Miksei työttömät perusta näiden alojen yrityksiä, ei tarvitse mitään rahaa ja asiakkaita on?
Koodari tai graafinen suunittelija, et tarvitse kuin tietokoneen tai puhelimen.
Samoin puhelinmyynti yrityksen voi perustaa kuka tahansa, ei tarvitse kuin puhelimen.
Myös parturiksi voi ruveta kuka tahansa, tarvitsee vain sakset ja 20€ leikkuukoneen.
Kommentit (135)
Yrityksen perustaminen ei ole ilmaista, sekä huolehtia verotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei tajua mitään yritystoiminnasta. Normipersu.
T. Liiketalouden ammattilainen
Olen persu. Menestyin vallan hyvin yrittäjänä. Nyt hyvällä eläkkeellä nautin elämästä.
Bullshit.
Sinä olet mt-eläkkeellä kökkivä, vuokratuloilla ja sijoitustuloilla mukavasti elelevä syöttöporsas jonka persut on palkannut henkilökohtaiseks klovnikseen vauvalle, josta ne ei vielä tiedä että sinä tuhoat heidän mainetta täälä minkä kerkiät ja laskutat heitä siitä.
: ]
Ei suinkaan. Minulla oli hyvä ammatti, menestyvä yritys ja nyt hyvä eläke. Niin, sijoituksiakin on, koska olin hyvä yrityksessäni. Olen edelleenkin ylpeästi persu :)
Persu = mulkku
Vierailija kirjoitti:
Kirurgiksi ei tarvitse kuin veitsen, neulan ja langan!
Totta ja tk lääkäriksi stetoskoopin ja buranaa määrätään joka vaivaan, helppoa kuin heinänteko 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei tajua mitään yritystoiminnasta. Normipersu.
T. Liiketalouden ammattilainen
Olen persu. Menestyin vallan hyvin yrittäjänä. Nyt hyvällä eläkkeellä nautin elämästä.
Bullshit.
Sinä olet mt-eläkkeellä kökkivä, vuokratuloilla ja sijoitustuloilla mukavasti elelevä syöttöporsas jonka persut on palkannut henkilökohtaiseks klovnikseen vauvalle, josta ne ei vielä tiedä että sinä tuhoat heidän mainetta täälä minkä kerkiät ja laskutat heitä siitä.
: ]
Ei suinkaan. Minulla oli hyvä ammatti, menestyvä yritys ja nyt hyvä eläke. Niin, sijoituksiakin on, koska olin hyvä yrityksessäni. Olen edelleenkin ylpeästi persu :)
Right, sinä se vaan osaat maagisesti aina käännellä todellisuuden mieleiseks päässäs, silleen maagisesti, bravo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oppinut koodamaan vaikka yritin, puhelinmyynnistä ei saa tuloja, kukaan ei mene jonkun itseoppineen parturin penkkiin.
Aina on hyviä syitä olla työtön.
No tuupa käymään koodaan sulle jotain ja graaffaan samalla, kun käsittelen kuontalosi. Maksu on sitten ammattilaistyöstä. Älä luule,?että tekisin pimeästi. Takuut voin antaa, mutta jos raastupaan mennään, se tulee yhteiskunnalle kalliiksi, kun itellä on vaan fiskarsin vanhat varpaankynsisakset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun haaveammatti oli arkkitehti. Harmi vaan, ettei kutosen matikan numerolla ja seiskan keskiarvolla, ollut menemistä edes lukioon.
Mutta nyt kun sen sanoit, ap, heti huomenna menen ostamaan ruutupaperia ja viivottimen ja alan piirtää taloja! Ostatko, ap, ekan?
- unelmista totta
Mulla sama. Matikan numero oli hyvä mutta visuaalinen lahjakkuus puuttuu. Löysin kyllä oman alani toiselta insinöörialalta. Piirtelen jonkin verran mutta ohjelma tekee työt antamieni käskyjen avulla. Tekoälyn avulla voisi onnistua rakennuksetkin.
