Miksei työttömät perusta näiden alojen yrityksiä, ei tarvitse mitään rahaa ja asiakkaita on?
Koodari tai graafinen suunittelija, et tarvitse kuin tietokoneen tai puhelimen.
Samoin puhelinmyynti yrityksen voi perustaa kuka tahansa, ei tarvitse kuin puhelimen.
Myös parturiksi voi ruveta kuka tahansa, tarvitsee vain sakset ja 20€ leikkuukoneen.
Kommentit (135)
Oikeastiko on niin vajaaälyisiä ihmisiä, etteivät ymmärrä että työttömänä ei ole koko ajan samat eikä työttömät ole mikään yksi homogeeninen ryhmä? Ei kai niin vajaaälyinen osaa tehdä mitään, edes yksinkertaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei tajua mitään yritystoiminnasta. Normipersu.
T. Liiketalouden ammattilainen
Olen persu. Menestyin vallan hyvin yrittäjänä. Nyt hyvällä eläkkeellä nautin elämästä.
Bullshit.
Sinä olet mt-eläkkeellä kökkivä, vuokratuloilla ja sijoitustuloilla mukavasti elelevä syöttöporsas jonka persut on palkannut henkilökohtaiseks klovnikseen vauvalle, josta ne ei vielä tiedä että sinä tuhoat heidän mainetta täälä minkä kerkiät ja laskutat heitä siitä.
: ]
Ei suinkaan. Minulla oli hyvä ammatti, menestyvä yritys ja nyt hyvä eläke. Niin, sijoituksiakin on, koska olin hyvä yrityksessäni. Olen edelleenkin ylpeästi persu :)
Vierailija kirjoitti:
Samoin kirurgiksi voi ryhtyä kuka vain, tarvitset vain terävän veitsen ja sidetarvikkeita voi tehdä vanhoista sukkahousuista.
Klassista Niksi-Pirkkaa!
Hei ja ohjeet leikkaukseen voi katsella YouTubesta!!!
Kyllä oli taas tyhmä aloitus, joka ei kunnioittanut sitten vähääkään mainittujen alojen ammattihenkilöitä. Eikä antanut mitään työttömillekään.
Terveisin, parturi-kampaajayrittäjän vesa, jonka yrittäjävanhempi kävi myös kampaamoalan koulutuksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä ap ostat kaiken turhan mitä puhelinmyyjät tyrkyttävät?
Anna numerosi niin soitetaan kaikki sulle.
Soitolla ei rahaa saa.
Vierailija kirjoitti:
Minä tarvitsin pääni, puhelimen, tietokoneen ja toimitilan. Starttirahalla toimitilan vuokran sain maksettua. Ok. Myönnän, että äidiltä lainaa 5000 euroa, jotta pöytä, neuvottelupöytä ja tuolit. Ja lehtimainokset puoleksi vuodeksi.
Siinä oli alkulähtö.
Asianajaja
Starttirahaa ei saa käyttää yritykseen. Se on tarkoitettu vain toimentulosi takaamiseksi. Unohtuikos tämä juristilta?
Edellisen laman aikaan tuli paljon uusia yrittäjiä. Siihen kannustettiin. Sait hyvän strattirahan kun suostuit luopumaan työllisyysturvasta.
Moni sai rohkaisua a starttirahan a pikakurssin yrittäyyteen.
Starttirahan turvin toteutetteein se oma ikiaikainne unelma kahvilasta, jossa sitten kuitenkin tosipaikan tullen kauppa ei käynyt. Miksi oku ostaisi termoskahvin pahvimukista ja r-kioskilta haetun dallaspullan pahvilautasella kun vieressä oli oikea kahvila.
Joku myi söpöjä koriste-esineitä Kalliossa. Aika hiljaista oli. Ei se raukka monta viikoa yrittänyt mutta kun kerran olet yrittäjäksi ryhtynyt niin työttömyysturva on mennyt pitkäksi aikaa.
Moni teki pimeää bisnestä ja nosti työttömyysskorvauksia. Ja moni nainen möi sitä ainoata osaamista mikä huonoinakin aikoina kelpasi.
Edessä on vielä köyhät ajat. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska osa ei jaksa sitä ja romahtaa. Ja on sairaita työttömissä ja vaivoja omaavia. Yrittäjän pitää fyysisesti jaksaa pakata, viedä, noutaa, kaikessa säässä. Ei ole autoakaan kaikilla ja koneita. Jokainen asia maksaa yrittäjällekin. Oletko täysin ajattelematon, yritä käyttää aivoja tässä asiassa.
Luuletko, että elämä ja maailma on muille pirun helppoa? Nillle, jotka painaa yrittäjänä tai missä tahansa töissä, oli sitten matalapalkkaduunia tai vaativaa duunia, josta maisetaan hyvin?!
Kas kas, persu"yrittäjä" katuu ammatinvalintaansa. En ihmettele, kellään oo enää vara ostaa sun palveluja. Kiitä Purraa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ap on trolli, niin monesti miettinyt näitä työttömyyskeskusteluja lukiessa, että mitähän ihmeen työtä ko. ihminen pystyy tekemään kun ajatusmaailma on niin lapsellinen, mustavalkoinen ja tyhmän ihmisen maailma.
No mitä työtä SÄ teet? Vaikutat siltä, että olet lapsellinen, mustavalkoinen ja tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Asianajaksikin voi ryhtyä, ei tarvitse kuin lakikirjan. Lääkäriksi myös, tarvitsee vain Googlen ja stetoskoopin. Mitäs näitä vielä on?
Trump. Puku päälle, naama oranssiksi ja aletaan irvistellä. Persuillahan jopa Vigelius tekee tätä.
Ilman kaupallista koulutusta en suosittele yritystå perustamaan, ellei ole varaa palkata talousasiantuntijaa.
Perustan toisen hallinnon. Onko äänestäjiä. Siihen tulee ekaksi vartijat haulikkoineen, rahan perijät, kasööri, kostajasabotööri, hauturi, ropakandakanisteri. Liittymisestä ilm, myöhemmin yön tunteina.
Pitää hallita yritysjuridiikka, hallinto, markkinointi, tietotekniikka, kielet, viestintä jne. itse tuotanto- tai palveluprosessien lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin leipomo yrityksen voi perustaa kuka tahansa, voit myydä leivoksia kotoa käsin asiakkaille, raaka-aineet saa parilla kympillä, sillä pääsee alkuun.
Ap
Luvat? Vuokrakämpässä ei saa harjoittaa yritystoimintaa.
Markkinointi?
Myyntipaikka?
"Kyllä sika syitä löytää, jos maa ei ole jäässä, niin kärsä on kipeä."
Aina kun sulta yrittää kysyä jotain perustelua tai selvennystä sieltä tulee tommosta aiheen vierestä meneevä soopaa.
Minä syyttäsin sua botiks mut edes botit ei ole enää noin huonoja keskusteleen.
Siis bottikin kehittyy, mutta persu ei? 🤣
Mun haaveammatti oli arkkitehti. Harmi vaan, ettei kutosen matikan numerolla ja seiskan keskiarvolla, ollut menemistä edes lukioon.
Mutta nyt kun sen sanoit, ap, heti huomenna menen ostamaan ruutupaperia ja viivottimen ja alan piirtää taloja! Ostatko, ap, ekan?
- unelmista totta
Starttiraha on tosiaan tarkoitettu yrittäjän elämisen kuluihin yrityksen alkuviheessa. Se on henkilökohtainen verotettava tuki. Se on myös harkinnanvarainen eli sitä ei saa kaikki hakijat. Ehtoina on mm että yrityksen katsotaan täyttävän kannattavan liiketoiminnan edellytykset ja ala ei saa olla liian kilpailtu. Esimerkiksi ne väitteet että pizzerian pyörittäjä saisivat sitä kun yrittäjä vaihtuu, on hölynpölyä. Mistä he rahansa saavat, en tiedä mutta starttirahaa eivät saa.
Pitäisiköhän olla myös osaamista ja lahjakkuutta alalle? Esimerkiksi graafinen suunnittelu ei ole ihan jokaisen juttu. Koodaamisen opetteluunkin menee vuosia ja husten leikkaaminen ilman osaamista kääntyy nopeasti itseään vastaan.
Puhelinmyyntiä en suosittelisi pahimmalle vihamiehellenikään.
Vierailija kirjoitti:
Mun haaveammatti oli arkkitehti. Harmi vaan, ettei kutosen matikan numerolla ja seiskan keskiarvolla, ollut menemistä edes lukioon.
Mutta nyt kun sen sanoit, ap, heti huomenna menen ostamaan ruutupaperia ja viivottimen ja alan piirtää taloja! Ostatko, ap, ekan?
- unelmista totta
Mulla sama. Matikan numero oli hyvä mutta visuaalinen lahjakkuus puuttuu. Löysin kyllä oman alani toiselta insinöörialalta. Piirtelen jonkin verran mutta ohjelma tekee työt antamieni käskyjen avulla. Tekoälyn avulla voisi onnistua rakennuksetkin.
Missä kohti tuon lainaamasi kirjoittajan viestissä luki että hän olisi työtön? Miten noin tyhmä osaa tehdä mitään työtä? Minä teen kahta työtä mutta silti tiedän että eniten yrittäjyyttä työttömille yrittäjyyttä ehdottavista eivät ymmärrä yrittäjyydestä mitään. Minun ei tarvitse miettiä mistä saisin töitä, sillä teen kahta työtä ja muutaman vuoden kuluttua olen eläkkeellä, mutta jatkan vielä toista työtäni silloinkin. Ihan hirveää ajatella että noin tyhmät kuin sinä olisivat jossain oikeissa töissä, mutta onneksi tiedän että olet vain isukkisi firmassa nostamassa viikkorahaa ja teet joskus vähän jotain yksinkertaista sen eteen, kun muuta et osaa. Tuollaisen viestin kirjoittaja ei ole osaaja.