle kehittyisi äkkiä sekä toleranssi että riippuvuus/viekkarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antihistamiinia ja melatoniinia nykyisin 😁😄😅😂🤣😉😊 ainiin se tyyppi ei ollu edes  valmistunut lääkiksestä yleislääkäriksi 😅😁😆😃😃😀😅 ikään kuin lapsenlapsi jankutti p.skaa.

M56

Vierailija
44/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tenoxia. Ei mitään ongelmaa ollut saada sitä. Olisiko 30 tabletin purkki. Uusin noin puolentoista vuoden välein.

Eli otat yhden tabletin vajaan kolmen viikon välein. Tai puolikkaan n. joka 10. päivä. No eipä tuo kummoiselta unettomuudelta vaikuta!

Jos sinulla on kausittaista unettomuutta, otat ilmeisesti "viikon kuurin" muutaman kerran puolentoista vuoden aikana.

Vai miten tämä Tenoxin tarve(?) on käsitettävä?

Tenoxia ei syödä jatkuvasti. Sillä katkaistaan pahaksi mennyt unettomuuskierre. Voi olla että sitä ei joudu ottamaan yhtään kuukausiin ja sitten joutuukin vetämään viikon tenoxia kuurina. 

Vierailija
45/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsot on hyviä, halpoja, toimivia ja satunnaisesti käytettäviä lääkkeitä. Myös olleet pitkään käytössä ja turvallisia jos määrät pieniä.  Lyhytvaikutteisia ja eivät sotke aivokemiaa.

Siksi ne ovat huonoa bisnestä.

Ihmiset pitää saada säännöllisesti käyttämään uusia kalliita mielialalääkkeitä, lääkefirmat kiittää kun ihmisten ovat näihin koukussa.

Siinäpä todellinen syy.

Vierailija
46/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yksityinen lääkäri jää eläkkeelle. Otan vuorokaudessa 2-4 opamoxia. Tämä sama annos on ollut jo 20 vuotta. Auttaa silti. Illalla otan 2 ja jos herään, niin toiset 2. Ei tokkurassa aamulla. 

Kysy siltä lääkäriltä, jos se osaisi neuvoa. Kyllähän ne tuntevat toistensa toimintatapoja. 

Vierailija
47/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa bentso-valmisteissa on se ongelma, että niihin kasvaa yleensä käytön myötä toleranssi herkästi ja aiheuttavat myös riippuvuutta. He, ketkä niitä käyttävät annostusohjeen mukaisesti ja mahdollisesti vain tarvittaessa voivat niistä hyötyä pitkällä juoksulla.

Osalle toimii eikä aiheuta haittaoireita tai aiheuta riippuvuusoireita niin heidän kohdalla varmaan ihan perusteltu pysyvänä lääkityksenä. 

Vierailija
48/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska noihin varsinaisiin unilääkkeisiin kasvaa toleranssi niin nopeasti. Se hyöty on siis kovin hetkellinen. Samaan aikaan ne aiheuttaa riippuvuuden, että et kyllä taatusti nuku sekuntiakaan jos et sitä lääkettä ota. Kyllä noita oikeita unilääkkeitä yleensä saa sen viikon kuurin, mutta kun se on vedetty, niin se on sitten kanssa vedetty. 

Vierailija
49/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinulle on määrätty viittä eri lääkettä ja valitat kun ei määrätä lääkkeitä ?

Masennus- ja allergialääkkeet unettomuuteen on vähän sama kuin tarjoaisit kahvin kanssa keitettyjä perunoita. Ei vaan toimi. Mutta lääkärit antavat mieluummin perunaa kuin toimivaksi todetun pullan, koska pullan on päätetty olevan vaarallista ja addiktoivaa.

Vierailija
50/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae Virosta, niin kunnolliset työssäkäyvät ihmiset joutuvat nykyään tekemään elleivät halua ostaa jotain katukaupan mömmöjä joista ei voi olla varma mitä sisältävät

Kerro oi kerro mihin siellä kannattaa hakeutua niin lähden heti. T. Krooninen unettomuus

Siellä on sataman D-terminaalin vieressä lääkäriasema. Sen lisäksi jokaisessa korttelissa on lääkäriasemia. Lääkäri on arst viroksi.

Vierailija
51/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska noihin varsinaisiin unilääkkeisiin kasvaa toleranssi niin nopeasti. Se hyöty on siis kovin hetkellinen. Samaan aikaan ne aiheuttaa riippuvuuden, että et kyllä taatusti nuku sekuntiakaan jos et sitä lääkettä ota. Kyllä noita oikeita unilääkkeitä yleensä saa sen viikon kuurin, mutta kun se on vedetty, niin se on sitten kanssa vedetty. 

Mutta olet nukkunut viikon. 