Mulla on visuaalista lahjakkuutta, mutta se muu puuttui. Ei minkäänlaista lukupäätä. Teenkin työtä, jossa visuaalisuus on koko ajan läsnä ja kädentaidot. Ehkäpä olisin nykypäivänä pärjännytkin opinnoissa, koska tietokoneet tosiaan hoitaa laskemisen. Silloin olisi pitänyt ihan itse osata laskea. Nykyään on myös sisustusarkkitehtejä ja maisema-arkkitehtejä, jotka olisi voinut olla kyvyilleni jopa sopivampia.
Vierailija kirjoitti:
Minä tarvitsin pääni, puhelimen, tietokoneen ja toimitilan. Starttirahalla toimitilan vuokran sain maksettua. Ok. Myönnän, että äidiltä lainaa 5000 euroa, jotta pöytä, neuvottelupöytä ja tuolit. Ja lehtimainokset puoleksi vuodeksi.
Siinä oli alkulähtö.
Asianajaja
Jonkunlaisen tutkinnon varmaan tarvitsit myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun ap kertoo asiallisia ja realistisia vaihtoehtoja niin palstan työttömät on täysin hiljaa 🤣🤣🤣
Vetää aika hiljaiseksi ap ja teikäläinen.
Realistisia? Siis ei jumankauta. Miten pihalla voi ihmiset olla. Parturiksi saksilla ja leikkuukoneilla. Ja sitten, oon tosiaan itse ajattellut ihan oikeasti ruveta tekemään jotain graafisen suunnitellun hommia, ja siihen tarvitsee ensinnäkin silmää, tusseja, paperia, ynnä muuta. Eikä se pelkkä kone riitä. Ja softatkin pitää opetella, eivät ole enää mitään läpihuutojuttuja.
Ja kalastajaksi voi ruveta, kun hankkii ongen ja matoja. Kirjailija ei tarvitse kuin kynän ja paperia. Myyjä voi myydä vaikka itseään. Siinä lisää ehdotuksia ap-valopäälle. Nyt kaikki työttömät vaan yrittäjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun haaveammatti oli arkkitehti. Harmi vaan, ettei kutosen matikan numerolla ja seiskan keskiarvolla, ollut menemistä edes lukioon.
Mutta nyt kun sen sanoit, ap, heti huomenna menen ostamaan ruutupaperia ja viivottimen ja alan piirtää taloja! Ostatko, ap, ekan?
- unelmista totta
Mulla sama. Matikan numero oli hyvä mutta visuaalinen lahjakkuus puuttuu. Löysin kyllä oman alani toiselta insinöörialalta. Piirtelen jonkin verran mutta ohjelma tekee työt antamieni käskyjen avulla. Tekoälyn avulla voisi onnistua rakennuksetkin.
Mulla on visuaalista lahjakkuutta, mutta se muu puuttui. Ei minkäänlaista lukupäätä. Teenkin työtä, jossa visuaalisuus on koko ajan läsnä ja kädentaidot. Ehkäpä olisin nykypäivänä pärjännytkin opinnoissa, koska tietokoneet tosiaan hoitaa laskemisen.
Ei kun mä keksin just! Perustetaan yritys! Minä visioin ja sinä piirrät. 😄
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä koulussa menee ? Onko ollut kokeita ja jos on ,niin mistä aineista ja minkälaisia arvosanoja on tullut?
Ei arvosanoja jaeta vielä tuolla luokka-asteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tarvitsin pääni, puhelimen, tietokoneen ja toimitilan. Starttirahalla toimitilan vuokran sain maksettua. Ok. Myönnän, että äidiltä lainaa 5000 euroa, jotta pöytä, neuvottelupöytä ja tuolit. Ja lehtimainokset puoleksi vuodeksi.
Siinä oli alkulähtö.
Asianajaja
Starttirahaa ei saa käyttää yritykseen. Se on tarkoitettu vain toimentulosi takaamiseksi. Unohtuikos tämä juristilta?
Ymmärrätkö, että se raha ei tule korvamerkittynä eli sama summa, mikä tuli starttina, niin kattoi vuokran suuruuden. Ei minun tarvinnut kirjekuoressa starttia viedä pankkiin tai vuokranantajalle.... Eli lopputulos on 0+0. Käytännössä ei tarvinnut murehtia toimiston vuokrasta.
asianajaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä oli alkulähtö.
Asianajaja
Jonkunlaisen tutkinnon varmaan tarvitsit myös?
Se varmaan sivuseikka :) Täällä niin absurdeja viestejä yrityksen perustamisesta, joten kerroin omani perustamisesta... Ei kai koulutuksesta ollut kyse, kun viestien perusteella parturikin voi olla sakset hankkimalla ja leipuri/kondiittori ostamalla jauhot ja kananmunat ja paistamalla kotona.
Ei pilata aihetta minun koulutuksella.
asianajaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin leipomo yrityksen voi perustaa kuka tahansa, voit myydä leivoksia kotoa käsin asiakkaille, raaka-aineet saa parilla kympillä, sillä pääsee alkuun.
Ap
Ap ei näköjään tiedä raaka- aineiden hintoja, parilla kympillä ostat munat ja jauhot ja rasvan sekä, leivinjauhetta, sitten meneekin summa yli kun lisätään muita raaka-aineita ja sähkökään ei ole ilmaista.
Perus pullaa voi leipoa parinkympin aineilla, kun saa bisneksen käyntiin niin sitten on varaa ostaa paremmat aineet
Ap
Vierailija kirjoitti:
Perustanpa heti yrityksen, joka tekee graafista suunnittelua, enhän tarvitse muuta kuin tämän 100e kännykkäni. Onneksi ei haittaa että en edes tiedä mitä graafinen suunnittelu on.
No ei ole ihme että olet työtön.
No on ap:lla vähän pointtia. Yrityksen perustaminen ei paljon maksa, toiminimi ei maksa yhtään mitään, ja laskutuspalveluitakin voi käyttää jos ei halua toiminimeä. Mitään hirveää säätöä yrityksen perustaminen ei vaadi, miten muuten kielitaidottomat maahanmuuttajatkin niitä perustaisivat. Helpompaa se paperisota on kuin kelan kanssa asiointi.
Kummallista, kun ap:n ajatus torjutaan täysin ja väitetään että on ihan mahdotonta. Ihmisillä on kuitenkin monenlaisia tarpeita, joihin he voivat ostaa apua, kuten siivous, lastenhoito, vanhusten kauppa yms asioiden hoito, lemmikkien hoito jne. Ja jos jotain osaa niin sitten sitäkin helpompaa. Ei siitä varmaan isoille rahoille pääse, mutta kyllä itsensä voi elättää ainakin kaupungeissa, joissa on paljon ihmisiä. Varmaan jotain pikku remppahommaakin monet osaavat tehdä tai voivat opetella. Jotkut, ei todellakaan kaikki, voivat myös sopia se ksityön tekijöiksi. Kaupunginosien face-ryhmissä ihmiset löytävät asiakkaita.
Ongelma on se, että ihmiset pelkää tukien menetystä, sitten kun on se yritys tai siihen verrattava homma, niin työttömyystukia ei tule. Sehän ei tietenkään mitään auta, että tuista kiristetään enemmän, ihmiset ovat niin uusavuttomia ja passiivisia, että eivät silti yritä mitään. Pitäisi olla joku kansalaispalkka ja sen päälle sitten voisi tehdä keikkaa tai jotain yrityshommaa, niin ehkä ihmiset piristyisivät.
Olen itse juuri tällainen pienyrittäjä ja jos tämä nykyinen homma kuivuisi, niin hyvin vieras ajatus, että jäisin vain makaamaan.
Ap ei näköjään tiedä raaka- aineiden hintoja, parilla kympillä ostat munat ja jauhot ja rasvan sekä, leivinjauhetta, sitten meneekin summa yli kun lisätään muita raaka-aineita ja sähkökään ei ole ilmaista.