Vierailija
52/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se viikon kuuri useinkin nimenomaan auttaa katkaisemaan unettomuuskierteen. Jos saa muutaman yön nukuttua, on jo melko uusi ihminen. Luen tätä ketjua, koska itsellä noita unettomuuskausia on ollut satunnaisesti, ja pelottavalta kuulostaa, jos niihin ei enää saa toimivaa lääkettä.

Vierailija
53/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan käsittämätöntä että melko vaarattomia bentsoja ei määrätä suurin surminkaan eikä tarpeeseen, mutta sitten tosimyrkkyjä kuten psykoosilääkkeitä (kuten ketipinor) jaetaan avokäsin.

Mulla on tarvittaessa bentsot unettomuuteen ja ahdistukseen ja niiden maltilla käyttö on pelastanut minut työkyvyttömästä urallani menestyväksi ja yhteiskunnalle tarpeelliseksi veronmaksajaksi.

Mitä nyt linnat täynnä tappajia, jotka tappaneet yhdistelmällä bentso + viina.

Vierailija
54/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää yksityisellä psykiatrilla, saatte helpommin kuin julkiselta. Maksaa vaan sen 300 euroa kerta. Eikä nekään nyt mitä tahansa kirjoittele, mutta kyllä ne miedot nukahtamislääkkeet kirjoittaa, kuten Zopinoxia tms. Tietysti pitää olla se unettomuus ja oikeat perusteet, mutta jos ne on niin ei ole ongelmia ollut. Työterveydestä ja julkisesta ihan toivotonta.

Vierailija
55/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy siltä lääkäriltä, jos se osaisi neuvoa. Kyllähän ne tuntevat toistensa toimintatapoja. 

Pyydä lääkäriltä vapaamuotoinen lausunto tilanteestasi jonka sitten esität seuraavalle lääkärille (ja kysy vielä vanhalta lääkäriltä ketä se suosittelee lääkäriksi). Noin minä säästyin ongelmilta ja uusi lääkärisuhde on ollut toimiva.

Vierailija
56/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä lääkeriippuvaista väkeä. Pitkä ulkoilu ja hikiliikunta hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa ja terveellistä ruokaa ilman alkoholia niin pääsee jo pitkälle stressin, masennuksen ja unettomuuden vaivatessa. Mutta kun ei viitsitä edes kokeilla.

Tiedän, sohaisin muurahaispesää ja ihan tarkoituksella. 

Vierailija
57/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan käsittämätöntä että melko vaarattomia bentsoja ei määrätä suurin surminkaan eikä tarpeeseen, mutta sitten tosimyrkkyjä kuten psykoosilääkkeitä (kuten ketipinor) jaetaan avokäsin.

Mulla on tarvittaessa bentsot unettomuuteen ja ahdistukseen ja niiden maltilla käyttö on pelastanut minut työkyvyttömästä urallani menestyväksi ja yhteiskunnalle tarpeelliseksi veronmaksajaksi.

Mitä nyt linnat täynnä tappajia, jotka tappaneet yhdistelmällä bentso + viina.

Lääkekäyttö ja sekakäyttö huumaavassa tarkoituksessa ovat kaksi eri asiaa 🙄

Vierailija
58/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ensin Opamoxia, mikä ei auttanut nukkumiseen vaan sen sijaan olin ahdistunut 24/7. Se vaihdettiin sitten nukahtamislääkkeeseen. Mulle on tullut myös leikkauksen jälkeen saatavista voimakkaista kipulääkkeistä ahdistus. En tiedä mistä johtuu. Nyt on taas ehdotettu Mirtazapinia, ei ne tykkää nukahtamislääkkeitä määrätä. Niistä ei tuu mitään sivuoireitakaan, niin miksi ei?

Vierailija
59/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtatsapiinissa saa varoa lihomistakin, Ketipinorissakin. Joo tuota se on nykyään, ihan hullua. Lääkäreitä kytätään etteivät määrää turvallisia unilääkkeitä.

Kirjoita ap myös Hesariin (nimettömästikin onnistuu), vaikkei se mitään muuta, mutta tuo ongelmaa esiin.

Vierailija
60/102 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täällä lääkeriippuvaista väkeä. Pitkä ulkoilu ja hikiliikunta hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa ja terveellistä ruokaa ilman alkoholia niin pääsee jo pitkälle stressin, masennuksen ja unettomuuden vaivatessa. Mutta kun ei viitsitä edes kokeilla.

Tiedän, sohaisin muurahaispesää ja ihan tarkoituksella. 

Älä nyt naurata. Unettomuus vaivaa usein tunnollisia ja kunnollisia ihmisiä. Itse harrastan normaalisti crossfitiä perusulkoilun lisäksi. Mutta jos keho on unettomuudesta kuormittunut, hikiliikunta pahentaa tilannetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän